Με αφορμή αυτό http://www.noiz.gr/index.php?topic=153763.0, αλλά και πολλα άλλα παρόμοια posts :
Α. Οι πληροφορίες είναι υπερ-αρκετές και οι περισσότεροι απο εμάς είναι αρκετά οξυδερκείς ωστε να μπορούν να τις αναπαραγουν αφού τις αναλύσουν. Ο "καλός" ήχος δεν είναι πλεον απαραίτητα προνόμιο εμπειρίας και πειραματισμού, αλλά προϊόν πληροφόρησης και μιμητισμού.
Ενας απο τους πιο ακριβούς ήχους στη ιστορία της ηλ. κιθάρας, αυτός του ενισχυτή Dumble είναι εδώ και χρόνια θέμα συζήτησης σε άπειρα forums με συνέπεια την "κλωνοποίηση" του απο πάρα πολύ κόσμο άρα και την ανάλυση του σε πάμπολλες περιγραφές. Κάποιος που διαβάζει όσα μπορεί γι' αυτό ενω παράλληλα "ακούει" όλα τα σχετικά clips "ξέρει" σχεδον το πώς μπορεί να αναζητήσει αυτόν τον ήχο, έστω κατα προσέγγιση.
Παράλληλα, οι απόψεις/πληροφορίες για το πώς "παίζει" μια κιθάρα φτιαγμένη με έναν συγκεκριμένο τρόπο έχουν γίνει υπερβολικά πολλές, με αποτέλεσμα το ίδιο να ισχύει και με τα όργανα: υπάρχουν άνθρωποι που παπαγαλίστικα ή όχι μπορούν να περιγράψουν τον ήχο μιας (πχ) 335 χωρίς να την έχουν ακουμπήσει ποτέ στη ζωή τους...
Αυτό περνάει την αγορά σε μια κατάσταση κατα την οποία η άμεση εμπειρία υποκαθιστάται ή αντικαθίσταται απο την έμμεση πληροφόρηση, κάτι το οποίο μπορεί να προκαλέσει καταπληκτικά μπερδέματα..Εχω συναντήσει ανθρώπους που μπορούν να συζητούν για ώρες τις διαφορές του silicon απο το germanium fuzz, αλλά δεν μπορούν να παίξουν μια Λά μινόρε, και πιστέψτε με, δεν πρόκειται για έναν και δύο...
Β. Η αγορά το γουστάρει και το συντηρεί αυτό. Είναι μάννα εξ ουρανού γι αυτήν καθώς πλεον οι πωλήσεις μπορούν και γίνονται "στο περίπου": υποψιάζεσαι πως το προϊόν σου "κανει" και το αποκτάς χωρίς προσωπική και άμεση εμπειρία. Η διαδικασία εύρεσης του δικού σου ήχου,της δικής σου ηχητικής υπογραφής γίνεται αποτέλεσμα "πληροφοριών", κι όχι "εμπειρίας".
Γ. Η "πληροφορία" δεν ειναι κατακριτέα. Αν δεν υπήρχαν το Gear Page και το Noiz θα αγνοούσα πολλά απο αυτά που σήμερα με κάνουν πιο ευτυχισμένο με τον ήχο και τη μουσική μου, αλλά θα ήθελα να ξέρω: πόσο σοβαρά παίρνετε τις πληροφορίες που δέχεστε ? πόσο τις φιλτράρετε ? πόσο νιώθετε ουσιαστικά βοηθούμενοι απο εμπειρίες ανθρώπων που ποτέ δεν έχετε συναντήσει,και των οποίων το γούστο αγνοείτε ? Πόσο συχνά πρίν ή αφού αγοράσετε κάτι τρέχετε να διαβάσετε τις απόψεις άλλων γι' αυτό πρίν καν το χρησιμοποιήσετε ουσιαστικά? πόσο χρόνο καταναλώνετε διαβάζοντας posts, threads και reviews ενώ θα μπορούσατε απλά να φτιάχνετε μουσικη ή απλά να μαθαίνατε καλύτερα τον εξοπλισμό σας ?
πόσο καλύτεροι μουσικοί γίνεστε απο αυτό ?
Α. Οι πληροφορίες είναι υπερ-αρκετές και οι περισσότεροι απο εμάς είναι αρκετά οξυδερκείς ωστε να μπορούν να τις αναπαραγουν αφού τις αναλύσουν. Ο "καλός" ήχος δεν είναι πλεον απαραίτητα προνόμιο εμπειρίας και πειραματισμού, αλλά προϊόν πληροφόρησης και μιμητισμού.
Ενας απο τους πιο ακριβούς ήχους στη ιστορία της ηλ. κιθάρας, αυτός του ενισχυτή Dumble είναι εδώ και χρόνια θέμα συζήτησης σε άπειρα forums με συνέπεια την "κλωνοποίηση" του απο πάρα πολύ κόσμο άρα και την ανάλυση του σε πάμπολλες περιγραφές. Κάποιος που διαβάζει όσα μπορεί γι' αυτό ενω παράλληλα "ακούει" όλα τα σχετικά clips "ξέρει" σχεδον το πώς μπορεί να αναζητήσει αυτόν τον ήχο, έστω κατα προσέγγιση.
Παράλληλα, οι απόψεις/πληροφορίες για το πώς "παίζει" μια κιθάρα φτιαγμένη με έναν συγκεκριμένο τρόπο έχουν γίνει υπερβολικά πολλές, με αποτέλεσμα το ίδιο να ισχύει και με τα όργανα: υπάρχουν άνθρωποι που παπαγαλίστικα ή όχι μπορούν να περιγράψουν τον ήχο μιας (πχ) 335 χωρίς να την έχουν ακουμπήσει ποτέ στη ζωή τους...
Αυτό περνάει την αγορά σε μια κατάσταση κατα την οποία η άμεση εμπειρία υποκαθιστάται ή αντικαθίσταται απο την έμμεση πληροφόρηση, κάτι το οποίο μπορεί να προκαλέσει καταπληκτικά μπερδέματα..Εχω συναντήσει ανθρώπους που μπορούν να συζητούν για ώρες τις διαφορές του silicon απο το germanium fuzz, αλλά δεν μπορούν να παίξουν μια Λά μινόρε, και πιστέψτε με, δεν πρόκειται για έναν και δύο...
Β. Η αγορά το γουστάρει και το συντηρεί αυτό. Είναι μάννα εξ ουρανού γι αυτήν καθώς πλεον οι πωλήσεις μπορούν και γίνονται "στο περίπου": υποψιάζεσαι πως το προϊόν σου "κανει" και το αποκτάς χωρίς προσωπική και άμεση εμπειρία. Η διαδικασία εύρεσης του δικού σου ήχου,της δικής σου ηχητικής υπογραφής γίνεται αποτέλεσμα "πληροφοριών", κι όχι "εμπειρίας".
Γ. Η "πληροφορία" δεν ειναι κατακριτέα. Αν δεν υπήρχαν το Gear Page και το Noiz θα αγνοούσα πολλά απο αυτά που σήμερα με κάνουν πιο ευτυχισμένο με τον ήχο και τη μουσική μου, αλλά θα ήθελα να ξέρω: πόσο σοβαρά παίρνετε τις πληροφορίες που δέχεστε ? πόσο τις φιλτράρετε ? πόσο νιώθετε ουσιαστικά βοηθούμενοι απο εμπειρίες ανθρώπων που ποτέ δεν έχετε συναντήσει,και των οποίων το γούστο αγνοείτε ? Πόσο συχνά πρίν ή αφού αγοράσετε κάτι τρέχετε να διαβάσετε τις απόψεις άλλων γι' αυτό πρίν καν το χρησιμοποιήσετε ουσιαστικά? πόσο χρόνο καταναλώνετε διαβάζοντας posts, threads και reviews ενώ θα μπορούσατε απλά να φτιάχνετε μουσικη ή απλά να μαθαίνατε καλύτερα τον εξοπλισμό σας ?
πόσο καλύτεροι μουσικοί γίνεστε απο αυτό ?