Φωνητικά και Ελληνικό ιδίωμα

bihlas87

Κύριος...
Μηνύματα
3,230
Πόντοι
36
οποτε εχει τυχει να βρεθω σε καποιο μπαρ οπου επαιζε καποιο ερασιτεχνικο συγκροτημα απογοητευομουν απο τους vocalists. εβλεπα συχνα αρτιοτατους μουσικους που το λεει η καρδια τους να ροκαρουν αγρια συνοδευομενοι απο μια τελειως αδιαφορη φωνη. μαλλιαδες να χτυπιουνται και μπροστα ενα κοντοκουρεμενο αγορακι να χτυπαει ρυθμικα το ποδι τραγουδωντας σαν σε σχολικη γιορτη. δεν γινεται να ακους maiden, purple, zeppelin και priest με φωνη πυξ-λαξ, ΕΛΕΟΣ!! εχω δει βεβαια και ρυθμικους κιθαριστες ή μπασιστες να βγαζουν μια αλητεια, π.χ. maiden tribute με φωνητικα αλα lemmy το οποιο ειχε χαβαλε. συνηθως ομως οι σκετοι vocalists ειναι επιπεδου chilli peppers στις καλυτερες των περιπτωσεων. αυτος φανταζομαι ειναι και ο λογος για τον οποιο οι μουσικοι συμβιβαζονται με γλυκαναλατα pop-rock ενω μπορουν να κανουν πολυ περισσοτερα. λιγο γρεζι ρε παιδια, λιγη αγριλα, δεν ζηταμε να βγαζετε και 5 οκταβες, λιγο rock ηρθαμε να ακουσουμε... :'(

καταληγω λοιπον στο συμπερασμα οτι η ψωροκωσταινα μονο αποτυχημενος κλωνους του καζαντζιδη μπορει να παραγει, ισως δεν ειναι στα γονιδια μας τελικα...

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Δεν έχεις ακούσει Βlues Stuff (εμείς είμαστε αυτοί) , γι' αυτό τα λες αυτά... ;D

Ανοίγεις τεράστιο θέμα, και δεν μπορώ μάλλον να πάρω θέση... Το σίγουρο είναι ότι είναι πολύ καλύτερο να τραγουδάς στη μητρική σου γλώσσα... Βγάζεις άλλο πάθος, άλλο νόημα, το μεταδίδεις καλύτερα στους ακροατές...

 
Σουπερ ποστ αλλα εχεις ζησει λαιβαδικα σε δεκαετιες 80' 90'?

Θα ησουν σουπερ ευχαριστημενος σημερα.

Παμε ΠΟΛΥΥΥ καλυτερα και θα παμε ακομα.

Ισως αυτο ειναι απο τα λιγα καλα που κερδιζουμε χανοντας την "ταυτοτητα" μας σαν λαος. ;)

 
bihlas87 είπε:
... λιγο γρεζι ρε παιδια, λιγη αγριλα, δεν ζηταμε να βγαζετε και 5 οκταβες, λιγο rock ηρθαμε να ακουσουμε...

...
Δηλαδή με λίγο γρεζι και λίγο αγρίλα.... όλα ΟΚ? ;D

Πράγματι, ισχύει αυτό που λέει ο Delta αλλά το θέμα είναι ότι η φωνή είναι ΤΟ ΒΑΣΙΚΟΤΕΡΟΤΕΡΟ όλων των στοιχείων στα τραγούδια με στίχους ενώ ταυτόχρονα είναι και από τα πλέον παραμελημένα. Και όταν λέω ότι η φωνή συχνά παραμελείται, δεν εννοώ μόνο ότι δεν ακούω συχνά καλές φωνές αλλά και ότι υπάρχει και πολύ συχνά ακατάλληλη ηχοληπτική αντίληψη σχετικά με τη θέση της φωνής στο τραγούδι. Να μην αναφέρω το ότι σχεδόν πάντα τα κομμάτια παίζονται από τις συγχορδίες πού έτυχε και το βρήκαν οι κιθαριάρηδες ανεξαρτήτως του αν ταιριάζει σωστά το εύρος της φωνής.

Υπό το πρίσμα αυτό, πιστεύω ότι οι πιο έμπειροι θα μπορούσαν να μοιραστούν με τους νεότερους κάποιους βασικούς κανόνες "ευγένειας" προς τη φωνή στα live και στις ηχογραφήσεις.

(Να υπήρχε μόνο κάποιος να μου τα πει πριν 15 χρόνια που ξελαρυγγιαζόμουν  ;D ;D ;D )

 
bihlas87

γενικα δεν υπαρχουν τραγουδιστες στην χωρα μας για classic k blues rock(τουλαχιστον Θεσσαλονικη)

ποσο καιρο εψαχνα φωνη για τα Group που εχω κανει κατα καιρους κ στην τελικη αναγκαζομουνα να τραγουδαω εγω.....

 
Και γω πιστευω οτι δεν βρισκεις ευκολα φωνη για τετοια ειδη στη χωρα μας... Και καποιες καλες φωνες, δεν βγαζουν παθος.. Οπως ειπε και ο bihlas τραγουδανε απλα για να τραγουδησουν... Δε το νιωθουν. Ενα "κολπακι" που εχω δοκιμασει και συνηθως πιανει, ειναι να χαμηλωνω την φωνη σε σχεση με τα οργανα λιγο, ωστε να βαλει λιγο νευρο η φωνη, και να βγει πιο παθιασμενη ;D

kultura είπε:
Το σίγουρο είναι ότι είναι πολύ καλύτερο να τραγουδάς στη μητρική σου γλώσσα... Βγάζεις άλλο πάθος, άλλο νόημα, το μεταδίδεις καλύτερα στους ακροατές...
Διαφωνω εδω. Ναι, μπορει να εκφραζεσαι πιο ευκολα στο γραψιμο του στιχου, λογω μητρικης γλωσσας, αλλα εμενα ποτε δε μου εκατσε ελληνικος στιχος σε κατι πιο "rock" απο πυξ λαξ και ξυλινα σπαθια. Μου ακουγεται εποιηκως αστειο...

 
γενικα δεν υπαρχουν τραγουδιστες στην χωρα μας για classic k blues rock
ποσο μαλλον για hard rock και metal οπου βρισκονται και οι καλυτερες ή ικανοτερες αν θελεις φωνες οσων αφορα το ευρυτερο φασμα της rock. τουλαχιστον σε ενα σοβαρο συγκροτημα οι μουσικοι ξερουν τα ορια τους και μπορουν τα τραγουδησουν σωστα αν μη τι αλλο. σαφως προτιμοτερο απο ενα ξεκαρφωτο ψωνιο που βρηκαν μεσω αγγελιας.

και εγω κυριως για συγκροτηματα που ειδα στη θεσσαλονικη μιλαω.

 
harilatron είπε:
Δηλαδή με λίγο γρεζι και λίγο αγρίλα.... όλα ΟΚ? ;D

Πράγματι, ισχύει αυτό που λέει ο Delta αλλά το θέμα είναι ότι η φωνή είναι ΤΟ ΒΑΣΙΚΟΤΕΡΟΤΕΡΟ όλων των στοιχείων στα τραγούδια με στίχους ενώ ταυτόχρονα είναι και από τα πλέον παραμελημένα. Και όταν λέω ότι η φωνή συχνά παραμελείται, δεν εννοώ μόνο ότι δεν ακούω συχνά καλές φωνές αλλά και ότι υπάρχει και πολύ συχνά ακατάλληλη ηχοληπτική αντίληψη σχετικά με τη θέση της φωνής στο τραγούδι. Να μην αναφέρω το ότι σχεδόν πάντα τα κομμάτια παίζονται από τις συγχορδίες πού έτυχε και το βρήκαν οι κιθαριάρηδες ανεξαρτήτως του αν ταιριάζει σωστά το εύρος της φωνής.

Υπό το πρίσμα αυτό, πιστεύω ότι οι πιο έμπειροι θα μπορούσαν να μοιραστούν με τους νεότερους κάποιους βασικούς κανόνες "ευγένειας" προς τη φωνή στα live και στις ηχογραφήσεις.

(Να υπήρχε μόνο κάποιος να μου τα πει πριν 15 χρόνια που ξελαρυγγιαζόμουν  ;D ;D ;D )
+100

Ειδικα αυτο με τις συγχορδιες και τους κιθαριαριδες ισχυει τραγικως!

 
Να υπήρχε μόνο κάποιος να μου τα πει πριν 15 χρόνια που ξελαρυγγιαζόμουν
καμια ηχογραφηση δεν κρατησες να ανεβασεις?

 
harilatron είπε:
.....Να μην αναφέρω το ότι σχεδόν πάντα τα κομμάτια παίζονται από τις συγχορδίες πού έτυχε και το βρήκαν οι κιθαριάρηδες ανεξαρτήτως του αν ταιριάζει σωστά το εύρος της φωνής......
Σε αυτο θα διαφωνησω, και εξηγω γιατι.

Μου θυμιζει τα γνωστα "παμε μισο τονο κατω το κομματι, γιατι δεν βγαινω" των σκυλαδικων.

Και το κομματι απο Em με ογκο στα οργανα με κενες χορδες κλπ, παει στο 6ο ταστο και ακουγεται μπαγλαμας.

Και να ειναι το καθε χασαπικακι του Ρεμου στα π@π@ρια μου, να ειναι ομως το "whotta lotta" σε κανα καλο λαιβ?

ΟΧΙ, καλυτερα μη το παιξω καθολου.

Αν το σκεφτεις και με το σωστο τροπο, τα ξερεις, οταν γραφεται ενα κομματι απο ενα συνθετη (σοβαρο) γραφεται για καποιο ευρος φωνης (πχ τενορος, σοπρανο κλπ) αν καποιος δεν βγαινει, θα το πει καποιος αλλος που μπορει.

(αχετα αν ο Plant τραγουδαγε γυναικειο τονο, με αποτελεσμα μονο γυναικες να μπορουν να πουν τραγουδια zeppelin) ;D

Αυτο που θα μπορουσα να κανω (και θα το εκανα με μεγαλη ευχαριστηση αφου μου αρεσει πιο πολυ το οργανο ετσι) ειναι να παιξω με drop down κουρδισμα και χοντρες χορδες, αντε μεχρι εναμιση τονο κατω (μετα ξεφευγουμε απο συχνοτητες)

Αλλη παρατηρηση ειναι οτι ενω οι "ξενοι" τραγουδιαρηδες λενε για πλακα (ακομα και οι βητατζες) σολ-λα, οι ελληνες αν πανε να πουν πανω απο ρε, κλανουνε οι φωνητικες π...χορδες τους.

Πολυ τσιγαρο μαλλον αδερφε. :)

Δεν μιλαω καν για ευρος φωνης ιερων τερατων (Mercury, Chris Cornell, Coverdale palia, klp)

 
Υπάρχει όντως ζήτημα με τους τραγουδιστές (και τις τραγουδίστριες, ειδικά αυτές....) στην Ελληνική σκηνή των ερασιτεχνικών συγκροτημάτων.

Τα προβλήματα κατά τη γνώμη μου είναι δύο:

1) Τα αγγλικά δεν είναι η μητρική μας γλώσσα. Καταλάβετέ το.

Πολύ δε περισσότερο, δεν μιλάμε καν κάποια γλώσσα της γενικότερης "γερμανικής" οικογένειας. Ένας Ολλανδός ή ένας Νορβηγός ας πούμε είναι ΠΟΛΥ ευκολότερο να αποδώσει αγγλικό στίχο από έναν Έλληνα.

Δεδομένου ότι η συντριπτική πλειονότητα των ελληνικών σχημάτων παίζουν διασκευές, προκύπτει το άμεσο πρόβλημα της προφοράς στους αγγλικούς στίχους. Σε περίπτωση που δεν το έχετε υπόψιν σας, θα ήθελα να σας πληροφορήσω ότι όποιος ξένος ακούσει ελληνικό γκρουπ να τραγουδάει ροκ στα αγγλικά, ξεραίνεται στα γέλια. Είναι περίπου σαν να ακούμε εμείς έναν Ιάπωνα να τραγουδάει ρεμπέτικα.

Δυστυχώς όσα φροντιστήρια και να έχεις βγάλει, αν δεν έχεις ζήσει επί μακρόν στην ξενητιά, τη γλώσσα δεν την "νοιώθεις" σαν τον αυτόχθονα. Εξαίρεση στα παραπάνω αποτελούν μερικά (ελάχιστα) γκρουπ με τραγουδιστή ή τραγουδίστρια που έχει καταγωγή από έξω, ή έχει μεγαλώσει εκεί. Θα το καταλάβετε αμέσως.

2) Οι 99 στους 100 τραγουδιστές πιστεύουν ακράδαντα ότι επαρκεί το "ταλέντο" τους και δεν χρειάζεται να μελετήσουν ΠΟΤΕ στη ζωή τους.

Όλα τα υπόλοιπα μέλη του γκρουπ θα πρέπει να μελετάνε, οι ίδιοι δεν έχουν τέτοια ανάγκη. Για φανταστείτε τον πληκτρά του γκρουπ ας πούμε να μην έχει ιδέα από αρμονία ή ρυθμό και να βασίζεται στο ταλέντο του για να παίξει...

Επιπλέον εξεγείρονται όταν τους προτείνεις επιφυλακτικά να παρακολουθήσουν μερικά μαθήματα ορθοφωνίας ή έστω να πάνε σε ένα δάσκαλο να τους μάθει να αναπνέουν... Όχι βέβαια, αρκούν οι πρόβες που κάνουν στο μπάνιο τους. Τους διαφεύγει ότι η φωνή είναι ένα ακόμα "όργανο" και μάλιστα το σημαντικότερο στη μουσική που παίζουν. Και πρέπει και να το μάθεις και να το μελετήσεις (με τον τρόπο που χρειάζεται ο καθένας).

Η μαύρη αλήθεια είναι πως ούτε ένας στους 1000 τραγουδιστές (ο Καζαντζίδης ας πούμε που μάλλον υποτιμητικά αναφέρθηκε στο αρχικό ποστ...) το "έχουν" από γεννησιμού τους. Οι υπόλοιποι, λίγο ως πολύ, πρέπει να δουλέψουν. Ωστόσο ενώ κανείς δεν ξυπνάει ένα πρωί και αποφασίζει ότι είναι το νέο ταλέντο στην κιθάρα, στα φωνητικά αυτό αποτελεί κοινό τόπο. Βασικά είναι απλό φίλοι μου: 9 στους 10 τραγουδιστές που ακούτε στα live θα έπρεπε να πάει σπίτι του. Αν έπαιζε κιθαρίστας όπως τραγουδάει ο μέσος "vocalist" θα τον έπαιρναν όλοι με τις ντομάτες...

DaveMurrayJr είπε:
Διαφωνω εδω. Ναι, μπορει να εκφραζεσαι πιο ευκολα στο γραψιμο του στιχου, λογω μητρικης γλωσσας, αλλα εμενα ποτε δε μου εκατσε ελληνικος στιχος σε κατι πιο "rock" απο πυξ λαξ και ξυλινα σπαθια. Μου ακουγεται εποιηκως αστειο...
Ενώ αν ακούς Φινλανδικά, Γερμανικά ή Γιαπωνέζικα σου φαίνεται εντάξει και σοβαρό ε?  ;D ;D

 
delta66 είπε:
Αλλη παρατηρηση ειναι οτι ενω οι "ξενοι" τραγουδιαρηδες λενε για πλακα (ακομα και οι βητατζες) σολ-λα, οι ελληνες αν πανε να πουν πανω απο ρε, κλανουνε οι φωνητικες π...χορδες τους.

Πολυ τσιγαρο μαλλον αδερφε. :)
Α ναι, αυτό το ξέχασα.  ;D

3) Ο μέσος Έλληνας ροκάς-"vocalist" θεωρεί ιερή του υποχρέωση να καταναλώσει μισό μπουκάλι ουίσκυ και διόμιση πακέτα τσιγάρα πριν ακριβώς βγει στη σκηνή.

Ίσως για να του βγαίνει φυσικά η "αγρίλα"...  ::)

Έχω φύγει τουλάχιστον από 2 μπάντες γι'αυτό το λόγο...

 
Και τη δικη μου γιαυτο το λογο την διαλυσα

σε μια καλη ευκαιρια για την μπαντα βγηκε ο τραγουδιαρης πιτα, γιναμε ρεζιλι

Ολα οσα λες πολυ ευστοχα +1

με μονη διαφωνια την περιπτωση καζαντζιδη

ποιος σου ειπε οτι δεν μελατεγε?

ολη μερα στην οικοδομη τι εκανε?

δεν υπηρχαν φυσικα, ωδεια για το ειδος του για να παει, αλλα βρηκε τον τροπο αυτος να μελεταει ;)

ετσι ευκολα γινεται το ταλεντο μεγαλειο?

 
delta66 είπε:
με μονη διαφωνια την περιπτωση καζανζτιδη

ποιος σου ειπε οτι δεν μελατεγε?

ολη μερα στην οικοδομη τι εκανε?

δεν υπηρχαν φυσικα, ωδεια για το ειδος του για να παει, αλλα βρηκε τον τροπο αυτος να μελεταει ;)
Δεν διαφωνώ φίλε Σπύρο... βέβαια μ'αυτή τη λογική όλοι "μελετάνε" λίγο πολύ  ;)

Ο Καζαντζίδης όμως σαν χροιά, όγκο και ένταση φωνής ήταν one in a million... Εξάλλου τραγουδούσε τραγούδια "της φυλής του", δεν χρειαζόταν να προσποιείται. Δεν αμφιβάλλω πάντως (χωρίς να ξέρω) ότι ήταν εργατικός και επαγγελματίας στις πρόβες, κλπ

 
Οι 99 στους 100 τραγουδιστές πιστεύουν ακράδαντα ότι επαρκεί το "ταλέντο" τους και δεν χρειάζεται να μελετήσουν ΠΟΤΕ στη ζωή τους.
αφου εχουν τραγουδησει στα 16 τους στην παραλια το 'μια μερα εκει που τα πινα με καποιον κολλητο μου'  με συνοδεια ακουστικης κιθαρας και αρεσε στα κοριτσια... (μακραν το πιο εμετικο ελληνικο κομματι)

Αν έπαιζε κιθαρίστας όπως τραγουδάει ο μέσος "vocalist" θα τον έπαιρναν όλοι με τις ντομάτες...
απορω πως ενας κιθαριστας που βγαζει καρμπον ολα τα τα solo κορυφαιων κιθαριστών ανεχεται το 'μαλ******ρι'

στη μπαντα.

 
ολη μερα στην οικοδομη τι εκανε?
θυμαμαι πριν απο μερικα χρονια οταν χτιζοταν πολυκατοικια απεναντι απ το σπιτι μου, ηταν ενας οικοδομος ο οποιος ειχε ΧΑΛΑΡΑ την καλυτερη λαικη φωνη που εχω ακουσει. τον ακουγε καμπανα ολη η γειτονια και εβγαιναν στα μπαλκονια και χειροκροτουσαν.

 
TGL είπε:
Ενώ αν ακούς Φινλανδικά, Γερμανικά ή Γιαπωνέζικα σου φαίνεται εντάξει και σοβαρό ε?  ;D ;D
Νταξει, με τα γερμανικα κατι γινεται. Αλλα more or less συμφωνω μαζι σου:P

 
ισως δεν ειναι στα γονιδια μας τελικα...
ΑΚΡΙΒΩΣ.

Παμε για ΑΛΛΑ λοιπον, δεν χρειαζεται να χανουμε το χρονο μας τραγουδωντας στα...ξενικα. ;)

(και εμενα μου αρεσουν περισσοτερο απο οποιοδηποτε ειδος μουσικης  τα κλασσικα τουρκια τραγουδια αλλα εχω αποδεχτει την ...ηττα μου & δεν προσπαθω καν να τα παιξω....ποσο μαλλον να τα τραγουδησω... ;D)

καταληγω λοιπον στο συμπερασμα οτι η ψωροκωσταινα μονο αποτυχημενος κλωνους του καζαντζιδη μπορει να παραγει
εδω κανεις ΜΕΓΑΛΟ λαθος ,δοξα τω θεω απο ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟΥΣ τραγουδιστες (και τραγουδιστριες) με ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑ στο ΕΛΛΗΝΙΚΟ τραγουδι (σε ολα τα ειδη, ακομα και στο...τρισκαταρατο ..εντεχνο) ΒΡΩΜΑΕΙ ο τοπος ...(και δεν εχω γνωρισει ουτε ΕΝΑΝ που να ΜΗ μελεταει)

Στελιος βεβαια ηταν μονο ΕΝΑΣ αλλα και ΜΠΕΤΟΒΕΝ ηταν μονο ενας δεν λεει τιποτα αυτο. ;D

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Σωπάτε μωρέ παιδιά. Και στο εξωτερικό παίζουν τρελές μούφες για τραγουδιάρηδες. Απλά αυτοί που γνωρίζουμε εμείς είναι όσοι το έχουν. Κι εδώ ξέρω 2-3 που μπορούν άνετα να σταθούν δίπλα στα ξένα ονόματα. Χωρίς μελέτες, χωρίς τίποτις, απλά να το λέει η ψυχούλα σου είναι.

Και όσα λέγονται περί αγγλικών και άλλων, υπάρχουν πολλοί βλάχοι στο εξωτερικό κι Ελλάδα, που όταν αρχίσουν να τραγουδάνε, από προφορά είναι για το λεό, αλλά δεν τους εμπόδισε κάτι από το να εκφραστούν και να τα σπάσουν και οι υπόλοιποι μαζί τους. Πάρτε όλη την ελληνο-γερμανο-σκανδιναβική σκηνή και θα καταλάβετε...

Απλά αυτό που φταίει κυρίως με τους τραγουδιάρηδες στην ελλάδα (ανεξαρτήτως είδους μουσικής) είναι ότι με του που έπιασαν μικρόφωνο στα χέρια τους, περιμένουν groupies και γενικά να χέσουν τον κόσμο όλο...

Προσοχή, εκτός του τελευταίου μιλάω μόνο για μέταλ και ολίγον από χαρντ ροκ.

 

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top