Φωνη.. Απορια

Ρε παιδια ειναι απλα τα πραγματα....

Δεν εχει ΚΑΜΙΑ σχεση το ποσο καλα τραγουδας με το ποσο καλα παιζεις κιθαρα(ή το αντιστροφο)

Το θεμα ειναι το εξης...

Επειδη οπως και να χει ή στο ενα θα εισαι καλυτερος ή στο αλλο(ή πιο ανετος τελος παντων) δεν πρεπει να εισαι απροσεκτος...

Η προταση με το κουρδιστηρι ειναι πολυ καλα αλλα εχω να σου προτεινω και κατι αλλο

Πιασε ενα τραγουδι που θες να πεις...

Ξεκινα να το παιζεις στην κιθαρα ΑΚΟΥΓΩΝΤΑΣ παραλληλα και το πως το τραγουδαει ο δημιουργος του

Υστερα παιξε ενα-ενα τα ακορντα τραγουδα τα ξανα και ξανα μεχρι η φωνη σου να "παταει" ακριβως πανω στο ακορντο

Μολις βρεις τον σωστο τονο προσπαθησε να παρατηρησεις πώς ακριβως ανεπνευσες για να σου βγει,πού εδωσες εμφαση(λαρυγγι,διαφραγμα κλπ) και συνεχισε παρακατω...

Το "μυστικο" ειναι να εχεις το νου σου στη φωνη,στις ανασες σου κλπ και πανω απ'ολα να μην πιεζεσαι και προσπαθεις υπερβολικα για να τραγουδισεις κατι...

Αν συνηθισεις τις ανασες και τον σωστο ελεγχο δεν θα ξεφευγεις τοσο και ακομα και αν αυτο συμβει θα το καταλαβαινεις πιο ευκολα αρα θα το διορθωνεις και πιο αμεσα...

Αυτα...Καλη τυχη και να μην ξεχνας οτι και η φωνη ειναι ενα οργανο που θελει πολυ πολυ δουλεια

 
πρέπει να διαχωρίσουμε το "παίζεις καλή κιθάρα" με το "έχεις μουσικότητα (και άρα μπορείς να παίξεις αυτό το κάτι παραπάνω - Gilmore)". Σαφώς και δεν έχει σχέση η τεχνική με τη μουσικότητα.

Αλλά σε λεπτά θέματα όπου φαίνεται περισσότερο ο κιθαρίστας και απαιτούν έκφραση, όπως τα bends και τα vibratos τα οποία είναι περισσότερο εγκεφαλικά/ψυχικά σε σχέση με κανονικές απλές τεχνικές, άνθρωποι με μουσικότητα διαπρέπουν... μη γελιόμαστε. δεν είναι τυχαίο το ότι κάποιοι έχουν καλή φωνή και κάποιοι όχι. είναι απλά κληρονομικό? όχι. Ένα παιδί που έχει ταλέντο στη ζωγραφική από νωρίς και μπορεί από μόνο του να αντιλαμβάνεται έννοιες όπως η προοπτική είναι ξεκάθαρο ότι έχει αυξημένη αντίληψη σε σχέση με το παιδάκι που ζωγραφίζει τον ουρανό σαν μία γαλάζια γραμμή στην κορυφή της σελίδας και όλα τα αντικείμενα σε μία ευθεία (ως γνωστόν, η αντίληψη είναι αυτή η οποία αναπτύσσεται αργά και καθορίζει την ωριμότητα ενός ατόμου).

Πρωτού κάποιος διαφωνίσει με τέτοιου είδους απόψεις ας σκεφτεί πρώτα: τί θα πει να έχει κανείς "καλή" φωνή? τί έχει παραπάνω από άλλους? γιατί αυτός έχει καλή φωνή κι εγώ όχι? ΓΙΑΤΙ καταλαβαίνει εκείνος ΑΜΕΣΩΣ ένα ξεκούρδιστο όργανο σε σχέση με κάποιον άλλο? ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΠΛΑ ΘΕΜΑ ΦΩΝΗΤΙΚΩΝ ΧΟΡΔΩΝ.

Η καλή φωνή δεν είναι ένα απλό χάρισμα σαν εκείνο αυτών που από παιδιά τρέχουν πιο γρήγορα από τους άλλους. Είναι κάτι βαθύτερο που λέγεται μουσικότητα. Ίσως να έχει να κάνει με αναπτυγμένες περιοχές του εγκεφάλου. Ίσως και όχι. Η Νευρολογία θα μας πει. Πάντως υπάρχουν κάποιοι που έχουν κλίση στις τέχνες... δεν είναι τυχαίο. Δεν μπορούμε όλοι να εκφραστούμε όπως κάποιοι.

 
Συμφωνώ απόλυτα όμως προσθέτω πως αν κάποιος που έχει την τρέλλα δουλέψει πολύ μπορεί να αναπτύξει την μουσικότητα του και παραπάνω απο κάποιον που την έχει χάρισμα αλλά δεν ασχολείται σοβαρά. Προσωπικά το έχω δει στην πράξη. Κατά την άποψη μου βέβαια τα παραπάνω.

 
Συμφωνώ απόλυτα Fenderiko.

Άλλωστε, όλα αυτά τα talent shows (που εμείς οι "μουσικοι" χλευάζουμε) πολύ συχνά το αποδείκνύουν αυτό περίτρανα.

 
aplomenos_traxanas είπε:
Καλοσορισα.. Εχει σχεση το ποσο καλη φωνη εχεις για να παιξεις κιθαρα??? Δηλαδη ενας με φαλτση φωνη δεν μπορει να παιξει μπλουζ?? ???
Εξαρταται το blues γιατι εχει κατι θεματα που βγαινει η big fat black mama και σαρωνει

 
Κοιταξε αυτο με την μουσικοτητα το καταλαβαινω και ο λογος που ανοιξα το θεμα ειναι ο εξης.. απο μικρος δεν τραγουδουσα, ζωγραφιζα τον ουρανο σαν μια γαλαζια γραμμη στο πανω μερος της σελιδας κτλπ, παρολαυτα, και παρολο που εχω κλισει σε θετικες επιστημες (διπιστωμενο,αποδεδειγμενο, δεν ψωνιζομαι αλλα ετσι ειναι με 2 γονεις φυσικους) με ενδιαφερει περισσοτερο η μουσικη.. αυτο που ηθελα να διαπιστωσω ειναι αν εχω περιθοριο βελτιωσης και αν μπορω να προχωρησω στη μουσικη. απο κει και περα δεν περιμενω να γραψω σολο αντιστοιχα με του gilmoure, απλα θελω να γινω οσο το δυνατον καλυτερος τοσο στν ηλεκτρικη οσο και την κλασσικη κιθαρα.

 
Κανείς δεν θα μπορούσε να πει σε κάποιον χωρίς καλή φωνή να μην κυνηγήσει το όνειρό του. απλά υπάρχουν για μένα) τρεις διαφορετικές "παράμετροι"¨όταν λέμε ότι ασχολούμαστε με μία τέχνη.

- Δημιουργκότητα/Σύνθεση

- Τεχνική

- Έκφραση

αυτή είναι η προσωπική μου άποψη φυσικά και θα εξηγήσω ακριβώς τί εννοώ.

Είναι άλλο να συνθέτεις, άλλο να είσαι τεχνικά άρτιος και άλλο να ερμηνεύεις.

Ένας τεχνικά άρτιος μουσικός εχει όλες τις απαραίτητες δυνατότητες και γνώσεις περί μουσικής θεωρίας και τεχνικκής για να συμμετάσχει σε διάφορα σχήματα ως session μουσικός, σε ορχήστρες κτλ. Συνθέτης ξέρουμε όλοι τί είναι. Δεν απαιτεί τεχνική. Απαιτεί φαντασία, δημιουργικότητα. Τέλος, έχουμε τον ΜΟΥΣΙΚΟ (για μένα). Αυτός είναι εκείνος που θα σε κάνει να κλάψεις να νιώσεις ρίγος, αγωνία και χίλια δυό άλλα συναισθήματα μόνο και μόνο ακούγοντάς τον να παίζει. Αυτός είναι εκείνος που σε μία ορχήστρα θα είναι ο σολίστ. Ο σολίστ δεν είναι απαραίτητα ο καλύτερος τεχνικά αλλά εκείνος που θα δώσει σώμα και ψυχή στο όργανο και τις νότες. Ειδικά αν είναι και συνθέτης, τότε αυτός δε θα πάει χαμένος. Αυτή πιστεύω είναι και η κατηγορία που απουσιάζει αισθητά από την ελληνική μουσική σκηνή.

Έχω γνωρίσει άτομα που ήταν ΠΑΙΧΤΑΡΑΔΕΣ αλλά όταν δεν είχαν το κομμάτι σε ταμπλατούρα ή παρτιτούρα δεν μπορούσαν να το παίξουν/βγάλουν γιατί απλά δεν είχαν μουσικό αυτί. Εννοείται πως δεν ήξεραν και να γράφουν. Είχα στο προσωπικό μου σχήμα καταπληκτικούς drummer και μπασίστα οι οποίοι όμως δεν μπορούσαν να συμμετάσχουνε.... ζητουσε ο drummer από εμένα τι ρυθμούς, breaks κτλ να παίξει... και τρελαινόμουν γιατί δεν ληθελα να είναι "προσωπικό σχήμα"... Έχω γνωρίσει όμως και 2 χρόνια μόλις αυτοδίδακτο κιθαρίστα που έπαιζε απλά ακόρντα με μικρά licks και είχα πάθει πλάκα γιατί απλά...το είχε!!! Ήθελα να τα παρατήσω και να μη μιλήσω για μουσική μαζί του...

Κανείς δεν μπορεί να σου πει τί να κάνεις. Θα ήταν βλακεία και ανευθυνότητα εκ μέρους του. Εγώ προσωπικά έχω για τη μουσική την ίδια άποψη που έχω και για τον αθλητισμό... και είμαι κατά του πρωταθλητισμού. δεν πιστεύω ότι κάποιος χρειάζεται να αφιερώσει τη ζωή του σε κάτι τέτοιο. Μπορεί να το συντηρήσει ως χόμπυ. και αυτό τον κάνει ακόμα πιο "πορωμένο" γιατί ποτέ δε θα μάθει τα πάντα και συνεχώς θα ψάχνει να μαθαίνει, να δοκιμάζει... μουσικές, θεωρίες, όργανα...

μία απλή ταπεινή άποψη είναι. Προς Θεού, δε θέλω να επηρεάσσω κανέναν...

αυτά από μένα. θα διαφωνίσουνε πολλοί ίσως.

άκουσε μας όλους και μην ακούσεις κανέναν ;)

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
JollyJokker συμφωνω με οσα λες αλλα εχω ενα ερωτημα.

Τι γινεται με καποιον που δεν σου προσφέρει κανενα συναισθημα με αυτο που παραγει (μουσικη ηχο ερμηνια τεχνικη ) ΑΛΛΑ προσφερει σε καποιον αλλο?

Δηλαδη μηπως απλα ο μουσικος ειναι κατι τελειως υποκειμενικο εν τελει?

 
Φίλε μου νομίζω πρέπει να διαχωρίσεις λίγο δυο πράγματα. Όταν τραγουδάς δουλεύουν δύο ξεχωριστά "συστήματα". Το πρώτο είναι το σύστημα που ακούει τον ήχο και το δεύτερο το σύστημα που τον παράγει.

Αν δεν τραγουδάς καλά διότι δεν ΑΚΟΥΣ καλά, δηλαδή είσαι φάλτσος και δεν το καταλαβαίνεις τότε θα έχεις πρόβλημα σε ό,τι κάνεις με μουσική, είτε κιθάρα, είτε πιάνο είτε οτιδήποτε - πολύ δε περισσότερο σε όργανα που δεν έχουν "χωρισμένους" φθόγγους, όπως βιολί, άταστο μπάσο, φωνή κλπ. Οπότε θα πρέπει να ασχοληθείς με το να λύσεις αυτό το πρόβλημα όσο μπορείς.

Αν δεν τραγουδάς καλά γιατί ο λαιμός σου δε σε βοηθάει τότε αυτό έχει τόση σχέση με το αν μπορείς να παίξεις κιθάρα όσο και με το αν μπορείς να κάνεις πατινάζ στον πάγο. Τραγουδάς με τελείως διαφορετικά μέρη του σώματος από αυτά με τα οποία παίζεις κιθάρα, οπότε δε βλέπω την οποιαδήποτε σύνδεση. Μπορείς παρ'όλα αυτά αν θέλεις να βελτιώσεις τη φωνή σου με όποιον τρόπο επιλέξεις (μαθήματα, εξάσκηση, πρόβες κλπ).

Με λίγα λόγια. Αν πετυχαίνεις τη νότα που θες, αλλά αυτή η νότα είναι λάθος τότε θέλει δουλειά το αυτί σου και θα σου χρειαστεί ό,τι και να παίζεις. Αν προσπαθείς να πιάσεις τη σωστή νότα αλλά δε μπορείς τότε θέλει δουλειά ο λαιμός σου, αλλά δε σε επηρεάζει στην κιθάρα.

 


Το χα ακουσει πριν απο καιρο και εκτος του οτι εχει ΠΟΛΥ γελιο, ΟΜΩΣ αποσαφηνιζει ΠΛΗΡΩΣ την κατασταση πολλων που θελουν να εκφραστουν τραγουδωντας.

Ολοι εχουν δικαιωμα στη χαρα (και ομως το κομματι ΕΙΝΑΙ σε δισκο)

Καλημερα (με χαμογελο) :)

 
JollyJokker είπε:
Έχω γνωρίσει άτομα που ήταν ΠΑΙΧΤΑΡΑΔΕΣ αλλά όταν δεν είχαν το κομμάτι σε ταμπλατούρα ή παρτιτούρα δεν μπορούσαν να το παίξουν/βγάλουν γιατί απλά δεν είχαν μουσικό αυτί. Εννοείται πως δεν ήξεραν και να γράφουν.
Να συμπληρώσω πως αυτό έχει πάρα πολύ να κάνει το πως θα διδαχθείς. Το μουσικό αυτί διδάσκεται, και κατά τη γνώμη μου είναι πολύ λιγότερο από μια υπερφυσική ικανότητα, αλλά μια εγκεφαλική λειτουργία.

Έτσι αν κάτσεις να ακούσεις θα ακούσεις. Όχι άμεσα, αλλά θα εξασκηθείς. Μιας και έχω υπάρξει το άτομο που ήθελε την παρτιτούρα του, κάτι που έχει αλλάξει δραματικά πλέον, τουλάχιστον το λέω από προσωπική εμπειρία.

 
Σημειώνω ότι το αυτί εξασκείται, και η φωνή εξασκείται. Είχαμε και μια συζήτηση περι έμπνευσης, και το συνδέω ότι ολη την εξάσκηση του κόσμου να κάνει κανείς, αν δεν το έχει, δεν το έχει. Θα φτάσει να είναι "σωστός" και καλός, και επαγγελματιάς, αλλά όχι Callas. (πχ).

Το θέμα έχει να κάνει με το συντονισμό του αυτιού με τη φωνή, όπως πολύ σωστά λέει ο Μενελαος (και άλλοι στο θρεντ). Είναι δύο διαφορετικά θέματα η μουσικότητα, και άρα η αδυναμια να τραγουδίσει κανείς, και άλλο η αδυναμία στη φωνή.

Αλλά, εξασκούνται αυτά τα πράγματα. (μέχρι ένα σημείο)

Πχ¨http://www.youtube.com/watch?v=Pr7ifB8JF-w&

Εξαιρετικό αυτί η κυρία Douglas! :D

 
Nikolas είπε:
....και το συνδέω ότι ολη την εξάσκηση του κόσμου να κάνει κανείς, αν δεν το έχει, δεν το έχει. Θα φτάσει να είναι "σωστός" και καλός, και επαγγελματιάς, αλλά όχι Callas
Ακριβως... οπως ειπα στο πρωτο μου ποστ

ΥΓ. Νικολα πεθανα με το βιντεο. Φαντασου στο βιντεο που εβαλα εγω, σολο τρομπετα απο την κυρια ;D ΑΦΤΟ ΙΝΕ

 
Να προσθέσω επίσης πως άλλα λαμπάκια ανάβουν στον εγκέφαλο όταν παίζεις κι άλλα όταν ακούς. Είναι δύο διαφορετικές λειτουργίες, σε διαφορετικές περιοχές, που ίσως χρειάζονται μεν για να παίξεις καλύτερα (θέλει ανάλυση το θέμα), αλλά δε σημαίνει πως είναι καθαρά αν το'χεις η δεν το'χεις. Και τα δύο ως εγκεφαλικές λειτουργίες μπορούν να εξασκηθούν με τον ίδιο τρόπο που κάποιος μαθαίνει μια γλώσσα, καταλαβαίνει πως να κρατάει το πηρούνι σωστά κλπ. Το αν το έχεις λιγότερο ή περισσότερο έχει να κάνει και με το κατά πόσον ο εγκέφαλος δουλεύει λιγότερο ή περισσότερο σε διαφορετικές περιοχές, θέμα το οποίο χωράει επίσης άπειρη ανάλυση...

 
Nikolas είπε:
Σημειώνω ότι το αυτί εξασκείται, και η φωνή εξασκείται. Είχαμε και μια συζήτηση περι έμπνευσης, και το συνδέω ότι ολη την εξάσκηση του κόσμου να κάνει κανείς, αν δεν το έχει, δεν το έχει. Θα φτάσει να είναι "σωστός" και καλός, και επαγγελματιάς, αλλά όχι Callas. (πχ).
Και το θέμα μεταφέρεται στα απαντημένα.

Να επισημάνω εγωιστικά  ;) πόσο πιο δύσκολο είναι να παίζεις μπάσο όταν τραγουδάς από όταν παίζεις κιθάρα. Ένας λόγος που θαυμάζω Sting & McCartney (Les Claypool & Geddy Lee are not my cup of tea και ο Lynott που αγαπώ, βιρτουόζο δεν θα τον έλεγα) είναι όταν παίζουν και τραγουδάν άλλα πράγματα. Σα να έχουν χωρίσει τον εγκέφαλο σε δύο κομμάτια.

 
audiokostas είπε:
Να επισημάνω εγωιστικά  ;) πόσο πιο δύσκολο είναι να παίζεις μπάσο όταν τραγουδάς από όταν παίζεις κιθάρα. Ένας λόγος που θαυμάζω Sting & McCartney (Les Claypool & Geddy Lee are not my cup of tea και ο Lynott που αγαπώ, βιρτουόζο δεν θα τον έλεγα) είναι όταν παίζουν και τραγουδάν άλλα πράγματα. Σα να έχουν χωρίσει τον εγκέφαλο σε δύο κομμάτια.
+341.8

 
Βρε Κώστα. Μα τον Τουτατί, εσύ το έκανες να φαίνεται ΕΥΚΟΛΟ! Η άνεση που είχες, το κέφι σου, το μπλουζάκι σου... Ήταν τέλειο (το είπε και η συζυγος και είναι δύσκολη στις επιλογές της. Της πήρε πολύ καιρό να με βρει και να με πάρει! ;D)

 

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top