Fender-styled Boutique Basses

Ελπίζω να μην με παραξηγήσετε οι συνάδελφοι αλλά δοθείσης εγώ θα το πω.

Ίσως γιατί είμαι κουλός, ίσως γιατί είμαι κουφός, ίσως και διότι παίζω geriatric music όπως λένε μερικοί, πιστεύω ότι εν γένει, το μπάσο, έχει πολύ λιγότερες ηχητικές απαιτήσεις από την κιθάρα. Δηλαδή και απλώς "καρφί" στον (καλό και παραμετροποιήσιμο) ενισχυτή, ο μπασίστας θα ναι μια χαρά. Δεν μπορώ να σκεφτώ πολλούς κιθαρίστες που θα έκαναν κάτι τέτοιο.

Ο μπασίστας επειδή θα έχει το γαιδούρι στους ώμους του 2 και 3 ώρες και δεν είναι παίζεις με τέτοιο βάρος κοιτάζει οπωσδήποτε και το ζύγισμα του μπάσου. Ο κιθαρίστας όχι τόσο πολύ.

Εξάλλου, το μπάσο παίζει (συνήθως) τον πίσω ρόλο και με λιγότερους από την κιθάρα φανατικούς οπαδούς να ψάχνουν την ώρα του σόλο τι κλειδιά φοράει.

Ως εκ τούτου και το άγχος του ονόματος περνάει σε δεύτερη μοίρα.

Ασε που δεν αντέχω με τίποτα μπάσο που τρίζει. Είναι βέβαια και ο τρόπος που το χειρίζεσαι. Στους περισσότερους κιθαρίστες που δίνω μπάσο, το καταφέρνουν να τρίζει παντού. Τρίξιμο που εξαφανίζεται (σχεδόν) όταν παίζω εγώ. Από την άλλη κι αν η κιθάρα τρίζει λίγο δεν τρελλαίνομαι. Μερικές φορές μέχρι και χαρακτήρα δίνει.

Αρα ένα καλοσεταρισμένο, με καλοκομένο nut, σοβαρή γέφυρα, καλά κλειδιά και αξιοπρεπείς μαγνήτες P-bass (με ένα μαγνήτη J πίσω  ;D) είναι το εργαλείο που χρειάζεται ο average ροκ/μπλουζ/ποπ/heavy/τζαζ μπασίστας. Μαντέψτε τι δεν δίνει από τα παραπάνω στις average σειρές της η Fender.

Και στην τελική, το όνομα του επώνυμου μπουτικά είναι πολλές φορές πολύ πιο επιθυμητό από το πολυφορεμένο Fender.

Σκιούζ μι για το πρωινό παραλήρημα του καφέ.

Μπορεί να λέω και μπούρδες.

Superfunk είπε:
καλα παρτο αποφαση εσυ & στο φτιαχνω ΕΓΩ με το 1/4 του..."μπουτικα".... ;D
Εμείς θα τα πούμε σύντομα.  ;)

Βάλε μπρος τη φασολάδα  ;D

 
audiokostas είπε:
Ο μπασίστας επειδή θα έχει το γαιδούρι στους ώμους του 2 και 3 ώρες και δεν είναι παίζεις με τέτοιο βάρος κοιτάζει οπωσδήποτε και το ζύγισμα του μπάσου. Ο κιθαρίστας όχι τόσο πολύ.
Το κυττάζει, και το ζύγισμα και το βάρος.

 
Πολλοι γνωστοι sessionαδες αφηνουν τις vintage κιθαρες τους για το studio και χρησιμοποιουν μια πιο συγχρονη fender...απο μπασσιστες ομως, αρκετοι φευγουν σε κατι εκτος fender.
και παλι εξαρταται,μια και πολλοι γνωστοι σεσσιοναδες μπασιστες παιζουν ζωντανα με Fender ;)

εξαρταται βεβαια και απο το ειδος της μουσικης και το ποσο ευελικτο μπασο θελουν,παντως  και παλι νομιζω οτι στο ΣΥΝΟΛΟ τους οι περισσοτεροι σεσσιοναδες οταν θελουν ηχο Fender με .... Fender παιζουν (απλα οι μπουτικοαντιγραφεις κανουν καλη διαφημιση) .

πιστεύω ότι εν γένει, το μπάσο, έχει πολύ λιγότερες ηχητικές απαιτήσεις από την κιθάρα
βασικα στο μπασο το 99% του ηχου οφειλεται ..δυστυχως στον ΜΠΑΣΙΣΤΑ,ενα μπασο εχω ολο κι ολο και το χρησιμοποιω ΠΑΝΤΟΥ,ε,αν ακουσεις την ΤΕΡΑΣΤΙΑ διαφορα που κανει ο παικτης δεν θα το πιστευεις... ;)

Ασε που δεν αντέχω με τίποτα μπάσο που τρίζει. Είναι βέβαια και ο τρόπος που το χειρίζεσαι. Στους περισσότερους κιθαρίστες που δίνω μπάσο, το καταφέρνουν να τρίζει παντού
αυτο δεν ειναι ποτε προβλημα αν εισαι ΣΟΒΑΡΟΣ μπασιστας.. ;D και ρυθμιζεις το action οπως πρεπει (τουλαχιστον 1 ποντο στο 12ο ταστο δηλ. ;D),ΠΟΤΕ μου δεν εχω δει "καλοηχο" μπασιστα με χαμηλο action.

 
Καλημερα παιδια!!!Ειμαι απο τσιπουρα οποτε δικαιολογηστε με :)

Καταρχας ωραιο θεμα!

Δευτερον στο θεμα του φεντερ...ενα φεντερ απο καποιον μαστερ μπιλντερ ειναι συχνα ποιο ακριβο απο φοντερα πεντουλα σαντοουσκαι κλπ...το μπασο του μιλερ εχει 5000...Δεν τα λες και λιγα :)

Περυσι ο καθηγητης μου εψαχνε το ιμπανεζ που επαιζε ο περσι τζοουνς...Δεν το βρηκε πουθενα και τελικα μπηκε στην αγορα..του προτεινα ενα καστοπ γαργικ :D το οποιο ειχε 2000...του αρεσε και του λεω πολλα λεφτα ρε δασκαλα...γυρναει με βλεπει γελαει λιγο και μου λεει οτι αν εισαι επαγκελματιας μουσικος το μπασο ειναι πλεον εργαλειο δουλειας και συχνα ανεβενει η τιμη του τα 3000...ο συγκεκριμενος επαιζε κατι 6ρια γαμαχα κατι γκαρι γουιλις κατι μπασα του ιωαννιδη και τωρα παιζε με ενα πρεσισιον με αλλαγμενη ταστιερα αταστη...αυτα ;D

 
audiokostas είπε:
Αρα ένα καλοσεταρισμένο, με καλοκομένο nut, σοβαρή γέφυρα, καλά κλειδιά και αξιοπρεπείς μαγνήτες P-bass (με ένα μαγνήτη J πίσω  ;D) είναι το εργαλείο που χρειάζεται ο average ροκ/μπλουζ/ποπ/heavy/τζαζ μπασίστας. Μαντέψτε τι δεν δίνει από τα παραπάνω στις average σειρές της η Fender.
δεν το βρήκα, τι είναι;

(αλήθεια)

 
skantzos είπε:
δεν το βρήκα, τι είναι;

(αλήθεια)
Με πλαστικό generic κακοκομμένο nut, γέφυρα ενισχυμένης τσιχλόφουσκας, μαγνήτες κατάλληλους για να κρατάς σημειώσεις στο ψυγείο, δεν είμαι σίγουρος. Κάτσε λιγάκι να το  σκεφτώ.  :P

Τα κλειδιά είναι συνήθως εντάξει.  ;D

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Superfunk είπε:
βασικα στο μπασο το 99% του ηχου οφειλεται ..δυστυχως στον ΜΠΑΣΙΣΤΑ,ενα μπασο εχω ολο κι ολο και το χρησιμοποιω ΠΑΝΤΟΥ,ε,αν ακουσεις την ΤΕΡΑΣΤΙΑ διαφορα που κανει ο παικτης δεν θα το πιστευεις... ;)
Μεγάλο το ποσοστό σου αλλά σαφώς η βασική διαφορά εκεί βρίσκεται.

Palladino δεν γίνομαι, ούτε ακούγομαι αμα πάρω το gear του. Ούτε με ενέσεις.

Ακριβώς επειδή είναι ένα inconspicuous (στον χώρο μου) όργανο, είναι θέμα νοοτροπίας και αντιμετώπισης του οργάνου και της χωροθέτησης του μέσα στο γκρουπ.

Πώς θα αποφασίσεις να δέσεις ρυθμικά αλλά και μελωδικά με την ντραμς (γιατί αυτήν ακούει ο μπασίστας πρωτίστως κατ' εμέ) και να δώσεις το κατάληλο μελωδικορυθμικό υπόβαθρο μέσα από την ηχητική μίξη του γκρουπ (και όχι όπως το ρυθμίζεις με τα ακουστικά στο σπίτι) για να αποδώσουν το "μπουκέ" τους τα lead όργανα (φωνή/κιθάρα).

Ο καλός μπασίστας (στον χώρο μου) είναι αυτός που όταν δουλεύει δεν τον καταλαβαίνεις (αν δεν προσέξεις) και το ερμηνεύεις ως καλή γκρούβα της μπάντας και όταν σταματάει (ή κάνει λάθος) καταρρέει ο ήχος και κανείς δεν καταλαβαίνει το γιατί.

Άσχετα με το thread ;

Δεν νομίζω ....  ;D

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
audiokostas είπε:
Με πλαστικό generic κακοκομμένο nut, γέφυρα ενισχυμένης τσιχλόφουσκας, μαγνήτες κατάλληλους για να κρατάς σημειώσεις στο ψυγείο, δεν είμαι σίγουρος. Κάτσε λιγάκι να το  σκεφτώ.  :P

Τα κλειδιά είναι συνήθως εντάξει.  ;D
και τα nut νομίζω εντάξει είναι more often than not :) για τα άλλα δεν έχω άποψη

 
audiokostas είπε:
Ο καλός μπασίστας (στον χώρο μου) είναι αυτός που όταν δουλεύει δεν τον καταλαβαίνεις (αν δεν προσέξεις) και το ερμηνεύεις ως καλή γκρούβα της μπάντας και όταν σταματάει (ή κάνει λάθος) καταρρέει ο ήχος και κανείς δεν καταλαβαίνει το γιατί.
Νομιζω οτι αυτο που εγραψες ειναι ολη η φιλοσοφια για τον ρολο του μπασου στο 80% ολων τον ειδων της μουσικης συμπτηγμενη σε μια προταση ...ΕΥΓΕ

 
audiokostas είπε:
πιστεύω ότι εν γένει, το μπάσο, έχει πολύ λιγότερες ηχητικές απαιτήσεις από την κιθάρα.
Ο ντράμερ σου φταίει, trust me. Μια χαρά ηχητικές απαιτήσεις έχει και μάλιστα με ελάχιστα πειράγματα στο πως θα παίξεις ή στο eq μπορεί να αλλάξει ολοκληρωτικά ο ήχος στη μπάντα και να δώσει εντελώς άλλο χαρακτήρα.

 
Evilnye είπε:
Ο ντράμερ σου φταίει, trust me. Μια χαρά ηχητικές απαιτήσεις έχει και μάλιστα με ελάχιστα πειράγματα στο πως θα παίξεις ή στο eq μπορεί να αλλάξει ολοκληρωτικά ο ήχος στη μπάντα και να δώσει εντελώς άλλο χαρακτήρα.
Ο ντράμερ μας είναι μια χαρά κι όποιος αντέχει. Για τους άλλους υπάρχει η ελαφρά ποπ και η τζαζ.  ;D

Υπάρχει διαφορά το "λιγότερες ηχητικές απαιτήσεις από την κιθάρα" από το "δεν έχει καθόλου απαιτήσεις".

Και πάλι στο είδος μου ομιλών, λίγο πάνω, λίγο κάτω, το eq (δεν μιλάω για σκούπα όλα πάνω όλα κάτω) στο μπάσο δεν αλλάζουν δραματικά τα πράγματα. Για αυτό ΚΑΙ εσύ δεν αλλάζεις δραματικά ήχο από κομμάτι σε κομμάτι αντίθετα με τους κιθαρίστες που χορεύουν κλακέτες πάνω στις μπάνκες τους και καλώς κάνουν γιατί οι ηχητικές αλλαγές τους καθορίζουν τις στιγμές των κομματιών.

Σαφέστερος τώρα ;

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
audiokostas είπε:
Υπάρχει διαφορά το "λιγότερες ηχητικές απαιτήσεις από την κιθάρα" από το "δεν έχει καθόλου απαιτήσεις".

Σαφέστερος τώρα ;
Ναι, αλλά και πάλι δεν νομίζω ότι ισχύει. Η χρήση πεταλιών δεν με πείθει για τις ηχητικές ικανότητες του ίδιου του οργάνου.

 
Evilnye είπε:
Ναι, αλλά και πάλι δεν νομίζω ότι ισχύει. Η χρήση πεταλιών δεν με πείθει για τις ηχητικές ικανότητες του ίδιου του οργάνου.
Απ τη στιγμη που ειναι ηλεκτρικο οργανο ο ηχος μπορει να γινει οπως θες...Με μιντι δε μπορεις να παιξεις ακομη και  κλαρινο στο μπασο..

Ο ηχος διαφερει οταν παρεις ενα μπασο το βαλεις με ακριβως τα ιδια καλωδια ακριβως τις ιδιες ρυθμισεις στον ενισχυτη και το παιξεις...Αλλα και εκει υπαρχει διαφορα!Αλλο να παιξεις μπροστα μαγνητη πισω μαγνητη στακατο λεγκατο σλαπ...Τοτε παιζεις τα ιδια και στα 2 μπασα...Αλλα και παλι δεν...Επειδη το ενα μπασο εχει τζει το αλλο πι και το αλλο χαμπαγκερ...Οποτε...

 

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top