F-18 πολλα g επιταχυνση, και τι παθαινει ενας κοινος θνητος....

γνωρίζω (εκτός κι αν ο πληροφοριοδότης μου λέει αρλούμπες) ότι ο άνθρωπος αντέχει μέχρι και επιταχύνσεις των 10 G. Από κει και πάνω πεθαίνει. (υπόψιν αντέχει το πολύ 10G, έχει να κάνει με τη φυσική κατάσταση του καθενός φυσικά) Τα f-16 είναι απ τα λίγα αεροσκάφη που μπορούν να σκοτώσουν τον πιλότο τους (ο οποίος έχει εξαιρετική φυσική κατάσταση εννοείται, θα ξέρετε τις προϋποθέσεις για να γίνει κάποιος πιλότος) αφού μπορούν να αναπτύξουν επιταχύνσεις μέχρι και της τάξεως των 12G.

Στην ερώτηση του rover τώρα, προφανώς ο τύπος (που μάλλον δεν πρόκειται για κανονικό πιλότο και το αεροσκάφος ελέγχεται) δεν έχει την επιθυμητή φυσική κατάσταση που λέγαμε ή κάτι αντίστοιχο (δεν είμαι και ειδήμων) ώστε να αντέξει αυτές τις δυνάμεις για αρκετή ώρα.... 

 
Χάνει τις αισθήσεις του λόγω μειωμένης αιμάτωσης του εγκεφάλου - γι'αυτό και πρίν την μανούβρα του λέει ο χειριστής να σφίξει τα πόδια του, πρακτική που χρησιμοποιούν για να περιοριστεί η ροή του αίματος προς τα κάτω στο σώμα: μυικό σφίξιμο στον κορμό και τα πόδια - τους έχετε ακούσει πως αγκομαχούν σε συνθήκες ελιγμών σε κάτι βίντεο που έχουν βγει κατα καιρούς..

Σε κανονικές συνθήκες (πτήσεις μαχητικών) υπάρχει και η ειδική στολή (anti-g) που τροφοδοτείται από αέρα υπό πίεση για να βοηθά.

 
Άρα, συμπέρασμα: Ο τύπος το παθαίνει αυτό, επειδή δεν φοράει στολή....

Παίζει ρόλο και η φυσική κατάσταση, αλλά κυρίως είναι η στολή...

 
Δεν μπαίνεις σε μαχητικό χωρίς αντί G στολή! Ο κάθε άνθρωπος έχει τα όριά του ειδικά εαν δεν έχει μάθει σε τέτοιες ακραίες καταστάσεις και οτύπος απλά τα έφτασε και ίσως τα υπερέβει. Το F16 αντέχει αλλά τα ηλεκτρονικά(fly by wire) δεν το αφήνουν να υπερβεί τα όρια που θέτει το ανθρώπινο σώμα.Ακόμα πιο ακραία είναι τα Sukhoi 27,30,32 από άποψη ευελιξίας.

 
Η στολή anti-g κάνει αυτό που περιγράφηκε παραπάνω, σε μεγαλύτερο βαθμό: διατηρεί την κυκλοφορία του αίματος προς τον εγκέφαλο.

Φυσικά για την αντοχή παιζουν ρόλο η φυσική κατάσταση, η συνήθεια/εξάσκηση αλλά και ιδιοσυγκρασικοί παράγοντες, γι αυτό και δεν μπορεί να γίνει ο καθένας χειριστής μαχητικού.

Πάντως ακόμα και οι χειριστές σε κάποιους δύσκολους ελιγμούς είναι προβλεπόμενο/αναμενόμενο να πάθουν "black out" για 1-2-3 δευτερόλεπτα.

 
Πάντως ακόμη και οι πιλότοι, στο τέλος της πτήσης βγαίνουν από το αεροσκάφος με μελανιές (σπάνε φλέβες).

Δεν είναι τυχαίο άλλωστε και το γεγονός ότι σε χώρες του εξωτερικού, οι πιλότοι μαχητικών βγαίνουν στη σύνταξη πολύ νωρίς, γιατί είναι πολύ επικίνδυνο να δέχεται ο οργανισμός τέτοιες πιέσεις επί σειρά ετών. Στην Ελληνική Πολεμική Αεροπορία κάτι τέτοιο δεν συμβαίνει βέβαια, και οι πιλότοι μας συνεχίζουν να πετάνε ακόμη και μέχρι τα 45 τους. Οι τυχεροί την κάνουν στα 35 τους για ιδιωτικές αεροπορικές εταιρείες. Υπάρχουν και οι άλλοι, οι "απείθαρχοι", που πηγαίνουν στα καναντέρ ως "δυσμενής μετάθεση".

 
thecrypt13 είπε:
Στην Ελληνική Πολεμική Αεροπορία κάτι τέτοιο δεν συμβαίνει βέβαια, και οι πιλότοι μας συνεχίζουν να πετάνε ακόμη και μέχρι τα 45 τους. Οι τυχεροί την κάνουν στα 35 τους για ιδιωτικές αεροπορικές εταιρείες
Με ΤΙ πετάνε ομως στα 45; Ακόμα και σε mirage, f16; Εντύπωση μου κάνει.

 
Μπά, μετά τα 30-35 τους βάζουν μιά στο τόσο να κάνουν καμιά βόλτα σε κανα Mirage F-1 (αν και τώρα τα έχουν αποσύρει) έτσι για να λένε ότι κάνοιυν κάτι.

Οι άτυχοι όντως πάνε στα καναντέρ,, στα C-130 κλπκλπκλπ

 
Είναι πολύ δύσκολο αυτό που κάνουν. Η παροδική απώλεια της όρασης αλλά και της συνείδησης είναι αναμενόμενη.

Όπως μου είπε κι ένας πιλότος: "....όταν σε κυνηγάει, τραβάς εσύ, τραβάει και ο "άλλος" και το θέμα είναι ποιός θα "ξυπνήσει" πρώτος".

 
Επειδη εχω πολύ μεγαλη σχεση με τα C-130 (οικογενειακώς) θα σας πώ ότι και όσο απλοικό και αν σας φαινεται μπροστά στα f16 mirage κτλ ειναι αρκετά πακετο...

Κανει μακραν τις πιο δύσκολες και απαιτητικές επιχειρησης της ελλαδας....((οχι σε μαχητικό επίπεδο))....Τωρα απο cannadair αν και ειναι διπλα διπλα οι μοίρες....Δεν ξέρω... ;D

 
Μα δεν εννοούσα ότι είναι εύκολο να πετάς C-130, κάθε άλλο.

Εκτός από αυτό, οι πιλότοι μαχητικών το χρησιμοποιούν για να ρίξουν και γκομενάκια (αλήθεια τι δουλειά κάνεις -Ειμαι πιλότος σε μαχητικό -αχ τέλεια θα σκάσουν οι φίλες μουουουου)

 
Standard ομως.....Σε φαση μεχρι και ο μηχανικος βρισκει γκομενα.... :o

Γενικά παιζουν διαφορα τετοια....Απλά ρε παιδι μου εχω μια προκαταληψη σχετικά με τον στρατο....Ειναι οι περισσότεροι ενας και ενας.... ;D

 
NemOOO είπε:
Γενικά παιζουν διαφορα τετοια....Απλά ρε παιδι μου εχω μια προκαταληψη σχετικά με τον στρατο....Ειναι οι περισσότεροι ενας και ενας.... ;D
Συμφωνω απολυτα μαζι σου και τρεφω απολυτη αντιπαθεια για ολους αυτους που ονομαζονται καραβαναδες (οχι γι αυτο που κανουν, αλλα ακριβως γιατι με οσους εχω ερθει σε επαφη δεν ειναι και οτι καλυτερο για να το πω λαικα απο πλευρας..................παστας). Μοναδικη εξαιρεση οι ιπταμενοι της αεροποριας και καποιοι αξιωματικοι του ναυτικου.  Μπροστα στους υπολοιπους αυτοι μοιαζουν με λορδοι σε συγκεντρωση Ζωνιανων........

 
fenderiarhs είπε:
Γενικά παιζουν διαφορα τετοια....Απλά ρε παιδι μου εχω μια προκαταληψη σχετικά με τον στρατο....Ειναι οι περισσότεροι ενας και ενας.... ;D
Συμφωνω απολυτα μαζι σου και τρεφω απολυτη αντιπαθεια για ολους αυτους που ονομαζονται καραβαναδες (οχι γι αυτο που κανουν, αλλα ακριβως γιατι με οσους εχω ερθει σε επαφη δεν ειναι και οτι καλυτερο για να το πω λαικα απο πλευρας..................παστας). Μοναδικη εξαιρεση οι ιπταμενοι της αεροποριας και καποιοι αξιωματικοι του ναυτικου.  Μπροστα στους υπολοιπους αυτοι μοιαζουν με λορδοι σε συγκεντρωση Ζωνιανων........
Δέν ξέρω, εγώ πάντως που προ ημερών πέρασα μια βόλτα να πάρω το ...απολυτήριο (πανούσης style) μου φέρθηκαν πολύ όμορφα  :D 

 
panagiotis είπε:
γνωρίζω (εκτός κι αν ο πληροφοριοδότης μου λέει αρλούμπες) ότι ο άνθρωπος αντέχει μέχρι και επιταχύνσεις των 10 G. Από κει και πάνω πεθαίνει. (υπόψιν αντέχει το πολύ 10G, έχει να κάνει με τη φυσική κατάσταση του καθενός φυσικά) Τα f-16 είναι απ τα λίγα αεροσκάφη που μπορούν να σκοτώσουν τον πιλότο τους (ο οποίος έχει εξαιρετική φυσική κατάσταση εννοείται, θα ξέρετε τις προϋποθέσεις για να γίνει κάποιος πιλότος) αφού μπορούν να αναπτύξουν επιταχύνσεις μέχρι και της τάξεως των 12G.

Στην ερώτηση του rover τώρα, προφανώς ο τύπος (που μάλλον δεν πρόκειται για κανονικό πιλότο και το αεροσκάφος ελέγχεται) δεν έχει την επιθυμητή φυσική κατάσταση που λέγαμε ή κάτι αντίστοιχο (δεν είμαι και ειδήμων) ώστε να αντέξει αυτές τις δυνάμεις για αρκετή ώρα.... 
Να πώ οτι τα πόσα g αντέχει κάποιος εξαρτάται και απο το πόση ώρα τα δέχεται. Άν είναι για ελάχιστα κλάσματα του δευτερολέπτου μπορεί κάποιος και να αντέξει και 30 g, όπως άντεξε σε κάποιο πρόσφατο τρακάρισμα στην Formula 1 ο Kubica πιλότος της BMW όπου δέχτηκε πάνω απο 30 g στο τρακάρισμα αλλά όχι μόνο δεν πέθανε αλλά βγήκε χωρίς να έχει παθεί το παραμικρό. Έτσι λοιπόν μπορεί κάποιος να αντέξει 9 g για 1 δευτερόλεπτο και με 7 g για 10 δευτερόλεπτα ας πούμε να τα παίξει. Και το όριο που πεθαίνει κάποιος δεν είναι 10 g γιατί απλούστατα είναι συνάρτηση και του χρόνου αυτό.

 
να συμπληρώσω ότι οι πτήσεις των f-16 ελέγχονται από υπολογιστή οπότε είναι ψιλοαπίθανο να υπερβεί το όριο των g που δε θα αντέξει ο πιλότος.

κάτι άσχετο: αυτά που λέει ο alonso σε γνωστή διαφήμιση περι επιταχύνσεων g σε f1 και σε πιλότους μαχητικών αεροσκαφών είναι κατά μεγάλο ποσοστό μπαρούφες! Το διαπιστώνει εύκολα κάποιος αν δει σε κάποιο αγώνα f1 τον δείκτη των g επιταχύνσεων που δείχνει συχνά.......

 

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top