• Το Noiz σας εύχεται χρόνια πολλά και ένα ευτυχισμένο 2025! 🎊

Ερώτηση για mod με μαγνήτες

Cross

Νέο μέλος
Μηνύματα
27
Πόντοι
1
Καλησπέρα παιδιά, ήθελα να ρωτήσω υπάρχει περίπτωση να μπορώ να έχω και neck και bridge μαγνήτη να δουλεύουν ταυτόχρονα και full humbuckers (δηλαδή να μην έχω επιλογέα) και να τους χειρίζομαι μόνο με τα volume τους??

Θα έχει "κακές" επιπτώσεις από άποψη ήχου, καθαρότητας, αρμονικών κλπ?

Απλά σκεφτόμουνα καμια τρελή μοντα και μου ήρθε αυτό!

 
Cross είπε:
Καλησπέρα παιδιά, ήθελα να ρωτήσω υπάρχει περίπτωση να μπορώ να έχω και neck και bridge μαγνήτη να δουλεύουν ταυτόχρονα και full humbuckers (δηλαδή να μην έχω επιλογέα) και να τους χειρίζομαι μόνο με τα volume τους??

Θα έχει "κακές" επιπτώσεις από άποψη ήχου, καθαρότητας, αρμονικών κλπ?

Απλά σκεφτόμουνα καμια τρελή μοντα και μου ήρθε αυτό!
Ναι, γίνεται! Το χρησιμοποιούν πολύ ως σύνδεση στα ηλ. μπάσα με διπλούς για να κάνουν blend τους μαγνήτες neck & bridge.

Θέλει λίγο διαφορετική σύνδεση από αυτή που κάνεις κλασσικά στην ηλεκτρική με διπλούς. ΔΕΝ κάνεις αυτό που λέει η duncan απλά αφαιρώντας τον επιλογέα γιατί όταν κλείσεις τον ένα μαγνήτη (μηδέν volume) θα κλείσει και ο άλλος, θα γίνει mute...

Το σωστό διάγραμμα για σύνδεση διπλών με 2 volumes χωρίς επιλογέα είναι το παρακάτω:

http://www.tremolo.pl/Przystawki2/GitaryBasowe/active_soapbar_bass%20049.jpg

Mη σε νοιάζει που είναι active, απλά κρατάς κανονικά τα 500Κ ποτενσιόμετρα της κιθάρας σου κι αγνοείς το "100K" που γράφει στο σχέδιο καθώς και την μπαταρία...

 
Μάλιστα! Ευχαριστώ παίδες θα το δοκιμάσω με την πρώτη ευκαιρία! Απλά ήθελα να δω αν το έχει κάνει κανείς να ξέρω πως θα ναι ηχητικά!

θα δείξει!

 
Cross είπε:
Μάλιστα! Ευχαριστώ παίδες θα το δοκιμάσω με την πρώτη ευκαιρία! Απλά ήθελα να δω αν το έχει κάνει κανείς να ξέρω πως θα ναι ηχητικά!

θα δείξει!
Hχητικά, θα μπορείς να κάνεις blend τους μαγνήτες σε ό,τι αναλογία θέλεις και αυτό σίγουρα δίνει μια ευελιξία. Βέβαια, πρέπει να σου αρέσει η χροιά των μαγνητών σου καθώς αυτή θα παραμείνει ως έχει.

Μπορείς και να τους συνδέσεις out of phase αν θέλεις κάτι διαφορετικό και πιο trebly ή σαν wha. Με ένα switch(διακοπτάκι) 6 επαφών μπορείς άνετα να τους κάνεις εντός/εκτός φάσης:

http://duhvoodooman.com/musical/humbucker_mods/phase_switch.gif

 
Δεν καταλαβαίνω γιατί θες να κανείς αυτή τη μοντα...θα είναι σα να έχεις το διακόπτη στη μεσαία θέση...γιατί σε ενοχλεί ο διακόπτης;

 
kkmspm είπε:
Δεν καταλαβαίνω γιατί θες να κανείς αυτή τη μοντα...θα είναι σα να έχεις το διακόπτη στη μεσαία θέση...γιατί σε ενοχλεί ο διακόπτης;
Δεν είναι 100% σαν να έχει το 3-θέσιο στη μεσαία θέση. Τα vol pot συνδέονται διαφορετικά σε αυτή τη σύνδεση που θέλει να κάνει κι αυτό δίνει διαφορετικό tone καθώς κατεβάζεις τα vol. Αν έχεις βέβαια πάντα τέρμα τα volume, τότε δεν έχει ηχητική διαφορά.

Πάντως μπορεί να κάνει πολύ περισσότερα κόλπα με το wiring όπως phase switch, split, series/parallel που δίνουν κι εντελώς νέους ήχους στην κιθάρα.

 
Cross είπε:
Απλά σκεφτόμουνα καμια τρελή μοντα και μου ήρθε αυτό!

Μάλιστα! Ευχαριστώ παίδες θα το δοκιμάσω με την πρώτη ευκαιρία! Απλά ήθελα να δω αν το έχει κάνει κανείς να ξέρω πως θα ναι ηχητικά!
έψαχνες στο άσχετο για "κάποια μόντα",σκέφτηκες μία (που ούτε που ξέρεις τι αποτέλεσμα θα χει) και ρωτάς αν "λέει"? :P

Περί ορέξεως ...
 
Sottos είπε:
Ναι, γίνεται! Το χρησιμοποιούν πολύ ως σύνδεση στα ηλ. μπάσα με διπλούς για να κάνουν blend τους μαγνήτες neck & bridge.

Θέλει λίγο διαφορετική σύνδεση από αυτή που κάνεις κλασσικά στην ηλεκτρική με διπλούς. ΔΕΝ κάνεις αυτό που λέει η duncan απλά αφαιρώντας τον επιλογέα γιατί όταν κλείσεις τον ένα μαγνήτη (μηδέν volume) θα κλείσει και ο άλλος, θα γίνει mute...

Το σωστό διάγραμμα για σύνδεση διπλών με 2 volumes χωρίς επιλογέα είναι το παρακάτω:

http://www.tremolo.pl/Przystawki2/GitaryBasowe/active_soapbar_bass%20049.jpg

Mη σε νοιάζει που είναι active, απλά κρατάς κανονικά τα 500Κ ποτενσιόμετρα της κιθάρας σου κι αγνοείς το "100K" που γράφει στο σχέδιο καθώς και την μπαταρία...
Sotto μου δημιούργισες απορία που λές πως άμα κλείσεις  τον ένα μαγνήτη θα κλείσει και ο άλλος.

Θυμήθικα πριν από 10 χρόνια περίπου σε μια epiphone SG ενός φίλου που χαμηλώναμε το neck volume και κάναμε τον επιλογέα kill swicth (όπως ο Randy Rhoads).

Όταν αφήναμε τον επιλογέα στη μέση ακουγόταν μόνο o μαγνήτης της γέφυρας κανονικά χωρίς κάποιο πρόβλημα.

Γιατί να δεν μας έκανε εκεί mute?

Στο ρωτάω αυτό γιατί όπως το βλέπω αν είναι να σου κάνει mute θα στο κάνει ή με επιλογέα ή χωρίς,αν βάλεις τον επιλογέα στη μέση είναι σαν να έρχονται σε επαφή τα καλώδια(σήμα) από τα volume pots,με λίγα λόγια σαν να τα ενώνεις όπως πρότεινα στον φίλο.

Μπορεί να υπάρχει κάτι που να μην το πρόσεξα που μπορεί να κάνει την ζημιά(mute)?

 
Kbasilis, δεν έχει να κάνει με μάρκα κιθάρας. Έχει να κάνει καθαρά με την ύπαρξη επιλογέα ή όχι, με τη θέση του επιλογέα στο κύκλωμα(πριν ή μετά τα volume) καθώς και με το αν ο μαγνήτης συνδέεται στο 1ο ή στο 2ο ποδαράκι(lug) του vol pot. Παρατήρησε διαφορές (πέραν του επιλογέα)μεταξύ του κλασσικoύ lp wiring και του bass wiring που έκανα ποστ. Θέλει λίγη μελέτη το θέμα.

Στο μπάσο πάντως, δεν έχεις mute όταν έχεις 2 μαγνήτες και κατεβάσεις το vol του ενός. Αυτό ζήτησε ο ΟΡ ουσιαστικά.

 
Sottos είπε:
Kbasilis, δεν έχει να κάνει με μάρκα κιθάρας. Έχει να κάνει καθαρά με την ύπαρξη επιλογέα ή όχι, με τη θέση του επιλογέα στο κύκλωμα(πριν ή μετά τα volume) καθώς και με το αν ο μαγνήτης συνδέεται στο 1ο ή στο 2ο ποδαράκι(lug) του vol pot. Παρατήρησε διαφορές (πέραν του επιλογέα)μεταξύ του κλασσικoύ lp wiring και του bass wiring που έκανα ποστ. Θέλει λίγη μελέτη το θέμα.

Στο μπάσο πάντως, δεν έχεις mute όταν έχεις 2 μαγνήτες και κατεβάσεις το vol του ενός. Αυτό ζήτησε ο ΟΡ ουσιαστικά.
Την μάρκα απλώς την ανέφερα για να μπούμε στο νόημα του volume και tone σε κάθε μαγνήτη  :D.

Ο επιλογέας ήταν μετά τα volume αν θυμάμαι καλά.

Το είδα το σχέδιο για το μπάσο και παρατήρισα ότι πέρα από την γείωση τα καλώδια αντιστρέφονται πάνω στο pot σε σχέση με το σχέδιο που έστειλα,εκεί είναι η διαφορά τους?

Υπάρχει περίπτωση και στην κιθάρα το φίλου μου να ήταν τέτοια η συνδεσμολογία των pots(όπως του μπάσου) γι'αυτό και δεν mutάριζε όταν χαμηλώναμε το ένα από τα δύο volume?

 
kbasilis είπε:
Το είδα το σχέδιο για το μπάσο και παρατήρισα ότι πέρα από την γείωση τα καλώδια αντιστρέφονται πάνω στο pot σε σχέση με το σχέδιο που έστειλα,εκεί είναι η διαφορά τους?

Υπάρχει περίπτωση και στην κιθάρα το φίλου μου να ήταν τέτοια η συνδεσμολογία των pots(όπως του μπάσου) γι'αυτό και δεν mutάριζε όταν χαμηλώναμε το ένα από τα δύο volume?
Ακριβώς! Η θέση του μαγνήτη πάνω στα 3 lugs(3 πόδια) του vol pot είναι το μυστικό!

Άλλο ένα θεματάκι που είναι παρόμοιο κι αλλάζει λίγο τη συμπεριφορά του tone είναι η θέση του πυκνωτή πάνω στα lugs! See here:

http://www.wcrguitar.com/Images/install%20page/50s%20Style%20&%20Modern%20w.JPG

Επειδή οι passive pickups είναι σχετικά ευαίσθητα κυκλώματα μερικών mV-μV, η όποια αλλαγή στο wiring έχει ηχητική διαφορά, άλλοτε μεγάλη κι άλλοτε μικρή. Εδώ μιλάμε για μικρές κι αντιληπτές.

 
Sottos είπε:
Ακριβώς! Η θέση του μαγνήτη πάνω στα 3 lugs(3 πόδια) του vol pot είναι το μυστικό!

Άλλο ένα θεματάκι που είναι παρόμοιο κι αλλάζει λίγο τη συμπεριφορά του tone είναι η θέση του πυκνωτή πάνω στα lugs! See here:

http://www.wcrguitar.com/Images/install%20page/50s%20Style%20&%20Modern%20w.JPG

Επειδή οι passive pickups είναι σχετικά ευαίσθητα κυκλώματα μερικών mV-μV, η όποια αλλαγή στο wiring έχει ηχητική διαφορά, άλλοτε μεγάλη κι άλλοτε μικρή. Εδώ μιλάμε για μικρές κι αντιληπτές.
Η αλλαγή πάνω στο tone pot τι διαφορά έχει από θέμα ήχου?

 
kbasilis είπε:
Η αλλαγή πάνω στο tone pot τι διαφορά έχει από θέμα ήχου?
To 50s wiring αλλάζει τη συμπεριφορά του tone με τις πρίμες ανάλογα με τη θέση του vol knob. Αν βέβαια τα έχεις τέρμα, είναι το ίδιο με το modern wiring

 
Sottos είπε:
To 50s wiring αλλάζει τη συμπεριφορά του tone με τις πρίμες ανάλογα με τη θέση του vol knob. Αν βέβαια τα έχεις τέρμα, είναι το ίδιο με το modern wiring
Δηλαδή το 50s είναι πιο πριμαριστό ή το αντίθετο όταν το σκαλίζεις.

Με βάζεις σε ιδέες τώρα πάνω που είχα ηρεμίσει  ;D.

Τώρα που μηλάμε ανιχνεύω το tubescreamer 808 με τη μέθοδο του audio probe(ακόμα δεν το κατέχω) αλλά δεν ξέρω άμα το συνεχίσω ο φωτισμός δεν βολεύει γυαλίζουν και όλες οι κολίσεις και με κουράζουν τα μάτια

 
kbasilis είπε:
Τώρα που μηλάμε ανιχνεύω το tubescreamer 808 με τη μέθοδο του audio probe(ακόμα δεν το κατέχω) αλλά δεν ξέρω άμα το συνεχίσω ο φωτισμός δεν βολεύει γυαλίζουν και όλες οι κολίσεις και με κουράζουν τα μάτια
Ωραίος! Εγώ πείραξα ένα πολύ παλιό Ibanez LM-7 (LΑ Metal) από τη Maxon που ήταν τρελή μάπα σε ήχο αλλά έμοιαζε σε pcb και σασί με το ιστορικό ts7 Maxon/Ibanez με επίσης JRC chip. Τώρα ακούγεται σαν ts-7 με έξτρα gain και είναι jet! Όλα είναι θέμα κυκλώματος, τόσο σε guitar electrics όσο και στα pedals.

 
Sottos είπε:
Ωραίος! Εγώ πείραξα ένα πολύ παλιό Ibanez LM-7 (LΑ Metal) από τη Maxon που ήταν τρελή μάπα σε ήχο αλλά έμοιαζε σε pcb και σασί με το ιστορικό ts7 Maxon/Ibanez με επίσης JRC chip. Τώρα ακούγεται σαν ts-7 με έξτρα gain και είναι jet! Όλα είναι θέμα κυκλώματος, τόσο σε guitar electrics όσο και στα pedals.
Τελικά όπως σου είπα και πριν το παράτησα γιατί με κούρασε στα μάτια,προτού το αφήσω τσέκαρα τον τελεστικό ενισχυτή.

Στα τέσσερα πρώτα ποδαράκια όλα καλά,στα επόμενα τέσσερα όπου είναι και η έξοδος(Νο 6)δεν βγάζει τίποτα  :P

 

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top