- Μηνύματα
- 12,258
- Λύσεις
- 2
- Πόντοι
- 1,003
Παιδιά, έχω αποφασίσει να μη συμμετέχω πλέον στο φόρουμ - πρέπει να ανταποκριθώ σε διάφορες επαγγελματικές υποχρεώσεις και παράλληλα πρέπει να αρχίσω να ξεπερνάω τα διάφορα μετεφηβικά μου σύνδρομα τα οποία εδώ μέσα θεριέυουν. Όμως, κάτι ότι πολλές φορές σας έχω κουράσει, κάτι ότι χρίσθηκα "modulator", νομίζω ότι πρέπει να γράφω λίγα λόγια για το ποια είναι η γνώμη μου για το noiz. Ένα είδος καλοπροαίρετης κριτικής για όποιον θέλει να τη λάβει υπ'όψιν του.
Πιστεύω ότι ο yameth είναι ένας εμπνευσμένος οραματιστής: σε μία περίοδο όπου η αγορά και η κοινότητα της μουσικής στην ελλάδα δεν είχαν πάρει χαμπάρι τι γίνεται, ξεκίνησε αυτό το site με σκοπό να δημιουργηθεί content χρήσιμο σε όσους θέλουν να έχουν άποψη για την τεχνολογία της μουσικής. Εκτιμώ και σέβομαι αυτή την προσπάθεια.
Όμως έχω καταλήξει να πιστεύω ότι ένα φόρουμ ΔΕΝ είναι ο κατάλληλος τρόπος για τη δημιουργία και συντήρηση εγκυκλοπαιδικού content, ειδικά σε μία χώρα όπου η σχέση των πολιτών με την τεχνολογία είναι πραγματικά αναιμική. Εδώ και πολύ καιρό, στο noiz μπαίνει όποιος θέλει και γράφει ότι θέλει, συχνά αγνοώντας θεμελιώδεις αρχες για τον γόνιμο διάλογο, συχνά περιφρονώντας τη γνώμη ανθρώπων που είναι ολοφάνερα εμπειρότεροι, συχνά περιφρονώντας ακόμη και τους ιδιωτικούς θεσμούς που έχουν τα φόρουμ ανά τον κόσμο (όπως αυτός του modulator). Έτσι, αντί το noiz να μοιάζει με μία βιβλιοθήκη στην οποία μπορεί να μπει κανείς και να ερευνήσει, μοιάζει περισσότερο με τραίνο που κινείται με μεγάλη ταχύτητα, και το οποίο πρέπει κανείς να καβαλήσει με την ελπίδα ότι σε κάποια θέση κάποιου βαγονιού θα υπάρχει κάποια χρήσιμη και μισοξεχασμένη πληροφορία. Σε αυτό το φαινόμενο έχει συμβάλλει και η καταστροφική συμπεριφορά παλαιότερων modulators οι οποίοι θιγόμενοι από κάποια πράγματα, έκριναν σκόπιμο να διαγράψουν κακόβουλα σημαντικό όγκο πληροφοριών από παλαιότερες συζητήσεις.
Βεβαίως, είναι αλήθεια ότι σε ένα τραίνο κάνεις ενδιαφέρουσες γνωριμίες : από τον Ιχνηλάτη μέχρι την Κότσα, μέχρι τον Harilatron και όλους ενδιάμεσα, συναναστράφηκα δικτυακά πολλούς ανθρώπους που στην ιδιωτική μου ζωή θα ήταν δύσκολο να συναντήσω και να εκτιμήσω - αλλά όπως ξέρουν όσοι έχουν ταξιδεύσει πολλές φορές με το τραίνο, αυτές οι γνωριμίες είναι ασταθείς: ποτέ δεν ξέρεις σε ποια στάση θα κατέβει αυτός με τον οποίο μιλάς. Παρ' όλα αυτά, κάνοντας χρήση ενός μίνι-ταλέντου που έχω στην εκφορά του γραπτού λόγου, επιχείρησα πολλές φορές να μπολιάσω τα ιδεολογήματα που κυκλοφορούν στην μουσική κοινότητα με μία δόση όσων αντιλαμβάνομαι ως αλήθεια. Μερικές φορές όντως επικοινώνησα, άλλες φορές αποδείχτηκε ότι είμαι σε λάθος βαγόνι.
Παρά την επιμονή που με χαρακτηρίζει, ομολογώ ότι πλέον αισθάνομαι ότι δεν υπάρχει αντικείμενο σε αυτή την προσπάθεια διότι το φόρουμ δεν λειτουργεί πλέον σαν φόρουμ μουσικής τεχνολογίας, αλλά σαν πεδίο ιδεολογικών αντιπαραθέσεων που χαλάνε τη διάθεση όλων. Αυτοί οι καυγάδες οφείλονται κατά τη γνώμη μου στο ότι εφ' όσον τα μέλη δεν θέλουν ή δεν μπορούν να συζητήσουν για μουσική ή τεχνολογία, υπάρχει περίσσεια ενέργειας για να διατεθεί σε αψιμαχίες και ύβρεις.
Παρ' ότι πολλά μέλη το περνάνε στο ντούκου, η αλήθεια είναι ότι υπάρχουν δεκάδες μουσικά θέματα τα οποία δεν έχουν συζητηθεί ποτέ, ολόκληροι τομείς μουσικής τεχνολογίας που δεν έχουν θιγεί. Μία κοινότητα (δικτυακή, έστω) πρέπει να διέπεται από κοινές αρχές και κοινούς στόχους, αλλιώς δεν είναι καθόλου "κοινότητα", ούτε καν "παρέα". Εδώ μέσα κανείς δε συμφωνεί "επί της αρχής" με κανέναν για τίποτε - δεν μπορούμε καν να συζητήσουμε τι είναι ελληνική μουσική, ή αν πρέπει να πληρώνουμε για το software που χρησιμοποιούμε.
Έτσι, οι συζητήσεις κάνουν έναν αέναο κύκλο γύρω από τα ίδια και τα ίδια, ενώ τριγύρω (σε άλλες χώρες) νέες μουσικές γενιούνται καθε χρόνο, ονόματα που εδώ μέσα δεν τα ξέρει κανείς διότι "δεν παίζουν ροκ" ή "ακούμε μόνο κατεβασμένα mp3". Αντίστοιχα, σε τεχνολογικό επίπεδο κάποιοι ακόμη ψάχνουν ποιο είναι το καλύτερο vst για drums ενώ όλοι θα του πούνε ότι είναι το BFD διότι πράγματι αυτό είναι το καλύτερο από όσα κυκλοφορούν "σπασμένα", ενώ το πραγματικά καλύτερο δεν ξέρει κανείς ποιο είναι (τρία χρόνια περιμένω να το πεί κάποιος).
Αυτή η θεματική στασιμότητα ούτε σαν μέλος με καλύπτει, ούτε μπορώ να την παραβλέπω για πάντα. Αλλά ούτε και εσείς μπορείτε - γι' αυτό υπάρχουν συνέχεια εκνευρισμοί και αντιπαραθέσεις. Κάποιοι με έχουν κατηγορήσει για εριστική συμπεριφορά ή απόλυτες θέσεις (το αντίθετο του "σχετικές", υποθέτω), αλλά ας γνωρίζετε (πλέον) ότι οι περισσότερες από τις "εκρήξεις" μου ήταν πολύ καλά μελετημένες και ελεγχόμενες, έτσι για να νοστιμίσει η συζήτηση (και θεέ μου, πόσο ανάγκη το είχε μερικές φορές...). Δεν είχα ποτέ αίσθηση πραγματικά προσωπικής αντιπαράθεσης με κανέναν, είμαι βέβαιος ότι όλοι είσαστε καλοί συνεπιβάτες, αλλά εγώ τώρα θα κατέβω και θα δείτε (λυπάμαι, αλλά πρέπει να το πω) ότι κανένα από τα προβλήματα του φόρουμ δεν θα λυθεί, αλλά μάλλον όλα θα χειροτερεύουν διαρκώς, εφ' όσον παραμένουν οι προϋποθέσεις που ανέφερα.
Ασφαλώς, θα συνεχίσω να παρακολουθώ, για τη χαρά της ανάγνωσης και την μικρή πιθανότητα να εμφανιστεί κάποια αξιοποιήσιμη πληροφορία, αλλά δεν θα συμμετέχω πλέον γράφοντας με το παρόν nickname - αν ποτέ επιστρέψω, θα είναι με άλλο nickname και άλλη δικτυακή μουτσούνα. Ευχαριστώ για όλα.
Πιστεύω ότι ο yameth είναι ένας εμπνευσμένος οραματιστής: σε μία περίοδο όπου η αγορά και η κοινότητα της μουσικής στην ελλάδα δεν είχαν πάρει χαμπάρι τι γίνεται, ξεκίνησε αυτό το site με σκοπό να δημιουργηθεί content χρήσιμο σε όσους θέλουν να έχουν άποψη για την τεχνολογία της μουσικής. Εκτιμώ και σέβομαι αυτή την προσπάθεια.
Όμως έχω καταλήξει να πιστεύω ότι ένα φόρουμ ΔΕΝ είναι ο κατάλληλος τρόπος για τη δημιουργία και συντήρηση εγκυκλοπαιδικού content, ειδικά σε μία χώρα όπου η σχέση των πολιτών με την τεχνολογία είναι πραγματικά αναιμική. Εδώ και πολύ καιρό, στο noiz μπαίνει όποιος θέλει και γράφει ότι θέλει, συχνά αγνοώντας θεμελιώδεις αρχες για τον γόνιμο διάλογο, συχνά περιφρονώντας τη γνώμη ανθρώπων που είναι ολοφάνερα εμπειρότεροι, συχνά περιφρονώντας ακόμη και τους ιδιωτικούς θεσμούς που έχουν τα φόρουμ ανά τον κόσμο (όπως αυτός του modulator). Έτσι, αντί το noiz να μοιάζει με μία βιβλιοθήκη στην οποία μπορεί να μπει κανείς και να ερευνήσει, μοιάζει περισσότερο με τραίνο που κινείται με μεγάλη ταχύτητα, και το οποίο πρέπει κανείς να καβαλήσει με την ελπίδα ότι σε κάποια θέση κάποιου βαγονιού θα υπάρχει κάποια χρήσιμη και μισοξεχασμένη πληροφορία. Σε αυτό το φαινόμενο έχει συμβάλλει και η καταστροφική συμπεριφορά παλαιότερων modulators οι οποίοι θιγόμενοι από κάποια πράγματα, έκριναν σκόπιμο να διαγράψουν κακόβουλα σημαντικό όγκο πληροφοριών από παλαιότερες συζητήσεις.
Βεβαίως, είναι αλήθεια ότι σε ένα τραίνο κάνεις ενδιαφέρουσες γνωριμίες : από τον Ιχνηλάτη μέχρι την Κότσα, μέχρι τον Harilatron και όλους ενδιάμεσα, συναναστράφηκα δικτυακά πολλούς ανθρώπους που στην ιδιωτική μου ζωή θα ήταν δύσκολο να συναντήσω και να εκτιμήσω - αλλά όπως ξέρουν όσοι έχουν ταξιδεύσει πολλές φορές με το τραίνο, αυτές οι γνωριμίες είναι ασταθείς: ποτέ δεν ξέρεις σε ποια στάση θα κατέβει αυτός με τον οποίο μιλάς. Παρ' όλα αυτά, κάνοντας χρήση ενός μίνι-ταλέντου που έχω στην εκφορά του γραπτού λόγου, επιχείρησα πολλές φορές να μπολιάσω τα ιδεολογήματα που κυκλοφορούν στην μουσική κοινότητα με μία δόση όσων αντιλαμβάνομαι ως αλήθεια. Μερικές φορές όντως επικοινώνησα, άλλες φορές αποδείχτηκε ότι είμαι σε λάθος βαγόνι.
Παρά την επιμονή που με χαρακτηρίζει, ομολογώ ότι πλέον αισθάνομαι ότι δεν υπάρχει αντικείμενο σε αυτή την προσπάθεια διότι το φόρουμ δεν λειτουργεί πλέον σαν φόρουμ μουσικής τεχνολογίας, αλλά σαν πεδίο ιδεολογικών αντιπαραθέσεων που χαλάνε τη διάθεση όλων. Αυτοί οι καυγάδες οφείλονται κατά τη γνώμη μου στο ότι εφ' όσον τα μέλη δεν θέλουν ή δεν μπορούν να συζητήσουν για μουσική ή τεχνολογία, υπάρχει περίσσεια ενέργειας για να διατεθεί σε αψιμαχίες και ύβρεις.
Παρ' ότι πολλά μέλη το περνάνε στο ντούκου, η αλήθεια είναι ότι υπάρχουν δεκάδες μουσικά θέματα τα οποία δεν έχουν συζητηθεί ποτέ, ολόκληροι τομείς μουσικής τεχνολογίας που δεν έχουν θιγεί. Μία κοινότητα (δικτυακή, έστω) πρέπει να διέπεται από κοινές αρχές και κοινούς στόχους, αλλιώς δεν είναι καθόλου "κοινότητα", ούτε καν "παρέα". Εδώ μέσα κανείς δε συμφωνεί "επί της αρχής" με κανέναν για τίποτε - δεν μπορούμε καν να συζητήσουμε τι είναι ελληνική μουσική, ή αν πρέπει να πληρώνουμε για το software που χρησιμοποιούμε.
Έτσι, οι συζητήσεις κάνουν έναν αέναο κύκλο γύρω από τα ίδια και τα ίδια, ενώ τριγύρω (σε άλλες χώρες) νέες μουσικές γενιούνται καθε χρόνο, ονόματα που εδώ μέσα δεν τα ξέρει κανείς διότι "δεν παίζουν ροκ" ή "ακούμε μόνο κατεβασμένα mp3". Αντίστοιχα, σε τεχνολογικό επίπεδο κάποιοι ακόμη ψάχνουν ποιο είναι το καλύτερο vst για drums ενώ όλοι θα του πούνε ότι είναι το BFD διότι πράγματι αυτό είναι το καλύτερο από όσα κυκλοφορούν "σπασμένα", ενώ το πραγματικά καλύτερο δεν ξέρει κανείς ποιο είναι (τρία χρόνια περιμένω να το πεί κάποιος).
Αυτή η θεματική στασιμότητα ούτε σαν μέλος με καλύπτει, ούτε μπορώ να την παραβλέπω για πάντα. Αλλά ούτε και εσείς μπορείτε - γι' αυτό υπάρχουν συνέχεια εκνευρισμοί και αντιπαραθέσεις. Κάποιοι με έχουν κατηγορήσει για εριστική συμπεριφορά ή απόλυτες θέσεις (το αντίθετο του "σχετικές", υποθέτω), αλλά ας γνωρίζετε (πλέον) ότι οι περισσότερες από τις "εκρήξεις" μου ήταν πολύ καλά μελετημένες και ελεγχόμενες, έτσι για να νοστιμίσει η συζήτηση (και θεέ μου, πόσο ανάγκη το είχε μερικές φορές...). Δεν είχα ποτέ αίσθηση πραγματικά προσωπικής αντιπαράθεσης με κανέναν, είμαι βέβαιος ότι όλοι είσαστε καλοί συνεπιβάτες, αλλά εγώ τώρα θα κατέβω και θα δείτε (λυπάμαι, αλλά πρέπει να το πω) ότι κανένα από τα προβλήματα του φόρουμ δεν θα λυθεί, αλλά μάλλον όλα θα χειροτερεύουν διαρκώς, εφ' όσον παραμένουν οι προϋποθέσεις που ανέφερα.
Ασφαλώς, θα συνεχίσω να παρακολουθώ, για τη χαρά της ανάγνωσης και την μικρή πιθανότητα να εμφανιστεί κάποια αξιοποιήσιμη πληροφορία, αλλά δεν θα συμμετέχω πλέον γράφοντας με το παρόν nickname - αν ποτέ επιστρέψω, θα είναι με άλλο nickname και άλλη δικτυακή μουτσούνα. Ευχαριστώ για όλα.
Τελευταία επεξεργασία από moderator: