Χαίρετε, προσπαθώ τον τελευταίο καιρό να απαλαχθώ απο την αέναη και ακριβή φρενίτιδα των πεταλιών και αναζητώ εναλακτικούς τρόπους υλοποιήσης του κιθαριστικού μου αγχους.
Ανοίγω αυτό το thread ωστε να συζητήσουμε εναλλακτικά setup για τους κιθαρίστες.
Θα ήθελα να μοιραστώ μαζί σας μια λύση που έχω βρεί χρησιμποποιώντας αποκλειστικά το Guitar Rig 3 και έναν λαμπάτο ενισχυτή και όποιος έχει να προσθέσει ή να σχολιάσει κάτι να το συζητήσουμε.
Καταρχας το GR3 είναι κατα την γνώμη ένα καταπληκτικό εργαλείο.
Όμως το πρόβλημα με το GR3 όπως το είδα εγω ήταν πως έχει στηθει για να ακούς το σήμα μέσω του DAW σου και των monitors που διαθέτεις. Χρησιμοποιώντας εξομοιωτές καμπίνας χρωματίζεις υπερβολικά πολύ τον ήχο σου ο οποίος δεν αναπνέει καθόλου. Χρησιμοποιώντας monitors τα οποία έχουν φτιαχτεί για άλλη δουλειά και που υποφέρουν για να ανταπεξέλθουν στις εντάσεις που χρειάζεται ένας κιθαρίστας, ποτέ δεν θα μπορέσεις να νιώσεις τον "ΗΧΟ", δηλαδή τις πραγματικές δονήσεις μιας πραγματικής καμπίνας σε ένα πραγματικό χώρο. Αυτό το κομμάτι πιστεύω είναι και το πιο κρίσιμο, και είναι ένα κομμάτι που πολύ δύσκολα μπορεί κάποια στιγμή να εξομοιωθεί ικανοποιητικά απο οποιοδήποτε Software.
Γιατί λοιπόν να μην χρησιμοποιήσουμε ένα πραγματικό ενισχυτή????
Στην αρχή σκέφτηκα να στείλω την έξοδο του GR3 στην είσοδο της προενίσχυσης ενός Laney VC30 που έχω, απενεργοποιώντας κάθε εξομοιωτή καμπίνας. Πολύ καλύτερος ήχος κατευθείαν αλλά πολύ δύσκολο να χρησιμοποιήσεις τους ενισχυτές που προσφέρει το GR3, όμως όλα τα άλλα εφέ δουλευαν πολυ ικανοποιητικά. Το να βάζεις μια προενίσχυση (εικονική) πριν απο μια άλλη (πραγματική) είναι αρκετά δύσκολη διαδικασία και περιοριστική.
Στην συνέχεια λοιπόν αποφάσισα να χρησιμοποιήσω μονάχα το power amp του Laney συνδέοντας το GR3 στο Return του ενισχυτή και ξαφνικά άρχισε να δημιουργείται κάτι πολύ καλό. Οι ενισχυτές του GR3 πλέον βγάζαν τον χαρακτήρα τους και ο ήχος ήταν τόσο εύπλαστος που αρχικά δεν το πίστευα. Πραγματικά άπειρες δυνατότητες και πραγματικός ήχος κιθάρας απο έναν ενισχυτή όπως πρέπει να γίνεται. Βάζεις και ένα booster πριν το Return και φτάνεις το σήμα σου σε σημείο να έχεις ένα πολυ γλυκό saturation απο τις τελικές λάμπες.
Οι πιο παραδοσιακοί κιθαρίστες μπορεί να αρχίσουν να βρίζουν τώρα, απλά να προσθέσω πως με ένα καλό DAW μπορείς να έχεις latensy μέχρι και 2 ms. Αυτή η τιμή δεν είναι κατα την γνώμη μου τραγική, εκτός εάν παίζεις πάρα πολύ γρήγορα.
Παράλληλα μπορείς πολύ ευκολα να χρησιμποποιήσεις οποιονδήποτε midi controller για να ελέγχεις το rig σου. Για παράδειγμα γιατί να μην χρησιμοποιήσεις την πεταλιέρα που δεν σου αρέσει πλεόν αλλα έχει midi in out και να την κάνεις controller???
ΧΩΡΙΣ να έχεις 20 μέτρα καλώδιο, 10 τροφοδοτικά, θόρυβο, θόρυβο, θόρυβο, Βάρος να κουβαλάς.
Αναδιαμορφώνεις το rig σου με το πάτημα ενός κουμπιού.
Μπορείς να κάνεις πράγματα που δεν είναι δυνατόν να γίνουν σε ένα παραδοσιακό setup, όπως για παραδειγμα να ελέγχεις πως θα αλλάζουν όλοι οι παράμετροι όλων των modules που χρησιμοποιείς, όταν ενεργοποιείς ένα booster, ή ένα distortion.
Επίσης δεν χρειάζεται να κολλάμε στο GR3, άνετα μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε οποιοδήποτε VST μας έρχεται στο μυαλό. Μιλάμε για πραγματικά ένα απιστευτο έυρος ήχων που μπορούν να δημιουργηθούν.
Τώρα αρχίζω να καταλαβαίνω τις δυνατότητες ενός τέτοιου setup και σιγά σιγά θα το φέρω και σε live συνθήκες. Θα δοκιμάσω να χρησιμοποιήσω και audio to midi vst's ωστε να μπορείς να ελέγχεις π.χ. soft synths με την κιθάρα.
Σχολιάστε, Προσθέστε, Προτείνετε.
Ανοίγω αυτό το thread ωστε να συζητήσουμε εναλλακτικά setup για τους κιθαρίστες.
Θα ήθελα να μοιραστώ μαζί σας μια λύση που έχω βρεί χρησιμποποιώντας αποκλειστικά το Guitar Rig 3 και έναν λαμπάτο ενισχυτή και όποιος έχει να προσθέσει ή να σχολιάσει κάτι να το συζητήσουμε.
Καταρχας το GR3 είναι κατα την γνώμη ένα καταπληκτικό εργαλείο.
Όμως το πρόβλημα με το GR3 όπως το είδα εγω ήταν πως έχει στηθει για να ακούς το σήμα μέσω του DAW σου και των monitors που διαθέτεις. Χρησιμοποιώντας εξομοιωτές καμπίνας χρωματίζεις υπερβολικά πολύ τον ήχο σου ο οποίος δεν αναπνέει καθόλου. Χρησιμοποιώντας monitors τα οποία έχουν φτιαχτεί για άλλη δουλειά και που υποφέρουν για να ανταπεξέλθουν στις εντάσεις που χρειάζεται ένας κιθαρίστας, ποτέ δεν θα μπορέσεις να νιώσεις τον "ΗΧΟ", δηλαδή τις πραγματικές δονήσεις μιας πραγματικής καμπίνας σε ένα πραγματικό χώρο. Αυτό το κομμάτι πιστεύω είναι και το πιο κρίσιμο, και είναι ένα κομμάτι που πολύ δύσκολα μπορεί κάποια στιγμή να εξομοιωθεί ικανοποιητικά απο οποιοδήποτε Software.
Γιατί λοιπόν να μην χρησιμοποιήσουμε ένα πραγματικό ενισχυτή????
Στην αρχή σκέφτηκα να στείλω την έξοδο του GR3 στην είσοδο της προενίσχυσης ενός Laney VC30 που έχω, απενεργοποιώντας κάθε εξομοιωτή καμπίνας. Πολύ καλύτερος ήχος κατευθείαν αλλά πολύ δύσκολο να χρησιμοποιήσεις τους ενισχυτές που προσφέρει το GR3, όμως όλα τα άλλα εφέ δουλευαν πολυ ικανοποιητικά. Το να βάζεις μια προενίσχυση (εικονική) πριν απο μια άλλη (πραγματική) είναι αρκετά δύσκολη διαδικασία και περιοριστική.
Στην συνέχεια λοιπόν αποφάσισα να χρησιμοποιήσω μονάχα το power amp του Laney συνδέοντας το GR3 στο Return του ενισχυτή και ξαφνικά άρχισε να δημιουργείται κάτι πολύ καλό. Οι ενισχυτές του GR3 πλέον βγάζαν τον χαρακτήρα τους και ο ήχος ήταν τόσο εύπλαστος που αρχικά δεν το πίστευα. Πραγματικά άπειρες δυνατότητες και πραγματικός ήχος κιθάρας απο έναν ενισχυτή όπως πρέπει να γίνεται. Βάζεις και ένα booster πριν το Return και φτάνεις το σήμα σου σε σημείο να έχεις ένα πολυ γλυκό saturation απο τις τελικές λάμπες.
Οι πιο παραδοσιακοί κιθαρίστες μπορεί να αρχίσουν να βρίζουν τώρα, απλά να προσθέσω πως με ένα καλό DAW μπορείς να έχεις latensy μέχρι και 2 ms. Αυτή η τιμή δεν είναι κατα την γνώμη μου τραγική, εκτός εάν παίζεις πάρα πολύ γρήγορα.
Παράλληλα μπορείς πολύ ευκολα να χρησιμποποιήσεις οποιονδήποτε midi controller για να ελέγχεις το rig σου. Για παράδειγμα γιατί να μην χρησιμοποιήσεις την πεταλιέρα που δεν σου αρέσει πλεόν αλλα έχει midi in out και να την κάνεις controller???
ΧΩΡΙΣ να έχεις 20 μέτρα καλώδιο, 10 τροφοδοτικά, θόρυβο, θόρυβο, θόρυβο, Βάρος να κουβαλάς.
Αναδιαμορφώνεις το rig σου με το πάτημα ενός κουμπιού.
Μπορείς να κάνεις πράγματα που δεν είναι δυνατόν να γίνουν σε ένα παραδοσιακό setup, όπως για παραδειγμα να ελέγχεις πως θα αλλάζουν όλοι οι παράμετροι όλων των modules που χρησιμοποιείς, όταν ενεργοποιείς ένα booster, ή ένα distortion.
Επίσης δεν χρειάζεται να κολλάμε στο GR3, άνετα μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε οποιοδήποτε VST μας έρχεται στο μυαλό. Μιλάμε για πραγματικά ένα απιστευτο έυρος ήχων που μπορούν να δημιουργηθούν.
Τώρα αρχίζω να καταλαβαίνω τις δυνατότητες ενός τέτοιου setup και σιγά σιγά θα το φέρω και σε live συνθήκες. Θα δοκιμάσω να χρησιμοποιήσω και audio to midi vst's ωστε να μπορείς να ελέγχεις π.χ. soft synths με την κιθάρα.
Σχολιάστε, Προσθέστε, Προτείνετε.