El.Bass: Μικρόφωνο ή DI?

nikodemos

Recording Guru
Μηνύματα
1,495
Πόντοι
7,473
Λοιπόν κάτι αντίστοιχο είχαμε κάνει με τις ηλ.κιθάρες.....εδώ τα πράγματα είναι πιο συγκεκριμένα.

Μικρόφωνο και καμπίνα ή "κατευθείαν"?....ή και τα δυο?

Το "κατευθείαν" περιλαμβάνει όλες τις δυνατές direct επιλογές

Αιτιολογήστε την ψήφο σας ενώ όπως πάντα η συνοδεία οπτικοακουστικού υλικού θα εκτιμηθεί ιδιαιτέρως....

Η δική μου άποψη σε γενικές γραμμές βρίσκεται εδώ

http://www.noiz.gr/index.php?action=articles;sa=view;article=166

 
...Γιατί ποτέ δεν ξέρεις τι θα απαιτήσει ένα κομμάτι, better be prepared. Τα λεφτά μου στο δ) παρακαλώ ;D

 
Μονο direct.Συνηθως χρησιμοποιω ενα απο τα παρακατω τρια "di"

1.Tech 21 bass driver

2.Avalon U5

3.TL AUDIO PA1

(απο τα 3 προτιμω πλεον και χρησιμοποιω το TL AUDIO PA1 για τον απλο λογο οτι ειναι ο....μονος προενισχυτης που πλεον διαθετω... :P)

Απο εκει και περα αναλαμβανουν τα sw simulation ενισχυτων,οι κομπρεσσορες & τα eq (παντα μιλαω για plug ins) .

Το αγαπημενο sw simulation ειναι το AMPEG SVX απο το οποιο χρησιμοποιω συνηθως τον B-15R Portaflex με την 15αρα καμπινα και το RE20 on axis.

Για ισοσταθμηση συνηθως χρησιμοποιω το eq του Sonar 8 κοβοντας τα παντα κατω απο τους 50 και δινοντας ενα ελαφρυ boost απο τους 1000-5000 με μεγαλο q.

Tελος ο αγαπημενος μου sw comp για μπασο ειναι ο BT Compressor FA770 της NOMAD.

Αιτιολογήστε την ψήφο σας
Παντα μου αρεσε ο ηχος του μπασου στις κλασσικες σοουλ,ρεγγε & φανκ ηχογραφησεις και ψαχνοντας το βρηκα οτι τοτενες ;D εγραφαν μονο direct,το εφαρμοσα και εγω λοιπον & βρηκα την υγεια μου.Επιδιωκω βεβαια εναν ηχο ΜΠΑΣΟΥ (βαρυ υποχθονιο με μηδενικα σχεδον πριμα) & οχι τον μοντερνο "τουτανγκ" ;D ηχο  που βγαζουν τα μοντερνα μπασα (αν και αυτον με το AMPEG SVX τον βγαζω ανετα και χωρις ενισχυτες αν χρειαστει).

όπως πάντα η συνοδεία οπτικοακουστικού υλικού θα εκτιμηθεί ιδιαιτέρως....
καντε ενα κλικ στα μαϊσπεσια μου. ;D

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Κι εγω εριξα την ψηφο μου στο direct.

Ο λογος που χρησιμοποιω direct ειναι οτι δεν εχω αλλο τροπο (εδώ δεν εχω μπασο δικο μου) :)

Aπό το myspace μας , στο κομματι protege, το μπασο εχει ηχογραφηθει με ενα jazz bass στην Βοss GT6B και απο εκει σε μια Tascam US122L.

Στο Personnel, ενα άλλο jazz bass έιναι περασμένο από την Tonelab SE ;D

www.myspace.com/snoozeloop  

 
Εγώ πιστεύω οτι ανάλογα με την περίσταση, ιδίως όταν έχουμε να κάνουμε με ήχους πιο μοντέρνους πάω κατευθείαν σε DI για να μην υπάρχει χαρακτήρας από ενισχυτή καμπίνα.

Σε παλαιότερους ήχους πάω και με τα 2 αλλά δίνω λίγο περισσότερο κατά τη μίξη στο DI μην το παλιώσουμε και τελείως το κομάτι. 

Σε πιο ατμοσφαιρικές ηχογραφήσεις και πάλι με τις 2 τεχνικές όπου στην μίξη κρατάω το κανάλι του μικροφώνου ξερό μπροστά ενώ στο κανάλι του DI βάζω λίγο βάθος ώστε όποιε μεσαίες να πάνε λίγο παραπίσω.

Δεν νομίζω οτι υπάρχουν λάθη στις τεχνικές εξαρτάται από το είδος και θα έλεγα και την ίδια την μπασογραμμή. Αρκεί να υπάρχουν οι σωστοί οργανοπαίχτες και εγώ σίγουρα δεν είμαι ένας από αυτούς  :-\

 
Εγώ ψήφισα και τα 2 ανάλογα την περίσταση... Και θα εξηγηθώ... Σε ηχογράφηση στο live κλπ εννοείτε DI. Τώρα που να βάζεις μικρόφωνα, και τι θα αρπάξει το μικρόφωνο κλπ... Αλλά σε συνθήκες στούντιο και ηχογράφησης θέλω να ακουστεί και ο Gallien μου ΚΑΙ η καμπίνα με τους κώνους αλουμινίου (που θα έχω νοικιάσει διότι δεν έχω αξιωθεί να αγοράσω ακόμα)... Και μετά πάει και ανάλογα το είδος... Αν γράφω core καταστάσεις τότε θα δώσω λίγο παραπάνω από την καμπίνα στη μίξη... Αν γράφω κάτι πιο groove πιο απαλό κλπ θα δώσω από το DI...

 
DI λόγω ανάγκης και ευκολίας. Ακόμα και αν είχα χώρο, ΤΟΝ ενισχυτή και ΤΟ μικρόφωνο, δεν νομίζω ότι θα έβγαζα καλύτερο αποτέλεσμα από ένα καλό DI, και αυτό επειδή δεν κατέχω και πολλά από την ηχοληπτική(ν).

 
funky_bassman είπε:
Εγώ ψήφισα και τα 2 ανάλογα την περίσταση... Και θα εξηγηθώ... Σε ηχογράφηση στο live κλπ εννοείτε DI. Τώρα που να βάζεις μικρόφωνα, και τι θα αρπάξει το μικρόφωνο κλπ... Αλλά σε συνθήκες στούντιο και ηχογράφησης θέλω να ακουστεί και ο Gallien μου ΚΑΙ η καμπίνα με τους κώνους αλουμινίου (που θα έχω νοικιάσει διότι δεν έχω αξιωθεί να αγοράσω ακόμα)... Και μετά πάει και ανάλογα το είδος... Αν γράφω core καταστάσεις τότε θα δώσω λίγο παραπάνω από την καμπίνα στη μίξη... Αν γράφω κάτι πιο groove πιο απαλό κλπ θα δώσω από το DI...
Κάτσε ρε Funky. Που παίζεις και θες και μικρόφωνο στη μπασοκολώνα σου;

DI σε live στην Αθήνα στα κλαμπάκια που χουν κονσόλες και ηχεία του χαβαλέ; (θα μου πεις για τα μπασοηχεία του μαγαζιού τώρα και θα πάω πάσο).

Και στο στούντιο που έχεις όλη την άνεση της επεξεργασίας βάζεις καμπίνα;

Αν βγαίνεις καλύτερα έτσι, πάσο.

Δε μου πέφτει λόγος, σίγουρα ξέρεις καλύτερα, απλώς αναρωτήθηκα.

 
Αν και με απειροελάχιστη εμπειρία σε σχέση με τους προλαλήσαντες, ψήφισα DI χάρην ευκολίας, αλλά θα ήθελα να δοκιμάσω/ ακούσω και την εναλλακτική.

Τώρα το πότε θα βρεθώ να κάνω σοβαρή ηχογράφηση είναι άλλου παπά ευαγγέλιο, αλλά κουβέντα να γίνεται.

 
Ψήφισα και τα 2.

Είμαι υπέρ του συνδιασμου και των 2, ειδικά σε στούντιο καταστάσεις. Κατ'εμε είναι αρκετά πιο ευέλικτο όταν μιξάρω, να έχω 2 ξεχωριστά κανάλια στο μπάσσο και κόβω-ράβω όπου θέλω ώστε να έχω πότε τον ένα ήχο, πότε τον άλλο ή και τους δύο μαζί, ανάλογα το κομμάτι. Το φυσικό "γρέζι" και η "ουρά" που αφήνει η καμπίνα + τον αέρα του χόρου δεν νομίζω οτι είναι εύκολο να αναπαραχθει απο το DI και αν γίνετε είναι χρονοβόρο και λιγότερο φυσικό ως προς τον ήχο.

Το δε DI είναι πιο άμεσο και πιο κάθαρο και δύσκολα μπορεί να χάσει σε ήχο, αν είναι κάποιο αξιόλογο, όπως το TL PA1 που ανέφερε ο SF (+1000 για TL PA-1 για τα απίστευτα ευαίσθητα φίλτρα και τον καθαρό του ήχο σε όλες τις εντάσεις)

Συνδιασμός λοιπόν απο εμένα.

Υ.Γ:

Οι Μπασίστες είναι φίλοι μας

και τους αγαπάμε!

Δώστε τους παραπάνω απο ένα κανάλι να γράψουν

Να δούν τι περνάμε

Πέντε ώρες με το Direct

Πέντε με την καμπίνα

Δέκα ώρες μες το στούντιο

Έχω πεθάνει απ'την πείνα

;D ;D ;D ;D ;D ;D

 
Είμαι υπέρ του συνδιασμου και των 2, ειδικά σε στούντιο καταστάσεις. Κατ'εμε είναι αρκετά πιο ευέλικτο όταν μιξάρω, να έχω 2 ξεχωριστά κανάλια στο μπάσσο και κόβω-ράβω όπου θέλω ώστε να έχω πότε τον ένα ήχο, πότε τον άλλο ή και τους δύο μαζί, ανάλογα το κομμάτι.
+1

Εκτος απο ντι α'ι', πολλες φορες γραφω με ενα d112 kai ena RE20 και επιλεγω στη μιξη πιο 'παει' καλυτερα.

 
WilliamSats είπε:
Δώστε τους παραπάνω απο ένα κανάλι να γράψουν
This.

Ενα καναλι με ελαφρως "τσιτωμενο" το SansAmp Paradriver και ενα κατευθειαν σε ενα καθαρο DI. Αν θελω κανα fuzz η distortion (φτου, κακα, τζιζ, καιει, μπασο παιζεις φιλος), το τσονταρω μπροστα απο το SansAmp, το οποιο με την προσομοιωση καμπινας κοβει τα παντα πανω απο τα 5k, μαζευοντας το χαλι που ακουγεται στα πριμα του μπασου με παραμορφωση.

 
μου κάνει πολύ μεγάλη εντύπωση πως κανένας δεν επέλεξε τον συνδυασμό ενισχυτής-μικρόφωνο ως μοναδική ή έστω βασική επιλογή του....όπως μου κάνει πολύ μεγάλη εντύπωση πως οι περισσότεροι θεωρούν ως "φυσικό" ήχο του ηλεκτρικού μπάσου το direct σήμα.

Με άλλα λόγια το ακριβώς αντίθετο απ'ότι θα συνέβαινε σε μια κουβέντα περί ηλεκτρικής κιθάρας....

αν και για να είμαστε σωστοί η κουβέντα ΕΙΝΑΙ για ηλεκτρική κιθάρα  ;)

 
μου κάνει πολύ μεγάλη εντύπωση πως κανένας δεν επέλεξε τον συνδυασμό ενισχυτής-μικρόφωνο ως μοναδική ή έστω βασική επιλογή του.......
Με άλλα λόγια το ακριβώς αντίθετο απ'ότι θα συνέβαινε σε μια κουβέντα περί ηλεκτρικής κιθάρας....
στις κιθαρες δες γραφεις και ντι α'ι' το σημα σε περιπτωση που θες να κανεις ρηαμπ?  :)

 
warpie είπε:
στις κιθαρες δες γραφεις και ντι α'ι' το σημα σε περιπτωση που θες να κανεις ρηαμπ?  :)
...ας μην παίζουμε με τις λέξεις....όταν γράφεις το direct σήμα ενός ηλεκτρικού οργάνου με σκοπό να το χρησιμοποιήσεις για reamping, ουσιαστικά η αισθητική επιλογή σου ΕΙΝΑΙ ο συνδυασμός ενισχυτής-χώρος-μικρόφωνο.....η διαδικασία αλλάζει (λίγο).

 
Οκ δεν διαφωνώ.

Αλλά από 15w με 10ιντσο δεν παιρνεις ήχο μπάσου κι ας ηχογραφείς για τα στρουμφάκια.

Ενώ στη κιθάρα.......

Είναι και χωροταξικό το ζήτημα.

Φταίμε μεις που είμαστε large τύποι;

 
nikodemos είπε:
μου κάνει πολύ μεγάλη εντύπωση πως κανένας δεν επέλεξε τον συνδυασμό ενισχυτής-μικρόφωνο ως μοναδική ή έστω βασική επιλογή του....όπως μου κάνει πολύ μεγάλη εντύπωση πως οι περισσότεροι θεωρούν ως "φυσικό" ήχο του ηλεκτρικού μπάσου το direct σήμα.
Ίσως λόγο της ιδιαιτερότητας του συχνωτικού εύρους που έχει το μπάσσο και της ευκολίας του DI, που για τους περισσότερους home recorders, είναι απλό, εύκολο και ανέξοδο, ειδικά αν δεν είναι μπασίστες και γράφουν μόνο για τις ανάγκες των κομματιών τους, οπότε και δεν χρειάζεται να έχουν ενισχυτή.

Έχω ακούσει παραγωγές απο φίλο μουσικό & παραγωγό και ο ήχος ήταν πάααρα πολύ καλος. (μιλώντας πάντα για συνδιασμό DI και μικρόφωνο σε καμπίνα)

http://www.youtube.com/watch?v=QPzyN1RiwEc

;)

 
audiokostas είπε:
Οκ δεν διαφωνώ.

Αλλά από 15w με 10ιντσο δεν παιρνεις ήχο μπάσου κι ας ηχογραφείς για τα στρουμφάκια.

Ενώ στη κιθάρα.......

Είναι και χωροταξικό το ζήτημα.

Φταίμε μεις που είμαστε large τύποι;
;D

ούτε εγώ διαφωνώ....ούτε θεωρώ απαραίτητο το να ηχογραφεί κάποιος αποκλειστικά με ενισχυτή ή αποκλειστικά με DI....αλλά μπου προκαλεί μεγάλη εντύπωση η κάθετη διαφοροποίηση στην ηχοληπτική προσέγγιση και μεθοδολογία για το ίδιο ουσιαστικά (κατασκευαστικά και λειτουργικά) όργανο  (βέβαια σε πολύ διαφορετικό ενορχηστρωτικό ρόλο).

Θεωρώ ότι όντως τα ρεαλιστικά προβλήματα που υπάρχουν στην βέλτιστη χρήση μικροφώνου - ενισχυτή είναι αυτά που τελικά οδηγούν στην λύση του DI στο 80 με 90% των περιπτώσεων και όχι αυτή καθ'αυτή η αισθητική επιλογή....

...και αυτό το έγραψαν ελάχιστοι (εκτός αν το εννοούσαν και οι υπόλοιποικαι απλά το παρέλειψαν ήτο θεώρησαν δεδομένο). Πάντως ο ένας στους τρεις δηλώνει ότι χρησιμοποιεί πάντα μόνο DI....δηλαδή από άποψη και όχι από ανάγκη.

Η ψηφοφορία όμως έχει και τον χαρακτήρα του "τι θα ήθελα" και "τι θεωρώ καλύτερο" εκτός από το "τι μπορώ"  ;)

 
Nikoubis είπε:
το οποιο με την προσομοιωση καμπινας κοβει τα παντα πανω απο τα 5k, μαζευοντας το χαλι που ακουγεται στα πριμα του μπασου με παραμορφωση.
θα επρεπε να "εκοβε" πανω απο τα 6κ,

μεχρι τα 6κ υπαρχουν αρμονικες μπασσου.

 

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top