Does gear ...matter?

Μιλας σαφως για ηλεκτρονικα οργανα ετσι?

Αν ναι συμφωνω απολυτα μαζι σου.


 Όντως παίζει ρόλο και αυτό που αναφέρεις.

 Εγώ για αυτά μπορώ να μιλήσω όσο ξέρω γιατί από τα φυσικά δεν ξέρω.

 Τα φυσικά τα ξέρω μέσω των ηλεκτρονικών και ότι έχω διαβάσει και συζητήσει για αυτά για ακαδημαϊκούς λόγους.

 Αυτό πρέπει να είναι ένα δεδομένο στη συζήτηση.

 Ο καθένας μιλάει για το είδος του.

 Εμένα είναι περιορισμένα αυτά που γράφω σε αυτό.

 Ισως κάποιοι που έχουν εμπειρία απο περισσότερα όργανα φυσικά και μη ταυτόχρονα να το πουν.

 Όμως και στα φυσικά όργανα, σαν το πιάνο το κλασσικό, επειδή ξέρω κάτι και απο αυτό επειδή έχω κάνει και έχω πιάνα για τι είμαι πλουσιος κομμουνιστής, δύο έχω παιζει ρόλο το πιάνο μεγάλο. Δηλαδή τι πιάνο είναι.

 Επίσης σε αυτό που είπε και ο φίλος o stavros ο πληκταράς μας, συμφωνώ και σε αυτό προσωπικά.

 Για το πόσο ρόλο έχει ο εξοπλισμός στο αποτέλεσμα π.χ. στα synthesizer/αρμόνια με δυνατότητα sequencing μπορεί να αποδειχτεί απλοϊκά με ένα πείραμα.

 Να δημιουργήσει κάποιος μια ολοκληρωμένη ενορχήστρωση καλά παιγμένη , να την μετατρέψει σε midi και να την βάλει και με τις ανάλογες παρεμφερείς επιλογές οργάνων και effect να την αναπαράγει σε διάφορα απο αυτά.

Η ιδια ενορχήστρωση στα συγχρονα μοντέλα θα ακουστεί για ανάλογους λόγους και χωρίς πολλές παρεμβάσεις πολύ καλύτερα από ότι στα παλαιότερα. Πολύ πιο εντυπωσιακά και θα αναδείξει την ενορχήστρωση καλύτερα.

 
Έχει τόσο σημασία όσο το να είναι απλά αξιόπιστος. Αυτό είναι το αντικειμενικό σκέλος. Από κει και πέρα εξαρτάται από τον κάθε παίκτη και κυρίως από το budget. Σε κάθε περίπτωση το κοινό "could care less"...  :classic_biggrin:

 
Τι εννοούμε όταν λέμε gear?

Μιλάμε ποιοτικά, ποσοτικά, ή απλά διαφορετικά?

 
Έχει τόσο σημασία όσο το να είναι απλά αξιόπιστος. Αυτό είναι το αντικειμενικό σκέλος. Από κει και πέρα εξαρτάται από τον κάθε παίκτη και κυρίως από το budget. Σε κάθε περίπτωση το κοινό "could care less"...  :classic_biggrin:
Ίσως και αν στο κοινό περιληφθούν και μουσικοί που τα μετράνε αυτά, γιατί οι μουσικοί πάνε και ως κοινό, μπορεί ως κατηγορία να το μετράνε.

 Εγώ π.χ. το μετράω στο όλο αποτέλεσμα για διάφορους λόγους.

 
Ίσως και αν στο κοινό περιληφθούν και μουσικοί που τα μετράνε αυτά, γιατί οι μουσικοί πάνε και ως κοινό, μπορεί ως κατηγορία να το μετράνε.

 Εγώ π.χ. το μετράω στο όλο αποτέλεσμα για διάφορους λόγους.


Δίκιο έχεις, αλλά όλοι πάνε πρωτίστως για να περάσουνε καλά και όχι για να διαπιστώσουνε αν εκείνη η Gibson ακούγεται καλά στον 800άρη με bias στα 35mV ή στα 38mV.  :classic_biggrin:

 
Δίκιο έχεις, αλλά όλοι πάνε πρωτίστως για να περάσουνε καλά και όχι για να διαπιστώσουνε αν εκείνη η Gibson ακούγεται καλά στον 800άρη με bias στα 35mV ή στα 38mV.  :classic_biggrin:
ε ναι, εντάξει.

 
Για την φωνή,

does gear matter ? 


 Αν έχεις καλή φωνή, ένα ωραίο μικρόφωνο χρειάζεται. Αν δεν έχεις καλή φωνή, δε σε σώζει τίποτα.

 Ότι ισχύει και για τα άλλα όργανα δηλαδή ? Αν παίζεις ωραία, χρειάζεσαι και μηχανήματα της προκοπής. Αν δε βαράς δε σε σώζει ούτε ο Les Paul ο ίδιος.

 
Of course it does.

Αν κΣερεις τι ακριβώς θέλεις.

Άλλο ήχο θα βγάλεις με μια Yamaha recording custom, άλλο με μια Ludwig legacy και άλλο με μια Gretsch.

Άλλον ήχο με μια telecaster και έναν tweed deluxe άλλον με μια Les Paul και έναν Marshall plexi και αλλον με μια Rickenbacker 360 και έναν Vox AC30

Αλλιώς θα ακουστεί μια φωνή με ένα ΑKG C12, αλλιώς με ένα RE20 και αλλιώς με ένα U87.... άσε που δεν ταιριάζουν όλα τα μικρόφωνα με όλες τις φωνές..

Ειδικά αν κάνεις παραγωγή και ηχογράφηση το gear παίζει ΤΕΡΑΣΤΙΟ ρόλο.

Απλά πρέπει να ξέρεις ΤΙ θέλεις και ΠΩΣ να το πετύχεις.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Νομιζω ποιοτικα.


ΟΚ.

Να πω τότε, ότι επειδή τον ήχο δεν τον κάνουν τα χέρια, ούτε τα δάχτυλα (παραμύθια είναι αυτά), ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ!.

Γιατί ο ήχος (όπως τα πάντα) είναι μια έκφραση από κάτι που βρίσκεται μέσα μας σε μια απροσδιόριστη μορφή.

Παίρνει κάποιου είδους μορφή (ήχος, εικόνα, κλπ) όταν διοχετευτεί προς τα έξω.

Το σχήμα αυτής της μορφής εξαρτάται από το πώς εμείς βιώνουμε αυτό το κάτι μέσα μας σε συνδυασμό με το ποιοί είμαστε, και τα εξωτερικά ερεθίσματα που μπορεί να προκαλέσουν ή και να συμμετέχουν σε αυτή την εξωτερίκευση.

Ένα από τα εξωτερικά ερεθίσματα που διαδρά με την εσωτερική μας ιδιοσυστασία, είναι και η αίσθηση που μας δημιουργεί η επαφή μας με το εκάστοτε gear.

Με άλλο gear, άλλο το σχήμα της έκφρασης αυτής.

Εδώ μπαίνουν στην εξίσωση τα χέρια και τα δάχτυλα που αλληλεπιδρούν με τον ήχο που ακούνε (γιατί τα χέρια και τα δάχτυλα ακούνε) και την αίσθηση που έχουν από το gear.

Δεν έχει να κάνει αυτό με φθηνό ή ακριβό, καλό ή κακό, κλπ.

Απλά ... άλλο.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
ΟΚ.

Να πω τότε, ότι επειδή τον ήχο δεν τον κάνουν τα χέρια, ούτε τα δάχτυλα (παραμύθια είναι αυτά),




 Διαφωνώ κάθετα ? Για μένα τα δάκτυλα, και εννοώ η τεχνική ΚΑΙ η αισθητική είναι το παν.

 Θέλω να εξηγήσω όμως τι εννοώ ακριβώς: Λοιπόν με γύρω στα 3 χαρτιά ένας κιθαρίστας παίρνει μια γαμάτη κιθάρα και έναν ωραίο ενισχυτή, ένας μπασίστας ένα γαμάτο μπάσο, ένας πληκτράς το KRONOS κλπ. Αν κάποιος δε μπορεί να βγάλει ήχο ΓΑΜΑΤΟ ΕΝΤΕΛΩΣ από μια αμερικάνα στρατ σε λαμπάτο ή από το KRONOS κλπ ΔΕΝ ΦΤΑΙΝΕ ΤΑ ΜΗΧΑΝΗΜΑΤΑ. 

 Και τι είναι τελικά τα 3 ή τα 4 ή και τα 5 χιλιάρικα; Για να είσαι παίκτης ΠΟΥ ΤΟΥ ΑΞΙΖΕΙ ένα γαμάτο όργανο, δε θα παίζεις και πέντε χρόνια; Το τσιγάρο να κόψεις πήρες custom shop. Πόσο μάλλον όταν στην εποχή μας υπάρχουν και φοβερά προσιτά όργανα εφάμιλλα των πιο ακριβών. Άλλωστε και τα ιερά τέρατα που τα ακούς και χύνεις (δάκρυα ευτυχίας ), με τα ίδια πάνω κάτω πράγματα παίζουν.

 Άρα πάλι στην τεχνική και την αισθητική καταλήγουμε. Το πολυτιμότερο πράγμα στη ζωή δεν είναι ούτε τα λεφτά ούτε τα όργανα, αλλά ο χρόνος και πως τον αξιοποιείς. Και ο πούστης είναι πολύ λιγότερος, τελειώνει πριν καν πεθάνεις, αν με έβαζες τώρα να ανεβοκατεβάζω κλίμακες θα έλεγα στον Cosdr να σε δείρει ?

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
 Διαφωνώ κάθετα ? Για μένα τα δάκτυλα, και εννοώ η τεχνική ΚΑΙ η αισθητική είναι το παν.

 Θέλω να εξηγήσω όμως τι εννοώ ακριβώς: Λοιπόν με γύρω στα 3 χαρτιά ένας κιθαρίστας παίρνει μια γαμάτη κιθάρα και έναν ωραίο ενισχυτή, ένας μπασίστας ένα γαμάτο μπάσο, ένας πληκτράς το KRONOS κλπ. Αν κάποιος δε μπορεί να βγάλει ήχο ΓΑΜΑΤΟ ΕΝΤΕΛΩΣ από μια αμερικάνα στρατ σε λαμπάτο ή από το KRONOS κλπ ΔΕΝ ΦΤΑΙΝΕ ΤΑ ΜΗΧΑΝΗΜΑΤΑ. 

 Και τι είναι τελικά τα 3 ή τα 4 ή και τα 5 χιλιάρικα; Για να είσαι παίκτης ΠΟΥ ΤΟΥ ΑΞΙΖΕΙ ένα γαμάτο όργανο, δε θα παίζεις και πέντε χρόνια; Το τσιγάρο να κόψεις πήρες custom shop. Πόσο μάλλον όταν στην εποχή μας υπάρχουν και φοβερά προσιτά όργανα εφάμιλλα των πιο ακριβών. Άλλωστε και τα ιερά τέρατα που τα ακούς και χύνεις (δάκρυα ευτυχίας ), με τα ίδια πάνω κάτω πράγματα παίζουν.

 Άρα πάλι στην τεχνική και την αισθητική καταλήγουμε. Το πολυτιμότερο πράγμα στη ζωή δεν είναι ούτε τα λεφτά ούτε τα όργανα, αλλά ο χρόνος και πως τον αξιοποιείς. Και ο πούστης είναι πολύ λιγότερος, τελειώνει πριν καν πεθάνεις, αν με έβαζες τώρα να ανεβοκατεβάζω κλίμακες θα έλεγα στον Cosdr να σε δείρει ?
Πάντως και τα δάκτυλα σαν ......... δάκτυλα παίζουν το ρόλο τους.

 Και στα παλιά χρόνια η δασκάλα μου στο πιάνο μου έλεγε πως έχω καταπληκτικά δάκτυλα για πιανίστας και αυτό θα με βοηθήσει και ανα καιρούς που έχω συναναστραφεί με δασκάλους/καθηγητές μουσικής μου το έχουν παρατηρήσει και επίσης μου το έχουν πει και γυναίκες. Κάνεις καταπληκτική δουλειά και με τα δάκτυλα μέσα μας (σεξιστικό λίγο αλλά ντάξ να πούμε χαχαχαχαχαχαχαχα)

 Η ζωή είναι μικρή πράγματη, κάποια βαρετά πράγματα πρέπει να γίνουν γιατι είναι σημαντικά για την εξέλιξη στη ζωή μας, το αναγνωρίζω.

Όμως ναι, μεγαλώνεις (μου το έλεγαν και δεν το πίστευα) και η ζωή φαντάζει πιο μικρή.

 
Για μένα τα δάκτυλα, και εννοώ η τεχνική ΚΑΙ η αισθητική είναι το παν.


Για μένα τα δάχτυλα είναι ένα μέρος του ήχου. Αν όμως δεν έχεις κάτι κάτι να πεις, είσαι άδειος εσωτερικά, να τα χ%$σω.

Αυτό είναι για μένα το παν.

Η ανάγκη έκφρασης.

Δεν μίλησα πάντως για ακριβό vs φθηνό όργανο.

Απλά το να σου ταιριάζει αλλιώς κάθε όργανο ανεξάρτητα από την τιμή του, θα μετασχηματίσει και τον τρόπο που μιλάς μέσα από αυτό.

Η μορφή της έκφρασης δηλαδή αλλάζει.

Ας δώσω ένα παράδειγμα.

Υποθετικά τελείως, ας θεωρήσουμε ότι βγαίνει ένα vsti πιάνο, που είναι σχεδόν ίδιο ηχητικά πχ με ένα grand.

Παίρνω λοιπόν ένα midi keyboard (χωρίς βαρυκεντρισμένα πλήκτρα) και έναν πολύ καλό πιανίστα (όχι κλασσικό πιανίστα).

Το ίδιο θα παίξει?

Δεν το πιστεύω.

Όμως το κοινό, δεν θα καταλάβει διαφορά.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Το ερώτημα είναι: Το παίξιμο προέρχεται απ' τον εξοπλισμό μας ή ο εξοπλισμός μας προέρχεται από το παίξιμο; 

Για να το απλοποιήσω βάζω τη λέξη όργανο (όπως πολύ σωστά κάποιος ανέφερε τη φωνή) ως τελικό μουσικό αποτέλεσμα. Έχω την αίσθηση ότι είναι ερώτημα τύπου κότα-αυγό-κότα. Απλά πολλές φορές το όργανο είναι προϊόν καταναλωτισμού (GAS), μιας ακαταμάχητης δηλ. παρόρμησης που οδηγεί κάποιον στην απόκτηση (κάποιου) νέου οργάνου. Άλλες φορές πάλι, κάποιος βρίσκεται εγκλωβισμένος στους περιορισμούς που έχει το όργανό του και δεν τον αφήνει να εκφραστεί όπως πρέπει (ή όπως θα μπορούσε). Και αυτή νομίζω είναι η πραγματική και υγιής σχέση μουσικού-εξοπλισμού. Η συνεχής αναζήτηση της μουσικής του Ιθάκης που δεν έρχεται ποτέ. Το όργανο/εξοπλισμός είναι το όχημα ή τα οχήματα που θα τον βοηθήσουν να κάνει αυτό το ταξίδι.

 

 
Για μένα τα δάχτυλα είναι ένα μέρος του ήχου. Αν όμως δεν έχεις κάτι κάτι να πεις, είσαι άδειος εσωτερικά, να τα χ%$σω.

Αυτό είναι για μένα το παν.

Η ανάγκη έκφρασης.
Noμιζω οτι εισαι λιγο εκτος θεματος.

Η ερωτηση πισω απο το thread ειναι αν πιστευουμε οτι ο εξοπλισμος,  θα μας κανει καλυτερους σαν μουσικους ή αν αυτο ειναι τελικα ένας  μυθος.

Η ερωτηση δεν ηταν αν ο εξοπλισμος θα σας δωσει χαρακτηρα ή θα σας  γεμισει εσωτερικα με εκφραση, ποιοτητα κ κουλτουρα.

Υπαρχουν μουσικοι μου βιοποριζονται αυτη τη στιγμη που μιλαμε με την μουσικη..και που δεν εχουν να πουν τιποτα..πχ ενας μουσικος κλασσικης μουσικης..ενας μπασιστας που βαριεται την ζωη του σε ενα σκυλαδικο..

Αυτοι δεν ειναι μουσικοι.??

Δεν θα γινουμε ολοι BB KING...

Νομιζω αυτο που λες,  θα ηταν μια απο τις απαντησεις σε ενα θεμα τυπου does technique matter..αν θες να παιξεις σαν το John Bonham ή σαν Alan Holdsworth..

 Θα συμφωνησω επισης με τον Sf σχετικα με το οτι πρεπει να ξερεις τι ηχο θελεις να βγαλεις.

Πχ..δεν γινεται να βγει ηχος VISTALITE..απο μια φτηνη maxtone..

Αλλα δεν μιλησα τοσο για εξειδικευμενο ηχο...οσο απλα για καλο ήχο.

Δε μπορω να βγαλω ηχο vistalite απο maxtone..αλλα μπορω να βγαλω ενα καλο ηχο απο μια maxtone?

Αυτο ναι το πιστευω.

 
Noμιζω οτι εισαι λιγο εκτος θεματος.

Η ερωτηση πισω απο το thread ειναι αν πιστευουμε οτι ο εξοπλισμος,  θα μας κανει καλυτερους σαν μουσικους ή αν αυτο ειναι τελικα ένας  μυθος.

Η ερωτηση δεν ηταν αν ο εξοπλισμος θα σας δωσει χαρακτηρα ή θα σας  γεμισει εσωτερικα με εκφραση, ποιοτητα κ κουλτουρα.

Υπαρχουν μουσικοι μου βιοποριζονται αυτη τη στιγμη που μιλαμε με την μουσικη..και που δεν εχουν να πουν τιποτα..πχ ενας μουσικος κλασσικης μουσικης..ενας μπασιστας που βαριεται την ζωη του σε ενα σκυλαδικο..

Αυτοι δεν ειναι μουσικοι.??


Οπότε θα πρέπει να διευκρινήσουμε τι εννούμε με την λέξη "μουσικός", και ακόμα με την έκφραση "καλός μουσικός".

Όταν η μουσική αποσυνδέεται από την έκφραση, και γίνεται μόνο μια διαδικαστική βιοποριστική δραστηριότητα, τότε ο εξοπλισμός έχει την έννοια της επάρκειας.

Αν επαρκεί, μου κάνει την δουλειά μου δηλαδή, και δεν υπάρχουν άλλες ανησυχίες πέραν της επαγγελματικής επάρκειας, θα μείνω εκεί μέχρι να μην καλύπτει πια τις επαγγελματικές μου ανάγκες.

Καμία σχέση δηλαδή με το "καλύτερος μουσικός", αλλά μεγάλη σχέση με το "επαρκής επαγγελματίας".

Σαν να βγαίνει ένα καινούριο εργαλείο για υδραυλικούς ένα πράγμα.

Θα τον κάνει αυτό καλύτερο υδραυλικό?

Αυτός που "βαριεται την ζωη του σε ενα σκυλαδικο" και σαφώς είναι μουσικός, πώς μπορεί να γίνει "καλύτερος μουσικός" σχετικά με αυτό τον τομέα δραστηριότητας?

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Μουσικος = μουσικος.

Ειτε εισαι ο Vai ειτε ο Μητσαρας ο μπασιστας απο τη σπαρτη.

Νομιζω οτι παει αλλου το θεμα ομως..

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top