Does gear ...matter?

vagelism

Musician/Educator
Μηνύματα
3,887
Πόντοι
2,098
Mε αφορμή το video του Adam , και μιας και η χρονιά μας μπήκε με φιλοσοφικές αναζητήσεις..θα κάνω την αιώνια ερώτηση που ταλανίζει Έλληνες και ξένους μουσικούς.

Ένα θέμα που έχουμε συζητήσει κι άλλες φορές στο παρελθόν.

Ποιά η βαρύτητα που έχει ο καλός εξοπλισμός στο συνολικό σας παίξιμο.

Είναι στο "χέρι" τελικά..ή είναι στο όργανο? ή μήπως..κάπου ενδιάμεσα.?

Η άποψη μου είναι οτι όσον αφορά φυσικά όργανα {μιλώντας περισσότερο σαν drummer} είναι περισσότερο στο χέρι..παρά στο όργανο. Έχω βγάλει καταπληκτικό ήχο απο πραγματικά φτηνιάρικα τύμπανα απλά αλλάζοντας τα δέρματα κ κουρδίζοντας σωστά. Σε καμία περίπτωση δεν αναιρώ την μαγεία και το ήχο ενός ακριβού μουσικού οργάνου..αλλά στην περίπτωση μου , μπορώ να βγάλω ικανοποιητικό ήχο κ με κάτι πιο δεύτερο ..{η τρίτο}.

{Σε αυτά που γράφω, θα εξαιρέσω τα πιατίνια. Θα μπορούσα να παίξω με δεύτερης ποιότητας πιάτα..αλλά τα πολύ φτηνά ακούγονται πραγματικά χάλια.}

Όσον αφορά όμως  ηλεκτρονικά όργανα..{πχ ηλεκτρονικά drums} , η άποψη μου είναι ότι ο εξοπλισμός πραγματικά κάνει την διαφορά.

Αλλιώς παίζει μια Roland  αλλιώς ένα Millenium set.

Οι απόψεις σας?




 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Ωραιο θεμα. Και η απαντηση ειναι παντα στη μεση ειναι η απαντηση.

Αλλα ας τα παρουμε τα πραγματα στη σωστη βαση τους. Για εναν κιθαριστα, το οργανο του ειναι το πακετο "κιθαρα - (πεταλιερα -) ενισχυτης" και οχι η κιθαρα. Απο το συνολο αυτο, σιγουρα η κιθαρα εχει τον μικροτερο λογο στον τελικο ηχο. Σα συνολο σιγουρα παιζει αρκετο ρολο στον ηχο, αλλα οχι τοσο οσο να φανταζεται κανεις.

Αναμεσα σε δυο ισαξιους παιχτες, ο καλυτερος και ακριβοτερος εξοπλισμος φερνει αποτελεσμα που κρινεται στη λεπτομερεια. Τα παραδειγματα πολλα. Και φτηνοτερο (στον κοσμο των κιθαρων)  δεν σημαινει απαραιτητα κατωτερο, αλλα μπορει να ειναι απλα "διαφορετικη γευση".

Αναμεσα σε δυο παιχτες διαφορετικης δυναμικοτητας, με τον ιδιο εξοπλισμο, η διαφορα στον ηχο θα ειναι αρκετα μεγαλη. Ο λογος ειναι το χασμα στην τεχνικη, αλλα και στην ικανοτητα ορθης ρυθμισης του εξοπλισμου.

 
Ολα παιζουν ρολο, αλλα οπως εχει γινει σημερα η αγορα (ενοοω οτι και σε χαμηλες τιμες βρισκεται αξιοπρεπης εξοπλισμος), και επισης αν ξερει καποιος να γαργαλησει λιγο τα κουμπακια του εξοπλισμου του, (αντε να χρειαστει να κανει και καποια μικρη αναβαθμιση σε μερη του εξοπλισμου), δεν νομιζω να υπαρχουν πολλα εμποδια για να αποδωσει.

Πχ ξεκινησα προβες την περασμενη εβδομαδα σε ενα χωρο και ειχε διαθεσιμο ενα παλιο solid state ενισχυτη που οταν τον ειδα ειπα "ας κανω σημερα την προβα μου και απο αυριο θα φερω τον δικο μου".

Ε εβαλα πανω την πεταλιερα μου, τον γαργαλησα λιγο και παιζει μια χαρα.

Αν φερω τον δικο μου θα ειναι απλα για το κατι τις παραπανω.

 
Να προσθεσω ομως οτι ισχυει και το "έκαστος εφ' ω ετάχθη".

Μη περιμενουμε με αρνι να φτιαξουμε καλο τυλιχτο, ουτε φρικασε με μοσχαρι

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Στα πλήκτρα στην 5ετία θέλουν όλα άλλαγμα συν το σέρβις που πρέπει να έχει γίνει+ καθαρισμός (φούσκες-πλακέτες-σασί-τυχόν ζημιές σε harware κτλ). Επίσης έχει επιβληθεί παντού και ένα mac για samples, backing loops, vst κτλ κτλ

Δεν μπορείς να βγαίνεις πλέον με Triton Classic και Fantom του 2001 θα πρέπει ο εξοπλισμός να είναι καινούργιος επιβάλλεται ένα Korg Kronos SE + ένα Nord Electro 5+ μεταγενέστερο συν το mac.

Δεν είναι θέμα prestige είναι θέμα ήχου, όλοι θέλουν φρέσκο ήχο.

Αυτά για επαγγελματικές σκηνές-σεζόν support σε ονόματα κτλ

Άμα είσαι ερασιτέχνης και παίζεις σπίτι κάτσε παίξε και με το Korg M1?

Δυστυχώς η μουσική είναι ένα ακριβό επάγγελμα....

Να και το καινούργιο Korg Kronos Se σε κοκκινάκι κουκλί δεν είναι? (κάνει και 3.300... μόνο?)

KronosSE7-large.jpg

 
Does gear matter? 

Yes

Αυτή είναι η απλή απάντηση. Η πιο σύνθετη έχει να κάνει με κάτι που το έχουμε συζητήσει πολλές φορές εδώ. Το ότι ο αν ο ήχος μας είναι όπως τον θέλουμε, αυτό αποτελεί κίνητρο και έμπνευση για το παίξιμό μας. Οπότε μετράει και άμεσα και έμμεσα.

Τώρα επόμενο λογικό ερώτημα: μπορεί ένας έμπειρος μουσικός να βγάλει καλό ήχο και από εξοπλισμό που δεν είναι της προτίμησής του ή είναι ας πούμε χαμηλότερος των στάνταρντς του; Φυσικά και μπορεί όπως αποδεικνύει και το παράδειγμα του Σπύρου παραπάνω.

Γενικά σε αυτά τα θέματα κυριαρχεί μια παρανόηση την οποία έχω ξαναεπισημάνει παλιότερα: Δεν μπορείς να κρίνεις τη σημασία του εξοπλισμού κάποιου ως ακροατής, ακόμα κι αν είσαι μουσικός. Φυσικά και στα αυτιά του ακροατή, η διαφορά μπορεί να είναι και ανύπαρκτη. Το όλο θέμα όμως βρίσκεται στα αυτιά του ίδιου του μουσικού που παίζει. Τι ακούει και πόσο αυτό πλησιάζει σε αυτό που θα ήθελε να ακούει. Εκεί είναι όλη η μαγεία όπου και η παραμικρή λεπτομέρεια έχει πολύ μεγάλη σημασία.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Ένα καλό "χέρι"αναγνωρίζεται, ακόμα κι αν ο εξοπλισμός, είναι μέτριος.

Ένα κακό "χέρι"θα χαντακώσει, ακόμα και τον καλύτερο εξοπλισμό.

Αρκεί η λέξη "χέρι" να περιέχει και το συναίσθημα.

Γιατί έχω ακούσει παίχτες, με φοβερό "χέρι"και εξοπλισμό, που είχαν μόνο αυτό.Κανένα συναίσθημα...

 
Η ερώτηση όσο πολύπλοκή μπορεί να θέλουμε να ακούγεται,κατα την γνώμη μου έχει μια κύρια απάντηση.

Αν ξέρεις τι κάνεις και που θέλεις να φτάσεις(εννοώντας πειραματισμούς κλπ),ο εξοπλισμός χρειάζεται.

Αν ακόμα ψάχνεσαι(εννοώντας την αρτιότητα της μουσικής σου ικανότητας)δεν τον χρειάζεσαι και μάλιστα μπορεί να σου κάνει και κακό.(να πάρεις εξοπλισμό γαμάτο και να συνειδητοποίησεις οτι εσύ δεν κάνεις και να τα παρατήσεις)

 
Ωραία ερώτηση αλλά πολύ γενική.

Είναι πολλές οι παράμετροι.

Does gear matter? To whom? Στον ιδιοκτήτη / παίκτη; 

Δική μου απάντηση:  Εξαρτάται από την ψυχολογική του κατάσταση, την ωτική του κατάσταση, το πώς ξύπνησε το πρωί, το πώς κοιμήθηκε το βράδυ. Τα απωθημένα του, τους ήρωες του, το hype. Εγώ π.χ. που παίζω μόνο με πσηφίο, κοιμήθηκα ένα βράδυ με τον καταπληκτικότερο ήχο όλων των εποχών και ξύπνησα το πρωί με το "τι μαλακία είναι αυτή". Επίσης η αγαπημένη μου κιθάρα την εποχή αυτή είναι τη Tele των 90 ευρώ από τον Thomann (την οποία όχι gear δεν τη λες, ούτε subgear...)

Does gear matter? To whom? Στο ακροατήριο; 

Δική μου απάντηση: Ελάχιστα. Για μένα ο Paul Gilbert είναι τεράστιος παιχταράς αλλά έχει τον χειρότερο ήχο που έχω ακούσει σε κιθαρίστα. Αυτός ο ήχος αλλάζει συχνά. Παραμένει χάλια. Αλλά εγώ δεν ακούω τον ήχο. Τον ακούω δλδ αλλά σπάνια τον καταγράφω. Ακούω τον Paul. Το ίδιο και με άλλους κιθαρίστες που δεν αναφέρω γιατί κάποιοι θα πέσουν να με φάνε.

Does gear matter? When? Το πρώτο δεκαπενθήμερο;

Δική μου απάντηση: Δεν πήρα ούτε ένα κομμάτι gear που με την πρώτη επαφή μου δεν είπα, πωωωωωωωω. τι θεϊκός ήχος, αυτό ακριβώς ήθελα (εντάξει υπερβάλλω, μια φορά δεν το είπα). Τεσπαν, καταλαβαίνετε τι εννοώ.  Ask me πόσο εξοπλισμό έχω σπίτι που δεν χρησιμοποιώ αλλά βαριέμαι να πουλήσω (χαρίσω / πετάξω επειδή πια δεν αξίζει μία).

Does gear matter? When? Μετά την περίοδο χάριτος;

Δική μου απάντηση: 50% των περιπτώσεων και για πολλούς και διάφορους λόγους, όχι απαραίτητα για τους προφανείς.

Τώρα, το ερώτημα, το καλό gear σε κάνει καλύτερο παίκτη;

Ναι, αν νομίζεις ότι σε κάνει καλύτερο παίκτη. 

Για ένα φεγγάρι που μάθαινα snooker με έναν "τύπου προπονητή", αυτό που μου έλεγε είναι ότι πριν χτυπήσω την cue ball πρέπει να πάντα να φαντασιώνομαι την ακριβή πορεία που ήθελα να πάρει η cue ball, το άγγιγμα με την μπάλα στόχο, την μπάλα στόχο στην τρύπα, και το στήσιμο της cue ball για τη σειρά των επόμενων pots. Αν το φαντάζεσαι, θα γίνει...

Έτσι κι εδώ, αν το φαντάζεσαι, θα το ακούσεις...

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
αυτο που μου εκανε τρομερη εντυπωση, ειναι αυτο το video με τον τυπο που εφτιαξε την κιθαρα απο ξυλομπογιες.

..γιατι στο δικο μου αυτι..δεν καταλαβα ρε παιδια διαφορά  απο μια ακριβη κιθαρα..

Ηταν τα εφε του ..η απλα η κιθαρα παιζει μια χαρα κ ας ειναι κ απο ξυλομπογιες..? 




 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Και για μένα όλα παίζουν το ρόλο τους.

 Και ο εξοπλισμός παίζει το ρόλο του.

 Το πόσο ρόλο παίζει από εκεί και πέρα εξαρτάται ανά περίπτωση.

 Σε εμένα ανά καιρούς ο εξοπλισμός αποτέλεσε πηγή έμπνευσης και κίνητρο δημιουργίας.

 Γιατί μου δημιούργησε διάθεση, μου έδωσε μια ιδέα ........... whatever.

 Παίζει ρόλο πάντως, πως να το κάνουμε δηλαδής.

 Στην ποιότητα, στην ταχύτητα των διαδικασιων, στην απόδοση.

 Χρειάζεται και skill και knowledge και experience και proper gear και πάντα according to the needs.

 E? E, έτσι.

 Άλλα ισχύει και ο μουσικαράς μπορεί να δουλέψει με οτιδήποτε και να παράγει αποτέλεσμα.

 Στα χέρια του μουσικαρά, σαν εμένα δηλαδή π.χ και υποδεέστερος εξοπλισμός κάτι θα κελαηδήσει, μπορεί και πολύ καλό. άψογο, τέλειο οπουδήποτε και οποτεδήποτε.

 Και αυτό δεν ισχύει πιστεύω μόνο για τον μουσικό εξοπλισμό.

 Και στο μποξ π.χ. ο καλός και σύγχρονος εξοπλισμός παίζει το ρόλο του αλλά δεν έπεται πως θα σε κάνει τον καλύτερο που θα τους δέρνεις όλους. Μπορούν να σε δείρουν άνετα άλλοι με χειρότερο εξοπλισμό, γιατί έχουν όλα τα άλλα καλύτερα χαχαχαχαχαχαχαχα

 
Για ένα φεγγάρι που μάθαινα snooker με έναν "τύπου προπονητή", αυτό που μου έλεγε είναι ότι πριν χτυπήσω την cue ball πρέπει να πάντα να φαντασιώνομαι την ακριβή πορεία που ήθελα να πάρει η cue ball, το άγγιγμα με την μπάλα στόχο, την μπάλα στόχο στην τρύπα, και το στήσιμο της cue ball για τη σειρά των επόμενων pots. Αν το φαντάζεσαι, θα γίνει...

Έτσι κι εδώ, αν το φαντάζεσαι, θα το ακούσεις...
Πολυ καλο παραδειγμα αυτο.

Κατι παρομοιο απαντω οταν με ρωτανε γιατι δεν μπορουν να φτιαξουν τονο στους προσομοιωτες τους. (πεταλιερες κλπ)

Απλα γιατι δεν εχουν στο μυαλο τους, τον τονο που θελουν να προσομοιασουν.

Οι περισσοτεροι δεν ειχαν ποτε  τον αληθινο εξοπλισμο (ενισχυτη, πεταλια) για να τον ακουσουν, να περιραματιστουν μαζι του και να εχουν μετα το στοχο αυτο στο μυαλο τους.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Επειδή είσαι καλό παιδί, θα σε συμβουλέψω να αφήσεις τα κσύλα έξω από τη συζήτηση του gear

Για το καλό σου... ?

(BTW τη θέλω πολύ αυτή την στρατ)
ναι εχεις δικιο...απλα δεν ξερω αν μπορουμε να θεωρησουμε τις κολλημενες μεταξυ τους ξυλομπογιες...ξυλο...

Ειναι ακρο αυτη η κιθαρα κ ομως μια χαρα παιζει.{στο δικο μου αυτι}.{και μετα σφαζεστε για ποιο ειναι το καλυτερο ξυλο}

 
Και για μένα όλα παίζουν το ρόλο τους.

 Και ο εξοπλισμός παίζει το ρόλο του.

 Το πόσο ρόλο παίζει από εκεί και πέρα εξαρτάται ανά περίπτωση.

 Σε εμένα ανά καιρούς ο εξοπλισμός αποτέλεσε πηγή έμπνευσης και κίνητρο δημιουργίας.

 Γιατί μου δημιούργησε διάθεση, μου έδωσε μια ιδέα ........... whatever.

 Παίζει ρόλο πάντως, πως να το κάνουμε δηλαδής.

 Στην ποιότητα, στην ταχύτητα των διαδικασιων, στην απόδοση.

 Χρειάζεται και skill και knowledge και experience και proper gear και πάντα according to the needs.

 E? E, έτσι.

 Άλλα ισχύει και ο μουσικαράς μπορεί να δουλέψει με οτιδήποτε και να παράγει αποτέλεσμα.

 Στα χέρια του μουσικαρά, σαν εμένα δηλαδή π.χ και υποδεέστερος εξοπλισμός κάτι θα κελαηδήσει, μπορεί και πολύ καλό. άψογο, τέλειο οπουδήποτε και οποτεδήποτε.

 Και αυτό δεν ισχύει πιστεύω μόνο για τον μουσικό εξοπλισμό.

 Και στο μποξ π.χ. ο καλός και σύγχρονος εξοπλισμός παίζει το ρόλο του αλλά δεν έπεται πως θα σε κάνει τον καλύτερο που θα τους δέρνεις όλους. Μπορούν να σε δείρουν άνετα άλλοι με χειρότερο εξοπλισμό, γιατί έχουν όλα τα άλλα καλύτερα χαχαχαχαχαχαχαχα
Μιλας σαφως για ηλεκτρονικα οργανα ετσι?

Αν ναι συμφωνω απολυτα μαζι σου.

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top