Distributors, κόστη και ποσοστά κερδών

Αλέξανδρος Ραπτάκης

Alex Raptakis

"It is what it is"
Μηνύματα
1,930
Λύσεις
1
Πόντοι
538
Ιδιότητα
  1. Κιθάρα
  2. Τύμπανα
  3. Παραγωγός
Σκοπεύω να ανεβάσω σύντομα τα κομμάτια μου στις γνωστές πλατφόρμες streaming, και ως γνωστόν, αυτή είναι η δουλειά των distributors, μιας και ένας καλλιτέχνης από μόνος του δεν μπορεί να ανεβάσει τις δημιουργίες του, πχ στο Spotify.

Υπάρχουν αμέτρητοι distributors, άλλοι βασισμένοι σε συνδρομές, άλλοι με πληρωμή ανά κομμάτι ή δίσκο, και άλλοι εντελώς δωρεάν.

Κάθε κατηγορία έχει τα καλά της και τα κακά της, τα οποία για μένα είναι τα παρακάτω:
 

Με συνδρομή: Φθηνή λύση, ανεβάζεις συνήθως όσα θες, και συνήθως σου δίνουν ακόμη και το 100% των εσόδων. Δυστυχώς αν σταματήσεις να πληρώσεις, όλα απενεργοποιούνται. Αυτό σημαίνει ότι τα κομμάτια σου δε θα μείνουν "για πάντα" εκεί. Υπάρχει σε αρκετά το "legacy feature" αλλά πολλοί υποστηρίζουν ότι δε δουλεύει όπως θα πρεπε.

Με πληρωμή: Ακριβή λύση, με λίγες επιλογές που σου δίνουν το 100% των εσόδων. Όσο μεγαλύτερο το ποσοστό, τόσο αυξάνεται και το κόστος. Το θετικό είναι ότι άπαξ και ανέβει το κομμάτι, μένει για πάντα εκεί.

Δωρεάν: Εύκολη λύση που ουσιαστικά σου δίνει πάντα ένα πολύ μικρό ποσοστό εσόδων.

Θα ήθελα την άποψή σας σχετικά με όλα τα παραπάνω. Εσύς τι (θα) διαλέγατε για τις δημιουργίες σας; Εγώ κλείνω προς το EmuBands, που είναι με πληρωμή και 100% των εσόδων. Τη χρησιμοποιεί η μπάντα της αδερφής μου. Η εύκολη λύση είναι η Distrokid αλλά έχω ακούσει τα χειρότερα ως προς την εξυπηρέτηση και το legacy feature που προανέφερα.

 
Σκοπεύω να ανεβάσω σύντομα τα κομμάτια μου στις γνωστές πλατφόρμες streaming, και ως γνωστόν, αυτή είναι η δουλειά των distributors, μιας και ένας καλλιτέχνης από μόνος του δεν μπορεί να ανεβάσει τις δημιουργίες του, πχ στο Spotify.
Δεν το ήξερα αυτό. Φίλος μου πιανίστας ξέρω ότι έχει ανεβάσει τη δουλειά του με προσωπική μόνο ενασχόληση, ούτε distributors ούτε τίποτε.

 
Δεν το ήξερα αυτό. Φίλος μου πιανίστας ξέρω ότι έχει ανεβάσει τη δουλειά του με προσωπική μόνο ενασχόληση, ούτε distributors ούτε τίποτε.


Όσο το χω ψάξει, δεν έχω βρει τρόπο να ανεβάσω στο Spotify. Θα ήθελα να μάθω το πώς τα κατάφερε.

 
Σκοπεύω να ανεβάσω σύντομα τα κομμάτια μου στις γνωστές πλατφόρμες streaming, και ως γνωστόν, αυτή είναι η δουλειά των distributors, μιας και ένας καλλιτέχνης από μόνος του δεν μπορεί να ανεβάσει τις δημιουργίες του, πχ στο Spotify.


άλλος για το ...εκατομύριο....

πες μου που μένεις να έρθω να σταθώ στο πεζοδρόμιό σου με καπέλο...

(μα καλά, εδώ μας λέγανε ότι το spotify είναι αγνό και υπέρ των καλλιτεχνών και όλα πάνε στην τσέπη του καλλιτέχνου....ΔΕΝ είναι έτσι? και εδώ μεσάζοντες? στην Λαχαναγορά του Ρέντη είμαστε?

 
  • Haha
Reactions: makam and cos_dr
μα καλά, εδώ μας λέγανε ότι το spotify είναι αγνό και υπέρ των καλλιτεχνών και όλα πάνε στην τσέπη του καλλιτέχνου....
Όχι, κανείς δεν έχει γράψει ποτέ κάτι τέτοιο.

Θα ήθελα να μάθω το πώς τα κατάφερε.
Θα τον ρωτήσω, σήμερα ή αύριο.

 
Είμαι με EmuBands και αν και γενικά είμαι ικανοποιημένος, το θεωρώ λίγο ακριβό. Ανέβασα το 2014 οπότε πλέον έχω αποσβέσει, αλλά πήρε χρόνια.
Στα αρνητικά τους βάζω ότι το σάητ τους δε μου φαίνεται ιδιαίτερα user friendly. Επίσης έχουν ένα περίεργο τρόπο που πρέπει να κόβεις invoices για να πληρώνεσαι - περιπλέκει κάπως τα λογιστικά μου. 
Από άποψη εξυπηρέτησης πελατών, για ένα ticket που άνοιξα την περασμένη εβδομάδα χρειάστηκαν τέσσερις μέρες να μου απαντήσουν. Δεν το λέω σαν πολύ ή λίγο, απλά το αναφέρω ως γεγονός.

 
  • Ευχαριστώ
Reactions: Alex Raptakis
μα καλά, εδώ μας λέγανε ότι το spotify είναι αγνό και υπέρ των καλλιτεχνών και όλα πάνε στην τσέπη του καλλιτέχνου....ΔΕΝ είναι έτσι? και εδώ μεσάζοντες? στην Λαχαναγορά του Ρέντη είμαστε?


Το Spotify δεν "φταίει" ακριβώς. Οκ δε σε αφήνει να ανεβάσεις, αλλά (υποτίθεται πως) μέσω των distributors γίνεται πιο σωστά η δουλειά όσον αφορά τον έλεγχο των δικαιωμάτων και την αναδιανομή των royalties.

@WrTsXxxΕυχαριστώ για το input. Αυτό με τα λογιστικά μου φαίνεται κάπως λογικό, γιατί τα έσοδα από royalties έχουν ειδική φορολογία 20% στην Ελλάδα (και σε κάθε χώρα κάτι άλλο φαντάζομαι). Χρειάζεται να τα βάζεις σε συγκεκριμένη κατηγορία εσόδων, οπότε νομίζω βγάζει νόημα.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Προσωπικά μια χαρά μου φαίνεται το distrokid. 20€/χρόνο, ανεβάζεις όσα κομμάτια θες χωρίς άλλη χρέωση και στην εξυπηρέτηση 2 φορές που την χρειάστηκα όλα πήγαν καλά. Ποσοστό από τα όποια έσοδα δεν κρατάει.

Υπόψιν αν θες να ανέβει η κυκλοφορία συγκεκριμένη ημερομηνία σε όλες τις πλατφόρμες ταυτόχρονα είσαι για την συνδρομή με τα 35€/χρόνο. 

Για το Legacy δεν ξέρω, δεν το έχω δοκιμάσει ακόμα.

 
  • Like
Reactions: Yameth
Τρεις γνωστες πλατφορμες ειναι το CD Baby, Distrokid, Orchard. Εγω προτιμησα το CD Baby γιατι ενα αλμπουμ κοστιζει περιπου 50 ευρω (καμμια 75 αν βγαλεις και 2-3 singles). Μπορεις να δεις τους ορους χρησης αναλυτικα στα σαιτ του καθενος.

Αν παντως κανεις digital πωλησεις, το μοναδικο σαιτ που συμφερει ειναι το Bandcamp, που ειναι τελειως ξεχωριστο απο τις αλλες ψηφιακες πλατφορμες. Ανεβαζεις δηλαδη τη μουσικη σου μεσω οποιου επιλεξεις στις 150+ πλατφορμες που υπαρχουν, και μετα ανεβαζεις ο ιδιος και διαχειριζεσαι το λογαριασμο σου στο bandcamp.

 
Αν παντως κανεις digital πωλησεις, το μοναδικο σαιτ που συμφερει ειναι το Bandcamp, που ειναι τελειως ξεχωριστο απο τις αλλες ψηφιακες πλατφορμες. Ανεβαζεις δηλαδη τη μουσικη σου μεσω οποιου επιλεξεις στις 150+ πλατφορμες που υπαρχουν, και μετα ανεβαζεις ο ιδιος και διαχειριζεσαι το λογαριασμο σου στο bandcamp.


Δυστυχώς το Bandcamp είναι χρήσιμο μόνο αν έχεις ήδη ένα κοινό να σε ακολουθεί, δεν είναι του streaming. Έχω bandcamp και έχω πουλήσει 2 "δίσκους" εδώ και 3 χρόνια. Δε δημιουργεί καθόλου traffic, και δεν υπάρχουν royalties, ούτε διαχείριση/έλεγχος δικαιωμάτων. Σαν πλατφόρμα όμως είναι πολύ ωραία, μου αρέσει πολύ και έχει πολλές ελευθερίες.

 
  • Συμφωνώ
Reactions: Yameth
Το Spotify δεν "φταίει" ακριβώς. Οκ δε σε αφήνει να ανεβάσεις, αλλά (υποτίθεται πως) μέσω των distributors γίνεται πιο σωστά η δουλειά όσον αφορά τον έλεγχο των δικαιωμάτων και την αναδιανομή των royalties.
προσωπικά δεν γνωρίζω.

Συζήτηση κάνουμε και δεν ξέρω γιατί έχω βαφτιστεί πολέμιος του σποτιφαι.

Και εγώ το ακούω και είναι χρήσιμο.

Όμως είμαι σίγουρος ότι κάπου εδώ ειπώθηκε και διατυπώθηκε η βεβαιότητα ότι ανεβάζεις εκεί και είσαι κύριος χωρίς κανέναν ενδιάμεσο.

Επίσης το θέμα των royalties είναι σημαντικό για κάποιους, διότι σκεφτείτε τον χ που ανεβάζει εκεί και θέλει να κατοχυρώσει τη μουσική του. Αν αύριο ο Εκ αποφασίσει να ασχοληθεί με την κηπουρική και το κλείσει το μαγαζί όλα γίνονται ατμός. ή δεν γίνονται?

 
Εχω την εντύπωση πως το να ανεβάσεις κάτι μέσω διανομέα όπως Distrokid είναι μια προσιτή και εύκολη λύση. Τίποτα δεν σε σταματά σε βάθος χρόνου να το αλλάξεις (έτσι κι αλλιώς αυτό που συζητάμε εδώ είναι το πως αλλάζουν τα δεδομένα συνέχεια και μας αφήνουν πίσω).

Εγώ παράλληλα έχω και ενα account στο Bandcamp. Αν και ισχύουν όσα έγραψες, δεν βλάπτει ως ένα σημείο αναφοράς καθως είναι retailer.

προσωπικά δεν γνωρίζω.

Συζήτηση κάνουμε και δεν ξέρω γιατί έχω βαφτιστεί πολέμιος του σποτιφαι.

Και εγώ το ακούω και είναι χρήσιμο.

Όμως είμαι σίγουρος ότι κάπου εδώ ειπώθηκε και διατυπώθηκε η βεβαιότητα ότι ανεβάζεις εκεί και είσαι κύριος χωρίς κανέναν ενδιάμεσο.


Άστο, έχουμε εξηγήσει εκατό φορές τι συμβαίνει, απλά διαβάζεις between the lines και παραμένεις με τις ίδιες απορίες. Ισως δεν σου κάθεται ιδεολογικά. Ας μην γίνει hijack και σ' αυτό το θέμα.

 
Άστο, έχουμε εξηγήσει εκατό φορές τι συμβαίνει, απλά διαβάζεις between the lines και παραμένεις με τις ίδιες απορίες. Ισως δεν σου κάθεται ιδεολογικά. Ας μην γίνει hijack και σ' αυτό το θέμα.


Βάζω στην άκρη την απαξίωση, (που φτάνει στα όρια της προσβολής, όχι μόνο από σένα) δεν έχω καμία διάθεση να χαιτζακάρω τίποτα, απλά δεν πείθομαι και δεν θέλετε να δεχτείτε την γνώμη του άλλου.

αλλά για να γυρίσουμε στο θέμα, εσύ Γιάννη που τα ανέβασες, μπορεις να μας πεις (αν δεν είναι προσωπικά δεδομένα) τι τραφικ είχες και τι απεκόμισες?

 
Βάζω στην άκρη την απαξίωση, (που φτάνει στα όρια της προσβολής, όχι μόνο από σένα) δεν έχω καμία διάθεση να χαιτζακάρω τίποτα, απλά δεν πείθομαι και δεν θέλετε να δεχτείτε την γνώμη του άλλου.


Δε χρειάζεται να ανεβαίνουν οι τόνοι για το συγκεκριμένο ζήτημα, όπως είπες και εσύ, έχουν εκφραστεί οι διάφορες απόψεις, έχουν υπάρξει διαφωνίες και καμία διάθεση σύγκλισης. Κι αυτό μες το πρόγραμμα είναι.

Παραπάνω γράφεις ότι έχεις βαφτιστεί πολέμιος του Spotify. Αν αυτό έχει γίνει, θεωρείς ότι έγινε αβάσιμα; Γιατί εγώ νομίζω ότι αν πάρω όλα σου τα quotes που κράζουν έμμεσα ή άμεσα την πλατφόρμα, θα φτιάξω thread με 2-3 σελίδες. Το ότι τη χρησιμοποιείς δε λέει κάτι, τουλάχιστον από μόνο του.

Ο χώρος της μουσικής έχει αυτή τη στιγμή μυριάδες προβλήματα, με μεγαλύτερο κατά τη γνώμη μου τα touring logistics*. Μπορεί το business model του Spotify να είναι προβληματικό (για κάποιους), αλλά δεν είναι και ο διάβολος ο ίδιος.

Ας προχωρήσουμε παρακάτω χωρίς προσωπικές διενέξεις παρακαλώ, το θέμα έχει πρακτικό ενδιαφέρον για κόσμο που θέλει να δημοσιοποιήσει τη δουλειά του.

* Και αυτό γιατί για πολύ κόσμο ο μόνος τρόπος να ζήσει από τη μουσική ήταν ως τώρα το touring και ο πάγκος με το merch.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Μπίλυ

1. δεν ανέβηκαν τόνοι. Απορώ που το είδες.

2. οτι έχω βαφτιστεί έχω βαφτιστεί. Το ότι υπάρχουν σελίδες που με κράζουν τι σημαίνει ? οι πολλοί έχουν δίκιο?

3. Διενέξεις δεν υπάρχουν. Για πολλοστή φορά διαπιστώνω, ότι "μου έχουν εξηγήσει εκατό φορές">>αρα δεν μπορώ να κατανοήσω ή "διαβάζω between the lines">>αρα ψάχνω θέματα εκεί που δεν υπάρχουν.

όπως υπάρχουν 5-6 άνθρωποι εδώ που διαφωνούν σταθερά με τις θέσεις μου και επιμένουν να μου την πούν υπάρχουν και άλλοι που συμφωνούν μαζί μου και το εκφράζουν με like ή thumbs up και δεν θέλουν να ακολουθήσουν περεταίρω την "όποια διαφωνία" 

Αυτά για το hijack σκέλος.

Και δεν είναι hijack. Είναι ειλικρινής απορία. Θυμάμαι μια χαρά ότι η άποψη εδώ ήταν ανέβαστα στις πλατφόρμες να πάρεις καθαρά λεφτά χωρίς μεσάζοντες.

Πάμε παρακάτω.

Προσωπικά ούτε Live ουτε merch.

Όπως ρωτάει ο Alex ρωτάω και γω.

Πως γίνεται να ανεβάσεις χωρίς να βάλεις άλλον έναν ή δυο νοματαίους στην τσέπη σου?

Πως γίνεται να κατοχυρώσεις τις όποιες συνθέσεις σου (αν σε νοιάζει) στην περίπτωση που η χ πλατφόρμα αύριο τινάζει τα πέταλα. Εχει αντιμετωπιστεί το θέμα των royalties από την άποψη αυτή? 

Και μεταξύ μας. Όσοι το κάνανε/κάνουνε θεωρούν ότι αξίζει τον κόπο? Ελπίζουν σε κάτι?

 
Και αυτό γιατί για πολύ κόσμο ο μόνος τρόπος να ζήσει από τη μουσική ήταν ως τώρα το touring και ο πάγκος με το merch.
Εγώ, καταρχάς, δηλώνω την πλήρη αδιαφορία μου για το θέμα.

Όμως, ως παρατηρητής, δεν νομίζω ότι ακόμα και μέσα από τις πλατφόρμες ο βιοπορισμός για την συντριπτική πλειοψηφία των μουσικών γίνεται εφικτός. 

Όπως το αντιλαμβάνομαι, η (ψηφιακή) ευκολία σε όλα τα επίπεδα του να δημιουργήσεις μουσική, έχει δημιουργήσει μια τεράστια προσφορά μουσικής, που δεν θεωρώ ότι ανταποκρίνεται στη "ζήτηση".

Στους καλούς καιρούς ένα major label, να έβγαζε πόσους δίσκους κατ' έτος; Τώρα (δεν γνωρίζω, αλλά εικάζω) η ίδια παραγωγή μπορεί να προκύψει σε μια εβδομάδα ή μια μέρα...

To much information για να την χωνέψεις...  

 
αλλά για να γυρίσουμε στο θέμα, εσύ Γιάννη που τα ανέβασες, μπορεις να μας πεις (αν δεν είναι προσωπικά δεδομένα) τι τραφικ είχες και τι απεκόμισες?


Για να απαντήσω στο ερώτημα θα πω πως το ότι βάζεις ένα προϊόν στα ράφια δεν σημαίνει πως θα πουλήσει κιόλας. Το μαγαζί φταίει ή το προιόν;

Και θα κάνω μια μικρή απλουστευμένη ανάλυση για να εξηγήσω τι συμβαίνει.

Τα 4 P του marketing (απο τα λίγα που δεν ξέχασα όταν σπούδασα διοίκηση επιχειρήσεων στα τέλη των 70'ς) λένε το εξής:

Για να έχεις ένα πετυχημένο προιόν πρέπει να ισχύουν και τα 4 Ρ και όχι 1 ή 2.  Κάνε την ανάλογη μεταφορά και βάλε όπου προϊόν, μουσική.

  1. Product (Προϊόν). Να έχεις ένα καλό προϊόν.
  2. Placement (Τοποθέτηση). Να υπάρχει διαθέσιμο στους τόπους πώλησης. 
  3. Price (Τιμή). Να έχει προσιτή ή έστω λογική τιμή για αυτό που είναι.
  4. Promotion (Προβολή). Να έχει προβληθεί, ώστε ο κόσμος να το μάθει για να το ζητήσει.
Αν κάποιο απο τα παραπάνω χωλαίνει, κάνει την πορεία του προϊόντος δύσκολη και ίσως αποτύχει. 

Εδώ μιλάμε για τη διανομή. Το 2 στη λίστα δηλαδή. Τα άλλα τρία είναι εξ ίσου σημαντικά και απαραίτητα για να πω πως φταίει η διανομή στις πλατφόρμες (τόπους πώλησης) αφού βρέθηκαν εκεί. Η δουλειά έγινε, αρα μένουν τα τραγούδια (προιόν) που είναι υπο ερωτηματικό, η τιμή δεν έχει νόημα στο streaming και απομένει η προβολήηη...

Το ανακοίνωσες πουθενά Γιάννη;

Το είπες στους φίλους σου;

Πήγες για συνέντευξη στο ράδιο; Στη Ρούλα στην TV;

Ανέβασες βίντεο στο Youtube ή μήπως το έστειλες σε κάποιον influencer να πει κάτι γι αυτό;

Όχι!

Οπότε πως να το ξέρει ο κόσμος για να το αναζητήσει να παίξει ακόμα και στο Spotify χωρίς την απαραίτητη σάλτσα - προπαγάνδα του Rolling Stone ή της Σούπερ Κατερίνας και του Lifo;

Γατί να πουλήσει νούμερα; 

Ολα τα παραπάνω τα έκανε μια δισκογραφική. Οταν θες να τα κάνεις μόνος σου, πέραν του ότι πρέπει να ξέρεις τι πρέπει να κάνεις, πρέπει να τα κάνεις κιόλας.

Κι αφού τα κάνεις μόνο τότε μπορείς να γκρινιάζεις για τον κόσμο που δεν εκτιμά την καλή μουσική και δεν αναγνωρίζει το ταλέντο σου ή φταίνε τα συμφέροντα και οι μεσάζοντες.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Την άποψη του Dim δεν την πήρα καθόλου αρνητικά ρε παιδία. Εγώ δεν ακούω καθόλου Spotify, τα έχω όλα offline σε τυπικά mp3 αρχεία. Δε θέλω να ανεβάσω στα streaming platforms για τα royalties, ξέρω ότι δε θα βγάλω φράγκο, έστω για την ώρα. Απλά μου το χουν ζητήσει αρκετοί και κάποια στιγμή πρέπει να το κάνω.

Το DistroKid και γενικά οι subscription-based distributors έχουν το πρόβλημα ότι με το που σταματήσεις να πληρώνεις, σου κόβουν τα πάντα και είναι δύσκολο να φύγεις από εκεί και να πας αλλού. Έχω διαβάσει άπειρα θέματα με προβληματικό customer service, ΕΙΔΙΚΑ για το DistroKid. Ένα απλό google search θα σας το δείξει εύκολα. Από την άλλη, είναι χαζά πιο φθηνό σε σχέση με άλλα.

Εγώ πάλι είμαι σίγουρος ότι ΔΕΝ γίνεται χωρίς ενδιάμεσο, το ξανάψαξα τώρα και δε βρίσκω τρόπο. Εκτός αν κάπως "δημιουργήσεις" εταιρία distribution για τον εαυτό σου, πράγμα που φαντάζει πολύπλοκο και κάπως ανούσιο. Υπάρχει το Spotify for Artists αλλά είναι invitation-based, δε μπαίνει όποιος θέλει.

 

Trending...

Νέα θέματα