Feather, προς τι "επίθεση" και η ειρωνεία και δη χωρίς επιχειρηματολογία?
Μέσα σε ένα post μου είπες ότι διαλέγω εξοπλισμό χωρίς να τον δοκιμάζω 8O (χρησιμοποίησα το "Tape Op" απλά ως τεκμηρίωση), έβαλες λόγια στο στόμα μου :? (δεν έιπα ότι το Studer κάνει 200 χιλ. λόγω του tape saturation, είπα ότι μας αρέσει το tape saturation αυτού και όχι κάποιου φτηνού :wink: ) κτλ.
Αν πάλι έχω εκλάβει λανθασμένα το χιούμορ σου ως ειρωνεία, σου ζητώ συγγνώμη.
Ο Sony Oxford Dynamics έχει γραφτεί για την ψηφιακή κονσόλα της Sony
Oxford R-3, πρόκειται εξ'αρχής για ψηφιακό αλγόριθμο. Πιθανότατα οι εκδόσεις για Pro Tools και Powercore να είναι πλέον βελτιώμενες ή να έχουν γίνει περικοπές.
Μήπως θα μπορούσες να αναφερθείς σε συγκεκριμένες πηγές που να τεκμηριώνουν τη μεγαλύτερη
πιστότητα του αναλογικού ήχου σε σχέση με τον ψηφιακό; Αντικειμενικές πηγές. Επιχειρήματα. Όχι όπως στο topic για το βινύλιο (άμοιρε boody... :lol: )
Επίσης, μια κι έχεις αδυναμία στα φρούτα και στις πίτες απ'ό,τι φαίνεται, η παρομοίωση ήταν τουλάχιστον ατυχής. Δε μίλησα μόνο για το ποιο μου αρέσει (που στο κάτω-κάτω είπα ότι προτιμώ ως επί το πλείστον το 1176LN), μίλησα για το ποιο κάνει πιο πιστά αυτό που υπόσχεται. Ο compressor εφευρέθηκε για να ελέγχει τις δυναμικές. Προσεγγίζοντάς το ψυχρά, επιστημονικά, δεν πρέπει να κάνει κάτι άλλο. ¶σχετο αν μ'αρέσει που ο 1176LN χρωματίζει τη χροιά (αυτό λέγεται artifact: δεν είναι σχεδιασμένος γι'αυτό :wink: ) ή ότι ο Fairchild 670 στρογγυλεύει τα μπάσα - ήταν σχεδιασμένος για mastering υλικού που θα κατέληγε σε βινύλιο :wink: (που το βρίσκω πιο ξεκούραστο, αλλά μάλλον γιατί τότε δεν σκότωναν τις δυναμικές και τ'αυτιά μας μαζί).
Μερικά χρήσιμα links για τον ορισμό του compressor:
http://www.rolandus.com/glossary_main.asp
http://www.recordingeq.com/glossary/glosae.htm
http://www.soundbytes-nw.com/html/sound_glossary_c.html
Περιμένω άλλα 39 "πρέπει"... :wink:
Η σύγκριση με τους compressors έχει γίνει από εμένα (και όχι μόνο, απλά αναφέρομαι στις δικές μου συγκρίσεις, φυσικά) επανειλλημένως σε tracks κιθάρας (ηλ.+ακ.), μπάσσου, τυμπάνων κτλ., καθώς και σε full mix. Επαναλαμβάνω: δεν είπα ότι μ'αρέσει περισσότερο ο Sony. Καθένας έχει τη χρήση του. Ξέρεις, ο Tom Lord Alge έχει γύρω στους εξήντα διαφορετικούς compressors και διαλέγει ανάλογα με την περίπτωση...
Η αναφορά στη NASA έγινε για να δείξει το επιστημονικό κύρος του ανθρώπου που του ανατέθηκε να μεταφράσει τη συμπεριφορά αναλογικών μηχανημάτων σε ψηφιακούς αλγορίθμους. Οποιοσδήποτε μπορεί να καταλάβει πόσο άσχετο και αβάσιμο είναι το αντεπιχείρημά σου. Το ότι έχει κάνει αυτός ο τύπος PhD στο Audio στο CCRMA (Stanford) και διδάσκει εκεί για ψηφιακούς αλγορίθμους EQ/Comp κτλ. δεν είναι καθόλου τυχαίο.
Επιφυλάσσομαι να αναφέρω σύντομα συγκεκριμένες πηγές για την άποψη που εξέφρασα για την πιστότητα του ψηφιακού ήχου. Πιστεύω ότι ο καθένας θα ωφεληθεί από κάτι τέτοιο. Αντιστοίχως αναμένω για τον αναλογικό.
Πρόχειρα, πάντως, ο οποιοσδήποτε μπορεί να σκεφτεί ότι στον ψηφιακό ήχο "λείπει" το φύσημα, η αρμονική παραμόρφωση, η περιορισμένη δυναμική περιοχή, η φθορά, η μη ακριβής αντιγραφή του μέσου κτλ. Όλες αυτές οι ελλείψεις συντελούν σε μια πιο πιστή προς την πραγματικότητα σύλληψη και αναπαραγωγή του ηχητικού αποτελέσματος, άσχετα αν αυτή δε μας αρέσει. Φυσικά, δε μιλάμε για τους converters της Audigy, έτσι? :mrgreen: Αν μιλάμε για Studer, μιλάμε και για Mytek κτλ.
Επειδή αναφέρθηκες και στους παραγωγούς/ηχολήπτες κτλ και στον εξοπλισμό τους, πιστεύω ότι ο κάθε ένας στη θέση τους θα ήθελε να είχε όλα αυτά τα "χρώματα" στην παλέττα του. Κάποιοι δεν αρνούνται μάλιστα ότι τους αρέσει ο χρωματισμός του ήχου, π.χ.
εδώ, ο Butch Vig λέει πόσο ωραία
χρωματίζει το EQ της Trident-A, μόνο και μόνο με την παρουσία του στην αλυσίδα.
Είναι καλό να μπορούμε να ξεχωρίσουμε το τι μας αρέσει απ'το ποιο είναι πιο ρεαλιστικό. Θυμάμαι χαρακτηριστικά ένα από τα πρώτα μουσικοτεχνολογικά μαθήματα στο πανεπιστήμιο από το οποίο αποφοίτησα, όπου το θέμα ήταν η διαφορά ψηφιακού/αναλογικού ήχου: Το μοναδικό επιχείρημα υπέρ του αναλογικού ήχου ήταν το ένα και ακλόνητο:
"Mας αρέσει!" - συνοδευόμενο από ένα πλατύ χαμόγελο του καθηγητή, που έλιωνε κοιτώντας τη φωτογραφία της Studer... :mrgreen:
ΥΓ: Sorry, απ'το άρθρο δε μπόρεσα να συμπεράνω αν ο Vig κι ο Erikson είναι θεοί του sex.
ΥΓ2: Αν πας στο www.uaudio.com , θα βρεις πολύ χρήσιμο υλικό πάνω στην αξιοπιστία των προσομοιώσεων της UAD, από ανθρώπους που χρησιμοποιούν τα original hardware. Η σύγκριση UAD-PoCo έχει το πλεονέκτημα του ότι είναι και τα 2 in-the-box κι έτσι δεν υπάρχει D/A-A/D conversion. Επιπροσθέτως, δε θα μπορούσα αυτή τη στιγμή να ανταπεξέλθω στο έξοδο της αγοράς ενός compressor αυτής της κατηγορίας και να κάνω έτσι τη σύγκριση. Τέλος, ο σκοπός της σύγκρισης είναι η διαφορά μεταξύ πιστότητας και χαρακτήρα, που μπορεί να γίνει και με άλλους επεξεργαστές (π.χ. Nomad Factory Blue Tubes Compressors vs Waves C1) - η διαφορά φαίνεται κι απ'τη φιλοσοφία: προσπάθεια προσομοίωσης επεξεργαστή με έντονο χαρακτήρα vs εφεύρεση πιστού στον ορισμό του compressor αλγόριθμου.