Δημιουργία κομματιού. Πώς το προσεγγίζετε;

Panagiotisrx7

Νέο μέλος
Μηνύματα
439
Πόντοι
16
Ανοίγω το παρών topic με αφορμή κάτι στίχους που μου έδωσε ένας φίλος ώστε να φτιάξουμε κομμάτι.

Υπάρχει κάποια πεπατημένη;

Να προσπαθήσω να το «κολλήσω» σε μια υπάρχουσα μελωδία που έχω, ή να κάτσω να γράψω μουσική πάνω στους στίχους;

Εσείς τι κάνετε, πώς προσεγγίζεται κάτι τέτοιο;

Thanks

 
Καταρχήν ενδιαφέρον θέμα.

Δεν νομίζω να υπάρχει συγκεκριμένη πεπατημένη για την δημιουργία ενός τραγουδιού.

Πιστεύω ότι άλλοτε έναρξη αποτελεί ο στίχος και αλλοτε η μουσική.

Εγώ προσωπικά αν μου δώσουν στίχους θα φτιάξω κατι καινούργιο σε μελωδία.Μου φαινεται πιο δύσκολο να κολλήσω ήδη φτιαγμένη μουσική.Με άλλα λόγια νομίζω οπως τον βολεύει τον καθένα και όπως του έρχεται η εμπνευση. 8)

 
Κοιτα αναλογα,προσπαθησε να το κολλησεις στην υπαρχουσα μελωδια,αυτο προυποθετει και να κολλαει ρυθμικα με τις ομοικαταληξιες κλπ αλλα και το περιεχομενο.Δεν μπορει ο στιχος να γραφει για τον ματαιο τουτο κοσμο και η μελωδια να ειναι σε ματζορε ας πουμε.

Αμα δεν κολλαει πρεπει να φτιαξεις μια καινουργια μελωδια το πως θα ειναι αυτη ειναι προσωπικο του καθενος και αναλογα βεβαια το ειδος που παιζει ο καθενας.

Αμα εχει ειδη έτοιμη την μελωδια της φωνης τοτε πρεπει να προσεχεις να ταιριαζουν ρυθμικα το ριφφ με τη φωνη(να μην τονιζουν αλλου τα φωνητικα αλλου η κιθαρα) και οποτε ολοκληρωνεται το νοημα μιας στροφης να ολοκληρωνεται και το ριφφ.

Αυτα παντα ειναι βασικα guidelines απο εκει και περα ο καθενας κανει οτι θελει.

 
Εδώ είναι που παίζει μεγάλο ρόλο η συνεργασία μεταξύ στιχουργού και συνθέτη,ώστε με τις κατάλληλες τροποποιήσεις να βγει το καλύτερο αποτέλεσμα.Ακόμα καλύτερα βέβαια όταν κάποιος έχει και τις δύο ιδιότητες...Επίσης είναι ωραίο να υπάρχει μια κεντρική ιδέα απο τη μεριά του συνθέτη για το τι θέλει περίπου να περνάει το κομμάτι, ώστε να διευκολύνεται κι ο στιχουργός.

 
Panagiotisrx7 είπε:
Ανοίγω το παρών topic με αφορμή κάτι στίχους που μου έδωσε ένας φίλος ώστε να φτιάξουμε κομμάτι.

Υπάρχει κάποια πεπατημένη;
ισως να περιμενεις μια 'μαγικη' στιγμη έμπνευσης  ?  :)

 
Mean είπε:
Δεν μπορει ο στιχος να γραφει για τον ματαιο τουτο κοσμο και η μελωδια να ειναι σε ματζορε ας πουμε.
Διαφωνώ με αυτό, βεβαίως και γίνεται. Δεν υπάρχει κάποιος συγκεκριμένος τρόπος για να δημιουργήσεις. Όμως, βοηθάει να κάνεις το ανάποδο.

Να σκεφτείς πάνω-κάτω, σε τι στυλ θες να είναι το κομμάτι που θα γράψεις (π.χ. heavy metal) και να ακούσεις αρκετή μουσική σε αυτό το στυλ. Να δεις αν υπάρχει κάποιο μοτίβο σε αυτά τα κομμάτια (π.χ. πόσες αρμονικές εναλλαγές, τι δομή έχει, τα όργανα που επιλέγονται, τα εφφέ κλπ).

Αυτό ίσως σε βοηθήσει για να ξεκινήσεις από κάπου...

 
Panagiotisrx7 είπε:
Υπάρχει κάποια πεπατημένη;
Πως! Οι ΦαΣολΛαδες ειναι αυτο που ψαχνεις.  ;D

Και βεβαιως να καθησεις να γραψεις μια καινουργια μελωδια, ας ειναι και επηρεασμενη απ'την ετοιμη που εχεις αρκει να μην ειναι η ιδια, γιατι αν κατι εχω καταλαβει για ολους τους πετυχημενους τραγουδοποιους ειναι πως ειναι σαν τους εργενηδες, ποτε με την ιδια γυναικα αλλα ειναι αλανια. Μπορει να τους αρεσει ενας τυπος γυναικας (μελωδια) αλλα δεν καθονται ποτε με την ιδια και στο τελος καταληγουν σε... πιο εξωτικα ειδη (jazz and beyond..).

 
Panagiotisrx7 είπε:
Ανοίγω το παρών topic με αφορμή κάτι στίχους που μου έδωσε ένας φίλος ώστε να φτιάξουμε κομμάτι.

Υπάρχει κάποια πεπατημένη;

Να προσπαθήσω να το «κολλήσω» σε μια υπάρχουσα μελωδία που έχω, ή να κάτσω να γράψω μουσική πάνω στους στίχους;

Εσείς τι κάνετε, πώς προσεγγίζεται κάτι τέτοιο;

Thanks
μεσα απο καλη διαθεση* και καποιο παιξιμο ακορντων ή riff μπορει να βγει κατι που στην συνεχεια θα σου δωσει μια ωθηση για να βρεις μια μελωδια..την συνεχεια στο κοματι το φτιαχνεις μονος σου οπως το νοιωσεις...ειτε στιχο ειτε το υπολοιπο μερος..

*οποιαδηποτε διαθεση..εννοειται  ;)

 
Όλα όσα είπαν οι προηγούμενοι noizers στρέχουν... Η συμβουλή που θα σου δώσω εγώ (έχοντας πολυ μεγάλη εμπειρία σε σύνθεση μουσικής - συγγραφή στίχων) είναι ότι εάν αφιερώνεις ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΧΡΟΝΟ στο ψάξιμο και το παίξιμο, ΠΑΝΤΟΤΕ θα δημιουργείς αρκετά πράγματα, από τα οποία κάποια θα ξεχωρίζουν και θα αξίζει να ασχοληθείς περαιτέρω... Καλή επιτυχία!

 
Τα ακόρντα υπήρχαν...έγινε λίγο κόψε-ράψε στους στίχους, παίχτηκαν και λίγο διαφορετικά απ'οτι αρχικά φανταζόμουν τα ακόρντα και "βγήκε" το ρεφρέν. Μετά από αυτό, το κουπλέ και μια "γέφυρα" ήρθαν πιο εύκολα. Προχωράμε...

 

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top