Δίλημμα, Studiotone ή twintone Κoch και γιατι?

ikaros

Νέο μέλος
Μηνύματα
107
Πόντοι
18
 Ειμαι σε φαση να αγορασω εναν απο τους 2 ενισχυτες.Θα ηθελα σας παρακαλω αν ειναι ευκολο να μου πειτε, οι εχοντες εμπειρια απο τους ενισχυτες τις γνωμες σας.  :)

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
My friend Icarus,

και οι δυο είναι πολύ καλοί αλλά διαφορετικοί. Εσύ τι θες να παίζεις και με τι εξοπλισμό; Χρήση για εγγραφή, home φάση ή στουντιάκι και ενίοτε κανένα Live?

Παίζει και οι φάση με τις κεφάλες και συνδυασμός σε καμπίνα 2x12 εκτός των combo.

 
Έχω ακούσει τον studiotone, και καλύπτει τεράστια γκάμα ήχων...Κρυστάλλινα καθαρά, ζεστά γκάζια, και booster που θερίζει, αν χρειαστεί....

Έχω την εντύπωση ότι ο twintone σε "περιορίζει" κάπως, γιατί δεν είναι τόσο ευέλικτος....

Ο studiotone είναι, μάλλον, ο καλύτερος που κυκλοφορεί για ηχογραφήσεις...

 
Διαφωνώ kultura... ο Τwintone έχει ακριβώς τις ίδιες "διευκολύνσεις" για ηχογράφηση (Power Soak, compensated εξόδους για ακουστικά - κονσόλα, και μάλιστα το επιπλέον μπόνους του ακόμη πιο παραμετροποιήσιμου effects loop από τον μικρό του αδελφό και ξεχωριστού eq για το δεύτερο ή τρίτο κανάλι, και επίσης 2 ξεχωριστών master volume, με την απώλεια μόνο της προσομοίωσης 1x12 και 4x12 στην μια compensated έξοδο). Για λεπτομέρειες:

http://koch.cerium.nl/upload/documents/Twintone%20II%20manual%20version%201.0.pdf

http://koch.cerium.nl/upload/documents/Studiotone%20manual%20version%202.0.pdf

Kάνοντας υποθέσεις γιατί δεν έχω την τύχη να έχω ακούσει ο ίδιος τον Τwintone από κοντά, η διαφορά στον ήχο θα είναι το μεγαλύτερο headroom & ο πιο Μαρσαλικός ήχος του Twintone λόγω των τελικών EL34 (λαμπών κατ'εξοχήν συσχετισμένων με Marshall) αλλά με πολύ καλύτερα καθαρά από έναν Marshall. Εγώ βέβαια προτιμώ σαφώς την γλύκα με τα γεμάτα πρίμα - μέλι των ΕL84 & με τις περίφημες και αμίμητες αρμονικές της τάξης Α του Studiotone (συν το γεγονός ότι είναι τόσο φορητός που είναι το όνειρο κάθε παίχτη - κουβαλητή).

ΥΓ. Να σας πληροφορήσω επίσης ότι έχω πληροφορίες από τον αντιπρόσωπο της Ολλανδίας (δλδ της χώρας των Koch) ότι το εργοστάσιο έχει κάποια προβλήματα εδώ και ένα μήνα, και δεν θα παραδίδει νέα μηχανήματα μέχρι το τέλος Γενάρη, οπότε όσοι βιάζονται θα πρέπει να βασιστούν στα αποθέματα των κατά τόπους αντιπροσώπων και μαγαζιών.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
ikaros είπε:
  Ειμαι σε φαση να αγορασω εναν απο τους 2 ενισχυτες.Θα ηθελα σας παρακαλω αν ειναι ευκολο να μου πειτε, οι εχοντες εμπειρια απο τους ενισχυτες τις γνωμες σας.  :)
Ο Studiotone έχει λιγότερα βατ και αρκετά διαφορετικό ήχο από τον twintone λόγω των διαφορετικών τύπων λυχνιων που φοράνε (EL84 o studio - EL34 o twin).

Είναι καθαρά θέμα γούστου λοιπόν....

Aγόρασα τον studiotone με καμπίνα 2χ12, αν και πιο πολύ κουβάλημα  :) είναι πιο "γλυκός" για τα δικά μου γούστα. Το ηχητικό "χρώμα" του Twintone δεν με ξετρέλανε, αλλά είναι έτσι κι αλλιώς ένας εξαιρετικός ενισχυτής...!

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Προκειται για δυο εντελως διαφορετικους ενισχυτες.

Ο Studiotone με την "ψευτοταξη Α" λειτουργια του εχει την "λαμπεροτητα" ενος VOX με λιγο παραπανω headroom & λιγοτερο κομπρεσσαρισμα,ενω ακουγεται ΠΟΛΥ δυνατα παρα τα 20 βαττακια του,το βρωμικο καναλι του (αν και δεν το χρησιμοποιω) νομιζω οτι μπορει να καλυψει ολα τα γουστα.

Ο Twintone ειναι πιο "γομαρι" και παρα τις EL34 εχει εξαιρετικα καθαρα (πιο γεματα απο του Studio αλλα οχι τοσο λαμπερα).

Και οι δυο εχουν "της παναγιας τα ματια" απο ευκολιες και features.

Προσωπικα απο τοτε που πηρα τον Studiotone ειναι ο μοναδικος ενισχυτης που χρησιμοποιω για προβες και live  ,ειναι τοσο δυνατος,ευηχος,ΕΛΑΦΡΥΣ & στιβαρος που δεν νομιζω να χρησιμοποιησω ξανα αλλον ενισχυτη για οποιαδηποτε "δουλεια".

 
Superfunk είπε:
Ο Studiotone με την "ψευτοταξη Α" λειτουργια του εχει την "λαμπεροτητα" ενος VOX με λιγο παραπανω headroom & λιγοτερο κομπρεσσαρισμα,ενω ακουγεται ΠΟΛΥ δυνατα παρα τα 20 βαττακια του,το βρωμικο καναλι του (αν και δεν το χρησιμοποιω) νομιζω οτι μπορει να καλυψει ολα τα γουστα.
αυτο ειναι και το μονο που με προβληματιζει μ' αυτον τον ενισχυτη.

τον δοκιμασα, μου αρεσε παρα πολυ (ακομα βεβαια εκκρεμει να τον παιξω με δικια μου str@), αλλα με βρωμιες δεν πολυασχολουμαι.

Παντα βαζω mild OD και μεχρι εκει.

Τρελες βρωμιες δεν θελω και σκεφτομαι μηπως μου βγει "overkill" η φαση.

Με χαλαρο OD πως τα παει το καθαρο του ρε superfunk? Το εχεις δοκιμασει?

Με treble booster (βλ. rangemaster) πως συμπεριφερεται?

Fender_οειδως ή Marshall_οειδως? (αν με καταλαβαινεις)

Θα μου πεις, αν παιζει το καθαρο σαν Vox, λογικα καλα θα αντιδρα.

Αχ, με βλεπω να κατεβαινω στο Ζαχο με ολη μου την "προικα" για δοκιμες...  ;D

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Προσωπικα χρησιμοποιω μονο το καθαρο καναλι και του βαζω πανω απο χαλαρο μεχρι σφιχτο od και πεταει,εχει πολυ efficient μεγαφωνο & δε μασαει με τιποτα.

 
Να προσθεσουμε πως ο studiotone εχει κ τα voicing switches κατι που δεν εχει ο twintone κ που κατ εμε δινουν μεγαλη τονικη ποικιλια. Το οτι σεν υπαρχει ξεχωριστο eq στον "μικρο" δεν αποτελει διολου προβλημα μιας κ η ισοσταθμιση ειναι απολυτα ισορροπημενη μεταξυ των 2 καναλιων.

 
Superfunk είπε:
Ο Studiotone με την "ψευτοταξη Α" λειτουργια του εχει την "λαμπεροτητα" ενος VOX με λιγο παραπανω headroom & λιγοτερο κομπρεσσαρισμα,ενω ακουγεται ΠΟΛΥ δυνατα παρα τα 20 βαττακια του,το βρωμικο καναλι του (αν και δεν το χρησιμοποιω) νομιζω οτι μπορει να καλυψει ολα τα γουστα.
Και κάτι για τους φίλους της τάξης Α...

Είναι πολύ οι κατασκευαστές ενισχυτών που ισχυρίζονται για κάποια 15-20βατ(el84) μοντέλα τους ότι λειτουργούν σε "τάξη Α". Υπόψιν δεν μιλάω μόνο για τους κλασσικούς Vox αλλά για αμέτρητα μοντέλα σε αυτή την κατηγορία. Η αυτοψία σχεδόν πάντα δείχνει ότι είναι cathode bias τάξη ΑΒ με 330V DC το πολύ στις ανόδους των el84.

Αν και δηλώνω φαν της τάξης ΑΒ σε έναν ενισχυτή με εξέπληξε ευχάριστα το γεγονός ότι ο κύριος Koch ξεχωρίζει αρκετά ως αναφορά την "τάξη Α" του Studiotone. Ο ενισχυτής είναι πολωμένος πιο κοντά σε πραγματική τάξη Α από σχεδόν οποιονδήποτε αντίστοιχο 15-20 βατ ενισχυτή της αγοράς. Με εξέπληξε ακόμη περισσότερο το κύκλωμα του τελικού το οποίο λειτουργεί  τις el84 με 380V DC στις ανόδους γεγόνος που δικαιολογεί το αυξημένο headroom.

 
electrictabs είπε:
Και κάτι για τους φίλους της τάξης Α...

Είναι πολύ οι κατασκευαστές ενισχυτών που ισχυρίζονται για κάποια 15-20βατ(el84) μοντέλα τους ότι λειτουργούν σε "τάξη Α". Υπόψιν δεν μιλάω μόνο για τους κλασσικούς Vox αλλά για αμέτρητα μοντέλα σε αυτή την κατηγορία. Η αυτοψία σχεδόν πάντα δείχνει ότι είναι cathode bias τάξη ΑΒ με 330V DC το πολύ στις ανόδους των el84.

Αν και δηλώνω φαν της τάξης ΑΒ σε έναν ενισχυτή με εξέπληξε ευχάριστα το γεγονός ότι ο κύριος Koch ξεχωρίζει αρκετά ως αναφορά την "τάξη Α" του Studiotone. Ο ενισχυτής είναι πολωμένος πιο κοντά σε πραγματική τάξη Α από σχεδόν οποιονδήποτε αντίστοιχο 15-20 βατ ενισχυτή της αγοράς. Με εξέπληξε ακόμη περισσότερο το κύκλωμα του τελικού το οποίο λειτουργεί  τις el84 με 380V DC στις ανόδους γεγόνος που δικαιολογεί το αυξημένο headroom.

συμφωνω και επαυξανω αυτα που ειπε ο προλαλησαντας ΧΡΗΣΤΟΣ αν και δεν καταλαβα τιποτα    :'(,αλλα επειδη μου φτιαχνει το πεταλι μου  ;D κατι παραπανω θα ξερει αρα ετσι ειναι....

και το ελεγα εγω στην σχολη να προσεχω τα ηλεκτρονικα αλλα μπα τιποτα.... ::) με 5 και πολυ μου ηταν..

 
Marillion είπε:
Να προσθεσουμε πως ο studiotone εχει κ τα voicing switches κατι που δεν εχει ο twintone κ που κατ εμε δινουν μεγαλη τονικη ποικιλια. Το οτι σεν υπαρχει ξεχωριστο eq στον "μικρο" δεν αποτελει διολου προβλημα μιας κ η ισοσταθμιση ειναι απολυτα ισορροπημενη μεταξυ των 2 καναλιων.
Σίγουρα τα voicing switches είναι χρήσιμα (μπορούν πχ να "λεπτύνουν" τον ήχο ενός humbucker ή να "παχύνουν" τον ήχο ενός single coil), αλλά δεν τα χρειάζεται ο Twintone γιατί απλούστατα έχει ανεξάρτητο eq...

Και κάτι για τους φίλους της τάξης Α...

Είναι πολύ οι κατασκευαστές ενισχυτών που ισχυρίζονται για κάποια 15-20βατ(el84) μοντέλα τους ότι λειτουργούν σε "τάξη Α". Υπόψιν δεν μιλάω μόνο για τους κλασσικούς Vox αλλά για αμέτρητα μοντέλα σε αυτή την κατηγορία. Η αυτοψία σχεδόν πάντα δείχνει ότι είναι cathode bias τάξη ΑΒ με 330V DC το πολύ στις ανόδους των el84.

Αν και δηλώνω φαν της τάξης ΑΒ σε έναν ενισχυτή με εξέπληξε ευχάριστα το γεγονός ότι ο κύριος Koch ξεχωρίζει αρκετά ως αναφορά την "τάξη Α" του Studiotone. Ο ενισχυτής είναι πολωμένος πιο κοντά σε πραγματική τάξη Α από σχεδόν οποιονδήποτε αντίστοιχο 15-20 βατ ενισχυτή της αγοράς. Με εξέπληξε ακόμη περισσότερο το κύκλωμα του τελικού το οποίο λειτουργεί  τις el84 με 380V DC στις ανόδους γεγόνος που δικαιολογεί το αυξημένο headroom.
Πάρα πολύ ενδιαφέρον electrictabs!! Περισσότερο κοντά σε τάξη Α κι από τους Vox; Oύτως ή άλλως, το 100% της τάξης Α θα το πετυχαίναμε  - νομίζω - μόνο αν είχαμε μια και μοναδική τελική λυχνία, όπως πχ στον THD Univalve (διορθώστε με αν κάνω λάθος).

 
Με απλούς, χειροπιαστούς όρους, μπορούμε να εξηγήσουμε ποιές είναι οι διαφορές τάξης Α και ΑΒ;* Και κυρίως, να διαλευκάνουμε το ΑΝ και κατά πόσον θα έπρεπε η τάξη του χ,ψ ενισχυτή να απασχολεί τον κιθαρίστα περισσότερο από τον τεχνικό. Γιατί γενικώς αυτό βλέπω ότι συμβαίνει, και υποψιάζομαι ότι δεν υπάρχει κάποιος πολύ ουσιαστικός λόγος.

Πολύ περισσότερο αφού είναι γνωστό ότι, εκτός ίσως κάποιων boutique παραδειγμάτων, η "τάξη Α" στα χαρτιά είναι...κάτι σαν τάξη Α. Ακόμα και για την ιστορική Vox. ;)

*Έχει να κάνει με το φορτίο του ενισχυτή και τη διαδρομή του σε προενίσχυση/τελικό, σωστά;

 
Nαι είναι λίγο πιο κοντά απ ότι οι vox

Όχι η τάξη Α υπάρχει και σε push pull ενισχυτές απλά είναι λίγο διαφορετική ηλεκτρικά κ ηχητικά από την single ended

 
Earendil είπε:
Με απλούς, χειροπιαστούς όρους, μπορούμε να εξηγήσουμε ποιές είναι οι διαφορές τάξης Α και ΑΒ;* Και κυρίως, να διαλευκάνουμε το ΑΝ και κατά πόσον θα έπρεπε η τάξη του χ,ψ ενισχυτή να απασχολεί τον κιθαρίστα περισσότερο από τον τεχνικό. Γιατί γενικώς αυτό βλέπω ότι συμβαίνει, και υποψιάζομαι ότι δεν υπάρχει κάποιος πολύ ουσιαστικός λόγος.

Πολύ περισσότερο αφού είναι γνωστό ότι, εκτός ίσως κάποιων boutique παραδειγμάτων, η "τάξη Α" στα χαρτιά είναι...κάτι σαν τάξη Α. Ακόμα και για την ιστορική Vox. ;)

*Έχει να κάνει με το φορτίο του ενισχυτή και τη διαδρομή του σε προενίσχυση/τελικό, σωστά;
Έχει να κάνει με την πόλωση των τελικών λυχνιών, το φορτίο - μετασχηματιστή εξόδου , τη σχέση σήματος εισόδου - εξόδου και καμια δεκαριά παραμέτρους ακόμα.

Οι απλοί χειροπιαστοί όροι ίσως να μην υπάρχουν γιατί θα πρέπει απαραίτητα να μπεις σε κάποια τεχνικά ζητήματα

Ένα λινκ που το περιγράφει ίσως όσο το δυνατόν πιο απλά γίνεται είναι αυτό:

http://www.duncanamps.com/technical/ampclasses.html

Ακόμα όμως κι αν δεν καταλάβεις δεν πειράζει. Αυτό που θα έπρεπε να ενδιαφέρει ένα κιθαρίστα είναι ο ήχος όχι η τάξη ενός ενισχυτή. Υπάρχουν ενισχυτές που λειτουργούν σε άλλες τάξεις, όχι τις γνωστές Α,ΑΒ παρόλα αυτά ακούγονται ωραία

 
Ωραίο το link, thanks Χρήστο. Παρόμοιες αναλύσεις υπάρχουν από δω κι από κει, αλλά στο link είναι πιο μαζεμένα και αρκετά κατανοητά όσα γράφονται.

Χαίρομαι που συμφωνούμε σε αυτό

electrictabs είπε:
Αυτό που θα έπρεπε να ενδιαφέρει ένα κιθαρίστα είναι ο ήχος όχι η τάξη ενός ενισχυτή.
γιατί κατά καιρούς ακούγονται διάφορα απίστευτα σχετικά με τους ενισχυτές (εδώ σε μας ελάχιστα, αλλά σε πολά ξένα fora... ;D). Επιπλέον νομίζω πως οι ενισχυτές είναι πολύ προνομιακότερο πεδίο παπαρολογίας σε σχέση με τις κιθάρες, αλλά μιας και το φετίχ είναι πρωτίστως για τους πιό πολλούς οι εξάχορδες κυρίες, ατάκες όπως "άλλη φάση η single-endίλα ρε μάγκες ναούμ" μένουν στο περιθώριο... ;D

 
Για τα τεχνικά θα αφήσω τον electrictabs που είναι σίγουρα πιο αρμόδιος. Γενικά σε Class A η λυχνία (ή το ζεύγος) παρέχει ρεύμα συνεχώς, ενώ σε Class AB το ζεύγος των λυχνιών (ή οι δυο ομάδες) το παρέχουν εναλλάξ, μια η μεν, μια η δε, μέσα σε χρονικό διάστημα μιας περιόδου.

Η διαφορά στον ήχο είναι πάντως σίγουρα υπαρκτή. Η Class A δίνει πλουσιότερες, θεσπέσιες αρμονικές και πιο εύκολο, λίγο μπλουζιάρικο breakup όταν πιεστεί με πιο έντονο παίξιμο ή με κάποιο booster. Iδού μια ωραία, χοντρική περιγραφή από ένα μάνιουαλ των Mesa Express ( http://www.mesaboogie.com/manuals/ExpressSers.pdf ) (τα bold δικά μου):

The operating Class is switched to Class A,which is far less efficient - but produces smooth, rich, silky harmonics and warm low end. Many vintage amplifiers were built with this

operating class. Now here is where we get tricky and is the basis of our patent. The wiring configuration is switched as well - from

Push-Pull to Single-Ended. This configuration - the first way tubes were ever wired – is again far less efficient but puts emphasis on

the even order harmonics. These are the second harmonic that lives one octave above the notes that are being played and they’re

the most pleasing of all harmonics. They sound sweet and add a fullness to the sound like no other, almost like a super subtle octaver

that is way back in the mix. Push-Pull circuits cancel out this second harmonic when the wave form is split in half and each half is


amplified separately,
and the sweet second harmonic is replaced by the punchier odd-order third harmonic… thus the substantially

louder impact of the Push-Pull configuration. Use the 5 WATT setting anytime you want the sweetest little amp response at home or

in the studio. It produces gorgeous clean sounds at very low volumes and when pushed, clips in the coolest way… even beyond our

favorite vintage classics.


ΥΓ. Με πρόλαβε ο Electrctabs... καλό το λινκ. Πολύ σωστά λέει και το γιατί υπήρξε η ανάγκη να φτιαχτούν ενισχυτές ΑΒ πέρα από τους Α: γιατί οι ΑΒ είναι πολύ πιο αποδοτικοί από πλευράς ισχύος.

Putting this into perspective, you would need ten EL34's to power a 100W amp in class A, and only two for class B.  In the hybrid AB amplifiers, four EL34's are generally used for a 100W head such as a Marshall.
 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
electrictabs είπε:
Η αυτοψία σχεδόν πάντα δείχνει ότι είναι cathode bias τάξη ΑΒ με 330V DC το πολύ στις ανόδους των el84.

...

Με εξέπληξε ακόμη περισσότερο το κύκλωμα του τελικού το οποίο λειτουργεί  τις el84 με 380V DC στις ανόδους γεγόνος που δικαιολογεί το αυξημένο headroom.
Βάσει αυτών ο Studiotone πρέπει να είναι "ηλεκτρικό βασανιστήριο" για τις τελικές, εξ ου και τα προβλήματα με τις ΤΑD EL84 που αναφέρει ο SF (που φοράνε οι Koch από τη μαμά εταιρία)... αν μια τελική δεν είναι 100% τέλεια και ελεγμένη με ενδελεχή stress tests, δεν θα αντέξει υπό πίεση και σε μεγάλες εντάσεις, και σύντομα θα παραδώσει το πνεύμα.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
  Μολις επεστρεψα απο τον παραδεισο των coch.Υστερα απο αρκετους πειραματισμους απεφασισα πως για τα γουστα μου ο twintone μου ταιριαζει.Ειναι λιγο διαφορετικης φιλοσοφιας απο τον μικρο του αδελφο.Παντως και τα 2 μηχανηματα ειναι ξεχωριστά!Ειδικα αν μπουν σε καμπινα,το κατι αλλο!!!Σας ευχαριστω για τις απαντησεις σας :)

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top