skantzos είπε:
συμφωνώ ότι ακούγεται λογικό αν υπάρχει διαφορά να αφορά στο real time
αλλά μήπως τότε θα επηρεάζεται απλώς το latency
εννοώ ότι αν είμαι ένα daw και δεν προλαβαίνω να κάνω την επεξεργασία που πρέπει σε real time, το οποίο δεν είναι ακαριαίο, αλλά κάποια msec, τότε αυτό που κάνω είναι να αργήσω λίγο, παρά να χαλάσω τον ήχο;
ξέρουμε π.χ. ότι τα παιχνίδια "παίζουν" καλύτερα σε πιο γρήγορους υπολογιστές και σε άλλους που δεν προλαβαίνουν "χάνονται" frames.
Δε νομίζω ότι κατ αναλογία και στα προγράμματα ήχου θα χάνονται bytes, επειδή πχ είναι 32 bit αντί για 64...
Κατ'αρχάς να επαναλάβω πως αυτά που γράφω για το playback είναι προσωπικές απόψεις που δεν μπορώ να αποδείξω...
Τώρα σε ότι αφορά την καθυστέρηση, ναι και αυτό το δεδομένο υπάρχει και αποδεδειγμένα....ένα βαρύ πρότζεκτ θα παίξει "καλύτερα" με το μεγαλύτερο δυνατό buffer.
Τι εννοούμε "καλύτερα" όμως είναι το ζήτημα...."καλύτερα" στην προκειμενη είναι με λιγώτερα drop outs. glitches, clicks & pops.....τα οποία (προσοχή!!!) δεν είναι πάντα άμεσα ακουστά αλλά σίγουρα αλλοιώνουν την ποιότητα, τουλάχιστον σε αυτό που εκείνη την στιγμή ακούμε.
Διαχειρίζονται όμως όλα τα DAW αυτό το buffer αλλά και τους πόρους του συστήματος με τον ίδιο τρόπο?
Δε νομίζω...
Αυτό είναι ακουστό?
Σε κάποιες περιπτώσεις πιστεύω πως ναι.....
Γιατί γίνεται αυτό?
Γιατί (πιστεύω) πως μόνο σε μια πλατφόρμα με dedicated CPU μπορεί κάποιος software developer να αναπτύξει ένα σύστημα που θα δουλεύει πάντα με τον ίδιο προβλέψιμο και με συγκεκριμένα όρια-περιορισμούς τρόπο.
Θα αλλάξει αυτό αν πάμε "τελείως" στα 64bit?
Πιθανότατα όχι αλλά κάποια πράγματα θα βελτιωθούν, ή καλύτερα τα όρια ανοχής θα μεταφερθούν σε άλλα επίπεδα (άρα η "ποιότητα"δεν μεταβάλεται

)
Με άλλα λόγια αυτό που προσπάθησα να πω είναι πως υπάρχει και μια άλλη παράμετρος στο θέμα "ηχητική ποιότητα" το οποίο δεν εχει να κάνει με την "ποιότητα" στον ψηφιακό ήχο ως απόλυτη έννοια και όπως αυτή καθορίζεται από τους 3 πολύ συγκεκριμένους παράγωντες που ανέφερα. Η παράμετρος αυτή σίγουρα έχει σχέση με την αρχιτεκτονική του λειτουργικού και του DAW και κατ'επέκταση με το bitrate τους. Το ζήτημα είναι ότι ΔΕΝ έχει σχέση με την ποιότητα του ψηφιακού ήχου ως έννοια, αλλά θα έπρεπε μάλλον να την αντιμετωπίζουμε ως παρενέργεια. Είναι όμως τρομερά σημαντικήσε κάποιες περιπτώσεις, είτε αυτές είναι περιπτώσεις συνεχών ad-da μετατροπών, είτε είναι η μίξη ΟΤΒ, είτε είναι η ενσωμάτωση αναλογικών επεξεργαστών (δηλαδή περιπτώσεις που το real time mixdown είναι μονόδρομος) είτε βέβαια η ανάγκη για συνεχές loading της RAM με τεράστια sample libraries κλπ κλπ
Αυτό που επίσης έγραψα και μάλλον δεν το πρόσεξε κανείς είναι πως πιθανότατα η λύση δεν είναι αποκλειστικά και μόνο η υιοθέτηση 64μπιτων εφαρμογών και επεξεργαστών, αλλά και γενικότερα η βελτιστοποίηση των υπολογιστικών συστημάτων για μουσικές εφαρμογές αποκλειστικά είτε μιλάμε για solid state hard drives, είτε απλά για "γρήγορους" σκληρούς, είτε για αποκλειστική χρήση PCIe I/O κλπ κλπ
Τέλος , αν και δεν το κατέχω το θέμα του προγραμματισμού, υποθέτω πως η υιοθέτηση των 64bit στο σύνολο της αλυσίδας επεξεργαστής-λειτουργικό-host λογισμικό-drivers-plugin λογισμικό, πιθανότατα θα οδηγήσει σε μια έκρηξη δημιουργικότητας των προγραμματιστών....ελπίζω και εύχομαι.
Αλλά επαναλαμβάνω άλλη μια φορά πως η έννοια του ψηφιακού ήχου είναι πολύ συγκεκριμένη με πολύ συγκεκριμένα προβλήματα και λύσεις. Το ότι χρησιμοποιούμε στο σύνολο της ψηφιακής ορολογίας το ίδιο "μετρικό" σύστημα δεν σημαίνει ότι μιλάμεκαι για το ίδιο πράγμα.