Διαδικασίες ηχογράφησης/στησίματος/ολοκλήρωσης τραγουδιού

theoctapus

Μέλος
Μηνύματα
6,720
Πόντοι
36
Λοιπόν, έχεις καταλήξει στις κιθάρες, εχείς καταλήξει στο μπάσο, έχεις καταλήξει στα ντράμς έχεις καταλήξει και στα φωνητικά. Ήρθε λοιπόν η ώρα να τα βάλεις όλα μαζί και να γράψεις ένα cdακι μ' αυτό το ένα τραγούδι, για δικιά σου χρήση κυρίως, αλλά με ένα αξιοπρεπές ήχο.

Ας υποθέσουμε επίσης ότι η λύση της live ηχογράφησης στο studio με όλη την μπάντα απορρίπτεται για διάφορους λόγους.

Επίσης ας υποθέσουμε ότι ένας σχετικά καλός εξοπλισμός για την ηχογράφηση των εγχόρδων υπάρχει διαθέσιμος σε σπίτι (bedroom studio). Πιο συγκεκριμένα καλές κιθάρες/μπάσο (μια Jackson, μια ESP, ένα Ibanez), καλοί ενισχυτές (ENGL pre+ENGL τελικός), καλή καμπίνα κιθάρας (με Celestion G12-T75), καλό μικρόφωνο (Shure SM57), προενίσχυση, κάρτα ήχου, υπολογιστής, monitors, καλώδια της προκοπής, software κ.τ.λ.

Με δεδομένα τα παραπάνω, εσείς ποια μεθοδολογία/σειρά ηχογράφησης προτείνετε?

Π.χ.

1) Γράφονται οι κιθάρες στο Cubase με μετρονόμο (παρεπιπτόντως, αν δεν βαριέστε, πως μπορείς να κάνεις arrange διαφορετικά bpm σε ένα μετρονόμο στο Cubase ώστε να ταιριάζουν στο τραγούδι, αν γίνεται κάτι τέτοιο βέβαια; (ναι λοιπόν δεν είμαι ειδικός το ομολογώ))

2) Γράφονται τα ντράμς στο studio με τον ντράμερ να ακούει τις κιθάρες στα ακουστικά του.

3) Γράφεται και το μπάσο στο studio ή στο σπίτι.

4) Γράφονται τα φωνητικά στο studio.

5) Τα ανακατεύεις όλα μαζί στο cubase μαζί με λίγο eqing κ.α. (ξέρω, στα κ.α. μπαίνουν 10n, όπου n τείνει πολύ βρε παιδί μου, πράγματα) και

6) Βουαλά, ένα cdακι to go...

Κάποιοι θα ρωτήσουν "γιατί δεν τα κάνεις όλα στο studio;" και θα έχουν δίκιο. Δύο λόγοι. Λεφτά και στο σπίτι υπάρχει ο ηχητικός εξοπλισμός της επιλογής μου. Άσε που σε ένα μικρό test trial το αποτέλεσμα ήταν αρκετά καλό.

Το ξαναομολογώ, δεν είμαι ειδικός, δεν ξέρω βρε αδερφέ πως να το πω, και επειδή δεν θέλω να ξανα-ανακαλύψουμαι τον τροχό εξού το post.

 
Όποια σειρά και να ακολουθήσεις νομίζω πως είναι σωστή. Εγώ τα ηχογραφώ όλα στο σπίτι και αρκετές φορές χρειάζεται να έχω κάτι να με καθοδηγεί στα πρώτα tracks. Πχ ένας πολύ απλός ρυθμός στα drums. Επίσης μερικά κομμάτια τα ξαναγράφω από την αρχή όταν έχουν τελειώσει κάποια άλλα.

Όλα αυτά είναι προσωπικές απόψεις καθώς και εγώ δεν έχω ιδιαίτερη σχέση με το αντικείμενο.

 
Από τη (μικρή) προσωπική μου εμπειρία, δεν μπορώ να γράψω τίποτα εάν δεν έχω ρυθμό (drums). Δεν ξέρω που να πατήσω.

Μετά χρειάζομαι μπάσο.

Μάλλον, θα γράψεις πρόχειρα κιθάρες για να ακούει ο drummer, και θα τις ξαναγράψεις καλά μετά

 
Κατα τη γνωμη μου χρειαζεσαι ενα rhythm section πρωτα(μπασσο/τυμπανα), ωστε να πατησουν ολα τα υπολοιπα σταδιακα απο πανω.

Μετα θα περνουσα τις κιθαρες και λοιπα οργανα και στο τελος τη φωνη για να εχει ως οδηγο ολα τα υπολοιπα.

Hope this helps

:)

 
gregg είπε:
Κατα τη γνωμη μου χρειαζεσαι ενα rhythm section πρωτα(μπασσο/τυμπανα), ωστε να πατησουν ολα τα υπολοιπα σταδιακα απο πανω.

Μετα θα περνουσα τις κιθαρες και λοιπα οργανα και στο τελος τη φωνη για να εχει ως οδηγο ολα τα υπολοιπα.
+1

 
Εδώ ακριβώς υπάρχει το βασικό ερώτημα τύπου "η κότα ή το αυγό;"

Πρώτα τα drums και μετά οι κιθάρες --> σε τι θα πατάει ο ντράμερ για να τα γράψει σωστά; Σε προχειροηχογραφημένες κιθάρες; Αυτές όμως δεν θα είναι πιθανόν λάθος ρυθμικά; Ή μήπως ο ντράμερ είναι μετρονόμος από μόνος του (μπάααα)

Πρώτα οι κιθάρες και μετά τα ντράμς --> σε τι θα πατάνε οι κιθαρίστες; Σε προχειροηχογραφημένα ντραμς; Αυτά όμως δεν θα είναι πιθανόν λάθος ρυθμικά; Ή μήπως σε arranged μετρονόμο (επαναλαμβάνω αν ξέρει κανείς πως, ελεύθερα)

Ως γνωστό, ή και όχι, το μυστικό μιας "δεμένης" ηχογράφησης, μεταξύ άλλων, είναι η ευλαβική και ανευ λαθών διατήρηση του ρυθμού.

 
Κατα τη γνωμη μου χρειαζεσαι ενα rhythm section πρωτα(μπασσο/τυμπανα), ωστε να πατησουν ολα τα υπολοιπα σταδιακα απο πανω.
& κατα τη γνωμη του...99,9999% των μουσικων/παραγωγων/ηχοληπτων στον πλανητη.... ;D

 
Υπέροχα,

Το ερώτημα όμως παραμένει (όσο αφελές και να είναι, είπαμε den ksero). Ο ντράμερ που βασίζεται για να κρατήσει σωστά τον ρυθμό; Μηπώς σε εκείνο το arranged μετρονόμο που λέω και ξαναλέω;

Εσείς από το forum που προφανώς έχετε κάποια εμπειρία, πως γράφετε τα drums;

(Η συζήτηση τώρα αλλάζει θέμα και γίνεται "ηχογράφηση drums")

 
Αν τα τυμπανα γραφτουν σε studio μπορειτε να παιζετε συνοδευτικα μαζι του για να εχει εναν οδηγο.

Επισης μπορει να υπαρχει και το κλικ του μετρονομου για να ειστε πιο ακριβεις στο χρονο, αυτο εξαρταται απο το ποσο δεν ξεφευγετε απο τεμπο.

 
gregg είπε:
Αν τα τυμπανα γραφτουν σε studio μπορειτε να παιζετε συνοδευτικα μαζι του για να εχει εναν οδηγο.

Επισης μπορει να υπαρχει και το κλικ του μετρονομου για να ειστε πιο ακριβεις στο χρονο.
Έχω την αίσθηση ότι ο οδηγός θα πρέπει να είναι μη-ανθρώπινος για να αποφευχθούν τα ανθρώπινα λάθη (στον βαθμό που γίνεται βέβαια γιατί και ο ντράμερ, δυστυχώς, δεν είναι cyborg)

Ο μετρονόμος από την άλλη είναι περιοριστικός γιατί ο ρυθμός του κομματιού δεν μένει σταθερός σε όλη την διάρκειά του.

Επίσης, πως μπορούμε να παίζουμε ταυτόχρονα χωρίς τα μικρόφωνα των ντραμς να πιάνουν τους ενισχυτές; Θα πρέπει να παίζουμε σε διαφορετικές αίθουσες και ο ντράμερ να φοράει ακουστικά. Είπαμε να γλυτώσουμε λεφτά, όχι να κλείσουμε και δύο αίθουσες.

Μήπως ένα ezdrummer arrangement εν είδη μετρονόμου would do the trick για την ηχογράφηση πρόχειρων κιθαρων για οδηγό του ντράμερ; Λέω τώρα...

 
theoctapus είπε:
Ο μετρονόμος από την άλλη είναι περιοριστικός γιατί ο ρυθμός του κομματιού δεν μένει σταθερός σε όλη την διάρκειά του.
Εκτός από περιοριστικός είναι και σπαστικός.

Φτιάξε μια λούπα με έτοιμα drums με (περίπου) τις αλλαγές που θέλεις για να οδηγήσεις τον Drummer.

Που ξέρεις...μπορεί με το πέρασμα του χρόνου να κάνεις τέλεια drumloops και να καταλάβεις ότι δεν χρειάζεσαι τον "άχρηστο" που δεν μπορεί να κρατάει το ίσο...

 
Νομίζω το πιο σωστό είναι το εξής:

1) Γράφεις στο σπίτι σου μία κιθάρα στο cubase πρόχειρα. Η κιθάρα θα πρέπει να παίζει ΕΝΝΟΕΙΤΑΙ πάνω στον μετρονόμο και χρησιμοποιείται απλά για να "δείχνει" τα μέρη του κομματιού στον ντράμμερ.

2) Πας με αυτή την κιθάρα στο studio όπου ο ντράμμερ γράφει επάνω της αυτό που πρέπει να παίξει! ΠΑΝΤΑ ΜΕ ΜΕΤΡΟΝΟΜΟ

3) Μετά παίρνεις τα track του ντράμμερ και τα πηγαίνεις πάλι πίσω σπίτι σου και τα περνάς στο Cubase

4) Στο σπίτι σου πλέον γράφεις τον μπασίστα, ο οποίος ακούει τα ηχογραφημένα τύμπανα

5) Στο σπίτι σου πλέον γράφεις και τους υπόλοιπους μουσικούς οι οποίοι ακούν τα ηχογραφημένα μπασοτύμπανα!

Αυτή είναι η πιο σωστή σειρά και η πιο οικονομική λύση!!! :)

 
Κάποια στιγμή είχα ένα προγραμματάκι που λεγόταν Band in A Box. Μπορούσες να ορίσεις μέτρα και είδος μουσικής. Νομίζω έιναι καλό για να έχεις ένα βασικό υπόβαθρο για να ηχογραφήσεις την πρώτη κιθάρα.

 
Εφ' όσον δεν έχετε ηχοπετάσματα για τις καμπίνες γιατί δεν δοκιμάζετε κιθάρα και μπάσο connect.Απ' τα ακουστικά σας θα ακούτε ο ένας τον άλλο και θα γράφετε live που είναι ότι καλύτερο. Μπορείτε να κάνετε re-amping μετά.Αντί για μετρονόμο μπορείτε να ετοιμάσετε ένα step sequencer track που θα περιέχει όλες τις αλλαγές σε ρυθμούς ,ταχύτητες κ.λ.π και δεν θα σας επηρεάζει παίζοντας.

 
Όσο για τον μεταβλητής ταχύτητας μετρονόμο: Στο μενού Project--->Tempo Track (Ctrl+T) μπορείς να προγραμματίσεις ότι αλλαγές θες στο τέμπο του κομματιού...

 
crisk είπε:
Εφ' όσον δεν έχετε ηχοπετάσματα για τις καμπίνες γιατί δεν δοκιμάζετε κιθάρα και μπάσο connect.Απ' τα ακουστικά σας θα ακούτε ο ένας τον άλλο και θα γράφετε live που είναι ότι καλύτερο. Μπορείτε να κάνετε re-amping μετά.Αντί για μετρονόμο μπορείτε να ετοιμάσετε ένα step sequencer track που θα περιέχει όλες τις αλλαγές σε ρυθμούς ,ταχύτητες κ.λ.π και δεν θα σας επηρεάζει παίζοντας.
Re-amping είναι ένας όρος που τον πετυχαίνω που και που και δεν έχω ιδέα τι είναι και πως δουλεύει. Δώσε τα φώτα σου αν μπορείς.

Επίσης το step sequencer track είναι κάτι που πρώτη φορά το ακούω (διαβάζω). Εντάξει, το παραδέχομαι, δεν έχω κάνει εξαντλητικό googling, διάβασμα των manual του cubase κ.τ.λ. Δώσε και εδώ τα φώτα σου αν δεν σου είναι κόπος.

Το πρόβλημα με το googling, manual reading κ.τ.λ. είναι οτι μερικές φορές αναγκάζεσαι να διαβάσεις 1000 σελίδες για να κρατήσεις 10 και όταν υπάρχουν και τα καλά παιδιά του noiz (σας καλοπιάνω τώρα) που μπορούν να σε ξελασπώσουν, προτιμάς να γράψεις ένα post.

Όσο για τον μεταβλητής ταχύτητας μετρονόμο: Στο μενού Project--->Tempo Track (Ctrl+T) μπορείς να προγραμματίσεις ότι αλλαγές θες στο τέμπο του κομματιού...
Tempo track. Hmmm. I'll check it out.

 
μετρονομος! Σπαστικός ξεσπαστικός, 3 με 6 λεπτά ειναι αυτα, ας τα ηχογραφήσετε σωστά. Επαγγελματίας δεν ειμαι, αλλα τα αυτιά μου έχουν ακούσει οτι παντα ηχογραφείται μια βασική και απλή φόρμα του κομματιού(με μετρονομο). Πάνω σε αυτη τη φόρμα ηχογραφείς ότι θέλεις εαν ξέρεις τι ακριβώς θέλεις. Όλοι όμως μετά θα πρέπει να πατήσουν πάνω στο groove του πρώτου track Που θα γράψεις. Εαν αυτο το 1ο track ειναι μια φλογέρα, τότε την κάτσαμε. Για αυτό, πρώτη δουλειά της μπάντας ειναι να συζητηθεί & να βρεθεί ΑΚΡΙΒΩΣ πως θα παιχτουν τα μέρη του τραγουδιού, το τι feeling & ρυθμο θα έχει κλπ. Γενικά όσο πιο κατασταλαγμένος εισαι πριν την ηχογράφηση, τόσο καλύτερη δουλεια (και λιγότερη) θα κάνεις. Έτισ γράφεις τον οδηγό σου που θα πρεπει να δίνει σωστές πληροφορίες ειδικά για τυχόν ιδιαίτερα σημεία του τραγουδιού. Μετά βάζεις τον ντράμερ σε ενα σκαμνακι να παίζει ακούγοντας τον οδηγό, μετα τον μπασίστα, και τελευταια την φωνή.

 
Στο Re-amping παίρνεις το dry connect σήμα σου και το περνάς απ' όπου θες (πετάλια, εφέ, ενισχυτή κ.α) Βάζεις μπροστά στην καμπίνα σου ένα μικροφωνάκι και ηχογραφείς το wet σήμα.Αυτό βοηθάει να 1) επαναηχογραφείς σε ηψηλές εντάσεις ενισχυτή-καμπίνας που ως γνωστόν αποδίδουν καλύτερα 2) δεν ενοχλείς κανένα 3) κρατάς σχεδόν πάντα το dry σήμα για περαιτέρω επεξεργασία στη μίξη και 4)μπορείς να χειριστείς τα εφέ με τα δυο χέρια.

Για το step sequencer track.

Το κομμάτι μπορεί να ξεκινάει 4/4 στη πορεία να γίνεται 3/4, 9/8, 27/8 να αλλάζει τέμπο κ.α.Θα βοηθούσε να φτιάχνατε ένα custom track-οδηγό για τις αλλαγές αυτές με synth ή bass ήχους κάτι σαν arpeggiator δηλαδή που θα πατάτε όλοι πάνω και δεν θα ενοχλείστε ή θα επηρεαστείτε στο live παίξιμο.Η αλήθεια είναι ότι ο ήχοι του μετρονόμου και των drums από drum machines είναι λίγο σπαστικοί.

Ελπίζω να βοήθησα.

 
Ανοίγουν νέοι ορίζοντες μ' αυτά που μου λές.

Απορίες.Το dry σημα (υποψιάζομαι εννοείς το σήμα όπως αυτό βγαίνει από την κιθάρα) πως το ηχογραφώ; Απευθείας στην κάρτα ήχου π.χ.;

Μετά, αυτό πως το παιρνάω στον ενισχυτή, πετάλι κ.ο.κ.; Από κάποιο audio out της κάρτας ήχου ίσως; Αν είναι έτσι, δεν θα επηρεαστεί η ποιότητα/ηχόχρωμα σε σύγκριση με την απευθείας "επικοινωνία" ενισχυτή κιθάρας;

Όλα αυτά βέβαια αν έχω καταλάβει καλά.

 
λοιπόν αν η μπαντά δε γράφει λαιβ και ο ντραμμερ γραψει μόνος τους μόνο με οδηγο κιθάρα και χωρίς μετρονόμο .. μετά τα πράγματα γίνονται πολύ δύσκολα....

για να γίνουν τα πραγματα πιο απλά ... προβάρεις με το ντράμμερ .. φιξάρετε τα bpm και το χρόνο του κοματιού...και στη συνέχεια δίνεις στο ντράμερ οδηγό κιθάρα με μετρονόμο .. το προβάρει αυτός ... το μαθαίνει και το γράφει ...

τα παραπάνω σχετικά με το

2) Γράφονται τα ντράμς στο studio με τον ντράμερ να ακούει τις κιθάρες στα ακουστικά του.

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top