Ένα γκάλοπ για το αν χρησιμοποείτε templates για εξοικονόμηση (πολύτιμου) χρόνου (αλλά και για να μη ανακαλύπτετε το τον τροχό ξανά και ξάνα) κατά το songwriting/recording/mixing.
Ελπίζω οι ερωτήσεις μου να βγάζουν νόημα.
Χρησιμοποιείται κάποιο template όταν ξεκινάτε να δουλεύετε ένα κομμάτι?
Τι tracks έχετε στο template?
Χρησιμοποιείται folders (δεν ξέρω πώς το ονομάζει το κάθε daw αυτό) για να groupάρετε tracks?
Χρησιμοποιείτε διαφορετικά templates πχ. άλλο για songwriting/recording άλλο για mixing κλπ?
Δεν χρησιμοποιώ τίποτα τέτοιο. Σε λευκό χαρτί βάζω τα αρχικά tracks για να αποτυπώσω την ιδέα. Βάζω τα υπόλοιπα tracks για να ολοκληρώσω την ενορχήστρωση, και παραλληλα εχω φορτώσει και ο,τι plugin χρειάζομαι σε καναλι (eq, comp, delay, reverb etc). Στα πιο πολλά εχω αποθηκεύσει κάποια preset που χρησιμοποιώ. Μετά μιξαρω και κάνω τελικές ρυθμίσεις, φορτώνω στο μάστερ eq, comp, limited, ξαναρυθμιζω εντάσεις, και μετά export.
Είτε θέλω να ξεκινήσω από ένα συγκεκριμένο όργανο, είτε δεν έχω ιδέα τι θέλω να φτιαξω, template με έτοιμα κανάλια δε με βοηθα, δημιουργικά.
Ένα γκάλοπ για το αν χρησιμοποείτε templates για εξοικονόμηση (πολύτιμου) χρόνου (αλλά και για να μη ανακαλύπτετε το τον τροχό ξανά και ξάνα) κατά το songwriting/recording/mixing.
Ελπίζω οι ερωτήσεις μου να βγάζουν νόημα.
Χρησιμοποιείται κάποιο template όταν ξεκινάτε να δουλεύετε ένα κομμάτι?
Τι tracks έχετε στο template?
Χρησιμοποιείται folders (δεν ξέρω πώς το ονομάζει το κάθε daw αυτό) για να groupάρετε tracks?
Χρησιμοποιείτε διαφορετικά templates πχ. άλλο για songwriting/recording άλλο για mixing κλπ?
1. Βασικά χρησιμοποιώ (ή τουλάχιστον προσπαθώ ακόμα) ένα σχήμα χρωμάτων και διάταξη των tracks, δηλαδή πρώτα τύμπανα, μετά μπάσο, μετά πλήκτρα, και τέλος κιθάρες. Το τουλάχιστον πάει στο ότι μετά τα πρώτα κομμάτια έχει καταστρατηγηθεί αυτή η σύνθεση των κομματιών. Μπορεί πχ ένα κομμάτι να μην έχει κιθάρες ή πλήκτρα ή να έχει 3-4 μπάσα ή και 5 tracks τύμπανα, οπότε τελικά η όποια εξοικονόμηση χρόνου πάει χαμένη καθώς πρέπει να σβήνεις tracks ή να βρίσκεις άλλους τρόπους μαρκαρίσματος. Εχουν περάσει πολλά χρόνια από τότε που έλεγα θα φτιάξω ένα κομμάτι με 4 όργανα. Πάντως όταν βάλω σε μιά τάξη τη ζωή μου ίσως επανέλθω με άλλη σχεδίαση
2. Όταν το είχα συνήθειο 2 από κάθε από τα 4 βασικά όργανα και τα αντίστοιχα group tracks
3. Ναι. Απαραίτητα. Φτιάχνω group tracks, πλέον στην πορεία και στην τελική φάση της μίξης πριν από το μαστερ. Χωρις group δεν μπορώ να δουλέψω.
4. Όχι, τουλάχιστον όχι ακόμα στο επίπεδο που είμαι.
1. όχι άλλα ξέρω ότι, σε περιπτώσεις που γνωρίζω εξ αρχής τι πρέπει να γίνει, θα έπρεπε να έχω έτοιμα 4-5 βασικά.
Μου έχει τύχει πολλές φορές να βάζω μπρος project που, ακριβώς επειδή δεν έχω έτοιμο template, αναγκάζομαι και ανοίγω ένα παλιότερο όπου το τροποποιώ και το κάνω save as.... μέχρι και με αυτό το τρόπο εξοικονομείς χρόνο.
3. Πάντα. Δε προχωράει το project χωρίς αυτό γιατί όταν, και θα γίνει σίγουρα, αυξάνονται τα κανάλια/automation lanes κλπ με βοηθάει πολύ να τα έχω σε φακέλους και να κάνω drop down μόνο ο,τι χειρίζομαι εκείνη τη στιγμή.
Όπως εξίσου πολύ χρήσιμο είναι και το οτι μπορείς να mute/solo το φάκελο με ο,τι περιέχει.
Σχετικό/άσχετο, εμένα με βοηθάει πολύ ο χρωματισμός συγκεκριμένων ομάδων οργάνων (και κανάλια και events).
Πάει το μάτι κατευθείαν εκεί που χρειάζεται χωρίς να ψάχνω τους τίτλους.
Εγω παντα. Βεβαια γραφω πολυ συγκεκριμενα πραγματα, κιθαρες συνηθως μια η δυο, με η χωρις backing track. Οποτε εχω σωσμενα συγκεκριμενα templates για καθε περιπτωση, σαν σημειο αφετηριας τουλαχιστον. Βεβαια επειδη γραφω direct συνηθως επισης, ειναι πολυ πιο στανταρτ τα πραγματα.
Εχω διαφορα templates αναλογα με το ειδος παραγωγης που θελω να κανω (Modern,vintage,rock,hard rock,jazz,skyladikoetc.) ολα με διαφορετικα vst οργανα,Plug Ins,buses & καναλια)
Νομίζω πως όλοι θα έπρεπε να έχουν ένα template, ακόμα και αν αυτό ήταν κάτι χαζά απλό, για παράδειγμα ένα νέο project θα έχει πάντα Tempo Track, Time Signature Track, και τουλάχιστον ένα track ανάλογα με το ποιό είναι το πρώτο πράγμα που κάνει ο καθένας.
Για παράδειγμα, θες να ανοίξεις γρήγορα το DAW να ηχογραφήσεις μια ιδέα που σου 'ρθε ξαφνικά. Θα κάθεσαι να φτιάχνεις track από την αρχή; Καλύτερα να έχεις ένα σεταρισμένο, με τους κομπρέσορές σου, τον amp simulator αν χρησιμοποιείς, κτλ.
Εγώ έχω ένα template που το έχω ονομάσει "Empty", που βγάζει πάντα ένα κενό instrument/midi track που έχει ακόμα και ένα άδειο "event" έτσι ώστε να μη χρειαστεί να φτιάξω εκ νέου. Μαζί με αυτό έχω Marker, Signature και Tempo Track.
Έχω επίσης ένα Metal Sketch, που έχει 2 προ-φορτωμένα VST Drums και Μπάσο, καθώς και audio track για κιθάρα, με NeuralDSP amp sim, για να είμαι έτοιμος για ηχογράφηση ιδεών.
Τέλος έχω ένα Metal - Routed, το οποίο έχει 2 κανάλια κιθάρας έτοιμα για Double Tracking, VST μπάσο, και το σημαντικότερο, έτοιμο Drum VST με multi-out σετάρισμα για καλύτερη μείξη. ΣΙΓΑ μην κάθομαι να τα κάνω όλα αυτά από την αρχή κάθε φορά.
Πρέπει να φτιάξω και ένα de-activated ορχηστρικό σαν αυτό του Trevor Morris, αλλά δυστυχώς δεν έχω βρει το χρόνο. Ξεκινάω πάντα με το Empty προς το παρόν. Μόλις πάρω νέο PC, τον άλλο μήνα μάλλον, θα κάνω ένα πιο απλό, με σεταρισμένα instrument tracks, με όνομα, χρώμα, σε φάκελο, bus-routed, αλλά όχι με προ-φορτωμένα vst.
Όσον αφορά το organizing, σε μεγάλα, σοβαρά project ΔΕ ΓΙΝΕΤΑΙ να μην είμαι οργανωμένος. Απλά δε γίνεται. Δες ένα παράδειγμα από ένα κομμάτι που δεν έχω ανεβάσει ακόμα.
Τώρα, για να πω και τη βλακεία μου, παρόλο που ξέρω ότι είναι λάθος, κάνω mixing και mastering μέσα στο ίδιο αρχείο της σύνθεσης. Είμαι γενικά πολύ αναποφάσιστος και τελειομανής, οπότε θέλω να μπορώ να κάνω αλλαγές όποτε γουστάρω, χωρίς να χρειάζεται να κάνω bounce/export ξανά και ξανά τα stems. Βέβαια, προς τα τέλη ενός τέτοιου φορτωμένου project, αρχίζει και ζορίζεται πολύ το PC οπότε πρέπει να ανοιγοκλείνω plugins, να ανεβάζω το buffer size, κτλ.
Βέβαια, προς τα τέλη ενός τέτοιου φορτωμένου project, αρχίζει και ζορίζεται πολύ το PC οπότε πρέπει να ανοιγοκλείνω plugins, να ανεβάζω το buffer size, κτλ.
Με το Freeze κάναμε τέτοιου μεγέθους project χωρίς να χρειάζεται πολλά- πολλα, με κάτι επεξεργαστές που αν τους έβαζες στο μικροσκόπιο, μέσα είχαν 7-8 μικροσκοπικά χάμστερ να γυρίζουν σε τροχό.
Επί του θέματος, φυσικά και έχω κλασσικά templates. Εκτός από αυτά όμως έχω και ένα άλλο χόμπι: Να φτιάχνω performance- templates, ειδικά για αυτοσχεδιασμό. Κάτι σαν τα performance presets ενός workstation, αλλά πολύ πιο τούμπανο, με ρυθμούς, αρπέτζιος, σπλιτ- layers, sequences, loopers και γενικά ότι ναναι. Το ανοίγεις, βαράς μια συγχορδία στο πλήκτρο και γίνεται της π***νας ? Έχω μαζέψει άπειρα τέτοια, με χαλαρώνει να τα φτιάχνω, έχω καεί από το γραμμικό sequencing και προτιμώ να φτιάχνω ήχους, να μιξάρω να βάζω εφέ και τέτοια την ώρα που απλά παίζω, για να μπω στο τριπάκι να γράφω με μετρονόμους, διορθώσεις βελονάκι κλπ για το χαβαλέ πρέπει να έχω φάει γερό κόλλημα. ?
Αυτο ειναι standard practice εδω και πολυ καιρο για το 90% των παραγωγων (πολλοι μεγαλοι παραγωγοι το εκαναν απο τα 2000s ετσι κι αλλιως) ΛΑΘΟΣ δεν ειναι σιγουρα μια και ειναι απολυτως λογικο.
Τώρα, για να πω και τη βλακεία μου, παρόλο που ξέρω ότι είναι λάθος, κάνω mixing και mastering μέσα στο ίδιο αρχείο της σύνθεσης. Είμαι γενικά πολύ αναποφάσιστος και τελειομανής, οπότε θέλω να μπορώ να κάνω αλλαγές όποτε γουστάρω, χωρίς να χρειάζεται να κάνω bounce/export ξανά και ξανά τα stems. Βέβαια, προς τα τέλη ενός τέτοιου φορτωμένου project, αρχίζει και ζορίζεται πολύ το PC οπότε πρέπει να ανοιγοκλείνω plugins, να ανεβάζω το buffer size, κτλ.
Βασικά ποτέ δεν έκανα export το stereo out για να το κάνω μαστερ. Πάντα γίνεται με plugins με insert στο τελικό out.
Αλλά συχνά φορτώνω τα αγαπημένα μου master plugins και στη διάρκεια του mix, και τα απενεργοποιώ / ενεργοποιώ κατά διαστήματα ώστε να έχω μια ιδέα που θα πάει.
Ένα γκάλοπ για το αν χρησιμοποείτε templates για εξοικονόμηση (πολύτιμου) χρόνου (αλλά και για να μη ανακαλύπτετε το τον τροχό ξανά και ξάνα) κατά το songwriting/recording/mixing.
Ελπίζω οι ερωτήσεις μου να βγάζουν νόημα.
Χρησιμοποιείται κάποιο template όταν ξεκινάτε να δουλεύετε ένα κομμάτι?
Τι tracks έχετε στο template?
Χρησιμοποιείται folders (δεν ξέρω πώς το ονομάζει το κάθε daw αυτό) για να groupάρετε tracks?
Χρησιμοποιείτε διαφορετικά templates πχ. άλλο για songwriting/recording άλλο για mixing κλπ?
Αντιγράφω τον κατάλογο (folder) του τελευταίου χρονικά project που χρησιμοποιούσε την ίδια ή παραπλήσια ενορχήστρωση. Αυτό λειτουργεί πολύ καλά μέχρι στιγμής..
Ένα γκάλοπ για το αν χρησιμοποείτε templates για εξοικονόμηση (πολύτιμου) χρόνου (αλλά και για να μη ανακαλύπτετε το τον τροχό ξανά και ξάνα) κατά το songwriting/recording/mixing.
Ελπίζω οι ερωτήσεις μου να βγάζουν νόημα.
Χρησιμοποιείται κάποιο template όταν ξεκινάτε να δουλεύετε ένα κομμάτι?
Τι tracks έχετε στο template?
Χρησιμοποιείται folders (δεν ξέρω πώς το ονομάζει το κάθε daw αυτό) για να groupάρετε tracks?
Χρησιμοποιείτε διαφορετικά templates πχ. άλλο για songwriting/recording άλλο για mixing κλπ?
2. Ορχήστρα για να μην κάθομαι και περνάω ένα ένα πλαγκιν και εξπρεσσιον μαπ.
3. Ναι, αλλά στο cubase ο φάκελος δεν groupάρει, μόνο εμπεριέχει τρακς για εξοικονόμηση χώρου.
4. Αν χρησιμοποιούσα templates εντατικότερα μπορεί. Στο cubase γενικά υπάρχουν και προφιλ. Οπότε αν δουλεύεις ένα πρότζεκτ και είσαι κομπλέ από θέμα σύνθεσης π.χ. και θες μετά να μιξάρεις, μπορείς να αλλάξεις το πρισετ στοιχείων ελέγχου, και στα τρακ στο παράθυρο ενορχήστρωσης π.χ. να μην έχεις monitor, rec enable και τέτοια, να έχεις bypass eq, inserts, send, read write automation κτπ.. Το ίδιο και για την κονσόλα. Θα μου πεις μπορείς να τα έχεις όλα να φαίνονται πάντα. Ναι, σύμφωνοι, αν δεν πήζει εύκολα το μάτι από την πολλή πληροφορία, ναι.
Γενικά πιστεύω ότι το template πρέπει να δουλεύεται αν αναζητείται συνοχή μεταξύ πολλών πρότζεκτ. Αν κάποιος φτιάχνει μια συλλογή τραγουδιών, ένα άλμπουμ, αν έχει ένα συγκεκριμένο σχήμα που ηχογραφεί. Τότε ναι, αφού υπάρχει κοινή αφετηρία, ναι.
Για κάποιον σαν κι εμένα που γράφω ό,τι μου ρθει, δεν έχω νιώσει ακόμα την ανάγκη για χρήση ενός template. Αν έχω ένα τρακ πετυχημένο σε ένα πρότζεκτ που θέλω να το βάλω και σε ένα καινούργιο ως αφετηρία, κάνω import track από το παλιό πρότζεκτ στο καινούργιο. Αυτά από εμένα.
Γενικά πιστεύω ότι το template πρέπει να δουλεύεται αν αναζητείται συνοχή μεταξύ πολλών πρότζεκτ. Αν κάποιος φτιάχνει μια συλλογή τραγουδιών, ένα άλμπουμ, αν έχει ένα συγκεκριμένο σχήμα που ηχογραφεί. Τότε ναι, αφού υπάρχει κοινή αφετηρία, ναι.
Για κάποιον σαν κι εμένα που γράφω ό,τι μου ρθει, δεν έχω νιώσει ακόμα την ανάγκη για χρήση ενός template. Αν έχω ένα τρακ πετυχημένο σε ένα πρότζεκτ που θέλω να το βάλω και σε ένα καινούργιο ως αφετηρία, κάνω import track από το παλιό πρότζεκτ στο καινούργιο. Αυτά από εμένα.
ΔΕΝ ΚΑΤΕ ΒΑΙ ΝΩ! ΔΕΝ ΚΑΤΕ ΒΑΙ ΝΩ! (ούτε να ψηφίσω, βρε ουουουουουουουστ. Εξάλλου γιατί να παίζουμε με τη φλόγα; Σε αυτή τη χώρα επιβιώνουμε 3.500 χρόνια από καθαρή τύχη. Ιφ ιτ αίηντ μπρόουκ, ντόουντ φιξ ητ!)
Ετσι και αλλιως και που ψηφιζουν, το 99.9% με template ψηφιζουν, ο παππους μου ηταν στο βουνο, ο Αντρεας μας εδωσε να φαμε κρεας, ψωμι ελια και κωτσο τα μαλλια κλπ κλπ κλπ
Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας βοηθήσει να εξατομικεύσετε το περιεχόμενο, να προσαρμόσετε την εμπειρία σας και να σας κρατήσει συνδεδεμένους εάν εγγραφείτε.
Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε αυτόν τον ιστότοπο, συναινείτε στη χρήση των cookies από εμάς.