Cheap tones loving each other(?)

ez

Performance Guru
Μηνύματα
1,830
Πόντοι
1,038
Τελευταία αυτή η σκέψη με προβληματίζει αρκετά...είχα την ευκαιρία για πολλές δοκιμές -και στο παρελθόν και πρόσφατα- με δικό μου ή δανεικό εξοπλισμό, θα ήθελα ειλικρινά αν έχετε παρόμοιες εμπειρίες να ακούσω τις απόψεις σας επι του θέματος.

Διευκρίνηση 1: ο παίκτης που γνωρίζει τι θέλει και ξέρει να παίζει, με τον ένα η τον άλλο τρόπο θα βγάλει ήχο, το ξέρουμε αυτό, οπότε σχόλια του τύπου "άμα ξέρεις τι θέλεις και τα χέρια σου πετάνε θα βγάλεις ήχο" καλύτερα να τ'αφήσουμε για άλλα θέματα...

Διευκρίνηση 2: αναφέρομαι σε "φθηνό" εξοπλισμό, όχι σε απαράδεκτο...και μάλιστα πολλές φορές κόστους διόλου ευκαταφρόνητου...

Λοιπόν...

Έχουμε απο τη μία Α κιθάρα και Α ενισχυτή, "φθηνά" και τα δύο.

Απο την άλλη, Β κιθάρα και Β ενισχυτή, ακριβά σε όλα τους.

Έχω διαρκώς την αίσθηση πως κάθε που μπλέκεις το Α με το Β και τούμπαλιν, ο τελικός ήχος δεν είναι καλός...ακόμα χειρότερα  ;D ο ήχος απο το Α+Α μου φαίνεται κατά κανόνα "καλύτερος" απο Α+Β η Β+Α...

Γενικότερα, τα "φθηνά" νομίζω ακούγονται καλύτερα μαζί και ομοίως τα "ακριβά"...όμοιος ομοίω αεί πελάζει;;  ;D

 
ez είπε:
ο ήχος απο το Α+Α μου φαίνεται κατά κανόνα "καλύτερος" απο Α+Β η Β+Α...

Γενικότερα, τα "φθηνά" νομίζω ακούγονται καλύτερα μαζί και ομοίως τα "ακριβά"...όμοιος ομοίω αεί πελάζει;;  ;D
δεν νομίζεις Ηλία...  ;) :)

ένα "κλασικό φαινόμενο" σε οποιαδήποτε audio αλυσίδα, είναι το "ακριβό" (όταν φυσικά η τιμή ανταποκρίνεται στην ποιότητα), να ξεμπροστιάζει το "φθηνό" αναδεικνύοντας υπερθετικά τις όποιες "αδυναμίες" του (αυτές που ανάλογα κρύβει ένα φθηνό συνοδό)...

το αποτέλεσμα της συνισταμένης του τελικού ήχου που φτάνει στα αυτιά μας λοιπόν, συνήθως οδηγεί στην ορθή διαπίστωσή που διατύπωσες παραπάνω...

ΥΓ. το "σωστό" matching κατά κανόνα είναι πολύυυυ πιο δύσκολο από το να βρεις αξιόλογες μονάδες κατά μόνας...

 
Ετοιμαζόμουν να γραψωα τα ιδια. Γενικα οι εταιρείες ειναι ή αισθάνονται υποχρεωμένες να δωσουν κάτι decent στον πρωταρη εστιάζοντας σε βασικές αρχές.  Αντιθετα από τον παλιό το θεωρούν υποχρέωση του να ξέρει να ματσαρει.

 
Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί το φτηνό δεν μπορεί να είναι αυτό που σου δίνει τον ήχο που θέλεις.

Για παράδειγμα η squire cv που είναι η αγαπημένη μου κιθάρα πάλι αυτή την εποχή ,έχει ακριβώς τον ήχο που θέλω και που ταιριάζει στην μπάντα, είτε επάνω στον πανάκριβο marshal είτε στους μπουτίκ ενισχυτές που έχω σε profile στον κεμπερ.

Δεν είμαι ο μόνος, όλοι συμφωνούν ότι η cv είναι η αγαπημένη τους και έχουν ακούσει όλες τις άλλες ακριβές που έχω.

Θα ήταν καλύτερα δηλαδή να κάνω ταίρι την κιθάρα μου με έναν φτηνό ενισχυτή;

Ίσως δεν κατάλαβα καλά αλλά δεν νομίζω πως συμφωνώ.

 
Οι άλλες σου ακριβές panorie είναι fender ή φεντεροειδή ή κάτι άλλο;

 
panorios είπε:
Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί το φτηνό δεν μπορεί να είναι αυτό που σου δίνει τον ήχο που θέλεις.
δεν το καταλαβαίνεις, μάλλον γιατί κανείς δεν υποστήριξε κάτι τέτοιο... ;)  :)

 
σε γενικες γραμμες, στα περισσοτερα επαγγελματα, κανενας δεν δινει λεφτα για εργαλεια χωρις αυτα να το αξιζουν. Αντε να την πατησεις μια δυο φορες, καταληγεις να πληρωνεις για πραγματα που ξερεις οτι για σενα θα πιασουν τοπο τα λεφτα τους.

πχ το αν μια squier ειναι καλυτερη λυση απο μια αμερικανικη η custom shop fender πανω σε εναν ενισχυτη η οχι, η το τι αξιζει για σενα να πληρωσεις, μπορεις πραγματικα να το καταλαβεις μονο αν παιξεις με ολες, σε κανονικες συνθηκες χρησης. Εχει να κανει με τα οργανα, το παιξιμο, τα αυτια και τις προσδοκιες σου, κτλ κτλ..

  αν κατα κανονα τα φτηνα ηταν τα καλυτερα, θα ειμασταν ολοι πανευτυχεις (και με περισσοτερα λεφτα για την εφορια, δντ, κτλ)!  ;D Αλλα συνηθως, μολις παρεις το πρωτο καλο.. αρχιζεις να παρατηρεις τις αδυναμιες του κακου, του μετριου.. και τελικα καταληγεις σε μια ισορροπια  αποδοσης/αναγκων/δυνατοτητων/παθους

  θυμαμαι οταν απο ενισχυτη της σειρας πηρα τον πρωτο μου Boogie studio 22+, ακουγα πραγματα απο την κιθαρα μου που δεν ηξερα οτι υπηρχαν πριν (μια fender lead II). Ε μετα πηρα και μια gibson sg custom και εδεσε το πραγμα :)

απ την αλλη, το μοναδικο πολυεφφε που εχω (εκτος απο πεταλια), ειναι ενα αρχαιο pod xt (το φασολι), που με βολευει αφανταστα στις δουλειες που το θελω, το ξερω απεξω, και πραγματικα δεν εχω καμμια επιθυμια να παρω κατι καλυτερο στον χωρο (τι θα κανω αμα χαλασει :) ). ... ισως το ερωτημα θα επρεπε να ειναι: σου λειπει κατι απο τον ηχο σου και τα οργανα/ενισχυτες, η ακουσες κατι καλυτερο? Αν οχι εισαι ευτυχης 

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
O "τελικός ήχος" δεν νομίζω ότι έχει να κάνει με το πόσο κοστίζει ο εξοπλισμός.  Τα τελευταία χρόνια περισσότερο από ποτέ, υπάρχουν στην αγορά μουσικού εξοπλισμού, "οικονομικές" αλλά ποιοτικές λύσεις για όλα σχεδόν τα πορτοφόλια. 

Τώρα αν συνεργάζονται καλύτερα μεταξύ τους οι οικονομικότερες κιθάρες με τους αντίστοιχους οικονομικότερους ενισχυτές ή πετάλια κλπ απ' ότι με τα πιο ακριβά νομίζω είναι πιθανό,  αλλά θα ήθελα να το εξηγήσεις λίγο παραπάνω και να μας πεις τι σε οδήγησε σε αυτό το σκεπτικό.

 
Εγω πλαι δεν εχω συναντησει ουτε ΜΙΑ "φτηνη" κιθαρα που να μην ακουγεται 1000 φορες ΚΑΛΥΤΕΡΑ σε εναν "ακριβο" ενισχυτη σε σχεση με εναν "φτηνο".

Το ιδιο εχω παρατηρησει και με τα εφε,δεν εχω συναντησει ουτε ΕΝΑ φτηνο πεταλακι ή πεταλιερα που να μην ακουγεται 1000 φορες καλυτερα σε εναν "ακριβο" ενισχυτη σε σχεση με εναν "φτηνο".

 
ez είπε:
Διευκρίνηση 2: αναφέρομαι σε "φθηνό" εξοπλισμό, όχι σε απαράδεκτο...και μάλιστα πολλές φορές κόστους διόλου ευκαταφρόνητου...

Είμαι σίγουρος ότι πολλοί το έχασαν αυτό το κομμάτι, κρίνοντας από τα σχόλια. Εφόσον μιλάμε για medium-priced εξοπλισμό, στην εποχή μας, μιλάμε για εξοπλισμό που είναι παραπάνω από αξιοπρεπής (είτε μιλάμε για κιθάρες, είτε για ενισχυτές, είτε για οτιδήποτε άλλο) και που είναι σε επαγγελματικά πρότυπα. Ακόμα και χωρίς μόντες / αλλαγές / αναβαθμίσεις.

Με αυτό δεδομένο, είναι πια καθαρά θέμα matching, σε όλα τα επίπεδα, ξεκινώντας από τον παίχτη & την τεχνική του και περιλαμβάνοντας από τις πένες και χορδές προτίμησής του, μέχρι τα καλώδια και ξέρω'γω τί άλλο.

Δεν νομίζω σε αυτό το επίπεδο να υπάγονται τα πράγματα σε (αυστηρούς) κανόνες και γενικεύσεις. Ίσως κάποιοι γενικότεροι κανόνες / κατευθυντήριες γραμμές να υφίστανται ("αυτές" οι κιθάρες με "αυτούς" τους ενισχυτές είναι κλασικό ζευγάρωμα π.χ.) αλλά πέραν τούτου...

 
Αυτη τη στιγμη εχω στο σπιτι μια "φτηνη" κιθαρα (Squier 72 tele),εχω επισης εναν "ακριβο" VOX AC4HW & εναν "φτηνο" VOX AC4C1 & oi 2 με 12" μεγαφωνα....

Sorry boys η κιθαρα ακουγεται AIΣΘΗΤΑ  καλυτερα στον HW  :)

 
Σπίτι μου...πριν απο έξι μήνες...

Πακέτο Α... Fender Mexican Standard  Strat και Vox Ac4Tv

Πακέτο Β (5πλασιας αξίας) Fender Custom Shop 60  Strat και  Cornell Romany Plus.

Οι δυο κιθαρες στον Vox...συμπεράσματα των δυο ιδιοκτητών  ( επηρεασμένοι ισως και απο το logo) ...

Η CS ειναι μάλλον καλύτερη αλλά η Mexican 'στρατοκαστεριζει' περισσότερο και ισως στη μίξη, στην μπάντα, στο τραγούδι να εχει περισσότερο ενδιαφέρον και μπλα μπλα μπλα...

Οι δυο κιθαρες στον Cornell ...

Η Mexican Ακουγόταν πολυ καλύτερα στον Cornell σε σχέση με τον Vox,  αλλά μόλις κούμπωσαμε την CS  στον Cornell, η Mexican πήγε για αλλαγή μαγνητων ;)

Αλλά σχόλια δεν υπήρξαν...

 
Ενδιαφέρουσα θέση Ηλία αν και προσωπικά θα συμφωνήσω με ΣΦ. Ούτε εμένα μου έχει τύχει ποτέ low budget κιθάρα να ακούγεται καλύτερα σε low budget ενισχυτή απ' ό,τι σε έναν ακριβό. Το matching που αναφέρει ο npap ίσως αφορά περισσότερο ηχοληπτικό εξοπλισμό (hardware/software).

Στην αρχική εξίσωση βέβαια υπάρχει ένα πρόβλημα: Η ηχητική ποιότητα μιας ηλεκτρικής κιθάρας είναι σε πολύ μεγαλύτερο βαθμό υποκειμενικό θέμα απ' ό,τι αυτή ενός ενισχυτή. Εξ ου και είναι πολύ κοινό, αν ο ενισχυτής είναι ο κοινός παρονομαστής, η φθηνή κιθάρα να μας κάνει περισσότερο. Το αντίθετο είναι πολύ πιο σπάνιο νομίζω.Με άλλα λόγια ένας "ακριβός" ενισχυτής μεταφράζει πολύ αντικειμενικότερα τη χρηματική αξία του σε ήχο. Αυτό σημαίνει ότι ο ένας εκ των δύο παραγόντων είναι σχετικά σταθερός ενώ ο άλλος αρκετά ασταθής. Δε νομίζω ότι, υπό αυτές τις συνθήκες, μπορεί να παραχθεί κάποιο ασφαλές συμπέρασμα παρά μόνο περιστασιακές παρατηρήσεις που πολλές φορές μάλιστα οφείλονται σε συμπτώσεις. Αυτά τουλάχιστον μπορώ να καταθέσω από προσωπική εμπειρία.

 
Superfunk είπε:
αμ τι περιμενες και εσυ απο τους φτηνους κεραμικους μαγνητες της ΜΙΜ...παλι καλα που....επαιζε 
Στον συμπιεσμένο boxy ήχο του Vox (τα καλύτερα 150€ Που έχω επενδύσει σε αγγελία του Noiz)  δε φαινόταν τοςο η αδυναμία, το ερμήνευσαμε ως διαφορετικό ήχο...Στον Romany που ανέπνευσαν και οι δυο κιθαρες... φάνηκαν οι φτηνοί κεραμικοί ;)
 
schreivox είπε:
Οι άλλες σου ακριβές panorie είναι fender ή φεντεροειδή ή κάτι άλλο;
Μία vigier excalibur με DiMarzio PAF Classics

και μια warmoth με Lindy Fralin Vintage Hot.

Και εξακολουθώ να μην καταλαβαίνω, ο ήχος που θέλεις δεν είναι το ζητούμενο;

Υπάρχει η πιθανότητα κάπου να υπάρχει ένας φτηνός ενισχυτής που να κάνει το τέλειο ταίρι με την φτηνή κιθάρα σου αλλά δεν νομίζω ότι αυτό είναι ο κανόνας.

 
nklshp είπε:
Στον συμπιεσμένο boxy ήχο του Vox (τα καλύτερα 150€ Που έχω επενδύσει σε αγγελία του Noiz)  δε φαινόταν τοςο η αδυναμία, το ερμήνευσαμε ως διαφορετικό ήχο...Στον Romany που ανέπνευσαν και οι δυο κιθαρες... φάνηκαν οι φτηνοί κεραμικοί ;)
ναι αλλα και η CS  στον Vox καλυτερα απο την ΜΙΜ θα ακουγονταν φανταζομαι (αν και σε μετριους ενισχυτες ολες οι κιθαρες.....μετριες ακουγονται)

 
Superfunk είπε:
ναι αλλα και η CS  στον Vox καλυτερα απο την ΜΙΜ θα ακουγονταν φανταζομαι (αν και σε μετριους ενισχυτες ολες οι κιθαρες.....μετριες ακουγονται)
ναι, καλύτερα ακουγοταν η CS  αλλά με μικρή διαφορά. Έχοντας όμως το φόβο οτι μας επηρεάζει το logo, προσπαθήσαμε να το ερμηνεύσουμε και ως διαφορετικό ήχο.Η διευκρίνιση σου επίσης για το 12αρι μεγάφωνο νομίζω ειναι καθοριστική. Έχω την υποψία οτι τα 8αρια, 10αρια μεγάφωνα κολακεύουν τις φθηνές κιθαρες...σε σχέση με τις ακριβές.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
δεν μπορώ πολύ να σας βοηθήσω με τη δική μου τωρινή εμπειρία καθώς δεν διαθέτω σοβαρό ενισχυτή ή combo. Μόνο φτηνό practice amp.

Όμως εκείνο που μπορώ να πω με το σημερινό μου σπιτικό και "στουντιακό" σεταπ που είναι ένας Soldano SP77 pro και μετά στο daw με καλό ταίρι ενισχυτή ακουστικών και ακουστικά οι κιθάρες με τους καλούς μαγνήτες ακούγονται waaaaay καλύτερα...

 
Ισως η απαντηση στο αρχικο ερωτημα να εχει να κανει με τις προσδοκιες που εχουμε απο τον καθε συνδιασμο.

Δηλαδη με μια μετρια κιθαρα και εναν μετριο ενισχυτη περιμενουμε ενα μετριο αποτελεσμα απο οτι με τα αντιστοιχα "καλα".

Απο την αλλη πλευρα με την καλη κιθαρα και τον καλο ενισχυτη εχουμε προσδοκιες να ακουσουμε τη συγκλονιστικη διαφορα σε σχεση με τα μετρια,που κατα πασα πιθανοτητα...δεν ειναι και τοσο συγκλονιστικη.

Στο συνδιασμο μεταξυ τους,σιγουρα ενας καλος ενισχυτης ξεμπροστιαζει τις αδυναμιες της μετριας κιθαρας (ειδικα αν εχουμε διπλα το μετρο συγκρισης της καλης κιθαρας) και αντιστροφα ο μετριος ενισχυτης "πνιγει" τις αρετες της καλης κιθαρας.

Κατ εμε με αυτο το σκεπτικο,στεκει μια χαρα το αρχικο ερωτημα.

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top