Boss DM-2W Delay VS Ibanez ES-2 Echo Shifter

Εμένα μου αρέσει και το carbon copy της Mxr, λίγο πιο σκοτεινό από το dm από ό,τι θυμάμαι, διαψεύστε με διαφορετικά. Πάντως, το dm είναι σοβαρό πετάλι. Επειδή δεν έχω δοκιμάσει το waza, έχετε βρει διαφορές;

 
  • Like
Reactions: Nicholas Chili
Κατοχος ενος Boss DM-3 απο το 1983, αλλα εμενα, στο παιξιμο μου πλεον, αν το delay δεν εχει expression pedal ωστε να ρυθμιζω το mix με το ποδι ανα πασα στιγμη, tap για να του δινω ρυθμο και επιλογη αξιων (παρεστιγμενα ογδοα ως επι των πλειστων) δεν μου ειναι λειτουργικο.

 
  • Like
Reactions: Nicholas Chili
Γιατί δεν κοιτάζεις mxr (απλό ή deluxe), ή και κάποιο από τα delay της jam?
Τα MXR έχουν τις πιο αδιάφορες κριτικές από όλα τα delay πετάλια σε αυτή την τιμολογιακή κατηγορία. Βασικά μιλάω για το απλό καθώς με το Deluxe για καποιο λόγο δεν ασχολείται σχεδόν κανένας. 
Στα περισσότερα sites ή reviews που προτείνουν τα καλύτερα Delay πετάλια κατα τη γνώμη τους, τα MXR συνήθως είναι κάπου στη μέση και κάτω στις προτάσεις.
Φυσικά όλα είναι υποκειμενικά και δεν ασπάζομαι σαν "νόμο" ότι μου πλασάρει το κάθε site, απλά συνεχίζω την κουβέντα στη βάση που στήθηκε όλο το θέμα μου. Στο τι "έπιασα" από την ιντερνετική έρευνα.

Γιατί δεν κοιτάζεις mxr (απλό ή deluxe), ή και κάποιο από τα delay της jam?
Σε μία ιδανική οικονομική φάση θα έπαιρνα χωρίς δεύτερη σκέψη το Delay Llama Extreme, ωστόσο δε μπορώ να φτάσω στα 350+ ούτε να ρισκάρω για ένα μεταχειρισμένο από Έλληνα ιδιώτη χωρίς καμία κριτική στα 280.
Για το Delay Llama το απλό, εφόσον παίζει σχετικά στην ίδια τιμή με το DM-2W, προτιμώ το δεύτερο.

Είμαι κάτοχος ενός vintage DM2 και έχουν περάσει πολλά, πάρα πολλά delays απ τα χέρια μου.

Να ξεκινήσω με ένα disclaimer: Το DM2 παίζει να είναι το αγαπημένο μου πετάλι στον πλανήτη. Είναι το πρώτο πετάλι που ξαναγόρασα όταν, πριν 15 χρόνια,  μου έκλεψαν όλον τον εξοπλισμό, οπότε δεν ξέρω αν θα είμαι αντικειμενικός. Αλλά: το DM2 δεν είναι ένα general purpose delay. Είναι το καλύτερο delay αν θέλεις να ακούγεται πραγματικά σαν μέρος του αρχικού σου ήχου, αν θες ένα ζεστό slapback (κάτι που δεν είναι κάτι εύκολο να το πετύχεις με πετάλι που δεν έχει φίλτρο) ή ένα delay που δεν μπερδεύει με αυτό που παίζεις, μιας που με το high cut που έχει όταν το βάζεις πιο κοντά στο max time (300ms) γίνεται κάτι σαν reverb.

Σε σχέση με πολλά νεότερα αναλογικά delays,  ο συνδυασμός του κυκλώματος της Boss με τα Ιαπωνικά Panasonic τσιπάκια, θεωρείται ως ένας από τους καθαρότερους από πλευράς artefacts και πσηφιακίλας που λένε κι οι νοϊζαίοι ?. Υπάρχει κι ακόμη πιο high end κλώνος του DM2 που θεωρείται ίσως το απόλυτο, το παλιό αναλογικό Way Huge Aqua Puss (όχι η επανέκδοση). Όμως και στα υπόλοιπα αναλογικά delays, τα οικονομικότερα με τους Κινέζικους Panasonic κλώνους, τα artefacts θα τα ακούσεις περισσότερο στο max delay time και όταν παίζεις ψηλά στην ταστιέρα. Πολύ ψηλά. Στην πράξη λοιπόν έχω να πω ότι ποτέ δε με έχουν ενοχλήσει, μάλλον δεν είναι και κάτι που έχω παρατηρήσει για να είμαι ειλικρινής. Υπάρχουν θεσπέσια delays με Κινέζικους Panasonic κλώνους, με πρώτο να μου έρχεται στο μυαλό το Delay Llama του ¨δικού μας" Jam.   

Το Echo Shifter δεν το έχω ακούσει αλλά με τόσα αρνητικά δε θα ασχολούμουν όταν υπάρχουν πλέον άπειρες επιλογές.

Τέλος, επειδή επιμένεις για "φουλ αναλογικό": Ο μόνος λόγος για να πάει κάποιος σήμερα σε αναλογικό delay, είναι γιατί θέλει ένα συγκεκριμένο χαρακτήρα και το mojo. Τα μόνα αναλογικά πετάλια που όντως με τη δισκογραφία που έχουν πίσω το δικαιολογούν αυτό, είναι τα παλιά EH Memory Man και Boss DM2 (τελείως διαφορετικός μεταξύ τους ήχος). Άντε αν θες κάτι πολύ "whacky" και σηκώνει η τσέπη να πας απ τα καινούργια και σε κάποιο Chase Bliss. 

Σε άλλη περίπτωση υπάρχουν τόσα καταπληκτικά ψηφιακά πετάλια τα οποία ξεκινάν από Ελβετικούς σουγιάδες όπως το επίσης Ελληνικό Crazy Tube Circuits Time. Είναι βασισμένο στο Deep Blue Delay της ιδιοφυΐας που λέγεται Bjorn Juhl αλλά προσθέτει ένα πολύ έξυπνο filtering που μπορεί να τοποθετήσει τα delays όσο μπροστά ή πίσω μπορεί να χρειάζεται και να δώσει αναλογικό ή tape χαρακτήρα. Υπάρχουν επίσης mojo machines όπως το καινούργιο Space Echo που έχει βγάλει η Boss που κι εγώ το λιγουρεύομαι. 

Όπως είπα το DM2 είναι η αδυναμία μου. Αλλά για να είμαι ξεκάθαρος, έχω και δύο Eventide H9 στην πεταλιέρα να του "κάνουνε παρέα"....?

Υ.Γ Αν μου έλεγαν να διαλέξω οπωσδήποτε αναλογικό delay μετά το DM2, θα κοίταγα μόνο το Diamond Memory Lane 2. To παλιό, το μεγάλο, το τετράγωνο με τα original Panasonics. Είναι πολλά, πάρα πολλά τα λεφτά βέβαια...
Σε ευχαριστώ! Να μαθαίνουμε και τίποτα!!!

 
9 ώρες πριν, Nestoras είπε

Έχω στις πεταλιέρες μου τα original Boss DD-2 & DM-2. Είναι πολύ ωραία και τα 2 (το καθένα στον τομέα του). Αν τα βρεις λογική τιμή να τα πάρεις.

Θα σου πρότεινα όμως να δώσεις μια ευκαιρία στο:


Έχω μία σφηνομένη ζαμπονοκασερόπιτα στον εγκέφαλο μου, που με διατάζει ΠΑΡΕ ΑΝΑΛΟΓΙΚΟ, ΠΑΡΕ ΑΝΑΛΟΓΙΚΟ, ΠΑΡΕ ΑΝΑΛΟΓΙΚΟ σε αυτή τη φάση... Ωστόσο επειδή έχω διαβάσει και ακούσει βιντεάκια για το συγκεκριμένο, πρέπει πραγματικά να μαμεί...

 
loiπον Νίκο εχω την λυση....................   κοιτα στο site του jam στα bstock το delay llama την καινουρια εκδοση. εχω δυο delay της jam . γι αυτο που ψαχνεις ειναι κορυφη. προσπαθησε να το προλαβεις

 
Κατοχος ενος Boss DM-3 απο το 1983, αλλα εμενα, στο παιξιμο μου πλεον, αν το delay δεν εχει expression pedal ωστε να ρυθμιζω το mix με το ποδι ανα πασα στιγμη, tap για να του δινω ρυθμο και επιλογη αξιων (παρεστιγμενα ογδοα ως επι των πλειστων) δεν μου ειναι λειτουργικο.
Η μη δυνατότητα Tap-Tempo όπως και το ότι δεν είναι Stereo (λογικό για αναλογικό πετάλι αν και στο παρελθόν έχουν γίνει θαυματάκια όπως το Flux Slipstream) είναι τα μειονεκτήματα της όλης φάσης...

dasdasd.jpg

 
 Το αναλογικο το παιρνεις για φαση slapback, που εκει δε θες tap. Για να το χρησιμοποιησεις για κατι αλλο σε φαση dotted 8ths και τετοια, σε εγγραφη γινεται και μαμαει, αλλα σε κατασταση live-τρεχα-να-προλαβεις ειναι ζορικη η φαση.

 Οποτε για τα ζορικα εχεις το ψηφιακο και καθαριζεις.

 Πιστευω οτι θα το ευχαριστηθεις, φτανει να το θες για αυτο που ειναι. Αν θες με ενα αναλογικο λογικου κοστους να κανεις αυτα που μπορεις με ενα ψηφιακο, δυστυχως δε γινεται, υπαρχει λογος που βγηκαν τα ψηφιακα, και υπαρχει και λογος που τα στουντιο, που εχουν πολυ υψηλοτερες απαιτησεις προγραμματισμου απο την κιθαρα, τα υιοθετησαν αμεσως στα ρακ τους.

 Αν νομιζεις οτι θελεις απαραιτητα tap tempo, αξιες και τα σχετικα, τοτε πολυ απλα μην το παρεις, και μαζεψε φραγκα για κατι αναλογο.

 
Κατοχος ενος Boss DM-3 απο το 1983, αλλα εμενα, στο παιξιμο μου πλεον, αν το delay δεν εχει expression pedal ωστε να ρυθμιζω το mix με το ποδι ανα πασα στιγμη, tap για να του δινω ρυθμο και επιλογη αξιων (παρεστιγμενα ογδοα ως επι των πλειστων) δεν μου ειναι λειτουργικο.
Σε αυτα να προσθεσω επισης το must να εχει ψηφιακο display να ξερω τι μου γινεται

 
Η μη δυνατότητα Tap-Tempo όπως και το ότι δεν είναι Stereo (λογικό για αναλογικό πετάλι αν και στο παρελθόν έχουν γίνει θαυματάκια όπως το Flux Slipstream) είναι τα μειονεκτήματα της όλης φάσης...

Προβολή συνημμένου 36431
To stereo δεν με ενδιαφερει, γιατι εχω σταματησει εδω και πολλα χρονια να παιζω stereo.

Στο στουντιο (ηχογραφηση) ειναι θεμιτο, αλλα εκει ετσι κι αλλιως δεν γραφω με delay. Αυτο μπαινει μετα και μπορει να ειναι καλλιστα ενα tc 2290 που σπερνει.

 
  • Like
Reactions: Nicholas Chili
 Το αναλογικο το παιρνεις για φαση slapback, που εκει δε θες tap. Για να το χρησιμοποιησεις για κατι αλλο σε φαση dotted 8ths και τετοια, σε εγγραφη γινεται και μαμαει, αλλα σε κατασταση live-τρεχα-να-προλαβεις ειναι ζορικη η φαση.

 Οποτε για τα ζορικα εχεις το ψηφιακο και καθαριζεις.

 Αν νομιζεις οτι θελεις απαραιτητα tap tempo, αξιες και τα σχετικα, τοτε πολυ απλα μην το παρεις, και μαζεψε φραγκα για κατι αναλογο.


Το DM-2 όντως κι εγώ το χρησιμοποιώ live σε "80s slapback" ρυθμίσεις ή σαν εφέ για το self oscillation (που έχει καταπληκτικό).  Στο στούντιο αλλάζει η φάση του όμως. Σχεδόν πάντα θα ξεκινήσω από αυτό και μόνο αν δε με βολεύουν τα 300ms θα πάω στα Eventide. Όσο για τα tap tempo, τα παρεστιγμένα κλπ, στο στούντιο πάνω σε γραμμένα drums είναι ζήτημα εξάσκησης να τα παίξεις σωστά. Δε χρειάζεσαι διακοπτάκια...

Γενικότερα έχω να πώ ότι έχω ένα ράφι με vintage αναλογικά πετάλια που λατρεύω αλλά μόνο στις ηχογραφήσεις. Έχω αφήσει πίσω μου τον καιρό που παιδευόμουν από πρόβα σε πρόβα και από live σε live να έχω τον ίδιο ήχο.

Αν παρόλα αυτά όμως εσύ θέλεις να κάνεις τον Edge με αναλογικό delay σε live καταστάσεις, τότε το tap tempo είναι απαραίτητο. Εκεί υπάρχει και το παλιό Memory Man που είχε βγει με tap tempo και το modern classic Diamond Memory Lane 2. Κανένα βέβαια δεν είναι φθηνό αλλά απ την άλλη αν είσαι δωσμένος, δεν είναι καθόλου κακή επένδυση αυτά τα πετάλια. Ήδη θεωρούνται συλλεκτικά και τα προσέξεις σε καμιά δεκαετία θα βγάλεις και σοβαρά λεφτά.

Με την ίδια λογική βέβαια θα σου πρότεινα να πας αφού σου αρέσει σε vintage DM-2 αντί για την επανέκδοση. Εάν είσαι στη φάση που μαζεύεις gear να ξέρεις ότι δεν υπάρχει πιο σημαντικό πράγμα απ το να μπορείς να πάρεις τα χρήματά σου πίσω. Αυτό που κοστίζει 150€ και θα το πουλήσεις 100€ είναι πολύ πιο ακριβό από αυτό που κοστίζει 400€ και θα πουλήσεις 400€ ή και παραπάνω ?

.

 
  • Like
Reactions: Nicholas Chili
Τελικά εγένετο Jam Pedals Delay Llama mk3.
Τα κάνει όλα (φουλ αναλογικό κύκλωμα, ζεστός ήχος στις επαναλήψεις, tap tempo, παρεστιγμένα) και συμφέρει.
Παρασκευή παραλαμβάνω, ευχηθείτε μου καλή τύχη!
Ευχαριστώ πολύ για την κουβεντούλα, την βοήθεια και για τις κατευθύνσεις!
I rest my case ?

DLmk3-FullSize-WhiteBG_4 copy-650x788w.jpg

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα