• Το Noiz σας εύχεται χρόνια πολλά και ένα ευτυχισμένο 2025! 🎊

Bill Markos - Funk the quarantine

Επαναλαμβάνω το σχόλιο μου*

Εξαιρετικό, με αίσθηση του πως πρέπει να είναι πειστικό ένα κομμάτι τέτοιου ύφους. Μπράβο. 

*Μου το έστειλε ο Bill στο FB όποτε ...

 
Ωραιο ακουσμα.

Μπαινω στη διαδικασια του σχολιασμου και δεν βαζω απλα ενα like, για να γραψω καποιες παρατηρησεις και επειδη αξιζει το κομματι σου να ασχοληθουμε περισσοτερο.
Σαν να ημουν πχ ο παραγωγος σου και κανω προτασεις.

Οπως και να το κανουμε, τα "μοτιβα" (επαναληψεις) ειναι το μεγαλο οπλο για να κανουμε τον ακροατη της λαικης μουσικης (εννοω popular μουσικες και οχι για εξειδικευμενα κοινα prog κλπ) να "χωνεψει" την συνθεση μας και γενικοτερα να ισορροπησει μεσα του το πραγμα.

Επισης να κοιταξουμε το στρογγύλεμα της δομης αλλα και των μετρων του κομματιων, οσο περισσοτερο μπορουμε και επιτρεπει η συνθεση.

Εδω λοιπον εχεις ενα 8 μετρο στην αρχη και βαζεις το main theme να ξεκιναει στο 3ο μετρο.
Αυτο απο μονο του ακουγεται βιαστικο.

Eχεις λοιπον 2 μετρα intro και 6 μετρα πρωτο μερος του main theme main theme. "Ανωμαλο" "κουτσο".

Αν σου φαινοταν πολυ τα 4 μετρα για intro και σε κουραζαν,  θα μπορουσες να "εμπλουτιζεις"  σταδιακα το intro μεχρι να φτασεις τα 4 μετρα και μετα να μπεις στο Main theme.

Αναποφευκτα λοιπον το main theme μενει ελλειπες (6μετρο) και ο ακροατης νιωθει να μπαινει στο επομενο μερος νωριτερα απο οτι περιμενει.
Σε αυτο συναινει και το γεγονος οτι εχει την αισθηση 12μετρου chord progression με την αλλαγη απο το Μι στο Λα.

Παμε στα θεματα. Εχεις ωραια θεματα και παιξιματα, αλλα μερικες στιγμες ξεφευγεις και σκεφτεσαι σαν κιθαριστας και οχι σαν συνθετης.

Σαν κιθαριστας πρεπει να σκεφτεσαι μονο στα μερη που ειναι για σολο κιθαρα.
Στα κυριως θεματα θα σκεφτεσαι σαν συνθετης. Δηλαδη το θεμα που φτιαχνεις να εχει μελωδια που τραγουδιεται ή που θα παιζοταν κάλλιστα και απο ενα brass section και που ισως να περιεχει μια καθαρη προταση απο το κυριως οργανο (που θα μπορουσε να ειναι φωνη πχ σε ενα μη instrumental κομματι) και απαντησεις απο αλλα οργανα τα οποια μπορουν να παιξουν και μπουρδου μπουρδου αν θελεις.
Οποτε οπως το ακουγα  το σολο πχ της κιθαρας θα το εβαζα σε αλλο μερος.

Απο το 0.43 μεχρι το 0.51 ειναι περιττο  το μερος. Νωρις για σολακια. Επρεπε κατευθειαν, στο κεφαλι αλυπητα πριν προλαβει να βαρεθει ο ακροατης να μπει το φανταστικο ρεφρεν σου.

Απο το 1.09 - 1.25 περιττο .... εκτος αν το θεωρησεις 2ο intro (outro ουσιαστικα του κυκλου) ή κλεισεις παλι με το main theme κολλητα.
Πρεπει δλδ να εχει νοημα, ουσια το μερος.
Και δεν εχει . Ενα καλο ριφ ας πουμε. Το οποιο λειπει και στο πρωτο ελλειπες 2μετρο intro.
Ετσι λοιπον να μπαινεις και βγαινεις με τον ιδιο τροπο στο βασικο κυκλο του κομματιου.

Το brake (αδειασμα) στο τελος του κυκλου εκει που ηρθε (1.25) ηταν σουπερ.
Μπαινεις μετα (1.43) ωραια στο Λα με ωραιες φρασεις και εκει (1.54) που πρεπει να ανεβεις κι αλλο (μελωδικα) και να τα χωσεις (σαν κιθαριστας πλεον) το κατεβαζεις και το κλεινεις και μενει αδειο το επομενο μερος.

Εγω θα το γυριζα με καποιο τροπο στο κυριως θεμα σαν κλεισιμο του σολο. Μετα βλεπουμε.

Επισης η πρωτη φραση του main theme κατι θελει. Η δευτερη φραση που ανεβαινει οκκταβα ειναι τελεια, αλλα η πρωτη χανεται. Η ενταση θελει ανεβασμα? Kατι θελει. Ειναι "θολη". Δεν "δηλωνει" κατι  με εμφαση.
Η ενταση της κιθαρας θελει γενικα πιο πανω. ΕΙναι η "φωνη" στο κομματι.

Ενα κατα κλειδι τα μερη ειναι σουπερ (οπως πχ το σολο στο 2.45), η δομη με "φρεναρει".

Απλα η αποψη μου.

.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Ωραιο ακουσμα.

Μπαινω στη διαδικασια του σχολιασμου και δεν βαζω απλα ενα like, για να γραψω καποιες παρατηρησεις και επειδη αξιζει το κομματι σου να ασχοληθουμε περισσοτερο.
Σαν να ημουν πχ ο παραγωγος σου και κανω προτασεις.

Οπως και να το κανουμε, τα "μοτιβα" (επαναληψεις) ειναι το μεγαλο οπλο για να κανουμε τον ακροατη της λαικης μουσικης (εννοω popular μουσικες και οχι για εξειδικευμενα κοινα prog κλπ) να "χωνεψει" την συνθεση μας και γενικοτερα να ισορροπησει μεσα του το πραγμα.

Επισης να κοιταξουμε το στρογγύλεμα της δομης αλλα και των μετρων του κομματιων, οσο περισσοτερο μπορουμε και επιτρεπει η συνθεση.

Εδω λοιπον εχεις ενα 8 μετρο στην αρχη και βαζεις το main theme να ξεκιναει στο 3ο μετρο.
Αυτο απο μονο του ακουγεται βιαστικο.

Eχεις λοιπον 2 μετρα intro και 6 μετρα πρωτο μερος του main theme main theme. "Ανωμαλο" "κουτσο".

Αν σου φαινοταν πολυ τα 4 μετρα για intro και σε κουραζαν,  θα μπορουσες να "εμπλουτιζεις"  σταδιακα το intro μεχρι να φτασεις τα 4 μετρα και μετα να μπεις στο Main theme.

Αναποφευκτα λοιπον το main theme μενει ελλειπες (6μετρο) και ο ακροατης νιωθει να μπαινει στο επομενο μερος νωριτερα απο οτι περιμενει.
Σε αυτο συναινει και το γεγονος οτι εχει την αισθηση 12μετρου chord progression με την αλλαγη απο το Μι στο Λα.

Παμε στα θεματα. Εχεις ωραια θεματα και παιξιματα, αλλα μερικες στιγμες ξεφευγεις και σκεφτεσαι σαν κιθαριστας και οχι σαν συνθετης.

Σαν κιθαριστας πρεπει να σκεφτεσαι μονο στα μερη που ειναι για σολο κιθαρα.
Στα κυριως θεματα θα σκεφτεσαι σαν συνθετης. Δηλαδη το θεμα που φτιαχνεις να εχει μελωδια που τραγουδιεται ή που θα παιζοταν κάλλιστα και απο ενα brass section και που ισως να περιεχει μια καθαρη προταση απο το κυριως οργανο (που θα μπορουσε να ειναι φωνη πχ σε ενα μη instrumental κομματι) και απαντησεις απο αλλα οργανα τα οποια μπορουν να παιξουν και μπουρδου μπουρδου αν θελεις.
Οποτε οπως το ακουγα  το σολο πχ της κιθαρας θα το εβαζα σε αλλο μερος.

Απο το 0.43 μεχρι το 0.51 ειναι περιττο  το μερος. Νωρις για σολακια. Επρεπε κατευθειαν, στο κεφαλι αλυπητα πριν προλαβει να βαρεθει ο ακροατης να μπει το φανταστικο ρεφρεν σου.

Απο το 1.09 - 1.25 περιττο .... εκτος αν το θεωρησεις 2ο intro (outro ουσιαστικα του κυκλου) ή κλεισεις παλι με το main theme κολλητα.
Πρεπει δλδ να εχει νοημα, ουσια το μερος.
Και δεν εχει . Ενα καλο ριφ ας πουμε. Το οποιο λειπει και στο πρωτο ελλειπες 2μετρο intro.
Ετσι λοιπον να μπαινεις και βγαινεις με τον ιδιο τροπο στο βασικο κυκλο του κομματιου.

Το brake (αδειασμα) στο τελος του κυκλου εκει που ηρθε (1.25) ηταν σουπερ.
Μπαινεις μετα (1.43) ωραια στο Λα με ωραιες φρασεις και εκει (1.54) που πρεπει να ανεβεις κι αλλο (μελωδικα) και να τα χωσεις (σαν κιθαριστας πλεον) το κατεβαζεις και το κλεινεις και μενει αδειο το επομενο μερος.

Εγω θα το γυριζα με καποιο τροπο στο κυριως θεμα σαν κλεισιμο του σολο. Μετα βλεπουμε.

Επισης η πρωτη φραση του main theme κατι θελει. Η δευτερη φραση που ανεβαινει οκκταβα ειναι τελεια, αλλα η πρωτη χανεται. Η ενταση θελει ανεβασμα? Kατι θελει. Ειναι "θολη". Δεν "δηλωνει" κατι  με εμφαση.
Η ενταση της κιθαρας θελει γενικα πιο πανω. ΕΙναι η "φωνη" στο κομματι.

Ενα κατα κλειδι τα μερη ειναι σουπερ (οπως πχ το σολο στο 2.45), η δομη με "φρεναρει".

Απλα η αποψη μου.

.
Το αντιγράφω, απλά για έμφαση. Μικρό σεμινάριο. 

 
Πολύ χρήσιμη η ανάλυση σου.Χαρα στο κουράγιο σου που το εψαξες τόσο.χαχα Ευχαριστω για τις οποίες παρατηρήσεις.

 
Απλα η αποψη μου.


Επιτέλους Σπύρο μου, γράφεις πολύ ωραία την άποψή σου, εμπεριστατωμένα, αιτιολογημένα, και δίνεις πολύ φαϊ.

Θα ήθελα να το έκανες αυτό συχνότερα, γιατί είναι "σοφία" για όλους μας.

 αλλα οργανα τα οποια μπορουν να παιξουν και μπουρδου μπουρδου αν θελεις.


Σωστός, αλλά με πέθανες .... :classic_biggrin:

 
  • Like
Reactions: gkourmoul1
Συγχαρητήρια για τη δουλειά!

Συμφωνώ και επαυξάνω στα πολύ εύστοχα και χρήσιμα του @Spyros Delta.

Και τι δεν θα ΄δεινα να κάνει το ίδιο στα δικά μου. Ξεκολλάει ο εγκέφαλος!

Να προσθέσω δυο πράγματα που μου τράβηξαν την προσοχή και κατα τη γνώμη μου αφαίρεσαν απο το funk της υπόθεσης.

  1. Η μπασογραμμή είναι χαρακτηριστικά ροκ με αίσθηση όγδοων και έμφαση στο 1. Το funk είναι το μπάσο του.
    Πολλές φορές είναι οι παύσεις και άλλες τα syncopations που το κάνουν funk.
  2. Ενω οι κιθάρες παίζουν ακόρντα φανκ, η μια ακυρώνει την άλλη. Εν ολίγοις είναι πολλές σε πολλά σημεία για να κάνουν εντύπωση.
Δηλαδή στο συνολικό άκουσμα, άκουσα έναν κιθαρίστα να παίζει ακόρντα αισθητικής φανκ με μια μπάντα ροκ. Άκουσε το κομματι άλλη μια φορά και αν πιάσεις τον εαυτό σου να κουνάει το κεφάλι σε τέταρτα, είναι ροκ.

Αυτό βέβαια δεν αφαιρεί καθόλου απο το συνολικό αποτέλεσμα καθως ο καθενας μας λέει τη δική του ιστορία. Κι αυτή είναι ωραία.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα