Bass drum Mic shootout

Χριστόδουλος Καλλιανίδης

LK

Moderator
Staff member
Μηνύματα
13,687
Πόντοι
1,788
Σκέφτομαι να πάρω το AKG D112 (και για kick drum και για bass compo recording), και ψάχνοντας clips στο youtube , έπεσα πάνω σε αυτό το συγκριτικό, και μου άρεσε!

Νομίζω είναι σαφές και περιεκτικό.


 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Ειναι μια χαρα mic,δεν ειναι βεβαια και RE-20 αλλα μια χαρα δουλεια κανει,ειδικα αν θες πιο μοντερνο ηχο κασας.

 
Superfunk είπε:
Ειναι μια χαρα mic,δεν ειναι βεβαια και RE-20 αλλα μια χαρα δουλεια κανει,ειδικα αν θες πιο μοντερνο ηχο κασας.
Ναι , το θέμα έκλεισε, δεν είναι και πολύ ακριβό, και στο ανωτέρω test μου άρεσε.

 
Το Neuman TLM αποδίδει πιό φυσικά την κάσα (όγκο και συνολικό ήχο) λόγω τοποθέτησης κυρίως, αλλά με μεγάλο spill που το κάνει πιό δύσκολο στη μείξη.

Ολα όσα είναι μέσα (τα δυναμικά δηλαδή) ακούν το beater με αφύσικο αποτέλεσμα αν και το έχουμε συνηθίσει. Ο ακροατής από την θέση του δεν ακούει την κάσα έτσι.

Η καμπύλη του AKG βοηθάει όμως αφού είναι low pass, ενώ τα EV και Shure επειδή έχουν ευρύτερο φάσμα (αφού είναι για φωνή κυρίως) είναι πιό bright με περισσότερο κλικ.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
yameth είπε:
Το Neuman TLM αποδίδει πιό φυσικά την κάσα (όγκο και συνολικό ήχο) λόγω τοποθέτησης κυρίως, αλλά με μεγάλο spill που το κάνει πιό δύσκολο στη μείξη.

Ολα όσα είναι μέσα (τα δυναμικά δηλαδή) ακούν το beater με αφύσικο αποτέλεσμα αν και το έχουμε συνηθίσει. Ο ακροατής από την θέση του δεν ακούει την κάσα έτσι.

Η καμπύλη του AKG βοηθάει όμως αφού είναι low pass, ενώ τα EV και Shure επειδή έχουν ευρύτερο φάσμα (αφού είναι για φωνή κυρίως) είναι πιό bright με περισσότερο κλικ.

Έτσι είναι, ακριβώς.

Κατέληξα στο AKG για δύο λόγους,

1ον Για εγράφη τύμπανων με  3 (τόσα σκέφτομαι) ή και περισσότερα mics , μου φάνηκε ότι ήταν το μόνο που «απομόνωνε» πατίνια (καλά αυτά δεν τα έπιανε καθόλου) αλλά και snare συχνοτικά χωρίς να χάνει ιδιαίτερα σε brightness, πράγμα που κάνει την περαιτέρω επεξεργασία ευκολότερη .

2ον  Κατά τη γνώμη μου και τα γούστα μου, μου άρεσε και για bass combo recording mic. Πιο Fat ήχος σε σχέση με άλλα δυναμικά (φωνής- κιθάρας) mics.  

 
Eγώ έχω το D 112 και το Perception 220.Είμαι πολύ ευχαριστημένος και αυτά τα δύο μαζί κάνουν θαύματα,και τα χρησιμοποιούν πολλοί.Δεν νομίζω να το μετανώσεις...

 
chrisvek είπε:
Eγώ έχω το D 112 και το Perception 220.Είμαι πολύ ευχαριστημένος και αυτά τα δύο μαζί κάνουν θαύματα,και τα χρησιμοποιούν πολλοί.Δεν νομίζω να το μετανώσεις...
Σε ευχαριστώ για το review! Το έχεις χρησιμοποιήσει ποτέ και σε  ενισχυτή μπάσου;

 
Δυστυχώς όχι!Δεν έκατσε τέτοια φάση,αλλά είμαι κατά 99% σίγουρος οτι δεν θα έχεις πρόβλημα(Λόγω σχεδιασμού κ πολικού διαγράμματος)είναι κατά βάση σχεδιασμένο για "μπάσες-χαμηλές"συχνότητες...

 
chrisvek είπε:
Δυστυχώς όχι!Δεν έκατσε τέτοια φάση,αλλά είμαι κατά 99% σίγουρος οτι δεν θα έχεις πρόβλημα(Λόγω σχεδιασμού κ πολικού διαγράμματος)είναι κατά βάση σχεδιασμένο για "μπάσες-χαμηλές"συχνότητες...
Και εγώ έτσι φαντάζομαι (γιατί και σαν amp mic μόνο reviews είδα/ διάβασα, δεν το δοκίμασα). Είναι και όμορφο το σκασμένο!  :D

 
Τα μικρόφωνα τα κρίνει κάποιος πάντα σε σχέση με την χρήση (όργανο, παίχτης,τοποθέτηση, χώρος) και όχι μεμονωμένα από ένα παράδειγμα....

Το 112 ανήκει ουσιαστικά στην ίδια κατηγορία με τα re20,sm7b κλπ δηλαδή σε αυτά που θα ονομάζαμε extended frequency response dynamic microphones και αυτό έχει να κάνει με την κατασκευή τους και πιο συγκεκριμένα το μέγεθος της μεμβράνης του κινητού τμήματος της κάψας αλλά κυρίως με την κατασκευή του θόλου, δηλαδή με τον τρόπο με τον οποίο εισέρχεται ο αέρας στο πίσω μέρος του transducer και που καθορίζει την χαμηλοσυχνοτική ως επιτο πλείστον απόκριση.....

Οι ουσιαστικές διαφορές ανάμεσα στα re20,sm7b και στα υπόλοιπα του είδους (112, PR40 και αρκετά ακόμη) είναι πως τα πρώτα έχουν μεταβλητή απόκριση μέσω αντίστοιχα μεταβλητής, μηχανικά θέσης του πηνίου σε σχεση με τις οπές του θόλου ενώ τα υπόλοιπα έχουν μια προκαθορισμένη μόνιμη συχνοτική συμπεριφορά (και αυτό είναι κάτι που καθιέρωσε η ev με το re20 ονομάζωντας το variable D).

Σε ότι αφορά το 112 πιο συγκεκριμένα είναι "κατασκευαστικά" σχεδιασμένο για χαμηλοσυχνοτικά όργανα που όμως και αυτό είναι βασικό "κινούν" μεγάλες ποσότητες αέρα ...με απλά λόγια είναι ιδανικό για το Kick drum μέσα ή έξω ή μπροστά από ένα 15" μεγάφωνο ενισχυτή μπάσου ή και ένα 12" κιθάρας....

Η απόκριση του είναι αυτό που θα ονομάζαμε scooped δηλαδή έχει έντονο bump όσο στα χαμηλά (γύρω στα 100Hz) όσο όμως και στα ψηλά μεσαία (περίπου 2 με 5κ) κάτι που το κάνει ιδανικό για περιπτώσεις που εκτός από το χαμηλό μέρος θέλουμε έντονη παρουσία και στα ψηλά μεσαία.....πχ ο κόπανος από την κάσα ή το picking από ένα ροκ μπάσο....

Ένα ιδιαίτερο χαρακτηριστικό που καθιστα το 112 ιδανικό για Kick drum ειδικά όταν μιλάμε για "κλειστό" resonant head και τοποθέτηση μπροστά από αυτό (έξω από την κάσα δηλαδή) είναι το πολύ καλό side rejection που έχει στις ψηλότερες περιοχές όπου ουσιαστικά το καρδιοειδές διάγραμμα μετατρέπεται σε εντελώς κατευθηντικό "πιάνωντας" μόνο από "εμπρός" και διευκολύναντας μας έτσι να αποφύγουμε το spill από πιάτα και λοιπά κομμάτια του σετ.

αυτά....καλημέρα  :)

 
nikodemos είπε:
Τα μικρόφωνα τα κρίνει κάποιος πάντα σε σχέση με την χρήση (όργανο, παίχτης,τοποθέτηση, χώρος) και όχι μεμονωμένα από ένα παράδειγμα....

Το 112 ανήκει ουσιαστικά στην ίδια κατηγορία με τα re20,sm7b κλπ δηλαδή σε αυτά που θα ονομάζαμε extended frequency response dynamic microphones και αυτό έχει να κάνει με την κατασκευή τους και πιο συγκεκριμένα το μέγεθος της μεμβράνης του κινητού τμήματος της κάψας αλλά κυρίως με την κατασκευή του θόλου, δηλαδή με τον τρόπο με τον οποίο εισέρχεται ο αέρας στο πίσω μέρος του transducer και που καθορίζει την χαμηλοσυχνοτική ως επιτο πλείστον απόκριση.....

Οι ουσιαστικές διαφορές ανάμεσα στα re20,sm7b και στα υπόλοιπα του είδους (112, PR40 και αρκετά ακόμη) είναι πως τα πρώτα έχουν μεταβλητή απόκριση μέσω αντίστοιχα μεταβλητής, μηχανικά θέσης του πηνίου σε σχεση με τις οπές του θόλου ενώ τα υπόλοιπα έχουν μια προκαθορισμένη μόνιμη συχνοτική συμπεριφορά (και αυτό είναι κάτι που καθιέρωσε η ev με το re20 ονομάζωντας το variable D).

Σε ότι αφορά το 112 πιο συγκεκριμένα είναι "κατασκευαστικά" σχεδιασμένο για χαμηλοσυχνοτικά όργανα που όμως και αυτό είναι βασικό "κινούν" μεγάλες ποσότητες αέρα ...με απλά λόγια είναι ιδανικό για το Kick drum μέσα ή έξω ή μπροστά από ένα 15" μεγάφωνο ενισχυτή μπάσου ή και ένα 12" κιθάρας....

Η απόκριση του είναι αυτό που θα ονομάζαμε scooped δηλαδή έχει έντονο bump όσο στα χαμηλά (γύρω στα 100Hz) όσο όμως και στα ψηλά μεσαία (περίπου 2 με 5κ) κάτι που το κάνει ιδανικό για περιπτώσεις που εκτός από το χαμηλό μέρος θέλουμε έντονη παρουσία και στα ψηλά μεσαία.....πχ ο κόπανος από την κάσα ή το picking από ένα ροκ μπάσο....

Ένα ιδιαίτερο χαρακτηριστικό που καθιστα το 112 ιδανικό για Kick drum ειδικά όταν μιλάμε για "κλειστό" resonant head και τοποθέτηση μπροστά από αυτό (έξω από την κάσα δηλαδή) είναι το πολύ καλό side rejection που έχει στις ψηλότερες περιοχές όπου ουσιαστικά το καρδιοειδές διάγραμμα μετατρέπεται σε εντελώς κατευθηντικό "πιάνωντας" μόνο από "εμπρός" και διευκολύναντας μας έτσι να αποφύγουμε το spill από πιάτα και λοιπά κομμάτια του σετ.

αυτά....καλημέρα  :)
:o :o :o

Thanq Νικόδημε!!!!!!

 
Γεια χαρά.. Το 112 είναι μια χαρά μικρόφωνο και θα πάρεις αρκετούς ήχους αν παίξεις με την τοποθέτησή του.

Εγώ χρησιμοποιώ το EV ND-868 το οποίο είναι πολύ καλό μικρόφωνο και βοηθάει στο να πάρεις έναν σχεδόν έτοιμο ήχο για πολλές χρήσεις (είδη μουσικής). Δεν είναι σαν το Audix d6 που έχει μόνο ήχο ..metallica :). Μειονέκτημα και πλεονέκτημα ταυτόχρονα είναι ότι δεν πολυκαταλαβαίνει από αλλαγές στην τοποθέτηση και λίγο-πολύ θα σου δώσει τον χαρακτήρα του.

Κατά τη γνώμη μου χρειάζονται και τα 2 για ολοκληρωμένη ..παλέτα.

*Και ένα δείγμα χωρίς πολύ πείραγμα για να ακούσεις πως κάθεται o ήχος του 868 σε όλο το σετ (24' κάσα)

nd868inAction.wav

 

Attachments

haryy είπε:
Γεια χαρά.. Το 112 είναι μια χαρά μικρόφωνο και θα πάρεις αρκετούς ήχους αν παίξεις με την τοποθέτησή του.

Εγώ χρησιμοποιώ το EV ND-868 το οποίο είναι πολύ καλό μικρόφωνο και βοηθάει στο να πάρεις έναν σχεδόν έτοιμο ήχο για πολλές χρήσεις (είδη μουσικής). Δεν είναι σαν το Audix d6 που έχει μόνο ήχο ..metallica :). Μειονέκτημα και πλεονέκτημα ταυτόχρονα είναι ότι δεν πολυκαταλαβαίνει από αλλαγές στην τοποθέτηση και λίγο-πολύ θα σου δώσει τον χαρακτήρα του.

Κατά τη γνώμη μου χρειάζονται και τα 2 για ολοκληρωμένη ..παλέτα.

*Και ένα δείγμα χωρίς πολύ πείραγμα για να ακούσεις πως κάθεται o ήχος του 868 σε όλο το σετ (24' κάσα)
Σε ευχαριστώ πάρα πολύ Χάρη!!! Και για το review και για το sample.  Εξαιρετικός ο  ήχος του sample και συνολικά και της κάσας (αλλά δεν με εκπλήσσει αυτό από εσένα) ! Στην παρούσα φάση λέω να μείνω στην αγορά μόνο του 112. Τίποτα δεν αποκλείεται βέβαια για το μέλλον.

Το πολύ ενδιαφέρον και ευχάριστo είναι ότι η ηχοληπτική elite του noiz θεωρεί καλό μικρόφωνο το 112, και αυτό αν μη τι άλλο με καθησυχάζει, μέχρι να το διαπιστώσω και μόνος μου. Σε κάνα- δύο μέρες υποθέτω θα το έχω στα χέρια μου, και μακάρι να χαλαρώσω και από τα επαγγελματικά μου και να βρω το χρόνο με την άνεση μου να «παίξω» μαζί του. Όπως και σε όλους σας φαντάζομαι, η απόκτηση καινούριου gear σου δίνει και ένα δημιουργικό boost, το οποίο ελπίζω να με βγάλει και από τη μουσική αδράνεια των τελευταίων μηνών. Και πάλι σας ευχαριστώ όλους σας για την αναλυτική σας επιχειρηματολογία και τα σχόλια σας σχετικά με το θέμα.

 

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top