αυτοδιδακτος > πως?

jasonf

Νέο μέλος
Μηνύματα
15
Πόντοι
1
ασχολουμαι με την παραγωγη αρκετο καιρο αλλα ποτε δεν ειχα μαθει καποιο οργανο η εστω σκετη θεωρια. ημουνα (και ειμαι) σε φαση βλεποντας και κανοντας οσο αναφορα τις νοτες και γενικοτερα τη συνθεση, αλλα οπωσ περναει ο καιρος και εχει φυγει η πολλη ορεξη για βλεποντας και κανοντας δεν βγαινει τπτ.

πηρα πληκτρα και κατι εχω αρχισει και βγαζω αλλα αυτο βεβαια δεν λυνει το προβλημα του... "απο νοτες μηδεν".κ ετσι λεω να πεσω με τα μουτρα στο διαβασμα.

πηγα νακα και ρωτησα για βιβλια αλλα τελικα δεν πηρα γιατι δεν βρηκα κατι που να ειναι ενδιαφερον η δεν ημουνα σιγουρος αν ειναι αυτο που χρειαζομουνα. ψαχνω για κατι που να μην εχει και πολυ παρτιτουρα (ειμαι midi boy) και να ειναι σχετικα ευκολο με την εννοια απλο και χωρις πολλα πολλα που θα μπορουσαν να με μπερδεψουν αλλα και να ειναι βασισμενο σε πληκρα / πιανο.

το βουλωνω.. τι προτινετε?

 
Φίλε μου, αν η ηλικία σου και τα οικονομικά σου το επιτρέπουν, αναζήτησε κάποιον δάσκαλο. Αυτός θα πρέπει να είναι πρόθυμος να καταλάβει τις ιδιαιτερότητες των αναγκών σου, και εσύ θα πρέπει να είσαι πρόθυμος να δεχτείς αυτά που (στην αρχή) θα σε "μπερδέψουν".

Αν όντως θέλεις αυτό που λες ότι θέλεις, αυτός είναι ο συντομότερος τρόπος, και (έχε υπ' όψιν σου) ότι μπορεί να σου αρέσει κιόλας μετά από λίγο καιρό.

Καλή επιτυχία.

 
δεν ειναι θεμα αν θα μου αρεσει γιατι αυτο το ξερω.. για αυτο ειμαι και διατεθημενος να μαθω μονος μου.

αλλα προσ το παρων τα οικονομικα μου δεν το επιτρεπουν.

 
Νομιζω οτι κανεις μια "ανιση" μαχη γνωσης και πρακτικης! Ο δρομος για τη γνωση, ειναι σπαρμενος με αγκαθια ( εε..καποιος μεγαλος το ειχε πει αυτο, αλλα μου διαφευγει:P ). Εσυ αναζητας κατι που δεν θα σε κανει να κουραστεις πολυ και μεσα σε 2-3 βιβλια, να βρεις αυτο που αλλοι εκαναν 10 χρονια να το βρουν...Ισως να πρεπει να θεσεις αλλες βασεις στην αναζητηση σου...και καλο διαβασμα:)

 
Φιλε μου αυτο που ζητας ειναι λιγο δυσκολο!!!Το μονο που θα σου προτεινα να κανεις ειναι να βαλεις καποιο φιλο σου να σου δειξει 5 πραγματα γυρω απο τα πληκτρα,τα πολυ βασικα δηλαδη ποιες νοτες ειναι στο πενταγραμμο κτλ.

Μετα προσπαθησε να βρεις καμμια παρτιτουρα υπερβολικα ευκολη κ σιγα σιγα προσπαθησε να την παιξεις.

Αν δεν εχεις παντως κανεναν να σου δειξει τοτε προσπαθησε να βρεις το

Beginner Piano MasterClass.Ειναι ενα προγραμμα το οποιο το φορτωνεις στον υπολογιστη σου κ σιγα σιγα σου μαθαινει κομματακια.Ειναι μια καλη λυση πιστευω.Καλη επιτυχια κ οτι χρειαστεις εδω ειμαστε.

 
περιμενα τετοιεσ απαντησεισ. ρε φιλε.. συγνωμη ρωτησα πουθενα αν ειναι καλυτερο το e-jay h to magic music maker? προφανως ψαχνω μια αρχη και οχι shortcuts οπως θελησες να πιστεψεις. δεν ειπα να μην με κουρασει ειπα να μπορω να μπω στο νοημα σχετικα ευκολα για να συνεχισω στα δυσκολα... και επισεις ειπα χωρις πολυ παρτιτουρα γιατι δεν μου χρειαζεται και δεν θα την χρησημοποιησω ποτε...

ευχαριστω.

jimbrain. einai dyskolo na vrw 8ewrhtiko vivlio gia arxarious? btw den me endiaferei toso to organo oso h 8ewria... aples melwdies mporw na pai3w den einai ekei to 8ema. den paw gia mpoemhs pseutoartistas mpouzoukshs me oriental hxous se Casio.

 
Οκ..παω πασσο...ισως να εχω κλασσικες αποψεις περι μουσικης γνωσης και μελετης...Προσωπικα θεωρω πολυ σημαντικο καποιος να γνωριζει εστω τη βασικη θεωρια. Οταν στο μελλον ενδεχεται να συνεργαστει με μουσικους, θα αναγκαστει ή να γινει ρεζιλι δειχνοντας με το στομα ή με το δαχτυλο τι θα πρεπει να παιξει ή θα κατσει να διαβασει για να μπορει να συνεργασατει...;) Οπως και να εχει, νομιζω οτι η λυση καθηγητη σε ωδειο ειναι πιο φτηνη απ'οτι σε ιδιαιτερο...Και δεν ηταν αναγκη να πεσεις να μας φας επειδη ειπαμε την γνωμη μας,ετσι? Εξαλλου εσυ την ζητησες...;)

 
δεν ηθελα να φανω επιθετικος, απλα να ξεκαθαρισω το θεμα.

παντος μαλλον δεν με εχεις καταλαβει. με ενδιαφερει η παραγωγη κ οχι το να μπορω να παιξω σε μια μπαντα.

ευχαριστω για τις απαντησεις παντοσ :wink:

 
Μια στιγμη...Πιο πανω αναφερεις οτι θελεις να μαθεις να παιζεις και λιγα πληκτρα...Κατι που να ειναι με λιγες νοτες...Ομως τωρα αναζητας κατι για παραγωγη!!! Με συγχωρεις, αλλα με μπερδεψες..Τελικα τι θελεις να μαθεις?? Μουσικη παραγωγη ή μουσικη θεωρια? Γιατι εχουν μεγαλη διαφορα και σιγουρα αλλα βιβλια χρειαζεσαι για το ενα..και αλλα για το αλλο...

 
μουσικη θεωρια... συνθεση δλδ. τα πληκτρα τα ανεφερα επειδη λογικα εκει θα κανω εξασκηση. νομιζα οτι ηταν σαφες... μαλλον οχι...

 
Προσεξε ποσα διαφορετικα πραγματα αναζητας, συμφωνα με οτι λες:

μουσικη θεωρια... συνθεση δλδ
( περιττο να πω οτι ειναι ενα απο τα ανωτερα σκαλοπατια στην επισημη μουσικη εκπαιδευση... )
παντος μαλλον δεν με εχεις καταλαβει. με ενδιαφερει η παραγωγη
και πιο πανω ακομα:

btw den me endiaferei toso to organo oso h 8ewria...
αλλα ακομα πιο πανω..:

ψαχνω για κατι που να μην εχει και πολυ παρτιτουρα (ειμαι midi boy) και να ειναι σχετικα ευκολο με την εννοια απλο και χωρις πολλα πολλα που θα μπορουσαν να με μπερδεψουν αλλα και να ειναι βασισμενο σε πληκρα / πιανο.
Δεν διαφωνω οτι ειναι δυσκολο καποιος να ξεκαθαρισει τι ακριβως αναζητα οταν ξεκιναει απο το 0, ομως το να λεει 3 τουλαχιστον διαφορετικα πραγματα σε καθε post, δειχνει οτι ακομα δεν εχεις ξεκαθαρισει τι ακριβως θελεις να μαθεις... :? Και αυτο ειναι προβλημα πολλων ( και εγω το ειχα οταν ξεκινησα, ομως οταν μπεις σε μια πορεια, καταλαβαινεις τι αναζητουσες και πως θα φτασεις σε αυτο )...Οποτε:

1. Θελεις κατι θεωρητικο, που θα σου δωσει εφοδια περι μουσικης θεωριας;

2. Θελεις κατι που θα σε βοηθησει να πλουτισεις τον ηχο σου και να κανεις καλυτερες παραγωγες;

3. Θελεις κατι που θα αναπτυξει λιγο την δεξιοτεχνεια σου πανω στα πληκτρα, ωστε να δουλευεις καλυτερα τα κομματια;

Οπως σου ειπα, υπαρχουν διαφορετικα βιβλια για την καθε περιπτωση... :?

 
"1. Θελεις κατι θεωρητικο, που θα σου δωσει εφοδια περι μουσικης θεωριας; "

auto akrivos. paragwgh gia mena shmainei apo synthesi mexri premastering. den eimai ka8olou mperdemenos. ola ta ypoloipa ta anefera gia na dwsw mia eikona tou ti 8elw kai giati.. isws eprepe na pw apla: arxarios psaxnei vivlio mousikhs 8ewrias.

"den me endiaferei toso to organo oso h 8ewria..."

akrivos oti eipa kai panw.

"ψαχνω για κατι που να μην εχει και πολυ παρτιτουρα (ειμαι midi boy) και να ειναι σχετικα ευκολο με την εννοια απλο και χωρις πολλα πολλα που θα μπορουσαν να με μπερδεψουν αλλα και να ειναι βασισμενο σε πληκρα / πιανο."

nai an einai dinaton oi askhseis px na mhn einai vasismenes se partoura.

kai nai oi askhseis na nai vasismenes se plhktra (auta exoume).

me endiaferei h paragwgh.

nai to eipa gia na katalaveis oti den me endiaferei to na ginw virtouozos sta plhktra px.

pali euxaristw gia thn prospa8eia/voh8ia.

 
Παντως, η λεξη παραγωγη κρυβει διαφορετικη εννοια απο αυτο που εσυ ονομαζεις...Βαζεις ακομα πιο δυσκολες εννοιες στην αναζητηση σου, οπως premastering...Φοβαμαι, πως η υλη που πρεπει να διαβασεις ειναι αρκετα μεγαλη και πως ισως στην πορεια διαπιστωσεις πως πρεπει να εχεις μια σφαιρικη προετοιμασια για το θεμα...:/ Αν ελεγες αυτο που ηθελες στον Νακα, θα σου εδιναν ή το βιβλιο "Ερασιτεχνικη ηχογραφηση" ή το "Περι Μουσικης και Ηχοληψιας"...Κανενα απο τα 2 ομως δεν αναφερεται σε θεωρια μουσικης βεβαια, αλλα αναφερει τεχνικες ηχογραφησης, καποια κολπα στα effects και βασικες εννοιες ψηφιακου editing και..γιατι οχι..premastering ( μια διαδιακασια ομως που γινεται απο εμπειροτατους ηχοληπτες σε ειδικους χωρους... )

 
Jasonf, σε παρακαλώ μην γράφεις με grenglish αλλά με ελληνικά.

Στο θέμα μας, επανέρχομαι για να σου πω ότι είναι υπερ-πλουραλιστικό να περιλαμβάνεις στον όρο "παραγωγή" τα πάντα, από τη σύνθεση μέχρι το pre-mastering (το mastering γιατί το άφησες απ' έξω αφού έφτασες μέχρι εκεί;...).

Οι ρόλοι "συνθέτης", "εκτελεστής", "ηχολήπτης", "παραγωγός", "τεχνικός ήχου" κλπ είναι απολύτως διακριτοί και οι άνθρωποι που κατάφεραν να τους ενοποιήσουν με επιτυχία μετριούνται στα δάκτυλα του ενός χεριού. Ακόμη και αν δεχτούμε ότι εσύ θα είσαι ο επόμενος (μακάρι να είσαι) αυτό δεν θα συμβεί με υποβάθμιση του συνόλου των γνώσεων που απαιτεί καθένα από αυτά τα στάδια.

Ένα βιβλίο μουσικής θεωρίας που ΔΕΝ θα αξιοποιεί την παραδοσιακή μουσική σημειογραφία, εγώ τουλάχιστον δεν έχω δει ποτέ στη ζωή μου, και αυτό δεν είναι παράξενο αν σκεφτείς ότι η ίδια η "μουσική θεωρία" είναι μέρος αυτού που λέμε "παρτιτούρα". Με δυο λόγια, αν ψάχνεις το αντίστοιχο ενός "βιβλίου μουσικής θεωρίας με εικόνες", πιστεύω ότι δεν θα το βρεις, εκτός αν υπάρχει κάτι προορισμένο για παιδιά (ακόμη και τότε, είμαι σίγουρος ότι κάπου στην πορεία θα αρχίσει να χρησιμοποιεί κανονικές νότες).

Υπάρχει ένα μικρό προγραμματάκι που έχω φτιάξει εγώ σε συνεργασία με έναν ξένο προγραμματιστή, το οποίο δείχνει την κατανομή των περισσότερων κλιμακων στο κλαβιέ, καθώς και τις περισσότερες συγχορδίες, αλλά δεν δείχνει τίποτε για τις σχέσεις ανάμεσα στις συγχορδίες όπως αυτές νοούνται στην παραδοσιακή αρμονία, άρα (επί της ουσίας) δεν μαθαίνει τίποτε σε κανέναν.

Όπως σου είπα και σε προηγούμενο post μου, το καλύτερο είναι να βρεις ένα δάσκαλο, αλλά αν αυτό δεν μπορεί να γίνει, πάρε ένα βιβλίο παραδοσιακής αρμονίας και ρίχτο στο διάβασμα. Σκοπός αυτών των βιβλίων δεν είναι να γίνει κανείς "βιρτουόζος" (κάτι που καταλαβαίνω ότι δεν σε ενδιαφέρει) αλλά να μυήσουν τον αναγνώστη στο αρμονικό σύστημα που διδάσκουν. Σου υπόσχομαι ότι μετά τις 50 πρώτες σελίδες, θα αισθάνεσαι πολύ καλύτερα και θα έχεις πολλές νέες ιδέες ως συνθέτης.

Ενημέρωσέ μας αν θέλεις για το πως πήγε όλο αυτό.

 
So Jason, Σύνθεση κάνεις αφου έχεις μάθει θεωρία(νότες, τι είναι κλίμακα, πως φτιάχνονται οι συγχορδίες), αρμονία (progressions απο ακκόρντα που ντύνουν μια μελλωδία) ειδικό αρμονίας (λίγο πιο ρεαλιστική αρμονία χαλαρώνοντας κάποιους κανόνες της κλασσικής εποχής) και αντίστοιξη (συνδιασμός και ... αντίστοιξη μελωδιών) Όλα αυτά ντύνονται και με ιστορία - μορφολογία. Αυτή είναι η κλασσική κλασσική(double word intended) πορεία που ακολουθείται για τη σύνθεση στα ωδεία.Αυτά όμως στην εξειδίκευση τους είναι για κλασσική μουσική διαφόρων περιόδων, και απλώς απο την εμπειρία που αποκτάς εκέι μαθαίνεις για τη μουσική γενικότερα (στην ουσία παίρνεις και κανα βιβλιαράκι για Jazz και modal αρμονία και σύνθεση και καταλαβαίνεις τι διαβάζεις).

Τώρα.... εγώ για να καταλαβαίνω τι παίζω, και να μπορώ να ψιλοαυτοσχεδιάζω, και να βάζω "μπαχαρικά" σε κανα προγκρέσσιον ή μελωδία που βγάζω, έμαθα κλίμακες - τρόπους (απλώς να τα παίζω σε όλη την ταστιέρα), όλη την κλασσική θεωρία (μιλάμε για ένα τρίμήνο δουλειά η θεωρία έτσι... όχι η θεωρία με την γενική έννοια, οι τάξεις της θεωρίας που κάνουν στα ωδεία εννοώ) και (προσπαθώ) μαθαίνω αρμονία+λίγο jazz αρμονία (το οποίο σου τρώει κανα τριάρι χρόνια και βάλε ανάλογα πόσο σοβαρά το πας). Αν μείνεις σε αυτά θα έχεις τελειώσει σε 3 χρόνια περίπου, εκτός αν τα παρατάς κάθε τόσο όπως εγώ...

Βιβλία που χρησιμοποίησα: (και είμαι σίγουρος οτι υπάρχουν αντίστοιχα καλύτερα, ας μας πει κάποιος) Harmony&Theory του Wyatt απο Hal Leonard Εκδόσεις, Το τονικό Μουσικό Σύστημα - Αρμονία του Αμαραντίδη, Μια θεωρία που δεν θυμάμαι καν το όνομα της, ένα γκρι βιβλιαράκι ήτανε, και το The Jazz Theory Book του Levine.

Εννοείται πως χωρίς "νότες" όπως το λες δεν πας μακριά, γιατί απλούστατα κάπως πρέπει να γράψεις τη μουσική και τα παραδειγματάκια για τα οποία μιλάς!Αλλά να ξέρεις: Δεν είναι ΤΙΠΟΤΑ αυτό είναι το λιγότερο, τι είναι το να μάθεις που είναι οι νότες στο πεντάγραμμο για δύο κλειδιά?Αυτό θα το μάθεις στη θεωρία που σου είπα.Τέλος κοίτα και αυτά μήπως σου κάνει τίποτα "κλικ":

http://www.amazon.com/gp/richpub/listmania/fullview/2LB70CKZG06TB/002-2724872-1976810?%5Fencoding=UTF8

http://www.amazon.com/gp/richpub/listmania/fullview/2P5UUCEH8WU72/002-2724872-1976810?%5Fencoding=UTF8

 
ρε παιδια η παραγωγη ηλεκτρονικης μουσικης στο πισι απο συνθεση μεχρι σχεδιασμο ηχων και πριμαστερινγκ ειναι πολυ φυσιολογικο τουλαχιστον στην ντανσ μουσικη. δεν καταλαβαινω που ειναι το δυσκολο? θα παρει σελιδεσ για να πω ονοματα που εχουνε κανει ακριβωσ αυτο. εχουνε κανει ενα κοματι απ την αρχη μεχρι το τελος το χουνε στειλει στην εταιρια οπου εχει γινει το μαστερινγκ για βυνιλιο και μετα η κυκλοφορια. ειμαι σε ενα σημειο μετα απο 3 χρονια που ασχολομαι με αυτο που ονομαζω παραγωγη, που ξερω τι θελω και δεν χρειαζεται να διαβασω τπτ για να μαθω τι θελω, και ειμαι σχετικα ευχαριστημενος με την ποιοτητα ηχου που εχω πετυχει. (ετσι κ αλλιωσ δεν υπαρχει πρεπει στη μουσικη... )

μ αυτο που δεν ειμαι αυχαριστημενος ειναι οτι για να γραψω μια μελωδια πχ. ξεκιναω παντα απ το μηδεν και χωρισ ουσιαστικα να ξερω τι κανω, αλλα και να καταφερω να κανω κατι που με ικανοποιει δεν μπορω να το δεσω με τα υπολοιπα,. οπωσ επισεισ δεν μπορω να βαλω σε νοτες αυτο που εχω στο μυαλο μου.

αυτο ειναι λοιπον που θελω να αρχισω να μαθαινω... και δεν περιμενω να γινω αλμπινιονι σε μια νυχτα for the record.

"Ένα βιβλίο μουσικής θεωρίας που ΔΕΝ θα αξιοποιεί την παραδοσιακή μουσική σημειογραφία, εγώ τουλάχιστον δεν έχω δει ποτέ στη ζωή μου, και αυτό δεν είναι παράξενο αν σκεφτείς ότι η ίδια η "μουσική θεωρία" είναι μέρος αυτού που λέμε "παρτιτούρα".

δεκτο και λογικο, ειπα να προσπαθησω."

πραγματικα το βρισκω γελοιο που ξεφυγαμε τοσο απο ενα απλο θεμα.

arpegios εισαι ο πρωτος που δινει μια πραγματικα χρησιμη απαντηση, χεχε. πηρα αυτο http://www.fagottobooks.gr/categories_details.php?cat_id=7&met=3¨και θα κοιταξω και αυτα που μου προτινεις.

ευχαριστω και παλι παιδια. :P

 
1.Μουσική Ανθοδέσμη - Δ. Μαυραγάνη

2.Το τονικό μουσικό σύστημα - Η θεωρία της μουσικής - Αμάραντου Αμαραντίδη

...και δες αυτό&το άρθρο για να δείς σε γενικές γραμμές σε τι αναφέρονται για να καταλάβεις.

 
Χωρις να θελω να υποβιβασω τους μουσικους που ασχολουνται με το ειδος της dance ( εξαλλου υπαρχουν πολλοι που εχουν ξεκινησει απο κλασσικες σπουδες και εχουν καταληξει εκει ), νομιζω οτι το συγκεκριμενο ειδος, εχει χαμηλες απαιτησεις παραγωγης. Ιδιαιτερα τωρα με την εξελιξη των softwares, πιστευω οτι με 4-5 βασικα πραγματα, και με αρκετη φαντασια, μπορεις να κανεις καλες δουλειες...Και σιγουρα δεν χρειαζεσαι τρελες γνωσεις, απο τη στιγμη που ετοιμα και αυτοματοποιημενα plug ins, κανουν τη δουλεια που θελεις.

 
Μάλιστα...

1ον τι σχέση έχει αυτό με το θέμα μας?

2ον ακόμα και αν η ασχολία σου είναι να κάνεις πυργάκια με τραπουλόχαρτα, ή να φτιάχνεις ξέρω γω συγκεκριμένα σκαμπό με 3 πόδια του τάδε ύψους, αν έχεις όρεξη και προχωρήσεις αυτή την περιορισμένη σε πρώτη ματιά τέχνη σου, μπορείς να φτιάξεις απίστευτα περίπλοκα και περίτεχνα πράγματα.Απλώς κανένας δεν θα εντυπωσιαστεί, ή θα αναρωτηθεί πως τα έκανες.

ακόμα και τα μονόχορδα όργανα για να έρθω πιο κοντά στο θέμα μας, έχουν βιρτουόζους.

Το ποια γνώση λοιπόν χρειάζεται για να παίξεις μια μέτρια μελωδία σε αυτά, δεν λέει τίποτα για το μέχρι που μπορεί να φτάσει αυτή η γνώση. Με λίγα λόγια δεν μπορείς να κρίνεις τη δυσκολία και την απαιτούμενη γνώση απο το ποιό είναι το στάνταρ σε μία τέχνη και το πόσο έυκολα αυτό επιτυγχάνεται. Μπορεί κάλιστα κάποιος να τη φτάσει σε νέα επίπεδα.

 

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top