Ash vs Alder vs Mahogany (body) again!!

  • Thread starter Thread starter ez
  • Start date Start date
  • Last post Πρόσφατη δραστηριότητα Πρόσφατη δραστηριότητα:
  • Απαντήσεις Απαντήσεις: Απαντήσεις 99
  • Εμφανίσεις Εμφανίσεις: Εμφανίσεις 9K
κι ομως, ακομα και κιθαρες ιδιας σειρας να παιξεις, πχ στο εξωτερικο σε μεγαλο μαγαζι που μπορει να εχουν 10 ιδιες, θα ακουσεις 10 διαφορετικα οργανα.

Γνωμες ειναι αυτα βεβαια, και ολοι εχουμε τη δικη μας. Η δικη μου ειναι οτι, το καθετι παιζει το ρολο του στον τελικο ηχο μιας κιθαρας. Το σχημα, η κατασκευη, το ταιριασμα, τα ξυλα,  τα ταστα, το σεταπ, τα ηλεκτρικα, οι μαγνητες, το ταιριασμα της με την τεχνικη του παιχτη, το αν παιζεται πολυ η οχι. Αυτο που δινει η δεν δινει το καλο η κακο ξυλο, δεν θα το παρεις ποτε οτι μαγνητες και να βαλεις πανω. Οπως και τον ηχο συγκεκριμενων μαγνητων δεν θα τον δωσει κανενα ξυλο. Απο τη δικη μου εμπειρια, το καλο οργανο πρεπει να ξεκιναει απο τα καλα ξυλα, γιατι αλλιως οτι χτισεις πανω σε αυτα θα ειναι αδυνατο.  Το ιδιο και για την συνεχεια της αλυσιδας, ενισχυτες, εφφε, κτλ. Ολα παιζουν το ρολο τους και διαμορφωνουν ενα μερος του τελικου αποτελεσματος.

Αυτες οι γνωμες δεν μπορουν να διαμορφωθουν απο youtube η ηχογραφησεις, εγω τουλαχιστον δεν τα καταφερα ποτε, (ουτε καν δοκιμαζοντας σπιτι μπορω). Πρεπει να παιξεις ο ιδιος, και ει δυνατον σε κανονικες εντασεις και με μπαντα. Και το μετριο η κακο γινεται αντιληπτο οταν δοκιμασεις κατι καλυτερο. Καπως σαν να παρεις καινουργιο αυτοκινητο, και μετα απο λιγο μπαινεις στο παλιο και βλεπεις την διαφορα που δεν εβλεπες πριν..

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
κι ομως, ακομα και κιθαρες ιδιας σειρας να παιξεις, πχ στο εξωτερικο σε μεγαλο μαγαζι που μπορει να εχουν 10 ιδιες, θα ακουσεις 10 διαφορετικα οργανα.
οι 10 που θα είναι ίδιες και θα ακούγονται διαφορετικά, θα ακούγονται διαφορετικά από 10άδες άλλους παράγοντες που μπορεί να σχετίζονται από τις όποιες ατέλειες της "τέλειας" γραμμής παραγωγής κλπ...

δεν συμφωνώ...

θα συμφωνήσω ότι ακούγονται διαφορετικά.

Αλλά λιγότερο διαφορετικά από το όσο διαφορετικά μπορείς εσύ να τις κάνεις να ακούγονται.

....

 
Εγώ πάντως απ τον τρόπο που γράφετε οι περισσότεροι,  συμπεραίνω ότι γίνονται λάθος ερωτήσεις. Ή δίνονται λάθος απαντήσεις 

Το θέμα του τοπικ ποιο είναι;;;  Αν παίζει ρόλο το ξύλο του σώματος στο ηχητικό αποτέλεσμα ή πόσο ρόλο παίζει;;;  Ειλικρινής απορία 

Διάφορες μεταξύ των σωμάτων / κιθαρών ακούσατε;;;  Και όσοι ναι, που οφείλονται αυτές;; 

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Δείτε κι αυτά και σκεφτείτε ...




 
Ωραια τα βιντεακια Φασιον, ευχαριστουμε...λενε πραγματα που καθε ενας που ασχολειται με βιντατζιες τα γνωριζει, ομως καλο ειναι να υπαρχουν και για οποιον αλλο διαθεσιμα.

Κατα σατανικη συμπτωση, μολις χθες τελειωσα μια καινουργια δοκιμη, αλλαξα σωμα :classic_smile: σε μια τελε που χρησιμοποιω αρκετα...ολα τα υπολοιπα παρεμειναν ιδια, μπρατσο/μαγνητες/ηλεκτρικα/χαρντγουερ...και μαλιστα το σωμα ειχε σχεδον ιδιο βαρος :classic_tongue: με το προηγουμενο, αλλα φυσικα απο αλλο κσυλο :classic_laugh: .

Τωρα, περιμενετε να σας πω οτι δεν αλλαξε τιποτα η αλλαξε λιγο;; :classic_smile:

Σωστα, δε το λεω :classic_happy:

 
οι 10 που θα είναι ίδιες και θα ακούγονται διαφορετικά, θα ακούγονται διαφορετικά από 10άδες άλλους παράγοντες 


Ακριβώς.

Ο κύριος λόγος που διάφορες κιθάρες από το ΊΔΙΟ μοντέλο ακούγονται "διαφορετικά" είναι σχεδόν ΠΑΝΤΑ το σετ απ τους και φυσικά το ΒΆΡΟΣ τους.

Είναι απίστευτη η διαφορά που μπορεί να κάνει στον ήχο μισή στροφή της βίδας ενός truss rod η ενός μαγνήτη.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Τωρα, περιμενετε να σας πω οτι δεν αλλαξε τιποτα η αλλαξε λιγο


Το έχω κάνει και εγώ πολλές φορές και όντως,μια και το βάρος ήταν διαφορετικό, άκουσα μια ΜΙΚΡΗ διαφορά.

Κοίτα όμως μια πλάκα:χθες έβαλα σε μια τελε μου ένα σετ χορδές "Χεντριξ'' (010-038) αντί του συνηθισμένου 010-046 που χρησιμοποιώ χρόνια τώρα

Μιλάμε ότι έγινε μια ΑΛΛΗ κιθάρα με ΤΡΟΜΑΚΤΙΚΉ διαφορά στον ήχο.

Απίστευτα ισορροπημένη και smooth.

Δυστυχώς καμμιά αλλαγή κΣυλου δεν θα μπορούσε να επιφέρει μια τέτοια δραματική αλλαγή που κοστίζει 5 ευρώ , για αυτό και δεν πολυάσχολουμαι ?

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Το έχω κάνει και εγώ πολλές φορές και όντως,μια και το βάρος ήταν διαφορετικό, άκουσα μια ΜΙΚΡΗ διαφορά.

Κοίτα όμως μια πλάκα:χθες έβαλα σε μια τελε μου ένα σετ χορδές "Χεντριξ'' (010-038) αντί του συνηθισμένου 010-046 που χρησιμοποιώ χρόνια τώρα
κοίτα να δεις...

την περασμένη εβδομάδα έβαλα και εγώ ένα σετ 09-46 αντί 9-38 και έπαθα κάτι αντίστοιχο....

Αβυσσος....

btw ο τύπος στα βιντεάκια δεν με έπεισε... λέει πράγματα που ισχύουν μεν...αλλά όχι σε τέτοιο βαθμό ή τουλάχιστον για τις κιθάρες και τα παραδείγματα που χρησιμοποιεί...

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Αβυσσος


Ακριβώς.

Προσωπικά πιστεύω ότι η 17αρα ΣΟΛ είναι το ΧΕΙΡΌΤΕΡΟ πράγμα που έχει συμβεί στην ηλεκτρική κιθάρα από καταβολής της....

Είναι... εξωφρενικό ποσό... καλύτερη γίνεται ΚΑΘΕ κιθάρα αν την αντικαταστήσεις με μια 15αρα...

Άντε να δω πιο κΣυλο μπορεί να επιφέρει τέτοια βελτίωση ?

 
οπότε...why the fuss...
No fuss. Απλά για όσους αφορά, μια ακόμη λεπτομέρεια στο puzzle.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Με μία λέξη: ελαφρυσώμακαιπαχυμανίκι. ?

Εχω πολλάκις ανταλλάξει σώματα, μανίκια, κέρατα...  Όλα κάτι αλλάζουν, ΣΤΗΝ ΑΙΣΘΗΣΗ του παίζειν.

Ξέρουμε οτι ο ήχος (απο τα μεγάφωνα) εξαρτάται απο πάρα πολλά πράγματα (υλικά και άυλα-ξύλινα και μεταλλικά-ηλεκτρικά και μηχανικά).

Πάντως απο όλες μου τις κιθάρες η μακράν πιο resonant είναι η 18 τεμαχίων πεύκοStrat που πάλλεται σαν τρελή σε ΚΑΘΕ νότα.

Ιδίως όμως αν παίζεις (αν θυμαμαι καλά) ντο, συντονίζεται και το σύστημα των ελαττηρίων του τρεμόλου και γίνεται ...κουδούνι!

Και ναι, όλο αυτό το ...πανηγύρι περνάει στο ηλεκτρικό σήμα. Είναι βέβαια και η εσκεμμένη μικροφωνικότητα που έχω προσδώσει στο όργανο (αλουμινένιο p/g, baseplate στον bridge), αλλά το όλο σύστημα κουδουνάει σαν τρελό.

Μπορώ να πώ οτι είναι η πιο "απολαυστική" μου strat.

Γενικώς δεν θέλει και πολύ ζόρι το πράμα. Θές έτοιμη? πάρε έτοιμη. Θές κσύλο? πάρε κσύλο... Πάρε κάτι τελοσπάντων...

Αρκεί να σου αρέσει αυτό που θα παίζεις στο τέλος...

Αφού πάλι μαγνήτες θα αλλάζεις σε κανα εξάμηνο...  ?

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Να πω κι εγώ την γνώμη μου πάνω στο θέμα.

Η μηχανική της ηλεκτρικής κιθάρας.

- Χτυπάμε ανοιχτή χορδή που πάλλεται και παράγει overtones.

- Οι δονήσεις πάνε στο nut και στην γέφυρα.

- Μεταφέρονται κατόπιν στο υλικό από το οποίο είναι κατασκευασμένο το μπράτσο και το σώμα τα οποία επίσης πάλλονται, και μεταφέρουν μέσω feedback την δική τους παλμική κίνηση πάλι στις χορδές.

- Οι μαγνήτες μετατρέπουν αυτή την παλμική κίνηση σε ήχο.

Ή

- Χτυπάμε χορδή πατώντας κάποιο τάστο, η χορδή πάλλεται και παράγει overtones.

- Οι δονήσεις πάνε στο τάστο και στην γέφυρα.

- Μεταφέρονται κατόπιν (μέσω του τάστου, της ταστιέρας και της γέφυρας) στο υλικό από το οποίο είναι κατασκευασμένο το μπράτσο και το σώμα τα οποία επίσης πάλλονται, και μεταφέρουν μέσω feedback την δική τους παλμική κίνηση πάλι στις χορδές.

- Οι μαγνήτες μετατρέπουν αυτή την παλμική κίνηση σε ήχο.

Τι λοιπόν και με ποιον τρόπο επηρεάζει το τελικό αποτέλεσμα?

Τα πάντα.

- Το υλικό και το μέγεθος της χορδής που πάλλεται

- Το αντικείμενο με το οποίο χτυπάμε την χορδή

- Το υλικό από το οποίο είναι κατασκευασμένη η γέφυρα, και ο τρόπος που ενώνεται με το σώμα (μπορεί να απορροφάει, ή να ενισχύει overtones, ή συγκεκριμένες συχνότητες)

- Το υλικό από το οποίο είναι κατασκευασμένο το nut (στις ανοιχτές χορδές) και το πώς ενώνεται με την ταστιέρα ή το μπράτσο.

- Το υλικό από το οποίο είναι κατασκευασμένα τα τάστα, το μέγεθός τους, καθώς και το υλικό και το πάχος της ταστιέρας (μέσω της οποίας μεταφέρονται οι παλμοί της ταλάντωσης της χορδής στο μπράτσο)

- Το υλικό από το οποίο είναι κατασκευασμένα το μπράτσο και το σώμα, το μέγεθος, το βάρος, η πυκνότητα, οι διαστάσεις, και ο τρόπος που αυτά ενώνονται μεταξύ τους (καθορίζει το τρόπο που πάλλονται και στέλνουν feedback πίσω στις χορδές).

- Φυσικά οι μαγνήτες που είναι αυτοί που δίνουν φωνή σε όλα αυτά.

Επειδή όλα αυτά δρουν συνεργατικά, δεν μπορούμε να απομονώσουμε την επίδραση κάποιου παράγοντα ποιοτικά (και όχι ποσοτικά) στο τελικό αποτέλεσμα.

Δεν μπορούμε δηλαδή να πούμε ότι αν βάλεις αυτή την γέφυρα θα βγάλεις τέτοιο ήχο, γιατί το τι φτάνει στην γέφυρα και το τι φεύγει από αυτήν, περνάει μετά και από άλλα μέρη της αλυσίδας.

Μπορούμε όμως να πούμε ότι αν βάλεις αυτή την γέφυρα, θα επηρεάσει το τελικό αποτέλεσμα προς αυτή την κατεύθυνση.

Ακόμα και στους μαγνήτες, που έχουν την μεγαλύτερη επίδραση (αφού καθορίζουν τι θα βγει προς τα έξω) δεν μπορούμε να πούμε πώς ακριβώς θα ακούγονται, γιατί αυτό που παίρνουν κάθε φορά θα είναι διαφορετικό.

Οι ίδιοι μαγνήτες δεν ακούγονται ίδια σε διαφορετικές κιθάρες.

Αν λοιπόν το θέμα σας είναι τι επηρεάζει περισσότερο το τελικό ηχητικό αποτέλεσμα που θα ακούσει ο ακροατής, αλλάξτε μαγνήτες.

Όποιον όμως από τους κρίκουςτης αλυσίδαςτης κιθάρας και να πειράξεις, αλλάζεις το τελικό αποτέλεσμα.

Όλα τα υπόλοιπα εξαρτώνται από τόσους αστάθμητους παράγοντες (ειδικά αν το σώμα, το μπράτσο και η ταστιέρα είναι από ξύλο, που η επίδρασή του είναι δύσκολα μετρήσιμη) που δεν υπάρχει μαγική συνταγή για το στήσιμο της τέλειας κιθάρας, με γνωστές από πριν ιδιότητες.

Είναι όμως πολύ σημαντική η επίδραση του υλικού του σώματος και του μπράτσου, αλλά και της ταστιέρας (μέσα της είναι τα τάστα).

"Ρουφάει" δόνηση, δονείται, δίνει δόνηση.

Αλλιώς δονείται (και δίνει δόνηση πίσω) το αλουμίνιο, αλλιώς το τσιμέντο, αλλιώς το ξύλο.

Άλλο υλικό απορροφάει δόνηση, άλλο ενισχύει, άλλο ενισχύει συγκεκριμένες συχνότητες απορροφώντας άλλες

Και το ξύλο?

Αλλιώς κάθε διαφορετικό κομμάτι ξύλου.

Επειδή όμως κάθε είδος ξύλου, έχει κάποιες κοινές ιδιότητες (έτσι ώστε να ομαδοποιείται αλλά καινα διαχωρίζεται από τα άλλα είδη), πχ όλα τα μαόνια, όλα τα alder, κλπ, θεωρούμε χοντρικά ότι επηρεάζει προς συγκεκριμένες κατευθύνσεις.

Το ξύλο επηρεάζει τον ήχο των μαγνητών?

Ναι, τον επηρεάζει.

 
Θα ηθελα να παραθεσω την αποψη μου, παντοτε με σεβασμο προς τις αποψεις των αλλων φιλων.

Το συγκεκριμενο βιντεο δειχνει οτι προφανως υφισταται μια διαφορα στον ηχο, ερωτημα ειναι ομως αν αυτη ειναι αρκετη ωστε να αποτελεσει κριτηριο στην επιλογη οργανου.

Προσωπικα κρινω πως ειναι ελαχιστη.

Βεβαια , αυτοι που εκαναν το πειραμα εχουν καποιο συμφερον, καθοτι εμπορευονται guitar woods.

 Παραθετω ενα αντιστοιχο βιντεο, με σχετικως αντικειμενικοτερη προσεγγιση, παρολο που η μαζα των ξυλων ειναι μικρη και απουσιαζει το φιλτραρισμα των 500k pots.







Υπαρχει μια διαφορα η οποια ειναι μη σημαινουσα, συμφωνα με τον συμπαθη Johan.

Κυριως στεκεται στο feeling και προτιμα το woofy μαονι.

Διαπιστωνω πως πολλοι σχολιαστες ορθως συμμεριζονται αυτη την αποψη (βαρος, παχος μπρατσου κλπ).

Στον αντιποδα υπαρχουν οι εταιριες που υπερτονιζουν την αξια του brazilian rosewood ενω την σκαβουν για να τοποθετησουν πλαστικα inlays, χρησιμοποιουν ματσαρισμενα flame maple κομματια τη στιγμη που προμοταρουν την υπεροχη του one piece mahogany στον les paul ηχο και αναφερονται με παθος σε wood library ενω κρατουν με καμαρι ενα κομματι μαονι μαυρισμενο (σχεδον καμμενο) απο την συνεχη εκθεση σε κλιβανο.

Ολα αυτα προφανως και ειναι γελοια.

Ευτυχως η δυστυχως (λεω ευτυχως) οι ηλεκτρικες κιθαρες ειναι φτηνιαρικες κατασκευες, ανεξαρτητα αν καποιες απο αυτες πωλουνται σε απαραδεκτα υψηλες τιμες. Ειναι ευκολο να βρεις μια καλη κιθαρα  κατω απο 1000ε.

Αυτο ειναι αδυνατο να συμβει σε αγορα αξιοπρεπους κλασσικου οργανου, λογω του οτι η λεξη κλιβανος ειναι απογορευτικη στους χωρους των εν λογω οργανοποιων.

Σαν συνεπεια, τα φυσικα ωριμασμενα ξυλα (30+ ετη) ειναι πολυ ακριβα να τα προμηθευτεις.

300+ ευρω ομως για baked maple:

Ο κλιβανος που μετατρεπει μια burst 59 σε οργανο πανομοιοτυπο με μια τωρινη les paul. Oι διαφορες τους ηχητικα εχουν να κανουν με την hardware alloy και την φθορα των anlico μαγνητων. Απλως η 59 αποτελει μερος της ιστοριας, γι αυτο και η τιμη της.

Κανενα κλιβανισμενο ξυλο δεν εχει πιθανοτητες ωριμανσης, ειναι ηδη στραγγισμενο.

Το ρουτερ μου δουλεψε τριαντα ετων αφρικανο μαονι, με αντιστοιχο κλιβανου πενταετιας και η διαφορα ηταν μερα-νυχτα σε ηχο και...μυρωδια. Στριγγλιες με κουφιο ηχο, αρωμα ξυλου με σταχτη!

Ειναν μπρατσα, το φυσικα ωριμασμενο ειχε softer attack. 

Ηχος;

Δεν προσεξα κατι.

Ισως ομως και αυτη ειναι η ομορφια και το feelling της ροκ κιθαρας. Stiff, spanky, fast atack sound.

Ισως το softer attack να μην ειναι επιθυμητο.

Συγνωμη αλλα αυτο ειναι ανεκδοτο.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Φουζιε, ν αγιασει ο στομας σου μαν :classic_laugh: :classic_smile: !!

Αφεντικο, παρε το ποστ του προαναφερθεντος :classic_biggrin: και καντο στικυ να τελειωνουμε...

Να μαθαινουν οι καινουργιοι και να θυμουνται οι παλιοι...και να εχει καποιος ενδιαφερομενος εναν σοβαρο μπουσουλα αν θελει να ασχοληθει περαιτερω.

Να ησυχασουμε κι εμεις λιγακι, να κανουμε γιορτες σαν ανθρωπες και σε λιγες μερες να (ξανα)ανοιξουμε ενα νεο ντιμπεητ, ξερω γω μαγνητες για μπολτ ον οργανα :classic_laugh: ...αλνικο, αουτπουτ, συρμα κλπ...θαμαστε και καρδαμωμενοι απο τα γιορτινα τραπεζια.. :classic_smile:

Ν ανοιξουν και τα μαγαζα να παρουμε φρεσκο ποπ κορν και μπυριτσες... :classic_laugh:

Καλη χρονια αλανια.

 
Να 'μαστε καλά να "τσακωνόμαστε" παλικάρια.

Καλή χρονιά.

 
Καλή χρονιά με πολύ κσύλο παίδες.

 

Παρόμοια θέματα

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top