Αριστερόχειρας που παίζει με το δεξί... Κάνει λάθος;

Ο γιος μου (μόλις 5,5 ετών) είναι αριστερόχειρας, και μια μέρα μου ζήτησε την κιθάρα να δει πως είναι να γρατζουνάς (σε αυτή την ηλικία έχει περιέργεια,)  και μια και εγώ θέλω να τον μπάσω στη μουσική, (σε όποιο όργανο να είναι, με δικές μου επιλογές την κιθάρα και το μπάσο) και την έπιασε όπως ένας δεξιόχειρας. φυσικά με συμφέρει αυτό, γιατί αν πρόκειται να μάθει ποτέ του κιθάρα ή μπάσο, δεν πρόκειται να αγοράσω άλλο όργανο, έχει αρκετά!  :)

Βέβαια είναι νωρίς ακόμα για να μιλάω γι'αυτό, αλλά όταν έρθει η ώρα θα του δώσω μια κιθάρα, και όπως την πιάσει. άμα την πιάσει πάλι έτσι, έχει καλώς. αν όχι,,,, θα του πάρω μια αριστερόχειρη κιθάρα.

 
Καμία σημασία, κατά τη γνώμη μου, δεν έχει. Όπως μάθεις είναι. Αν ξεκινήσεις με "δεξιά" κιθάρα αυτή θα καταλαβαίνεις. Και δεξιοτέχνης μπορείς να γίνεις.

 
Και γω αριστερόχειρας είμαι αλλά παίζω ως δεξιόχειρας.

Όταν ξεκίνησα κλασσική κιθάρα στο ωδείο ο δάσκαλος μου

μου είπε ότι καλό θα ήταν να δοκιμάσουμε κυρίως γιατί δεν

βγαίνουν πολλές αριστερόχειρες κιθάρες και δεν είχα πρόβλημα.

Το μόνο μου πρόβλημα για να παίξω ήταν απλά η εξάσκηση.

Ξέρω και άλλους κιθαρίστες που κάνανε το ιδιο και δεν είχαν

πρόβλημα στο να γίνουν καλοί.

Τώρα κάποιοι λένε ότι αυτό είναι δείγμα αμφιδέξιου (κάποιου

που έχει μοιρασμένες τις ικανότητες και στα δύο χέρια).

Κάποιος ειδικός ίσως ξέρει καλύτερα.

 
Arael είπε:
Και γω αριστερόχειρας είμαι αλλά παίζω ως δεξιόχειρας.

Όταν ξεκίνησα κλασσική κιθάρα στο ωδείο ο δάσκαλος μου

μου είπε ότι καλό θα ήταν να δοκιμάσουμε κυρίως γιατί δεν

βγαίνουν πολλές αριστερόχειρες κιθάρες και δεν είχα πρόβλημα.

Το μόνο μου πρόβλημα για να παίξω ήταν απλά η εξάσκηση.
Ακριβώς 8).

 
Ωραίες απόψεις, keep 'em coming  ;D

Να δώσω και λίγη τροφή για σκέψη:

H αλήθεια είναι πως με οποιοδήποτε τρόπο και να μάθεις, με την κατάλληλη εξάσκηση θα φτάσεις σε κάποιο α' επίπεδο. Αυτό που με, χμ..."φοβίζει" είναι το όλο θέμα του να πηγαίνεις ενάντια στη φύση σου και πως σε επηρρεάζει ή σε περιορίζει αυτό. Λίγο πολύ κοιτάζω πιο κοντά στο νευρολογικό θέμα της υπόθεσης.

Υπάρχουν πολλά επίπεδα αριστεροχειρίας (και δεξιοχειρίας), άλλοι είναι κλίνουν τέρμα προς τη μια μεριά ενώ άλλοι είναι αμφίχεροι με μια ελαφριά προτίμηση πχ προς τα αριστερά. Ως αποτέλεσμα για κάποιους είναι πιο εύκολο θέμα η αμφιχειρία απ'ότι γι άλλους.

Το θέμα εδώ είναι πως το κύριο χέρι μπορεί να κάνει κινήσεις (και ειδικά ρυθμικές κινήσεις) χωρίς να του δίνεις σημασία. Στο προηγούμενο ποστ είχα αναφέρει το drumming, αν τώρα προσπαθήσω χυπώντας το γραφείο ( :P ) να κρατήσω ένα βασικό ρυθμό σε κάποιο απλό τραγούδι με αριστερόχειρο παίξιμο είναι παιχνιδάκι, με το δεξί είναι όλα οκ μέχρι που μπαίνει στο παιχνίδι το αριστερό χέρι και εκεί το χάνω όλο, καμία σταθερότητα. Σκέφτομαι μήπως αυτό επηρρεάσει και το rhythm strumming.

Θα επανέλθω αργότερα με περισσότερα πειράματα. Στο ενδιάμεσο πείτε ότι θελετε πάνω στο θέμα ή ακομα καλύτερα αν σας φαίνονται γνώριμα όλα αυτά  ;D

 
Sonam είπε:
Ωραίες απόψεις, keep 'em coming  ;D

Να δώσω και λίγη τροφή για σκέψη:

H αλήθεια είναι πως με οποιοδήποτε τρόπο και να μάθεις, με την κατάλληλη εξάσκηση θα φτάσεις σε κάποιο α' επίπεδο. Αυτό που με, χμ..."φοβίζει" είναι το όλο θέμα του να πηγαίνεις ενάντια στη φύση σου και πως σε επηρρεάζει ή σε περιορίζει αυτό. Λίγο πολύ κοιτάζω πιο κοντά στο νευρολογικό θέμα της υπόθεσης.

Υπάρχουν πολλά επίπεδα αριστεροχειρίας (και δεξιοχειρίας), άλλοι είναι κλίνουν τέρμα προς τη μια μεριά ενώ άλλοι είναι αμφίχεροι με μια ελαφριά προτίμηση πχ προς τα αριστερά. Ως αποτέλεσμα για κάποιους είναι πιο εύκολο θέμα η αμφιχειρία απ'ότι γι άλλους.

Το θέμα εδώ είναι πως το κύριο χέρι μπορεί να κάνει κινήσεις (και ειδικά ρυθμικές κινήσεις) χωρίς να του δίνεις σημασία. Στο προηγούμενο ποστ είχα αναφέρει το drumming, αν τώρα προσπαθήσω χυπώντας το γραφείο ( :P ) να κρατήσω ένα βασικό ρυθμό σε κάποιο απλό τραγούδι με αριστερόχειρο παίξιμο είναι παιχνιδάκι, με το δεξί είναι όλα οκ μέχρι που μπαίνει στο παιχνίδι το αριστερό χέρι και εκεί το χάνω όλο, καμία σταθερότητα. Σκέφτομαι μήπως αυτό επηρρεάσει και το rhythm strumming.

Θα επανέλθω αργότερα με περισσότερα πειράματα. Στο ενδιάμεσο πείτε ότι θελετε πάνω στο θέμα ή ακομα καλύτερα αν σας φαίνονται γνώριμα όλα αυτά  ;D
To νευρικο συστημα εκπαιδευεται φιλε μου...αυτος ειναι και ο λογος της εξασκησης αλλωστε, επομενως οι ανησυχιες που εχεις δεν εχουν βαση.Mε την εξασκηση θα αποκτησεις τους αυτοματισμους που χρειαζεται για οτιδηποτε.Οταν κανεις κατι για πρωτη φορα ειναι σαν να περνας απο τον ποιο κακοτραχαλο καροδρομο που εχει φτιαχτει.Οταν(και αν) περασεις αρκετες φορες ο δρομος θα πατηθει και θα στρωσει τοσο που θα θυμιζει ανετη λεωφορο.

Το ιδιο και με τα νευρα.Με αρκετη και σωστη εξασκηση οι νευρικοι...λεωφοροι θα γινονται ολο και ποιο αποτελεσματικοι και η αποκριση σε ενα γνωριμο ερεθισμα ολο και ποιο γρηγορη.Το θεμα ειναι αν εχεις την  υπομονη και την επιμονη να στρωσεις κωλο.

 
Με εξασκηση μπορεις να τα καταφερεις ειτε με αριστερη ειτε με δεξια κιθαρα.

Αν σε ενδιαφερει ομως να φτασεις πιο γρηγορα και σε πιο υψηλο επιπεδο, πρεπει να παιξεις με την κιθαρα που σου αρμοζει.

Ως αριστεροχειρας ομως, ειναι πιο δυσκολο (απο οτι αν ησουν δεξιοχειρας) να ξερεις ποια κιθαρα σου κανει, γιατι εχεις σχεδον ιδιες πιθανοτητες να σου κανει μια αριστερη, οσο και μια δεξια κιθαρα. (υπαρχει και ενα μικρο ποσοστο για τους αμφιχειρες που θα ειχαν το ιδιο αποτελεσμα, ειτε με δεξια, ειτε με αριστερη).

Επισης λογω της αδεξιοτητας σου ακομα, δεν μπορεις να καταλαβεις τι θα σε βολευε περισσοτερο.

Για τους δεξιοχειρες τα πραγματα ειναι διαφορετικα και πιο ευκολα. Το 99% αυτων θα πετυχουν καλυτερο αποτελεσμα με δεξια κιθαρα.

Αν δεν σε κουραζει μπορεις να διαβασεις παρακατω την αιτιολογηση που ειχα δωσει για τα παραπανω. Ισως βρεις καποια στοιχεια για να επιλεξεις.

Συμφωνα με καποια πραγματα που ειχα διαβασει σχετικα με νευρολογια και χωρις να ειμαι ειδικος, παρα μονο οτι το ερευνησα σε σχεση με το αντικειμενο μου (κιθαρα), το θεμα των αριστεροχειρων μουσικων που τους βολευει να παιζουν με οργανα για δεξιοχειρες, θα μπορούσα να το αποδωσω στην εξειδικευση των λειτουργιων του αριστερου και δεξιου ημισφαιριου του εγκεφαλου και οχι τοσο στη δεξιοτεχνια του καθε χεριου. (Με εξασκηση εξαλλου, ολα γινονται).
Συγνωμη προκαταβολικα που θα μακρηγορήσω αλλα δεν θα μπορεσω αλλιως να εξηγησω τι εννοω.

Τα βασικα δεδομενα που συνέλεξα για την αποψη μου:

- Το αριστερό χέρι (και γενικοτερα οι μυς στα αριστερα ακρα) "ελεγχεται" απο το δεξι ημισφαιριο του εγκεφάλου, που εχει ειδικευση αναμεσα σε αλλα, στην εκφραση, στο συναισθημα, στην τεχνη και στη δημιουργικοτητα μιας ενεργειας, στην επεξεργασία των οπτικών και ακουστικών ερεθισμάτων, στον χειρισμο της κινησης χωροταξικα, στην αντίληψη σχηματων και χαρακτηριστικων και στην καλλιτεχνική ικανότητα γενικοτερα.

- Το δεξί χέρι (και γενικοτερα οι μυς στα δεξια ακρα)  "ελεγχεται" απο το αριστερό ημισφαίριο, που δρα υπολογιστικα, μαθηματικα, συστηματικα και επαναληπτικα και δίνει δομή και ακριβεια σε μια πραξη.

(το αντιθετο απο τα πρωτα δυο δεδομενα, συμβαινει για αυτους τους λιγους που εχουν αντεστραμμενα τα ημισφιαιρια εγκεφαλου, και που θα αναφερω παρακατω)

- Δεξιοχειρες ειναι περιπου το 90% των ανθρωπων.

- Αριστεροχειρες ειναι περιπου το 10%. (βασικες αιτιες αναφεροναι, το γονιδιο LRRTM1 και τα υψηλοτερα επιπεδα τεστοστερονης κατα της περιοδο της κυσης)

Υπαρχει φυσικα και ενα μικρο ποσοστο ανθρωπων που ειναι πραγματικοι αμφιχειρες.

- Σε πανω απο το 50% των αριστεροχειρων, δεν υπαρχει λειτουργικα "καθρεπτης"  στα ημισφαιρια και στους μυες (δλδ τα ημισφαιρια του εγκεφαλου εχουν τη ιδια διαταξη των ημισφαιρων του εγκεφαλου οπως και στους δεξιοχειρες) και ετσι σχετιζουν λειτουργιες του καθε ημισφαιριου του εγκεφαλου παρομοια με τους δεξιοχειρες, ασχετα αν η ειδικευση του εγκεφαλου αντιστοιχει στην "αδυναμη" πλευρα του σωματος τους.

- Το 5%  των δεξιοχειρων, εχουν αντεστραμμενα ημισφαιρια (δλδ το αριστερο ημισφαιριο εχει την εκφραση κλπ και το δεξι την μαθηματικη κλπ)

Βαση των παραπανω κι αν αφαιρεσουμε το μικρο ποσοστο των αμφιχειρων.

89% ειναι δεξιοχειρες που θα αποδωσουν τελικα καλυτερα, αν εχουν το δεξι για την πενα και το αριστερο για την ταστιερα.

1% ειναι δεξιοχειρας, που θα αποδωσει τελικα καλυτερα, αν εχει το αριστερο για την πενα και το δεξι για την ταστιερα.

6% ειναι αριστεροχειρες, που θα αποδωσουν τελικα καλυτερα, αν εχουν το δεξι για την πενα και το αριστερο για την ταστιερα.  

4% ειναι αριστεροχειρες, που θα αποδωσουν τελικα καλυτερα, αν εχουν το αριστερο για την πενα και το δεξι για την ταστιερα.

Αυτη μπορει να ειναι εξηγηση που μπορει να δωθει για την ευκολια ή ταση που εχουν καποιοι αριστεροχειρες να παιξουν με δεξια κιθαρα (ενω δεν ισχυει το ιδιο για τους δεξιοχειρες), αν σκεφτουμε τη δουλεια που καλειται το καθε χερι να κανει, αφου για την πλειοψηφεια, αναλαμβανει το δεξί χέρι (αριστερό ημισφαίριο) την εκτέλεση και τη συστηματοποίηση και το αριστερό χέρι (δεξί ημισφαίριο) την καλλιτεχνικη δημιουργικοτητα  και εκφραση οσο και τον χειρισμο της τονικοτητας και χροιας του οργανου.

Ετσι λοιπον, οι μισοι περιπου απο τους αριστεροχειρες κιθαριστες, ειναι  φυσικο να τους ερχεται βολικο να χρησιμοποιουν μια κιθαρα για δεξιοχειρες και μαλλον θα αποδωσουν τελικα, καλυτερα ετσι.

Και υπαρχει και η σπανια περιπτωση που καποιος δεξιοχειρας να μπορουσε να αποδωσει καλυτερα σε αριστερο οργανο.
 
delta66 είπε:
Αν σε ενδιαφερει ομως να φτασεις πιο γρηγορα και σε πιο υψηλο επιπεδο, πρεπει να παιξεις με την κιθαρα που σου αρμοζει.
Δεν υπαρχει ΤΙΠΟΤΑ που να ΑΠΟΔΕΙΚΝΥΕΙ κατι τετοιο(ουτε για το ποσο γρηγορα μπορεις να πετυχεις κατι ουτε για το επιπεδο) ασε που ειναι και η τελεια δικαιολογια για τους τεμπεληδες..."Ναι μωρε ξεκινησα επαιξα για λιγο καιρο αλλα τελικα χρησιμοποιησα το λαθος χερι γιαυτο δεν πηγα μακρια" ::).

 
  Και οι δυο τρόποι πιασίματος μπορούν να σε κάνουν παίχτη. Ίσως το πιο χέρι κρατάει την πένα παίξει ρόλο στο feel ρυθμικά, δηλαδή πιο εύκολη αίσθηση ρυθμού.

  Να πω όμως και  κάτι ακόμα; Γιατί αριστερόχειρας που πιάνει με το δεξί την κιθάρα; Αφού την πιάνει με το δεξί επειδή του βγήκε έτσι, τοτε στην κιθάρα πρέπει να θεωρηθεί δεξιόχειρας.

Εγώ γράφω με το αριστερό αλλά τρώω με το δεξί και κιθάρα παίζω με το δεξί πάλι.

 
Dreamdancer είπε:
Δεν υπαρχει ΤΙΠΟΤΑ που να ΑΠΟΔΕΙΚΝΥΕΙ κατι τετοιο(ουτε για το ποσο γρηγορα μπορεις να πετυχεις κατι ουτε για το επιπεδο) ασε που ειναι και η τελεια δικαιολογια για τους τεμπεληδες..."Ναι μωρε ξεκινησα επαιξα για λιγο καιρο αλλα τελικα χρησιμοποιησα το λαθος χερι γιαυτο δεν πηγα μακρια" ::).
Πολύ σωστός !!!

 
schreivox είπε:
Να πω όμως και  κάτι ακόμα; Γιατί αριστερόχειρας που πιάνει με το δεξί την κιθάρα; Αφού την πιάνει με το δεξί επειδή του βγήκε έτσι, τοτε στην κιθάρα πρέπει να θεωρηθεί δεξιόχειρας.
Συμφωνώ απόλυτα.Πάντα θεωρούσα ότι αυτός ο ορισμός είναι λάθος.

Στο παίξιμο την περισσότερη,δυσκολότερη και πιο πολύπλοκη δουλειά την κάνει το αριστερό(σε μας τους "δεξιόχειρες").

Μυστήρια πράγματα. :)

 
Παλια μου ελεγαν πως οπου κοιταει στο καβαλο στο σωβρακο, αυτο εισαι!!!

 
Sonam είπε:
Ωραίες απόψεις, keep 'em coming  ;D

Να δώσω και λίγη τροφή για σκέψη:

H αλήθεια είναι πως με οποιοδήποτε τρόπο και να μάθεις, με την κατάλληλη εξάσκηση θα φτάσεις σε κάποιο α' επίπεδο. Αυτό που με, χμ..."φοβίζει" είναι το όλο θέμα του να πηγαίνεις ενάντια στη φύση σου και πως σε επηρρεάζει ή σε περιορίζει αυτό. Λίγο πολύ κοιτάζω πιο κοντά στο νευρολογικό θέμα της υπόθεσης.

Υπάρχουν πολλά επίπεδα αριστεροχειρίας (και δεξιοχειρίας), άλλοι είναι κλίνουν τέρμα προς τη μια μεριά ενώ άλλοι είναι αμφίχεροι με μια ελαφριά προτίμηση πχ προς τα αριστερά. Ως αποτέλεσμα για κάποιους είναι πιο εύκολο θέμα η αμφιχειρία απ'ότι γι άλλους.

Το θέμα εδώ είναι πως το κύριο χέρι μπορεί να κάνει κινήσεις (και ειδικά ρυθμικές κινήσεις) χωρίς να του δίνεις σημασία. Στο προηγούμενο ποστ είχα αναφέρει το drumming, αν τώρα προσπαθήσω χυπώντας το γραφείο ( :P ) να κρατήσω ένα βασικό ρυθμό σε κάποιο απλό τραγούδι με αριστερόχειρο παίξιμο είναι παιχνιδάκι, με το δεξί είναι όλα οκ μέχρι που μπαίνει στο παιχνίδι το αριστερό χέρι και εκεί το χάνω όλο, καμία σταθερότητα. Σκέφτομαι μήπως αυτό επηρρεάσει και το rhythm strumming.

Θα επανέλθω αργότερα με περισσότερα πειράματα. Στο ενδιάμεσο πείτε ότι θελετε πάνω στο θέμα ή ακομα καλύτερα αν σας φαίνονται γνώριμα όλα αυτά  ;D
εχεις δίκιο και να βασισιστείς σε αυτό. εχω φίλο αριστερόχειρα ο οποίος εκ των υστέρων θεωρεί οτι εχει μια δυσκολία στα ρυθμικά. Στα drums υπάρχουν βασικά δύο σχολές: η μία λέει ότι και τα δύο χέρια ,για εξάσκηση, πρέπει να κανουν τα ίδια και ή άλλη ότι κάθε χέρι είναι καλό στο τομέα του οπότε μην προσπαθείς να το μαθεις να κανει άλλα πράγματα. αυτό αφορά όμως την εξάσκηση, έτσι στη πράξη οι τελέιως αριστεροχειρεσ παίζουν..."ανάποδα" (Paice,Collins), οι αμφίχειρεσ όπως να 'ναι (Simon Phillips) ενώ πολλοί πχ Cobham , White παίζουν μετρώντας με το αριστερό  και την μπότα στο δεξί (δες βίντεο). Ετσι παίζω και εγώ τύμπανα και είναι αλήθεια ότι η μπότα έχει ένα μικρό πρόβλημα σε ροκ ρυθμούς, αντίθετα σε τζαζ που μετρας κυρίως στα πιατινια και η μπότα είναι για τονισμούς, βολευει περισσότερο (βασικό όμως , δεν είμαι drummer)

Οπως και να χει μιλάμε για κρουστά που είναι κατα βάση ρυθμικο όργανο. οφείλουν όλα σου τα... ακρα να είναι ικανα στη ρυθμική κίνηση.

Στη κιθάρα ουσιαστικά με τη πένα "όδηγείς" το ρυθμό. φανταζεσαι τον dick dale να προσπαθεί να παίξει πενα με το δεξί;

Παρεπιμπτώντως στο σινεμα που σε βολευει να κάθεσαι; εμένα π.χ. με βολέυει να καθομαι απο τα αριστερά κοιτώντας προσ το κέντρο της οθόνης.

Τώρα στη κιθάρα, πιστεψε με είναι δυσκολο να εισαι αριστερόχειρας. Δεν βγαίνουν πολλά μοντέλα, (για χρωματα αστο, ...Sunburst και Μαυρο) αν θέλεισ  να κανεις upgrade δεν θα έχεισ επολογές, και επειδη ακρίβώς δεν έχεισ επιλογές, το ψάνεισ πολύ περισσότερο σε gear κ.τ.λ. Επίσης πρέπει να κουβαλάς τη κιθάρα σου παντου, αλλά το ίδιο δεν θα έκανες αν έπαιζε γαλλικό κόρνο, άρπα, ή μπαροκ μαντολίνο;

Ομως αυτό είσαι... (αν είσαι)

Ειναι λιγο περίεργο να ακούμε σε αυτό το ποστ ότι μπορει να ειναι και καλύτερα να παιζεισ με δεξιά κιθάρα (αν είσαι αριστερόχειρας) όμως κανένας δεν προτείνει το αντίθετο. Το κρίτήριο που σου βάζουν είναι στην ούσιά η ευκολία, να πάρες τον εύκολο δρόμο...μην εισαι με τη μειοψηφία μωρε... (σαν διαφήμιση της κοσμοτέ). Σαν να λέμε να πάει κάποιος να μαθει κοντραμπάσο και νου του πουν "ρεεεε, που να το κουβαλάς τέτοιο θηρίο, πάρε ένα βιολί να κάνεις τη δουλεία σου". Δεν είναι τυχαίο ότι οι περισσότεροι κοντρα ειναι και γαμάτοι μουσικοί (και άνθρωποι), κάνουν τεράστιες θυσίες για να τα καταφέρουν. Βέβαια αν θελεισ να ρίχνεις γκόμενες στη παραλία προφανως και χρειαζεσαι ΔΕΞΙΟΧΕΙΡΗ κίθαρα μην ξεκινήσεις κανένα εμφώνιο,  (δεν) τη γάμησες... Στη τέχνη η ευκολία δεν ειναι το κριτήριο, αλλίως ο Brian May θα έπαιζε με lespaul (μπά όχι είναι πολυ βαριά...) και ο Hendrix χωρίς τρέμολο (αφού ξεκουρδίζεται...είναι δύσκολο).

Εν τέλει το να πασ κοντρα στη φύση σου δεν είναι μόνο η (ίσως) μειωμένη αποτελεσματικότα. Είναι ότι κάνεις ένα συμβιβασμό χωρίς κανένα καλλιτεχνικό κριτήριο. Οι επιλογές μας διαμορφώνουν το χαρακτηρα μας...

 
Εννοείται πως το κριτήριο μου δεν είναι η ευκολία, ούτε και ο βασικός λόγος που το ψάχνω...σε φάση "πω δε μπορώ να πάρω PRS έτσι*, κάτσε να το ψάξω μήπως και τη σκαπουλάρουμε".

Πάνω απ'όλα είναι τι είναι βέλτιστο από παικτικής άποψης. Και για να είμαι ειλικρινής δε μου είχε περάσει από το μυαλό η ιδέα μέχρι να πέσω πάνω της και στο ότι πολλοί μεγάλοι κιθαρίστες είναι αριστερόχειρες που παίζουν δεξιά. Έπεσα και στο σχόλιο του Gary Moore επί του θέματος κι εκεί με έπιασε ο προβληματισμός:

When I started playing, there were not many guitarists around to teach me anything, so I didn't have any formal training. I found that helped a lot - for one thing, I never learned that there was any such thing as a left handed guitar. I'm left-handed, but I play right-handed, which is an advantage, because I use my stronger hand for fretting.
Γενικά το βλέπω πως ίσως να έχω μια ευκαιρία για ένα πλεονέκτημα από το πουθενά, αλλά πάνω απ'όλα επειδή η μουσική είναι έκφραση θέλω να είμαι άνετος. Το θέμα είναι πως το όργανο καθεαυτό είναι κατι το καινούργιο και περίεργο στα χέρια μου οπότε δεν ξέρω πως πρέπει να είναι το "άνετο". Το σίγουρο είναι πως δεν έχω νιώσει ακόμα αυτο το "έπιασε την κιθάρα με τον τάδε τρόπο και είπε οκ αυτό είναι το σωστό"

 
Sonam είπε:
Γενικά το βλέπω πως ίσως να έχω μια ευκαιρία για ένα πλεονέκτημα από το πουθενά, αλλά πάνω απ'όλα επειδή η μουσική είναι έκφραση θέλω να είμαι άνετος. Το θέμα είναι πως το όργανο καθεαυτό είναι κατι το καινούργιο και περίεργο στα χέρια μου οπότε δεν ξέρω πως πρέπει να είναι το "άνετο". Το σίγουρο είναι πως δεν έχω νιώσει ακόμα αυτο το "έπιασε την κιθάρα με τον τάδε τρόπο και είπε οκ αυτό είναι το σωστό"
To ανετο ερχεται μετα απο χιλιαδες ωρες εξασκησης.Ειναι πρακτικα αδυνατο να πεις "οκ αυτο ειναι το σωστο η αυτο ειναι το λαθος" αφου καν δεν εχεις ξεκινησει και  εχεις  μηδενικο feedback για οτιδηποτε αφορα την κιθαρα.Εγω πχ που ηδη επαιζα καποια χρονια κλασσικη με τα δαχτυλα μολις επιασα ηλεκτρικη και πενα  ειπα "τι αισχος ειναι αυτο...αποκλειεται δεν μπορει να ειναι χρηστικο κατι τετοιο"...σκεψου ηδη επαιζα,πηγα παλι σε δεξιοχειρη κιθαρα αλλα παρολα αυτα η καινουργια δεξιοτητα που επρεπε να μαθω στην αρχη φαινοταν εξωγηινη...ποσο μαλλον καποιος που ξεκινα τωρα και προσπαθει να κρινει.

Συμπερασμα: διαλεξε οτι χερι θες.Το προβλημα ειναι να νομιζεις οτι με την οποια επιλογη σου θα κανεις την ζωη σου ποιο ευκολη η ποιο δυσκολη.Αυτο δεν παιζει.Αν νομιζεις οτι θα γλυτωσεις ωρες εξασκησης με το "σωστο" χερι αυτο δεν παιζει.

 
Όχι δεν εννοούσα αυτό. Αναφερόμουν σε αυτά που λένε αρκετοί ότι έπιασαν την κιθάρα αριστερά/δεξία και με την μία ένιωσαν ότι αυτό είναι το σωστό ή που άλλοι αναφέρονται για τον τρόπο έπιασαν την κιθάρα 1η φορά και πως αυτό είναι ένδειξη για το πια κλίση έχεις κτλ κτλ.

Δεν μου έχει συμβεί κάτι τέτοιο αυθόρμητο.

 
Παντως για την ιστορια, μετα απο 23 χρονια που ξεκινησα να παιζω κιθαρα, αν θελω να γυρισω το χρονο πισω να θυμιθω πώς ενιωσα οταν πρωτοεπιασα την κιθαρα, απλα την γυρναω στο αλλο χερι...

Τι time machine και βλακειες!

 

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top