Αποτυχημένος .....setuporas

dimicupo

Νέο μέλος
Μηνύματα
847
Πόντοι
16
Θέλησα να κάνω την πρώτη μου απόπειρα να σετάρω μια fender squier bullet strat.Που να ξεκινήσω και που να καταλήξω....τέσπα,το αποτέλεσμα ήταν να σπασω το nut.Τώρα,αν τα πάρουμε απ την αρχή,έκανα ότι έλεγε ο sf,δηλαδή,καθάρισα,γυάλισα,λίπανα,κούρδισα,και...έβαλα το καποτάστο,μέτρησα,χρειαζόταν relief το μπράτσο οπότε χαλάρωσα ελαφρά το truss rod,μέχρι εκεί όλα καλά.Απο εκεί και πέρα,το intonation δεν ερχόταν με τίποτε,ειδικά στα καντίνια,δηλαδή με κέντρο συντονισμένη ανοιχτή χορδή,είχα πάντα μείον 25% απόκλιση στο δωδέκατο.Δεν πτοούμαι,θα πάρω μερικά nuts και θα πειραματιστώ,το πολύ πολύ να αποτύχω πάλι και να την πάω σε μάστορα.Δώστε μου όμως τα φώτα σας για το προβληματικό intonation,και μια τελευταία ερώτηση.Ποιά είναι η χρυσή τομή του ελάχιστου action σε συνδυασμό με απουσία fretting buzz,υπάρχει κάποιος κανόνας,ή ρυθμίζεις και ψάχνεσαι μέχρι να σου "κάτσει" καλύτερα ? Και τελικά πειραματιζόμενος υπάρχει περίπτωση να καταστρέψω τελείως το όργανο ή η χειρότερη καγκουριά που μπορούσα να κάνω είναι αυτή που ήδη έκανα ?

Ευχαριστώ

Δημήτρης

Phd Setup Defector

Mcsc Strato Destroyer

Διδάκτωρ αποτυχημένος εκτελεστής/συνθέτης.

 
Λοιπον φιλε μου τα πραγματα ειναι απλα Το να σκαλιζουμε πραγματακια τα οποια δεν κατεχουμε (ασχετα τις παιχτηκες μας γνωσεις) φυσικο και βεβαιο ειναι να γινουν λαθη πολλες φορες και σοβαρα. Γι αυτο λοιπον η συμβουλη μου σαν ειδικος ειναι να μην τα πειραζουμε αν δεν ξερουμε το καθ ενα τι κανει που αποσκοπει και τι σημασια εχει πανω εκει που ειναι. Τωρα εσπασες ενα nut μετα μπορει να χαλασει κατι αλλο.. Το τεχνικο θεμα καθε οργανου ανηκει σε γνωστες!! Ενας μαστορας θα στην σεταριζε ωραιοτατα και με πολυ μικρο κοστος!

 
dimicupo είπε:
Ποιά είναι η χρυσή τομή του ελάχιστου action σε συνδυασμό με απουσία fretting buzz,υπάρχει κάποιος κανόνας,ή ρυθμίζεις και ψάχνεσαι μέχρι να σου "κάτσει" καλύτερα ?
Η χρυσή τομή που ζητάς νομίζω ότι έχει να κάνει καθαρά με τα προσωπικά μας όρια ανεκτικότητας ως προς το buzz, όπως επίσης και τα προσωπικά μας γούστα ως προς το action (και φυσικά και το στυλ παιξίματός μας). Δηλ. αυτό που εσύ θεωρείς πρόβλημα,για μένα να είναι ΟΚ και αντιστρόφως.

 
Jasemeister είπε:
Το nut πως το έσπασες;
Χρειάστηκε ταλέντο,έμπνευση και προσπάθεια.Ηταν κολλημένο με θερμοκόλλα,και βάζοντας ένα λεπτό κατσαβιδάκι για να το αφαιρέσω,έμεινε το μισο στην ταστιέρα...

 
Να φανταστώ οτι το είχες κολλήσει εσυ με θερμόκολλα;

Πάντως η ζημιά περισσότερο θέμα βιασύνης ήταν παρά οτιδήποτε άλλο.

 
kleinmeiner είπε:
Η χρυσή τομή που ζητάς νομίζω ότι έχει να κάνει καθαρά με τα προσωπικά μας όρια ανεκτικότητας ως προς το buzz, όπως επίσης και τα προσωπικά μας γούστα ως προς το action (και φυσικά και το στυλ παιξίματός μας). Δηλ. αυτό που εσύ θεωρείς πρόβλημα,για μένα να είναι ΟΚ και αντιστρόφως.
Σε χάνω λίγο,και ξέρεις που ? Ποιός δεν θα ήθελε "βουτυρένιο" action με το βέλτιστο ηχητικό αποτέλεσμα,ή για να το χοντρύνω λίγο,ποιός θα ήθελε να παίζει κιθάρα με το τόξο του κόναν του βάρβαρου ? (πονάει,και δυσκολεύει την εκτέλεση....οχι ?)

 
Jasemeister είπε:
Να φανταστώ οτι το είχες κολλήσει εσυ με θερμόκολλα;
Οχι φίλε μου,έκανα καγκουριά είπαμε,αλλά την κόλλα την είχε απο τη μαμά της.Και να σου πω την αλήθεια φανταζόμουν ότι το nut θα ήτανε "χύμα" αφού έτσι κι αλλιώς το συγκρατούν οι χορδές,αλλά ο κατασκευαστής έτσι ήθελε....

 
dimicupo είπε:
Σε χάνω λίγο,και ξέρεις που ? Ποιός δεν θα ήθελε "βουτυρένιο" action με το βέλτιστο ηχητικό αποτέλεσμα,ή για να το χοντρύνω λίγο,ποιός θα ήθελε να παίζει κιθάρα με το τόξο του κόναν του βάρβαρου ? (πονάει,και δυσκολεύει την εκτέλεση....οχι ?)
Άλλοι θέλουν ψηλό action, άλλοι χαμηλό, άλλοι ενδιάμεσο. Σου φαίνεται περίεργο;

 
kleinmeiner είπε:
Άλλοι θέλουν ψηλό action, άλλοι χαμηλό, άλλοι ενδιάμεσο. Σου φαίνεται περίεργο;
Ναι,μου φαίνεται,αλλά για να το λές,έτσι θα είναι.Γνωρίζω άτομα που δε γουστάρουν πχ καθόλου υδραυλικό τιμόνι,όχι για θέμα αίσθησης και απόκρισης(που έτσι κι αλλιώς έχουν επιλυθεί),απλά έτσι τους αρέσει.Οπότε,ναι,μου φαίνεται περίεργο,αλλά και το πιστεύω.

 
deepred είπε:
Λοιπον φιλε μου τα πραγματα ειναι απλα Το να σκαλιζουμε πραγματακια τα οποια δεν κατεχουμε (ασχετα τις παιχτηκες μας γνωσεις) φυσικο και βεβαιο ειναι να γινουν λαθη πολλες φορες και σοβαρα. Γι αυτο λοιπον η συμβουλη μου σαν ειδικος ειναι να μην τα πειραζουμε αν δεν ξερουμε το καθ ενα τι κανει που αποσκοπει και τι σημασια εχει πανω εκει που ειναι. Τωρα εσπασες ενα nut μετα μπορει να χαλασει κατι αλλο.. Το τεχνικο θεμα καθε οργανου ανηκει σε γνωστες!! Ενας μαστορας θα στην σεταριζε ωραιοτατα και με πολυ μικρο κοστος!
το μικρο κοστος ειναι τα 40 ευρο (μαζι με το κοστος των χορδων..) για ενα οργανο αξιας 100 ευρο???κανε της οτι θες της κιθαρας...αν μαθεις να τη σεταρεις μονος σου θα γλυτωσεις και εσυ και η τσεπη σου στο μελλον απο τις "γνωσεις" των ειδικων...

 
STEFMAISTER είπε:
το μικρο κοστος ειναι τα 40 ευρο (μαζι με το κοστος των χορδων..) για ενα οργανο αξιας 100 ευρο???κανε της οτι θες της κιθαρας...αν μαθεις να τη σεταρεις μονος σου θα γλυτωσεις και εσυ και η τσεπη σου στο μελλον απο τις "γνωσεις" των ειδικων...
Εδώ θα συμφωνήσω απόλυτα,και ταυτόγχρονα ξεκαθαρίζω ότι με το να μάθω (άν) να σετάρω την κιθάρα μου,θα με κάνει προσωπικά ευτυχισμένο,και απο την άλλη ποτέ δεν θα με θεωρήσω luthier,φυσικά για οτιδήποτε ειδικότερο θα πάει μάστορα,και θα χαρώ να τον πληρώσω εφόσον με ικανοποιήσει.

 
dimicupo είπε:
Απο εκεί και πέρα,το intonation δεν ερχόταν με τίποτε,ειδικά στα καντίνια,δηλαδή με κέντρο συντονισμένη ανοιχτή χορδή,είχα πάντα μείον 25% απόκλιση στο δωδέκατο.Δεν πτοούμαι,θα πάρω μερικά nuts και θα πειραματιστώ,το πολύ πολύ να αποτύχω πάλι και να την πάω σε μάστορα.Δώστε μου όμως τα φώτα σας για το προβληματικό intonation,και μια τελευταία ερώτηση.Ποιά είναι η χρυσή τομή του ελάχιστου action σε συνδυασμό με απουσία fretting buzz,υπάρχει κάποιος κανόνας,ή ρυθμίζεις και ψάχνεσαι μέχρι να σου "κάτσει" καλύτερα ? Και τελικά πειραματιζόμενος υπάρχει περίπτωση να καταστρέψω τελείως το όργανο ή η χειρότερη καγκουριά που μπορούσα να κάνω είναι αυτή που ήδη έκανα ?

Ευχαριστώ

Δημήτρης

Phd Setup Defector

Mcsc Strato Destroyer

Διδάκτωρ αποτυχημένος εκτελεστής/συνθέτης.
φιλε μου καλησπερα :)

μην τρελλαινεσαι για το Intonation...εχω δει κιθαρες που κοστιζουν 10 φορες σαν την squier (no offense,ειναι τρελλο value for money οργανο..) και να φαλτσαρουν...αυτο που θελω να πω ειναι οτι το Intonation μπορει να μην ερθει και 100% ακριβως...δωσε τοπο στην οργη :P...κ καταστροφεας επειδη δοκιμασες να σεταρεις τη συγκεκριμενη κιθαρα μονος σου δεν εισαι...ισως..το μονο κουλο που παιζει να κανες,ητανε να πας να ξεκολλησεις το Nut μονος σου!!

 
Η αλήθεια είναι ότι για το χάλι μου,και πολύ μου πέφτει η squier,είμαι απόλυτα ικανοποιημένος απο τον ήχο και την αίσθηση της.Το θέμα είναι γαμώτο ότι εαν αρχίσεις να ασχολείσαι και όσο το ψάχνεις,τόσο τρώς απογοήτα.....δηλαδή εν μέρει

αν πείς "δε με νοιάζει,δε θέλω να ξέρω ούτε για intonations,action,και όλα τα σχετικά",θα είσαι ευτυχής,αλλά τελικά προτιμώ να ξετυφλώνομαι,κι ας τσούζει ενίοτε....

 
    Πάντα, έκανα intonation μόνος μου στην πρωτη μου κιθάρα (αυτή στο avatar) και πείραζα και το ύψος της γέφυρας το οποίο μου άρεσε λίγο ψηλά  ;D , και λάθη έκανα και δεν παίρνανε σωστά οι μαγνήτες αλλά έμαθα πέντε πράγματα. Με τα χρόνια άρχισα να σκαλίζω και truss rod και μια ρυθμισούλα στους μαγνήτες  την κάνω σύμφωνα με τα αυτιά μου (εδώ μπαίνουν και τα χρήσιμα tips του noiz), και από μάστορα ακόμα να την πάρω κάτι σε ύψος  μαγνητών π.χ. παίζει να το αλλάξω ελαφρά. Έτσι, μπορω να πω  ότι η τριβή σε κάνει πιο άνετο με το όργανο, γενικότερα. Κι έχω δει και παραδείγματα. 

    Ένας φίλος, θυμάμαι, πρέπει να έψαχνε κάτι στο τρέμολο της parker του για ώρες. Νομίζω έψαχνε μια βίδα που κλειδώνει τρέμολο- ούτε θυμάμαι πως είναι αυτες οι κιθάρες ;D. Είχε πελαγώσει, μιλάμε, νόμιζε ότι ήταν ελαττωματική(!!!) την παίρνω κι εγώ να δω και λες κι από τύχη το βρήκα με τη μία. Η εμπειρία, λοιπόν, σε κάνει καλύτερο κι αν δεν πάθεις δεν θα μάθεις.

Κι αν σήμερα είμαι ευχαριστημένος με το πως θα διορθώσω ό,τι προκύψει σε μια κιθάρα ( στο μέτρο των δυνατοτήτων μου γιατί δεν είμαι μάστορας), φανταστείτε ότι στην πρώτη αλλαγή χορδών της fender με το αναθεματισμένο το floyd roseII ( ε, κι εγώ 15 χρονών ήμουν-έρχεται το καλό τώρα ;D) έβγαλα ολόκληρη τη γέφυρα για να δω πως μπαίνουν οι χορδές!!!!!! (γέλια)

    αφου δεν την κατάστρεψα την κιθαρίτσα...... ;D ;D ;D

 
Η χρυση τομη μεταξυ fret buzz και χαμηλου action για μενα ειναι απλα να μην εχεις ιδιαιτερα χαμηλο action :P.

Εκτος κ αν παιζεις μονο malmsteen οπου επι τουτου δε σε νοιαζει κ το fret buzz...

 
fuZZed είπε:
Η χρυση τομη μεταξυ fret buzz και χαμηλου action για μενα ειναι απλα να μην εχεις ιδιαιτερα χαμηλο action :P.

Εκτος κ αν παιζεις μονο malmsteen οπου επι τουτου δε σε νοιαζει κ το fret buzz...
ο Malmsteen εχει...ενα-δυο ΠΟΝΤΟΥΣ action... :) :) (οπως και σχεδον ολοι οι παικταραδες ;) )

Απο εκεί και πέρα,το intonation δεν ερχόταν με τίποτε,ειδικά στα καντίνια,δηλαδή με κέντρο συντονισμένη ανοιχτή χορδή,είχα πάντα μείον 25% απόκλιση στο δωδέκατο
ρε,συ μηπως δεν ξανακουρδιζεις την ανοικτη χορδη καθε φορα που μετακινεις τα σελακια?

φυσικα και πρεπει να μαθεις να σεταρεις την κιθαρα ΜΟΝΟΣ σου (το nut ομως γιατι το πειραξες? ;D) ,κιθαριστας που δεν ξερει να σεταρει την κιθαρα του ισουται με οδηγο που δεν ξερεις να αλλαξει λαστιχο...

 
πάντως μη πάρεις τους κανόνες για την αποσταση ταστιέρας-χορδών τοις μετρητοίς.

ένας πάρα πολύ σημαντικός παράγοντας στο πόσο χαμηλά είναι το "πιο χαμηλό δυνατό" action είναι τα τάστα.

σε φτηνες κιθάρες συχνά αναγκάζεσαι να ανεβάσεις λίγο το action για να μην ακουμπάει χορδή σε ένα συγκεκριμένο κακοβαλμένο τάστο ας πούμε.

γενικά εγώ προτιμώ στις χορδές που παίζω με πιο πολλή ατάκα, στα καντίνια δηλαδή, να έχω όσο το δυνατό λιγότερο μπαζζ

 
Superfunk είπε:
ο Malmsteen εχει...ενα-δυο ΠΟΝΤΟΥΣ action... :) :) (οπως και σχεδον ολοι οι παικταραδες ;) )

ρε,συ μηπως δεν ξανακουρδιζεις την ανοικτη χορδη καθε φορα που μετακινεις τα σελακια?

φυσικα και πρεπει να μαθεις να σεταρεις την κιθαρα ΜΟΝΟΣ σου (το nut ομως γιατι το πειραξες? ;D) ,κιθαριστας που δεν ξερει να σεταρει την κιθαρα του ισουται με οδηγο που δεν ξερεις να αλλαξει λαστιχο...
όχι αγαπητέ Νίκο,ασφαλώς και ξανακούρδιζα,γι αυτό μου έμεινε και η απορία γιατί ειδικά τα καντίνια ήταν τόσο εκτός intonation ενω οι τυλιχτές τρωγότανε...το κωλονάτ το πείραξα γιατί βάσει των οδηγιών σου με το καποτάστο στο πρώτο αν θυμάμαι καλά και μέτρηση τσιγαρόχαρτου στο δεύτερο,δεν έμπαινε ούτε τσιγαρόχαρτο.Οπότε σκέφτηκα (αφελώς ίσως) ότι έπρεπε να βγάλω το νάτ κα να βάλω απο κάτω ένα αντίστοιχο φιλεράκι,για να ανυψώσω τις χορδές και να έχω την προαναφερόμενη απόσταση.....πάραυτα τζίφος,αλλά όπως είπες περι οδηγού και λάστιχου,ναι,δεν θα της περάσει,του κερατά,πρέπει να μάθω να τη σετάρω,είναι ....θέμα τιμής πλέον.Τελικά πες μου γιατι δεν έχω καταλάβει κάτι.Τι πειράζει αν έχεις πχ νατ κομμένο για 12ρες,και βάλεις 10ρες ? Αφού στην ουσία το βάθος δεν μας ενδιαφέρει,τι πειράζει να έχει μια σχετική άνεση στο πλάτος η χορδή ? Αν θες λύσε μου την απορία σε παρακαλώ.

 

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top