Απόσταση πυκνωτικού mic από καμπίνα

UnderGround

Μέλος
Μηνύματα
707
Πόντοι
28
Γραφω τις κιθαρες και το μπασο περνοντας το σημα απο ενα πυκνωτικο Neumann TL-103 το οποιο τοποθετω κοντα στην καμπινα του ενισχυτη(αναλογα με τον ηχο που θελω να βγαλω). Η τοποθετηση ειναι απο 30 ποντους και μακρυτερα.

Δεν εχω καλο δυναμικο για να ηχογραφησω με αυτο γι'αυτο χρησιμοποιω το πυκνωτικο.

Υπαρχει περιπτωση εαν το τοποθετω κοντα πχ στους 30 ποντους απο τον ενισχυτη να το καψω ;

 
θα πρεπει να τσεκαρεις το spl που μπορει να "αντεξει" (sound pressure level) αν ειναι πανω απο 130db δεν νομιζω να εχεις προβλημα,παντως για μπασο δεν νομιζω να εχεις καλα αποτελλεσματα με αυτο το μικροφωνο,καλυτερο ηχο θα εχεις αν γραψεις connect.

επισης 30 ποντοι μακρια απο το μεγαφωνο ειναι πολυ για χρηση ενος μονο μικροφωνου βαλτο το λιγοτερο στους 5.

να και ενα ενδιαφερον λινκ

http://en.wikipedia.org/wiki/Sound_pressure_level

 
Προφανως το spl θα το βρω στο manual του μικροφωνου. Θα το ψαξω το απογευμα.

Οσον αφορα το μπασο δεν περνιεται και ασχημα αλλα σιγουρα θα υπαρχουν και καλυτερα.

Ο freemind μου προτεινε να παρω ενα shure sm 58 για να γραφω μπασο και κιθαρες. Θα ειμαι οκ με αυτο ;

Θεωρεις οκ το tl-103 για ηχογραφηση κιθαρας εαν ειναι ενταξει ως προς το spl ;

Thanks.

επισης 30 ποντοι μακρια απο το μεγαφωνο ειναι πολυ για χρηση ενος μονο μικροφωνου βαλτο το λιγοτερο στους 5
Δεν ειναι πολυ κοντα για πυκνωτικο ανεξαρτητα spl ;

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Με πρόλαβε ο SUPERFUNK σχολιάζοντας τους 30 πόντους απόσταση, που και μένα μου φαίνονται μεγάλη απόσταση για να ηχοηγραφήσεις κιθάρα. Τώρα για το μπάσσο πριν την πίεση που μπορεί να αντέξει το μικρόφωνο θα έπρεπε να μπροβληματιστείς για την περιορισμένη απόκριση συχνοτήτων του πυκνωτικού μικροφώνου που σίγουρα αλλοιώνει τον ήχο του μπάσου.

 
περιορισμένη απόκριση συχνοτήτων του πυκνωτικού μικροφώνου που σίγουρα αλλοιώνει τον ήχο του μπάσου.
Εννοεις στις χαμηλες συχνοτητες, αρα επειδη και ενα δυναμικο δεν θα τις πιανει παω αναγκαστικα στην λυση direct απο τον ενισχυτη για το μπασο ;

 
προσωπικα ακομα και τα πυκνωτικα τα βαζω σχεδον κολλητα στα μεγαφωνα (ακομα και Neuman U87 εχω κολλησει σε τιγκαρισμενο Marshall αλλα μη το πεις σε κανενα στουντιάρχη!! :oops: :lol: ) αλλα συνηθως τα βαζω off axis.

παντως ακομα μικροφωνο που να γραφει καλυτερα κιθαρα απο το ταπεινο sm57 δεν εχω συναντησει :wink: (για αυτο & τα τελευταια χρονια το χρησιμοποιω σχεδον αποκλειστικα κολλωντας το πανω στη γρυλλια μεταξυ του κεντρου & της ακρης του μεγαφωνου)

το 57αρι ΔΕΝ κανει κατα τη γνωμη μου για μπασο,χρειαζεσαι μικροφωνο "μποτας" για να βγαλεις ογκο,προσωπικα εχω χρονια να γραψω μπασο με ενισχυτη,προτιμω connect. :wink: (& ενα tech 21 bassdriver δεν βλαπτει βεβαια.. :lol: )

 
Γενικά η χρήση πυκνωτικού μικροφώνου στις κιθάρες τοποθετημένο μακριά (30 cm) είναι πολύ καλή τακτική, μόνο όμως σε περιπτωση που την συνδυάζουμε με ένα άλλο δυναμικό (πχ Shure SM57) που θα τοποθετηθεί πολύ κοντά στο μεγάφωνο (5 πόντους, όπως πολύ σωστά αναφέρθηκε). Δίνει αέρα και όγκο στις κιθάρες. Θέλει όμως προσοχή μην βγουν τα 2 σήματα εκτός φάσης και ακυρωθούν. Επίσης πρέπει ο χώρος που ηχογραφούμε να έχει καλή ακουστική. Για μπάσο θα πρότεινα ένα AKG D-112 σε συνδυασμό με DI.

 
Acoustical operating principle Pressure gradient transducer

Directional pattern Cardioid

Frequency range 20 Hz ... 20 kHz

Sensitivity at 1 kHz into 1 kohm 23 mV/Pa

Rated impedance 50 ohms

Rated load impedance 1000 ohms

Equivalent SPL CCIR 468-3 17.5 dB

Equivalent SPL DIN/IEC 651 7 dB-A

S/N ratio CCIR 468-3 76.5 dB

S/N ratio DIN/IEC 651 87 dB

Maximum SPL for THD 0.5% 138 dB

Maximum output voltage 13 dBu

Dyn. range of the mic. amplifier DIN/IEC 651 131 dB

Supply voltage 48 V ± 4 V

Current consumption 3 mA

Matching connector XLR 3F

Weight approx. 500 g

Diameter 60 mm

Length 132 mm

Αυτα ειναι τα τεχνικα χαρακτηριστικα του μικροφωνου.

Πιστευω πως ειναι Οκ αλλα ας με διαβεναιωση και καποιος πιο εμπειρος.

Αρα εαν ειμαι Οκ μπορω να το τοποθετησω ακομη και στα 5 εκατοστα αποσταση χωρις το παραμικρο προβλημα ;

 
Ναι φυσικά εννοώ στις χαμηλές συχνότητες...

Είχαμε πειραματιστεί αρκετά όταν ηχογραφούσαμε με το πως θα έπρεπε να γράψουμε το μπάσσο. Κάναμε πολλούς συνδυασμούς με μικρόφωνα και αποστάσεις και DI και το συμπέρασμα είναι ότι το καλύτερο αποτέλεσμα έβγαινε με συνδυασμό direct out από τον ενισχυτή στην κονσόλα και ενός μικροφώνου που γράφουμε την κάσα των τυμπάνων, στους 10-15 πόντους από το ηχείο. Με βάση και το προσωπικό μας γούστο αυτά τα δύο αποτελούσαν τον τελικό ήχο του μπάσσου σε αναλογία 80/20 (DI/μικρόφωνο) και στο τέλος προσθέταμε και αρκετό compression.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
off axis definition:

" In a microphone pattern, to be on axis is to be in the area of maximum pickup: the “sweet spot”. As you wander from the “sweet spot” you move off axis, and the fidelity of the signal decreases."

 
Ας απαντήσω εγώ...αν και δεν είμαι καθόλου master σε αυτά τα θέματα! (ελπίζω να τα εξηγήσω καλά...)

Όταν λέμε off axis εννοούμε ότι το μικρόφωνο δεν βρίσκεται κάθετα προς την επιφάνεια του ηχείου και προσανατολισμένο στο κέντρο του, αλλά λίγο πιο πλάγια σε σχέση με τον νοητό άξονα που περνά από το κέντρο του ηχείου και υπό γωνία 30-60 μοίρες σε σχέση με την επιφάνειά του.

 
off axis εννοούμε να μην κοιτάει το μικρόφωνο τον κώνο του μεγάφωνου απευθείας αλλα υπό γωνία.

γενικά το σήμα που παίρνουμε από on-axis τοποθετήσεις είναι πολύ πιο bright (υψηλο-μεσαίες) και γενικά με περισσότερο presence.

Μπορεί με τον συγκεκριμένο συνδυασμό ενισχυτή-μικροφώνου να είναι οκ, αλλά αν ακούγονται σκληρές οι κιθάρες δοκιμασε off-axis για να μαλακώσουν καπως. Γενικά όλα αυτα ειναι σχετικα και το καλυτερο που μπορεις να κανεις ειναι να δοκιμασεις και τελικα να κανεις αυτο που σου ακουγεται εσενα καλυτερο.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Σας ευχαριστω παρα πολυ.

Για να ολοκληρωσεται τωρα την ευχαριστηση μου, σας παρακαλω, κοιταξτε και τα specs του μικροφωνου που ποσταρα πριν και απαντηστε μου γιατι εινα κριμα να καψω ενα μικροφωνο των 1000 euro.

Σας ευχαρισρω πολλακις.

 
Maximum SPL for THD 0.5% 138 dB
κατα τα specs του εχει 1db μεγαλυτερη αντισταση απο το RODE NT1 που χρησιμοποιω συνεχεια (& το εχω χρησιμοποιησει και για close miking) δεν νομιζω να εχεις προβλημα.

 
τω όντι. enough said. το μικρόφωνο είναι σκυλί. κάνε ότι θέλεις (ε, καλα, μην του βάλεις και φωτιά!)

 
Για μπάσο θα πρότεινα ένα AKG D-112 σε συνδυασμό με DI.

Το μπασο να το περασω line στον προενισχυτη μου απο την κεφαλη του ή κατευθειαν απο το μπασο line στον προενισχυτη μου ;

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top