- Μηνύματα
- 26
- Πόντοι
- 1
Για οσους θελουν αρκετα γκαζια αλλα βλεπουν πως ο ηχος τους λασπωνει, βαβουριαζει, γινεται flubby κτλ δοκιμαστε το εξης...
Πριν την εισοδο στον ενισχυτη (για το παραδειγμα και επειδη μιλαμε για αρκετα γκαζια, μιλαω για κιθαρα με humbuckers) βαλτε ενα γραφικο eq και κοψτε αρκετες μπασσες συχνοτητες, αφηστε τα μεσαια κτλ μην τα πειραξετε. Μετα καντε οτι ειναι να κανετε στον ενισχυτη σας με τα eq οπως θελετε, το gain κτλ. Μετα στο loop βαλτε ενα δευτερο eq και αναπληρωστε τις συχνοτητες που κοψατε στην αρχη με το 1ο eq.
Τι πετυχατε; Ο ηχος της κιθαρας στην αρχη της αλυσιδας δεν μπουκωνει με υπερβολικα μπασσα την εισοδο του ενισχυτη και ετσι ο ενισχυτης μπορει και κρατα σφιχτο τον ηχο του στην προενισχυση. Με τις καταλληλες ρυθμισεις στο eq section του ενισχυτη φτιαχνετε τον βασικο σας ηχο (προσοχη στα μεσαια και στο presence, μην τα τσιγκουνευεστε πχ για να βγαλετε scooped metal ηχο) και μετα στο loop του ενισχυτη αφου ο ηχος εχει περασει απο την προενισχυση και παει καθοδον προς το τελικο σταδιο, αναπληρωνετε τα μπασσα που σας λειπουν με το eq και κανετε οτι αλλες μικρορυθμισεις θελετε (πχ αν θελετε να κοψετε λιγα μεσαια ή πριμα κτλ).
Τελικο αποτελεσμα ειναι να εχετε εναν πολυ πιο καθαρο και σφιχτο ηχο σε σχεση με πριν, χωρια που μπορειτε επισης να παιξετε με λιγοτερη παραμορφωση απο τον ενισχυτη και να μπουσταρετε την εισοδο με το eq (πχ με το master level sta +10db αλλα με τις μπασσες συχνοτητες χαμηλα, ισως και μερικες υψηλες πιο χαμηλα).
Ετσι μπορειτε να εχετε πολυ καλυτερο ρυθμικο ηχο με αρκετη παραμορφωση, πιο καθαρο, πιο γρηγορο σε αποκριση (ειδικα για γρηγορα palm mutes κανει θαυματα). Ετσι ο ηχος αν και με αρκετη παραμορφωση, δεν βαβουριαζει, τα μπασσα παραμενουν σφιχτα κτλ.
Οι μπασσες συχνοτητες εχουν πολυ ενεργεια και ειναι ευκολο να υπεροδηγησουν την εισοδο ενος ενισχυτη. Οταν αυτο συμβαινει και μετα προσθετουμε και αλλο gain μεσω της προενισχυσης, στο τελος οι μπασσες συχνοτητες clipαρουν ασχημα και βαβουριαζουν, χωρια που συνηθως ουτε οι καμπινες τις αντεχουν σε τετοια ποσοτητα μιας και δεν σχεδιαστηκαν για μπασσο, αλλα για κιθαρα και ετσι στην κυριολεξια πολλες καμπινες "κλανουν" πανω τους (τον γνωστο farting ηχο που λενε και στα Αγγλικα)
Ετσι κι αλλιως, σε περιπτωση ηχογραφησης πχ, οι κιθαρες θα φιλτραριστουν με low cut (hi pass) ωστε να μην μπερδευονται συχνοτικα με τον ηχο του μπασσου κτλ
Πριν την εισοδο στον ενισχυτη (για το παραδειγμα και επειδη μιλαμε για αρκετα γκαζια, μιλαω για κιθαρα με humbuckers) βαλτε ενα γραφικο eq και κοψτε αρκετες μπασσες συχνοτητες, αφηστε τα μεσαια κτλ μην τα πειραξετε. Μετα καντε οτι ειναι να κανετε στον ενισχυτη σας με τα eq οπως θελετε, το gain κτλ. Μετα στο loop βαλτε ενα δευτερο eq και αναπληρωστε τις συχνοτητες που κοψατε στην αρχη με το 1ο eq.
Τι πετυχατε; Ο ηχος της κιθαρας στην αρχη της αλυσιδας δεν μπουκωνει με υπερβολικα μπασσα την εισοδο του ενισχυτη και ετσι ο ενισχυτης μπορει και κρατα σφιχτο τον ηχο του στην προενισχυση. Με τις καταλληλες ρυθμισεις στο eq section του ενισχυτη φτιαχνετε τον βασικο σας ηχο (προσοχη στα μεσαια και στο presence, μην τα τσιγκουνευεστε πχ για να βγαλετε scooped metal ηχο) και μετα στο loop του ενισχυτη αφου ο ηχος εχει περασει απο την προενισχυση και παει καθοδον προς το τελικο σταδιο, αναπληρωνετε τα μπασσα που σας λειπουν με το eq και κανετε οτι αλλες μικρορυθμισεις θελετε (πχ αν θελετε να κοψετε λιγα μεσαια ή πριμα κτλ).
Τελικο αποτελεσμα ειναι να εχετε εναν πολυ πιο καθαρο και σφιχτο ηχο σε σχεση με πριν, χωρια που μπορειτε επισης να παιξετε με λιγοτερη παραμορφωση απο τον ενισχυτη και να μπουσταρετε την εισοδο με το eq (πχ με το master level sta +10db αλλα με τις μπασσες συχνοτητες χαμηλα, ισως και μερικες υψηλες πιο χαμηλα).
Ετσι μπορειτε να εχετε πολυ καλυτερο ρυθμικο ηχο με αρκετη παραμορφωση, πιο καθαρο, πιο γρηγορο σε αποκριση (ειδικα για γρηγορα palm mutes κανει θαυματα). Ετσι ο ηχος αν και με αρκετη παραμορφωση, δεν βαβουριαζει, τα μπασσα παραμενουν σφιχτα κτλ.
Οι μπασσες συχνοτητες εχουν πολυ ενεργεια και ειναι ευκολο να υπεροδηγησουν την εισοδο ενος ενισχυτη. Οταν αυτο συμβαινει και μετα προσθετουμε και αλλο gain μεσω της προενισχυσης, στο τελος οι μπασσες συχνοτητες clipαρουν ασχημα και βαβουριαζουν, χωρια που συνηθως ουτε οι καμπινες τις αντεχουν σε τετοια ποσοτητα μιας και δεν σχεδιαστηκαν για μπασσο, αλλα για κιθαρα και ετσι στην κυριολεξια πολλες καμπινες "κλανουν" πανω τους (τον γνωστο farting ηχο που λενε και στα Αγγλικα)

Ετσι κι αλλιως, σε περιπτωση ηχογραφησης πχ, οι κιθαρες θα φιλτραριστουν με low cut (hi pass) ωστε να μην μπερδευονται συχνοτικα με τον ηχο του μπασσου κτλ
Τελευταία επεξεργασία από moderator: