Αποκλίσεις RMS χωρίς ακουστική διαφορά

persona είπε:
Αρκετά εμπεριστατωμένες οι απαντήσεις και ευχαριστώ για το ενδιαφέρον. Δύο ερωτήσεις ακόμη...

1. Υπάρχει περίπτωση η τιμή του RMS να έχει ξεπεράσει τα 0 και να μην παραμορφώνει??? (το είδα και αυτό)

2. Υπάρχει περίπτωση κανάλι ή συνδιασμός 3,4 συναφών καναλιών (πχ μια ακουστική με 2 mics και μια φωνή) να έρθουν εντός φάσης αν για κάποιους λόγους κάποια σημεία της ηχογράφησης είναι εκτός???

Ευχαριστώ
φίλε persona σε σχέση με το πρώτο ερώτημα σου.....η όλη ιστορία με τα level meters είναι λίγο μπερδεμένη και με όλα αυτά που γράψαμε την μπερδέψαμε ακόμη πιο πολύ ;D ;D

Στην ουσία μπερδεύεις 2 τελείως διαφορετικές κλίμακες μέτρησης....

Το 0db στο οποίο κανονικά αναφέρεσαι και το οποίο είναι η ανώτατη τιμή της κλίμακας, είναι το 0dbFS και αναφέρεται στο συνολικό δυναμικό εύρος της εξόδου ενός DAW όπως αυτή καθορίζεται από το wordlength (πχ θεωρητικά 144db στα 24bit)...η κλίμακα αυτή έχει αρνητικές τιμές με ανώτερη τιμή πάντα το 0, δηλαδή στα 24bit -144dbFS to 0dbFS. Η μόνη περίπτωση να υπάρχει ένδειξη "over 0db" που ταυτόχρονα σημαίνει digital clipping, είναι να υπάρχει κάποιο sample counter το οποίο μετράει πόσα συνεχόμενα (κάτα βάση 3-6) samples ήταν στα 0db και κατα συνέπεια "θεωρεί" ότι αυτό ήταν over....δεν μπορεί δηλαδή να υπάρξει θετική τιμή σε αυτή την απόλυτη κλίμακα, γιατί απλά κάτι τέτοιο ξεπερνάει τις δυνατότητες του εκάστοτε AD/DA.

Αντίθετα η κλίμακα RMS (όπως και η VU) μετράει στην ουσία ηλεκτρικό φορτίο  με αποτέλεσμα το clipping point να καθορίζεται ουσιαστικά από τον κάθε κατασκευαστή (πχ +24 dbv με +37dbv). Η κλίμακα είναι τελείως διαφορετική και μοιάζει με την κλίμακα VU με την διαφορά ότι η κλίμακα VU είναι calibrated, έχουμε επιλέξει δηλαδή εμείς ποια είναι η αντιστοιχία μεταξύ 0db VU to dbv (πχ συνήθως στο pro audio 0db VU = +4dbv). Η διαφορά αυτή ανάμεσα στο 0db VU και στο ανώτατο όριο (clipping point) κάθε ενισχυτικού κυκλώματος είναι αυτό που ονομάζουμε headroom.....όπως λοιπόν καταλαβαίνεις η κλίμακα αυτή φυσικά και μπορεί να πάρει τιμές πολύ πάνω από τα 0 db χωρίς να παραμορφώνει.....για την ακρίβεια το πότε θα παραμορφωθεί εξαρτάται από το αναλογικό μέρος του εκάστοτε DA και όχι από την ίδια την τιμή

Τώρα σε σχέση με κάτι dbv, dbm και άλλα τέτοια όμορφα παίζει να κάνω και λάθος σχτικά με την ορολογία ;D ;D (αν μετράει δηλαδή volt ή ma) καθώς δεν πολυσχολούμαι με το θέμα ;D ;D ;D αλλά νομίζω πως η γενική εικόνα είναι κατανοητή ;)

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Eπειδή εγώ σε ότι κλίμακες rms έχω δει, οι τιμές είναι αρνητικές, δεν μας αναφέρετε και κάποιο χειροπιαστο (vst αν είναι δυνατόν) meter, οποίος να δείχνει θετικό πρόσημο σε κάποιο συγκεκριμένο audio και να μην ακούγεται και παραμόρφωση?

 
...μάλλον δεν το έθεσα σωστά :(

Το RMS είναι ουσιαστικά μεθοδολογία μέτρησης, ένας τρόπο να έχουμε μια μέση τιμή, όπως  πχ (από την αντίθετη πλευρά) και το peak level metering...το ζήτημα είναι τι μετράει όμως, σωστά?

Όταν λοιπόν μετράει την μέση ένταση σε σχέση με την δυναμική περιοχή δεν μπορεί να ξεπεράσει τα 0db (καθώς αυτό είναι και το όριο της εκάστοτε δυναμικής περιοχής).

Όταν από την άλλη  έχουμε μια VU κλίμακα φυσικά και μπορεί να ξεπεράσει το 0 ;)

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Haryy κάνε μια έρευνα (αν βέβαια δεν το έχεις κάνει ήδη..) για "K metering system  - Bob Katz" καθώς και στο ίδιο το digido.com υπάρχει πολύ χρήσιμο υλικό.....

Για να πω την αλήθεια, αντιλαμβάνομαι πλήρως πως δεν μπορώ να "μεταδώσω" κάτι  γύρω από το συγκεκριμμένο θέμα :(...... προσωπικά μου αρκεί που το καταννοώ στην πράξη ;D 

Πάντως σίγουρα ακόμη πιο ενδιαφέρον από τους τύπους και τους πίνακες είναι να αναλογιστούμε το γεγονός πως μια σωστά παιγμένη, ενορχηστρωμένη, ηχογραφημένη και άρτια mixed & mastered παραγωγή (ανεξαρτήτως χρονολογίας) μπορεί να ακούγεται εξίσου "δυνατά" με τα overcompressed cd των τελευταίων ετών, ασχέτως ενδείξεων ;)..........είτε αυτές είναι RMS, Peak, Vu, PPM, dbfs, dbfsd, dbm, dbv, κλπ κλπ κλπ κλπ  ;D ;D ;D ;D

 
To έχω ψάξει το θέμα αρκετά και δεν μου έχει χρειαστεί γιατί γνωρίζω τα όρια της αλυσίδας μου.

Απλά αν έχει κάποιος στο νου του να έχει το peak του στα -10 έως -6 π.χ τότε δεν πρόκειται να συναντήσει κανένα πρόβλημα overloading ούτε στα plug-ins του ούτε στους converters του.

Aν τα level σου είναι εκεί, τότε δεν χρειάζεται κανένα "metering system".

Aπλώς στο mastering χρειάζεται ένα reconstruction meter ώστε να αποφεύγονται τα πραγματικά clips που μπορούν να συμβούν στον DA converter.

 
Φίλε haryy οπως σωστά αναφέρεις δεν αναφέρεται ή πιο σωστά εμφανίζεται πουθενά δείκτης rms ανω των 0db αλλά (τουλάχιστον όπως απεικονίζεται στα WAVES, PAZ ANALYZER / RMS METERS) η απεικονειζόμενη καμπύλη "κόβεται" στο 0, διαγράφει μια νοητή τροχιά πάνω απο αυτο (το 0) και ξαναμαπίνει μετά μέσα στο γράφημα σε τιμές κάτω των 0. Από αυτό συμπέρανα (ορθώς / λάθος) ότι ξεπερνά τα 0.

Φίλε, nicodemus προσωπικά απεχθάνομαι τις παραγωγές των τελευταίων ετών στις οποίες αναφέρθηκες με τα γνωστά overcompressions, ωστόσο θα ήθελα τα κομμάτια μου να μην υπολείπονται παρασάγγας σε δυναμική ισχύ εξ' ού και το thread το οποίο άνοιξα για να μαθω από σας.

Δυστυχώς φίλε haryy, nicodemus, out of derkness και αρκετά άλλα παιδιά οι γνώσεις μου σε σχέση με τις δικές σας είναι οπωσδήποτε νηπιακές και έτσι δε δύναμαι να παρακολουθήσω τις αναλύσεις σε δείκτες και καμπύλες των οποίων δεν γνωρίζω ούτε τον έναν από τους δύο Χ,Υ άξονες. Κάθε συμβουλή λοιπόν σε απλό / συμπερασματικό επίπεδο απλών πρακτικών συμβουλών είναι πολύτιμη, αν φυσικά αυτό γίνεται. Αν πάλι όχι, ευχαριστώ ούτως ή άλλως για το χρόνο και τις πολύτιμες γνώσεις σας άσχετως δικής μου κατανόησης.

 
persona αυτό που γράφει ο haryy:

haryy είπε:
Απλά αν έχει κάποιος στο νου του να έχει το peak του στα -10 έως -6 π.χ τότε δεν πρόκειται να συναντήσει κανένα πρόβλημα overloading ούτε στα plug-ins του ούτε στους converters του.
...είναι νομίζω μια αρκετά κατανοητή - πρακτική συμβουλή :)

το digital clipping (αυτό δηλαδή που περιγράφεις) είναι κάτι ανεπιθύμητο, ειδικά κατά το mixdown

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top