Εχω αρκετη εμπειρια στο θεμα λογω δουλειας καθως πρεπει να προσαρμοζω την μπαντα αναλογα τις αναγκες, μικρη, μεγαλη, ηλεκτρικη, ακουστικη, να προσαρμοζω αναλογα το rider, το ρεπερτοριο και τις ενορχηστρωσεις.
Τεσσερα βασικα θεματα.
1. Πρεπει να ξερουν να παιζουν οι παιχτες αναλογα το στησιμο.
2. Πρεπει να ξερει να φτιαχνει ηχο ο ηχοληπτης αναλογα το στησιμο.
3. Καταλληλος εξοπλισμος
4. Σωστη επιλογη ρεπερτοριου ή/και δυνατοτητα διασκευης
Αν υπαρχουν αυτα τα 4 βασικα, ακομα και με ηλεκτρικα οργανα να παιξουν οι παιχτες και κανονικα ντραμς ο ντραμερ (ΟΚ ο κιθαριστας να εχει Piezo στην ηλεκτρικη του), μπορει να ακουστει σαν μπαντα με ακουστικα οργανα και κρουστο.
Αν δεν υπαρχουν αυτα, ακομα και ακουστικα οργανα να υπαρχουν, σαν ηλεκτρικη μπαντα θα ακουγεται ή και χειροτερα.
Αν ειναι μαγκες οι κιθαριστες (η ο πληκτρας αν υπαρχει) και ο ηχοληπτης, μπορει να παιξει η μπαντα και με δυο κιθαρες/κρουστο, ή κιθαρα/πληκτρα/κρουστο, χωρις μπασο.
Ενα θεμα ομως που απασχολει, ειναι το "ματι".
Η διαθεση του κοινου "φτιαχνεται" και απο αυτο που βλεπει το ματι του.
Πχ, πολλες φορες και οπου ειναι εφικτο, παιρνω και ηλ/ακουστικη κιθαρα μαζι με την ηλεκτρικη, ετσι μονο και μονο για να βλεπει ο κοσμος το ξυλο στο καπακι, ενω θα μπορουσα να παιξω με μια ηλεκτρικη με Piezo που κανει και για τα δυο, χωρις να ακουγεται καμια διαφορά. Καμια ομως λεμε.
Ενα αλλο θεμα που λιγοι ημιεπαγγελματιες δινουν σημασια ειναι ο φωτισμος.
Μη ξεχνατε ομως οτι στο λαιβ, πουλαμε ηχο και φως. Οχι μονο ηχο.
Ενα αλλο θεμα
Μανατζερ. Οποιος ανακατευεται εκει που δεν τον σπερνουν και δεν ξερει το θεμα, τον ηπιε.
Επιπλεον, αν ειναι μελος της μπαντας, τον χαλαει η ολη φαση και δεν μπορει να παιξει.
- Θα συνιστουσα και αν υπαρχει η δυνατοτητα να παιξει
ο κιθαριστας με ηλ/ακουστικη,
ο μπασιστας με ηλ/ακουστικο μπασο (ή ορθιο ακομα καλυτερα για το ματι, αλλα αναλογα το ρεπερτοριο)
και ο ντραμερ με καχον/κρουστα.
ΥΓ1Αν υπαρχει χωρος να στηθουν και μπορουν να μεταφερονται μπορει ο κρουστος να κανει αυτο που κανει ο δικος μου.
Στο καχον μπορει να προσαρμοσει πεταλι με ντιζα ωστε να το χρησιμοποιει οπου χρειαστει και ως κασα, να εχει ενα ταμπουρακι μπροστα του, ενα μικρο βαθυ, χαιχατ και πιατινακια.
Αλλιως μονο καχον και διαφορα κρουστα.
ΥΓ2 Αν μπορει ο μπασιστας να εχει και μια ηλ/ακουστικη κιθαρα καβατζα για οπου χρειαστει, ειναι μεγαλο συν.
ΥΓ3 O κιθαριστας μπορει να εχει και πεταλιερα/εφφε στην κιθαρα για οπου χρειαστει (δεν εννοω απαραιτητα να βαλει dist)
ΥΓ4 η μπαντα να εχει ως βασικο μελος (εμφανιζομενο και στις προβες), ηχοληπτη και φωτιστη ή εστω σε ημιεπαγγ. φασεις, ηχοληπτη/φωτιστη.
Τελικο ΥΓ: Προσγειωση στην Ελληνικη πραγματικοτητα.
Αν γινονται ολα αυτα, συνηθως το μπατζετ ειναι μεγαλο και οι χωροι στην Ελλαδα που το καλυπτουν, ελαχιστοι.
Δεν μπορεις να θελεις παιχταραδες, ηχοληπταραδες, φωτισταδες, εξοπλισμο που γ@μαει και να δινεις ψιχουλα.
Και ο κοσμος πρεπει να συνειδοποιησει οτι σε ενα χωρο που χωραει 50 ατομα και πληρωνει 5 ευρω το ατομο, δεν μπορει να ακουσει τους pink floyd και να τον σερβιρει ο μπατλερ της κουιν ελιζαμπεθ.
Γιαυτο μη σκας. Παρε μια lag ηλ/ακουστικη κιθαρα, το harley το ηλεκτρικο μπασο, ενα αυγο κι ενα ντεφι, μια Tbone μικροφωνικη και τελος.