Δεν ξέρω κατά πόσο συμφωνώ με τις τοποθετήσεις σας. Βιαζόμαστε να χαρακτηρίσουμε άτομα σαν απατεώνες τη στιγμή που δεν ξέρουμε πρώτα αν είναι:
1) Χαζοί
2) Κοινωνικά δυσπροσάρμοστοι
3) Κλινικές περιπτώσεις
4) Τσιγκούνηδες
5) Άσχετοι που αγόρασαν κάτι πανάκριβα και νομίζουν ότι αυτή είναι η τιμή
6) κλπ κλπ
Όλα τα παραπάνω, παρότι δεν είναι χαρακτηριστικά ενός καλού πωλητή/αγοραστή δεν σημαίνουν -σώνει και καλά- πρόθεση εξαπάτησης. Ας μην ξεφωνίζουμε αγνώστους με ενδείξεις και εντυπώσεις, και μάλιστα πενιχρές.
Η αγένεια και η ασυνέπεια από την άλλη μεριά είναι σαφέστατα αξεπέραστο πρόβλημα. Αγοραστής που μου κλείνει ραντεβού και ούτε καν εμφανίζεται ούτε τηλεφωνεί, κλείνοντάς με στο σπίτι ένα απόγευμα, είναι σαφέστατα απαράδεκτος.
Ας μην ξεχνάμε επίσης την ευθύνη του αγοραστή. Έχω κάνει λάθος αγορές και εκτός από τον πωλητή έφταιγα κι εγώ. Κυρίως εγώ. Πρέπει να ενημερωνόμαστε για αυτά που αγοράζουμε. Δεν μπορώ να διανοηθώ την πνευματική τεμπελιά κάποιου που θα έδινε 600 ευρώ για ένα sampler από τα '80s χωρίς να χρησιμοποιήσει προηγουμένως το google ή και το εργαλείο που λέγεται κοινότητα του noiz. Επίσης δεν μπορώ να καταλάβω πώς κάποιος θα έδινε σήμερα 600 ευρώ χωρίς να είναι σίγουρος 100% για την αγορά του.
Τέλος θα ήθελα να σχολιάσω ότι συμφωνώ με αυτό:
Miltos23 είπε:
Παντως οι χειροτερες περιπτώσεις αγοραστών είναι οι παρακατω:
4. Οι αγενεστατοι που στελνουν μηνυματα του στυλ "δινω τοσα τελος" με υφακι, λες και αν ηθελα να κανω καλυτερη τιμή με το να μου μιλήσεις αποτομα ή με ύφος θα με κανεις να στο δωσω φθηνότερα!
Αλλά όμως: μου έχει τύχει να προτείνω, πάντοτε γραπτά, σύντομα και με τον ευγενικότερο τρόπο, μια χαμηλότερη τιμή, και μετά από μερικές η συναλλαγή πραγματοποιήθηκε. Όντως η αρχική του πωλητή ήταν πολύ ψηλή, στα 80% της τιμής λιανικής, επομένως το όχι παζάρια δεν στέκει πάντοτε με όρους πραγματικότητας. Το σημαντικότερο είναι μετά τη συναλλαγή όλοι να είναι ευτυχείς και με καλές εντυπώσεις, όχι η σχολαστική τήρηση άγραφων κανόνων. Με ευγένεια όλα γίνονται.
5. Αυτοι που γραφεις "οχι ανταλλαγες" και σου προτείνουν ανταλλαγη
Παρομοίως θα διευκρίνιζα: το έχω αναγράψει αρκετές φορές σε αγγελίες μου αλλά τελικά κάποιες από τις προτάσεις ανταλλαγής ήταν όντως ενδιαφέρουσες και στην τελική δεν έπαθα τίποτε που διάβασα ένα τηλεγραφικό ευγενικό μήνυμα με μια άλλη πρόταση. Εφόσον η πρόταση γίνεται διακριτικά και όχι φορτικά, για μένα δεν υπάρχει πρόβλημα. Η αναγραφή του "όχι ανταλλαγές" είναι χρήσιμη γιατί διώχνει κάποιους ασόβαρους αγοραστές, δεν είναι κανόνας στις πλάκες του Μωυσή.
2. Δεν περιγραφουν ακριβως αυτο που πουλανε και την κατασταση στην οποια βρισκεται
3. Δεν εχουν επαφη με την τρεχουσα τιμή του προιοντος που επικρατει στην αγορα.
Για μένα χειρότεροι πωλητές είναι οι αγενείς, αυτοί που δεν σε ενημερώνουν προκαταβολικά για ελαττώματα, αυτοί που σκόπιμα πάνε να σε εξαπατήσουν και φαίνεται (αυτό το κρίνω κυρίως από την επαφή μαζί τους και όχι από την αγγελία).
Δεν περιμένω από τον καθένα να αφιερώνει 45 λεπτά για να γράψει τις αγγελίες του με πλήρεις περιγραφές. Επίσης δεν έχουν όλοι 2 ώρες να ψάχνουν όλες τις αγγελίες ενός προϊόντος ούτε την εμπορική αντίληψη για να ορίσουν μια σωστή τιμή. Εγώ έχω το ψώνιο μου, οπότε το κάνω εις βάρος του πενιχρού ελεύθερου χρόνου μου. Άλλοι όμως δεν προλαβαίνουν να πέρδονται.
Για μένα η βασική προϋπόθεση είναι ένας ευγενικός, λογικός και καλοπροαίρετος πωλητής. Αυτό το κρίνω όμως με πιο εκτεταμένη επαφή (μέιλ, τηλέφωνο) για να έχω μεγαλύτερο δείγμα του πώς φέρεται και πώς λειτουργεί. Μου έχουν τύχει παιδιά που παρά κάποια -συνήθως αυθαίρετη- αρνητική εντύπωση στην αρχή, ήταν τελικά πολύ εντάξει σε όλα. Δεν κάνω συναλλαγή χωρίς να υπάρξει κάποια επαφή και στα ακριβά αντικείμενα οπωσδήποτε κάνω αρκετές επαφές προτού προχωρήσω, ιδίως αν είναι από απόσταση.
Τέλος η αγοραπωλησία είναι μια πράξη επικοινωνίας και για να γίνει σωστά πρέπει να υπάρχει διάθεση επικοινωνίας. Η λογική θέλω να πουλήσω αλλά δεν θέλω και πολλά πολλά κατά τη γνώμη μου είναι και αναποτελεσματική και ανεπιθύμητη.
Επομένως θα συνόψιζα σαν ζητούμενο για τους μεν πωλητές: ευγένεια, συνέπεια, καλές εξηγήσεις, κοινή λογική, διάθεση επικοινωνίας.
Για τους δε αγοραστές: τα ίδια με παραπάνω, προσοχή, ενημέρωση, υγιή επιφυλακτικότητα.