Ανακινώντας ένα θέμα σχεδόν ξεχασμένο, επανέρχομαι.
Καταρχήν, χαίρομαι γιατί υπάρχει διάθεση, από την άλλη προβληματίζομαι γιατί δεν ξέρω πως ακριβώς θα μπορούσαμε να την χρησιμοποιήσουμε...
Ας δούμε τα απαιτούμενα ώστε να δημιουργηθεί μία "ανεξάρτητη διανομή", και βοηθήστε με οι πιο έμπειροι ώστε να διατυπωθούν σωστά οι όροι "διανομή" και "ανεξάρτητη".
Πρώτον: ΔΙΑΝΟΜΗ
Η διανομή έχει να κάνει με την διάθεση κάποιου έτοιμου υλικού στο κόσμο. Δεν περιλαμβάνει ηχογραφήσεις, παραγωγή, mastering κλπ. Η διάθεση μπορεί να γίνεται μέσω:
(α) κάποιου υλικού (π.χ. CD) όπου επεισέρχεται το κόστος παραγωγής του CD (+ εξώφυλλα, μακέτες κλπ)
(β) του διαδικτύου, από έναν κοινά διαδεδομένο τόπο κατά προτίμηση (γιατί αν εγώ έχω βάλει στην σελιδούλα μου 2-3 κομμάτια, μόνο οι γνωστοί μου θα τα κατεβάσουν). ¶ρα, εδώ χρειάζεται μία ηλεκτρονική "προθήκη" τραγουδιών.
(γ) ραδιωφωνικών σταθμών. Σημείωση: οι σταθμοί παίζουν κατά κανόνα λίστες με συγκεκριμένα τραγούδια λόγω συμφωνιών με δισκογραφικές.
(δ) προσωπική αλληλογραφία με τον καλλιτέχνη ή χέρι-χέρι επίδοση
(ε) μέσω live: αρχίζει να αναπτύσσεται πλέον και εδώ η τακτική που υπάρχει στο εξωτερικό, σε κάθε live να υπάρχει και ένα stand με CD του συγκροτήματος ώστε ο κόσμος να μπορεί άμεσα να τα προμηθευτεί. Είναι και η επιλογή που θεωρώ πιο "μαγική" μουσικά, καθώς εισπράτεις (όχι τα χρήματα) άμεσα την εκτίμηση ή όχι του κόσμου, γιατί ένας καλός λόγος λέγεται εύκολα ("καλοί ήσασταν") αλλά η πράξη γίνεται ουσιαστικά.
Δεν ξέρω αν έχω ξεχάσει κάτι άλλο.
Δεύτερον: ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ
Το "ανεξάρτητη" έχει να κάνει κυρίως με το γεγονός ότι ο καλλιτέχνης θέτει ο ίδιος τους όρους της διανομής, έχει το συνολικό όφελος της διανομής και δεν καρπώνονται κάποιοι άλλοι τη δουλειά του ούτε του επιβάλλουν τρόπους προβολής κλπ. Το πρόβλημα με τις "ανεξάρτητες διανομές" είναι ότι τελικά ο καλλιτέχνης δυσκολεύεται να βρει διεξόδους προβολής (για αυτό που ζητάει πάντα), εφόσον το επιθυμεί.
Το θέμα είναι πως θα μπορούσε η κοινότητα του Noiz να διευκολύνει αυτά τα παραπάνω και, επιπλέον, ποιούς να διευκολύνει; τον οποιοδήποτε; όταν δεν υπάρχει ο παράγοντας κέρδους, κάποιος προσφέρει γιατί γουστάρει. ¶ρα, εισάγεται αναγκαστικά η έννοια του γούστου. ¶ρα, τίθεται ένα θέμα.
Καταλήγω ότι εδώ είναι πιο εφικτό να "δουλευτεί" κάτι "ομαδικό" από κάτι "ατομικό", δηλαδή, πιο εύκολα θα συμμετείχε κάποιος στην προώθηση κάποιας ομαδικής δουλειάς παρά στην προώθηση της δουλειάς ενός και μόνο καλλιτέχνη (μιλάω πάντα για τα πλαίσια της κοινότητας του Noiz).
Η αρχική ιδέα, όπως την είχα στο μυαλό μου, ήταν η εξής: να μαζευτούνε 10-20 τραγούδια από μέλη (πως θα επιλεγούν; άλλο θέμα), να μοιραστούν οι ενδιαφερόμενοι τα όποια έξοδα παραγωγής προέκυπταν και εν συνεχεία να βοηθούσαν τα μέλη ως εξής:
(α) κάποιος μπορεί να συνεισφέρει στο γραφιστικό
(β) κάποιος να αναλάβει το συνολικό mastering
(γ) κάποιος ραδιοφωνικός παραγωγός να το παίξει στην εκπομπή του
...?
Φυσικά, αναφέρομαι κυρίως στην διακίνηση χωρίς ουσιαστικό κέρδος, και δεν νομίζω αυτό να ισχύει για όλους.
Τέλος πάντων, ιδέες ρίχνω γιατί ίσως τελικά να είναι και λίγο ουτοπιστικό. Έχω κι'άλλα, αλλά θα προτιμούσα μία "πρώτη αντίδραση" που λένε για να δούμε αν βρίσκουμε κοινό παρανομαστή.
Επίσης, η ιδέα να υπάρξει ένας γενικότερος μηχανισμός προώθησης συγκροτημάτων μέσα από το Noiz είναι επίσης ενδιαφέρουσα.
Γεράσιμος