Αναλογικός - Ψηφιακός ήχος, μια άλλη άποψη...

Chaostar

Νέο μέλος
Μηνύματα
381
Πόντοι
16
Χαιρετω όλους τους συμφορουμιτες. Χθες εκει που καθομουνα αρχισα να σκεφτομαι ολον αυτον τον ντορο που γινεται περι αναλογικου/ψηφιακου ηχου τοσο στην ηχογραφηση όσο και στα όργανα.

Σκεφτομουνα λοιπον τις αλλαγες που εχουν γίνει τα τελευταια χρονια στην μουσικη παραγωγη. Ξαφνικα απο εκει που ειχες αναγκη ενα στουντιο με καλα μηχανηματα ολα αλλαξαν. Οποιοσδηποτε με στοιχειωδεις γνωσης μπορει πλεον με ενα PC και ενα προγραμμα να δημιουργησει μουσικη. Τα samples εχουν γινει πλεον τοσο πειστικα που ακομα και το prgramming στα τυμπανα μπορει να ξεγελασει επαγγελματια. Ολα μπορουν αν γινουν με μια απλη καλη καρτα και πολυ υπομονη. Ουσιαστικα το μονο που χρειαζεσε πλεον ειναι καποιον να μιξαρει το υλικο αυτο.

Σκεφτομαι λοιπον οτι τα μεγαλα στουντιο και η βιομηχανια γενικοτερα δεχθηκε ενα ισχυρο πλήγμα αφου ενα μεγαλο μερος των εσοδων της χαθηκε με την αμφανιση των home στουντιο. Απλο παραδειγμα παραθετω εμενα που περσι εδωσα κοντα 600 ευρω να ηχπγραφησω ενω φετος εδωσα 60.

Ποσο μιθανον ειναι λοιπον ολο αυτο το θεμα να εχει δημιουργηθει εκ των εσω ωστε οι μουσικη να θεωρουν οτι η ψηφιακη τεχνονλογια δεν μπορει να ξεπερεασει την αναλογικη και ετσι να τρεχουν να πληρωσουν τα μεγαλα στουντιο (προσφατα εμαθα οτι στην Αμερικη τα μεγαλα στουντιο χρησιμοποιουν ακομα καθαρα αναλογικους τροπους παραγωγης).

Μπορει να λεω και βλακεις αλλα κατι μου λεει οτι εν μερει τουλαχιστον εχω δικιο.

 
Καταρχην δεν ξερω που εμαθες "οτι στην Αμερικη τα μεγαλα στουντιο χρησιμοποιουν ακομα καθαρα αναλογικου τροπους παραγωγης" :roll:

Κατι τετοιο ΔΕΝ ισχυει....

Πηγαινοερχομαι αρκετα συχνα στο εξωτερικο & εχω και αρκετες γνωριμιες με μουσικους & μεγαλα στουντιο και σε ΟΛΑ ανεξαιρετως η παραγωγη και η μιξη γινεται πλεον σε Pro Tools.

Aναλογικη ηχογραφηση σε ΤΑΙΝΙΑ (16αρι η 24αρι) γινεται ολο και σπανιοτερα (& οταν γινεται γινεται συνηθως μονο στα ντραμς και φωνη για "χρωμα") και σχεδον παντοτε γινεται bounce στα Pro Tools για περαιτερω επεξεργασια.

Το mastering επισης γινεται ολο και συχνοτερα με 100% ψηφιακο τροπο....

Καποιοι ελαχιστοι "παραδοσιακοι" εχουν απομεινει οι οποιοι γραφουν αναλογικα μονο & μονο απο κόλλημα (ετσι κι αλλοιως ειναι πλεον κατανοητο & στον πιο σκληροπυρηνικο οτι αφου το τελικο αποτελλεσμα θα βγει σε cd η επιμονη σε αναλογικο τροπο εγγραφης ειναι το λιγοτερο "γραφικη")

Αυτο που σου προσφερουν τα μεγαλα στουντιο ειναι τον "εξωτικο" outboard εξοπλισμο,τους ΧΩΡΟΥΣ,τα πανακριβα μικροφωνα,rack gear & κονσολλες & βεβαια την ΠΕΙΡΑ & ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ των κορυφαιων μηχανικων ηχου (που ειναι & το σημαντικοτερο & στην Ελλαδα & στις ΗΠΑ :wink: ).

Παντως ΝΑΙ μπορεις και με ελαχιστα χρηματα στο σπιτι σου να κανεις ΤΡΟΜΕΡΗ παραγωγη φτανει βεβαια να εχεις το ΤΑΛΕΝΤΟ.

Μη νομιζεις αλλωστε οτι και παρα πολλες ΑΝΑΛΟΓΙΚΕΣ παραγωγες δεν ηταν "φτηνες" (δηλ. φτιαγμενες με ελαχιστα μεσα) αλλα καταπληκτικες ...

Πανω απο ολα ειναι το μουσικο & "παραγωγικο" ταλεντο που μετραει.

Βαλε εναν αταλαντο & ασχετο παραγωγο στα Ocean Wave Studios & παλι μπουρδες θα βγαλει :wink:

 
o superfunk έχει δίκιο...

αφού το τελικό αποτέλεσμα θα τυπωθεί σε CD (στην καλυτερη περίπτωση αφού μάλλον θα γινει mp3) δεν έχει σημασία το αν ο αναλογικός εξοπλισμός βγάζει διαφορετικό αποτέλεσμα......

ο chaostar έχει βέβαια και αυτός δικιο αφού όντοσ η βιομηχανία δέχτηκε πλήγμα και για αυτό όσοι είχαν μαζέψει τεράστιο εξοπλισμό άρχισαν τους ελιτισμούς....

κατι τελευταίο.... τα αναλογικά synth νομίζω ότι έχουν καλύτερο ήχο αλλα σχεδόν κανείς δεν μπορεί να τα ξεχωρίσει στη μίξη από τα virtual analog

 
κατι τελευταίο.... τα αναλογικά synth νομίζω ότι έχουν καλύτερο ήχο αλλα σχεδόν κανείς δεν μπορεί να τα ξεχωρίσει στη μίξη από τα virtual analog
Γι'αυτο θα τα εχουμε μονο για να παιζουμε live,να τα ακουμε live στο σπιτι,να ομορφαινουν το studio μας, να φτιαχνουμε ωραιους ηχους και εαν στα live που παιζουμε εχουν ψηφιακη κονσολα(χλωμο το ειδα) θα περνουμε virtual analog. :)

Πιστευω οτι εαν μια ηχογραφηση γινει εξ ολοκληρου σε αναλογικο συστημα ή καποια μερη της(οπως ανεφερε και ο Superfunk), τοτε ο ηχος θα ακουγεται πιο "αναλογικος"(ποτε ομως οπως στο βυνιλιο) απο ενα κομματι που θα γραφτει εξ ολοκληρου σε digital studio(και φυσικα και τα δυο θα γραφτουν σε cd).

 
αφού το τελικό αποτέλεσμα θα τυπωθεί σε CD (στην καλυτερη περίπτωση αφού μάλλον θα γινει mp3) δεν έχει σημασία το αν ο αναλογικός εξοπλισμός βγάζει διαφορετικό αποτέλεσμα......
Λάθος. Έχει σημασία όλη η διαδρομή και η επεξεργσία του σήματος, από τη πηγή μέχρι τη μίξη, άσχετα αν τυπωθεί σε CD ή βινύλιο. Κατά την εκτύπωση (CD ή βινύλιο) η ακουστική διαφορά είναι αμελητέα σε σχέση με τη διαφορά που δημιουργεί η χρήση αναλογικού ή ψηφιακού εξοπλισμού σε όλη τη προηγούμενη διαδικασία.

Ψάξτε λίγο στο Noiz, το θέμα έχει συζητηθεί πολλές φορές .

Γεράσιμος

 
....τωρα ας αφησουμε αυτου του ειδους τις συγκρισεις...το πραγμα ειναι πολυ απλο....αν δεν καταλαβαινει καποιος τη διαφορα μεταξυ μιας στουντιο ηογραφησης και μιας σπιτικης...τοτε δεν ρειαζεται τιποτα παραπανω απο μηχανηματα και τα λοιπα...δεν λεω οτι δεν μπορει καποιος να φτιαξει ενα σχετικα καλο αποτελεσμα μονο με ενα υπολογιστη (για μιξη μιλαμε η ηχογραφηση δεν παιζει)αλλα δεν ειναι τυχαιο οτι ολοι αυτοι που κανουν τους αγαπημενους σας δισκους δεν το κανουν μονο σε αυτο...και σορυ σουπερφανκ αλλα κανεις λαθος για τα μαστερινγ στουντιος...κανενα μεγαλο μαστερινγ χαους δν κανει μαστερινγ με πλακγινς....η αγορα prosumer ειναι μεγαλη ακριβως επειδη υπαρχει η ψευδαισθηση οτι ο καθενας χωρις γνωσεις και εργαλεια μπορει να κανει ενα καλο δισκο σπιτι του με ενα behringer και ενα guitar rig...

 
Κυρίως χωρίς γνώσεις φίλε Ottomo, όπως είπε και ο Superfunk (και θα συμφωνήσω) και στο καλύτερο στούντιο να πας, αν είσαι άσχετος θα κάνεις πατατιές. Το αντίστροφο δεν ισχύει απόλυτα, αν έχεις τις γνωσεις δεν χρειάζεσαι και πολλά για να βγάλεις σωστό ήχο.

Εντάξει, σίγουρα όσο καλύτερος ο εξοπλισμός τόσο καλύτερο το αποτέλεσμα. Γι' αυτό και τα μεγάλα mastering studios δεν χρησιμοποιούν plug-ins, γιατί υπάρχει το χρήμα να πάρουν σε hardware τα διάφορα plug-ins, αλλιώς δεν βλέπω το λόγο να μην χρησιμοποιούν π.χ. τα Waves, χαλάνε κανέναν;

Σημειωτέον, δεν υποννοώ ότι εγώ έχω τις γνώσεις για να βγάλω σωστό ήχο σε μια μίξη, γι' αυτό και δεν είμαι ο κατάλληλος να μιλήσει γι' αυτό. Έχω δει όμως ανθρώπους που δεν είχαν πολλά στα χέρια τους να κάνουν παραγωγές που δεν μπορούσα να πιστέψω στ' αυτιά μου! Και τούμπαλιν.

 
...αθτο εννοειται οτι ισχυει αλλα αν καποιος δεν εχι γνωσεις/πειρα δεν προκειται να καταλαβαι ΠΩΣ πρεπει να χρησημοποιηθει το hardware. Δεν τιθεται θεμα συγκρισης μεταξυ ταινιας και ψηφιακου ηχου. η ταινια προσδιδει ιδιοτητες στον ηχο(που γινονται εμφανεις με τον τροπο που θα την γραπσεις) που ειναι πολυ αληθινες και πραγματικες και μπορει να σου αρεσουν μπορει και οχι. ο Nigel Godrich (radiohead, beck, paul mccartney travis ktl)πχ γραφει παντα σε ταινια....σε ολα τα στουντιο που διαθετουν καλη ταινια (2")χρησημοποιειται συνεχως. τωρα το αν σε μερικα μεταφερεται σε protools h nuendo ειναι για την ευκολια χρησης κυριως. σχετικα με τα plugins εχω να πω οτι παρολο που κι εγω ειμαι της ψηιακης γενιας δηλαδη με υπολογιστες ξεκινησα κι εγω οταν ακουσα για πρωτη φορα ταμπουρο μεσα απο το chandler μου καταλαβα ποσο μακρια ειναι τα plugins ακομα απο το να δινουν αυτη τη μαγεια που χρειαζεται ο ηχος....στην τελικη μαθαινεις σε αυτα που εχεις και ο καλυτερος τροπος ειναι να αναβαθμιζεις μονο οταν αυτο που εχεις δεν σου ειναι αρκετο... αυτη τη λογικη σε καποια φαση ολοι φτανουν στο σημειο ναθελουν μια μεγαλη αναλογικη κονσολα (ισως και ενα icon)...το να τη θες και να την συγκρινεις χωρις να εχεις χρησιμοποιησει μια εκτενως δεν στεκει κατα τη γνωμη μου....

 
Καταρχην αν κανεις τον κοπο να διαβασεις το ποστ μου :roll: θα δεις οτι ΔΕΝ γραφω οτι το μαστερινγκ γινεται με πλαγκ ινς αποκλειστικα αλλα οτι & τα μαστερινγκ στουντιος τα χρησιμοποιουν πλεον ΠΟΛΥ (τουλαχιστον στην Ελλαδα τα 2 γνωστοτερα παρα πολυ,μη πω αποκλειστικα...)

Αλλωστε μη ξεχνας οτι και τα πλαγκ ιΝς ΕΞΕΛΙΣΟΝΤΑΙ..

Σιγουρα τα "πραγματικα" μηχανηματα εχουν τη χαρη τους & σιγουρα η χρηση τους,απο γνωστες λειτουργει "προσθετικα" σε μια ηχητικη αλυσιδα,ομως δεν ειναι και απαραιτητα..

Η ταινια εχει ΠΕΘΑΝΕΙ θες δε θες,χρησιμοποιειται μονο απο ελαχιστους φανατικους & κατα την ταπεινη μου γνωμη σε λιγα χρονια οι περισσοτεροι δεν θα ξερουν καν τι ειναι... :wink:

Πανω απο ολα μετραει η ικανοτητα και οχι τα μηχανηματα για αυτο αλλωστε πλεον ακουμε αριστουργηματικες παραγωγες και απο ανθρωπους που εχουν φτωχο εξοπλισμο.. :wink:

Παντως στα δικα μου τα αυτια και εχοντας μπει στην ψηφιακη ηχογραφηση παρα πολυ αργα (μολις πριν 5 χρονια) ο ηχος που παραγουμε αυτη τη στιγμη στη χωρα μας ειναι ΔΡΑΜΑΤΙΚΑ καλυτερος απο αυτον που βγαζαμε με τις "αναλογικες" παραγωγες & ο λογος ειναι απλος, ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΕΙ χρονο (δηλ. ΩΡΕΣ στουντιου ,δηλ.ΧΡΗΜΑ.....) & σου επιτρεπει να αχοληθεις περισσοτερο με την ουσια.....

Ακουω δουλειες μου που εχουν γινει σε πανακριβα αναλογικα στουντιο με της Παναγιας τα ματια & ειλικρινα προτιμω ΗΧΗΤΙΚΑ αυτες που φτιαχνω στο ταπεινο μου κομπιουτερ.. :lol: (η στα ταπεινα κομπιουτερ "ταπεινων" ψηφιακων στουντιο...)

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Βαλε εναν αταλαντο & ασχετο παραγωγο στα Ocean Wave Studios & παλι μπουρδες θα βγαλει :wink:
Θα διαφωνήσω... :wink: θα βγάλει απείρως μεγαλύτερες μπούρδες απ' ότι στο σπίτι του... :lol:

 
...καταρχην θα συμβουλευα οποιονδηποτε σοβαρο με την ηχογραφηση μοθσικης να κανει μαστερινγ στο εχοτερικο απο ανθρωπους με πολυχρονη πειρ και με πολυ καλο βιογραφικο...το αμστερινγ ειναι κατι που εχει καθαρα να κανει με την πειρα αυτου που το κανει και οχι τοσο με τα μηχανηματα....εχοντας πει αυτο γελαω με οτιδηποτε εχει να κανει με μαστερινγ στην ελλαδα....σχετικα με το ποσο καλες ειναι οι μιξεις σου σε σχεση με αυτες οποιων "επαγγελματιων", να σου πω οτι δεν μιλαω για αυτους...μιλαω για παραγωγες που στεκουν σε ολα τα επιπεδα διπλα σους αγαπημενους μου δισκους. απο εκει και περα εισαι ευπροσδεκτος να μου δειξεις ποσο καλος εισαι με τα πλαγκινς αν θες...αληθεια εχεις δουλεψει ποτε με 24καναλια ταινια(2")? με αληθηνους κομπρεσορες και γενικως μηχανηματα που δεν απευθηνονται σε χομπυστες?και προτιμας το guitar rig απο ενα twin με ενα 57 και ενα 87 η ενα royer?

 
Ottomo σε χαιρετώ. Από αληθινή (όχι προσποιητή) περιέργεια, σε παρακαλώ δώσε μου το όνομα ενός δίσκου που κυκλοφόρησε τα πέντε τελευταία χρόνια, και στον οποίο να φαίνονται αυτά που λες, δηλαδή η χρήση αυτών που λες να έχει δώσει ένα αποτέλεσμα που ξεκάθαρα δεν θα μπορούσαμε να πάρουμε με περισσότερο οικιακές και περισσότερο ψηφιακές μεθόδους. Θα πάω να τον αγοράσω αμέσως προκειμένου να καταλάβω τι ακριβώς συζητάμε.

 
....paul mccartney-chaos and creation in the backyard, radiohead hail to the thief, beck - seachange coldplay - x&y...white stripes, albini, brauer....χιλιαδες....αλλα προσεξε...δεν ειπα οτι δεν ειναι δυνατον να γινουν καλες παραγωγες ψηφιακα...εννοειται ποω για καθε αναλογικη υπαρχουν δεκα ψηφιακες...αυτο που δεν μου αρεσει ειναι οτι πολλες φορες οσα δεν φτανει η αλεπου τα κανει κρεμασταρια...δηλαδη ακουω τους υποτιθεμενους "παραγωγους" να λενε οτι με ενα υπολογιστη και γελαω...δηλαδη δεν σας εχει ληψει καθολου εθκολια με την οποια κανεις μπορει να μιξαρει σε μια καλη αναλογικη κονσολα?δεν κανατε ποτε ducking?sidechain?εγω προσωπικα προτιμω να εχω το καλυτερο και απο τους δυο κοσμους...analogue proccessing-digital editing...http://www.myspace.com/fabliquidstudios

 
εχεις δουλεψει ποτε με 24καναλια ταινια(2")? με αληθηνους κομπρεσορες και γενικως μηχανηματα που δεν απευθηνονται σε χομπυστες
πολλες φορες (παρα πολλες) κυριως με studer & ottari για 2" & neve-urei-drawmer για compressors ,εχω ηχογραφησει και στο εξωτερικο σε "απιστευτα" στουντιο,αλλα δε σημαινει οτι θα τα παντρευτω κι ολας :!: :lol:

μαστερινγκ στην Ελλαδα γινεται ΘΑΥΜΑΣΙΟ (κυριως στο Αθενς Μαστερινγκ αλλα κι αλλου....) φτανει βεβαια ΞΑΝΑ να ξερεις τι κανεις.. :roll:

ξερεις κατι...το καλοκαιρι που περασε γνωρισα το Bob Rock (στη Σαντορινη οπου βλεπω εμπνευστηκες και τη δημιουργια του στουντιο σου :lol: )& πιασαμε μια πολυ ενδιαφερουσα κουβεντα γυρω απο ολους αυτους τους μυθους & την παραγωγη γενικοτερα, και αυτος (φανταζομαι να τον ..παραδεχεσαι λιγακι) πιστευει οτι η ωρα που τα παντα θα γινονται στον υπολογιστη δεν ειναι μακρια... :wink:

βεβαια πουθενα δεν ειπα οτι η αναλογικη ηχογραφηση δεν μου αρεσει,ισα-ισα το αντιθετο,η εξελιξη ομως ειναι εξελιξη.. :wink:

 
Συμφωνώ σχεδόν απόλυτα με τον οτομοτο. Αυτό που θέλω να προσθέσω είναι πρώτον ότι όσον αφορα σε αυτό που είπε ο σούπερφανκ, ότι δηλάδη αφού όλα γράφονται σε cd, η αναλογική επεξεργασία δε φαίνεται, τότε δε θα υπήρχε κανένας λόγος να βγαίνουν 24/192 κάρτες ήχου. Δεύτερον, δεν είναι τόσο ότι ανεβαίνει η ποιότητα των ψηφιακών μηχανημάτων όσο το ότι πέφτει γενικότερα η ποιότητα του ήχου απο τη στιγμή που άρχισαν να γίνονται όλα ψηφιακά και τρίτον, πάλι πάνω σε κάτι που είπε ο σούπερφανκ για το άθενς μάστερινγκ, θα παραθέσω μία παράγραφο από το ίδιο το σάιτ του άθενς μάστερινγκ:Eίναι ο ήχος των νέων 96kHz/ 24bit ψηφιακών μετατροπέων συγκρίσιμος με αυτόν της ταινίας 1/ 2" 30 ips; Σίγουρα είναι πλέον πάρα πολύ κοντά, αν και πολλοί πιστεύουν οτι μόνο μιά δειγματοληψία γύρω στα 400 kHz θα ηταν το ανάλογο ενος καλορυθμισμένου μαγνητοφώνου με ταινία 1/ 2" στα 30 ips.

 
Χωρίς να θέλω να το παίξω έξυπνος καθώς πάνω στο θέμα ηχοληψία, παραγωγή, μάστερινγκ και τα συναφή οι γνώσεις μου είναι ελάχιστες θα κάνω μια ερώτηση τελείως σοβαρά.

Ρε παιδιά, μπορείτε να καταλάβετε αν μια παραγωγή είναι ηχογραφημένη σε ένα σύστημα τίγκα στους hi-end ψηφιακούς μετατροπείς 192KHz/24bit (ένα πλήρες ολοκαίνουριο συστηματάκι Pro Tools ας πούμε) ή σε ταινία; Κι αν μπορείτε να την καταλάβετε, πόσες διαφορές έχει πια; Είναι τόσο μπαμ το πράγμα δηλαδή;

Το ρωτάω γιατί εγώ προσωπικά δεν θα καταλάβω τη διαφορά, στάνταρ. Όποιος μπει στο κόπο να απαντήσει, τον ευχαριστώ από τώρα! :wink:

 
Χωρίς να θέλω να το παίξω έξυπνος καθώς πάνω στο θέμα ηχοληψία' date=' παραγωγή, μάστερινγκ και τα συναφή οι γνώσεις μου είναι ελάχιστες θα κάνω μια ερώτηση τελείως σοβαρά.
Ρε παιδιά, μπορείτε να καταλάβετε αν μια παραγωγή είναι ηχογραφημένη σε ένα σύστημα τίγκα στους hi-end ψηφιακούς μετατροπείς 192KHz/24bit (ένα πλήρες ολοκαίνουριο συστηματάκι Pro Tools ας πούμε) ή σε ταινία; Κι αν μπορείτε να την καταλάβετε, πόσες διαφορές έχει πια; Είναι τόσο μπαμ το πράγμα δηλαδή;

Το ρωτάω γιατί εγώ προσωπικά δεν θα καταλάβω τη διαφορά, στάνταρ. Όποιος μπει στο κόπο να απαντήσει, τον ευχαριστώ από τώρα! :wink:[/quote']

Χωρίς και εγώ να θέλω να το παίξω έξυπνος, να προσθέσω το εξής αυτονόητο: όταν τελικά όλη αυτή η δουλειά κοπεί σε CD, με την ανάλογη ποιότητα, τι έχουμε κερδίσει;
 
[Χωρίς και εγώ να θέλω να το παίξω έξυπνος' date= να προσθέσω το εξής αυτονόητο: όταν τελικά όλη αυτή η δουλειά κοπεί σε CD, με την ανάλογη ποιότητα, τι έχουμε κερδίσει;
Σωστό και αυτό φίλε Abraxas αλλά ας μην το περιπλέξουμε τόσο. Εγώ σου λέω ότι θα κοπεί σε DVD-Audio η παραγωγή, που έχει φοβερές αναλύσεις. Και θα το ακούσουμε στο καλύτερο σύστημα ήχου ever, με ξεχωριστούς προενισχυτές και τελικούς για κάθε κανάλι, surround 7.1 με τα πιστότερα ηχεία ή ό,τι άλλο θέλετε. Και πάλι, πόση διαφορά θα ακουστεί;
[/QUOTE]
 
Χωρίς να θέλω να το παίξω έξυπνος καθώς πάνω στο θέμα ηχοληψία' date=' παραγωγή, μάστερινγκ και τα συναφή οι γνώσεις μου είναι ελάχιστες θα κάνω μια ερώτηση τελείως σοβαρά.
Ρε παιδιά, μπορείτε να καταλάβετε αν μια παραγωγή είναι ηχογραφημένη σε ένα σύστημα τίγκα στους hi-end ψηφιακούς μετατροπείς 192KHz/24bit (ένα πλήρες ολοκαίνουριο συστηματάκι Pro Tools ας πούμε) ή σε ταινία; Κι αν μπορείτε να την καταλάβετε, πόσες διαφορές έχει πια; Είναι τόσο μπαμ το πράγμα δηλαδή;

Το ρωτάω γιατί εγώ προσωπικά δεν θα καταλάβω τη διαφορά, στάνταρ. Όποιος μπει στο κόπο να απαντήσει, τον ευχαριστώ από τώρα! :wink:[/quote']

Φίλε Alchemist, δεν είναι καλό να τα παίρνουμε τόσο απομονωμένα τα πράγματα. Δεν είναι τόσο απλό όσο να συγκρίνεις τα pro tools με την κασσέτα. Αν όμως πάρεις για παράδειγμα το soundtrack από το κουρδιστό πορτοκάλι ή άλλους δίσκους καλλιτεχνών της εποχής όπως π.χ. jean michele jarre, kraftwerk (πριν γίνουν "ψηφιακοί"), και πολλών άλλων που έγραφαν με τελείως αναλογικό εξοπλισμό και τα βάλλεις δίπλα σε δίσκους καλλιτεχνών που γράφουν με ψηφιακά μηχανήματα και ακόμα δεν καταλαβαίνεις διαφορά, τότε μάλλον είμαι της απάτης που ανέφερε ο chaostar.
 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top