Analog Recording

Status
Not open for further replies.
wyndorf είπε:
...στα studio που εχω παει παγκοσμια μια χαρα τα παιζουν τα studer και δεν ειναι δυνατον σοβαρο studio να δουλευει με controler και μονο DAW.....
  Ενδιαφέρον θα είχε, μαζί με το άρθρο για τα πλεονεκτήματα της αναλογικής μεθόδου έναντι της ψηφιακής, να ανέφερε, ο αγαπητός συνφορουμίτης, εντυπώσεις και πληροφορίες για τα studio, τα οποία έχει επισκεφτεί.

 
Πολύ σωστό αυτό που λες για τις μπάντες όπως επίσης και για τον ήχο που δεν είναι καλύτερος ή χειρότερος από μόνος του αλλά μπορεί να γίνει ανάλογα με το είδος μουσικής που γράφεις ή ηχοχρώματος που ζητάς.

Οι παραλλαγές του τι μπορείς να κάνεις αν χρησιμοποιήσεις και τα δυο format είναι πραγματικά άπειρες. Δεν θα έλεγα ότι η μια διαδικασία ακυρώνει την άλλη, σίγουρα δίνει όμως τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της.

 
Η αλήθεια είναι πάντως ότι «οι κουλοί» , «επαρχιώτες» που δεν έχουν πάει σε άλλο studio πέραν από το home studio τους, έχουν την τάση να υπερθεματίζουν για τις «ευκολίες» του digital editing/ recording.

Λογικό, θα αντιτάξει κάποιος, αφού καλύπτουν με τον τρόπο αυτό την ανεπάρκεια τους σε όλα τα επίπεδα.

Ας παρακολουθήσουμε τι λέει ένας εκπρόσωπος αυτού του είδος στο 4:50 -5:05:

 
 
;D ;D ;D

Πάντως γενικά "ο ήχος είναι ο σίγουρος τρόπος για να τρελαθείς" όπως λέει και ένας καλός μου φίλος και να προσθέσω ότι αν την γλιτώσεις από εκεί σίγουρα θα τρελαθείς από τις διαφορετικός γνώμες ανθρώπων που γνωρίζουν πραγματικά την δουλειά τους - πόσο μάλλον από αυτούς που δεν την γνωρίζουν -. Οι καλύτεροι του είδους μπορεί να έχουν εντελώς διαφορετικές απόψεις και όχι μόνο αυτό αλλά και ο ίδιος άνθρωπος να αλλάζει ανάλογα με την εποχή.

Η δική μου ερμηνία για το φαινόμενο είναι ότι μιλάνε από διαφορετικές οπτικές γωνίες. Ίσως επειδή ανήκουν σε διαφορετικά είδη, ίσως επειδή προσεγγιζουν το ίδιο πράγμα από διαφορετικές πλευρές, ίσως επειδή και στον ήχο υπάρχει μόδα όσο και αν υποστηρίζουμε το αντίθετο......you name it.

 
Καλημερα και συγγνωμη για την αναστατωση...Δεν εγραψα αρθρο γιατι ηθελα να γινει topic ηθελα την αποψη σας για να καταλαβω πως φτασαμε ως εδω, να συζηταμε πραγματα τα οποια δεν χωρανε dispute.

Ισως να ημουνα λιγο προκλητικος και ευκολα παρεξηγισιμος, αλλα δεν μπορω αλλο να ακουω τετοια πραγματα, μου θυμιζουν ενα τυπο απο ενα studio στην Αθηνα που ειχε πει την εξης ατακα "δεν υπαρχει πια μπομπινα εχει καταργηθει, δεν υπαρχει πια" ισως το κουνια που σε κουναγε να κολαγε σε αυτον καλυτερα.

Το θεμα της ταινιας δεν εχει να κανει μονο με ρομαντισμο και νοσταλγια, εχει να κανει σαφως με τον ηχο το saturation της ταινιας το compression καθως και αλλα stages ενος Analogue Recording που δεν εχουν να κανουν μονο με το μαγνητοφωνο. Ειτε παιζεις Jazzies με ενα quartet του θανατα ειτε βαρας stoneries up to eleven εισαι πιο εκει που θες καθως ολες αυτες οι κλασσικες παραγωγες που ακους και γουσταρεις ειτε ειναι Α/Α/Α ειτε A/A/D στης περισσοτερες περιπτωσεις.Τουλαχιστον τα τυμπανα οι φωνες, θα εχουν παρει απιστευτο ογκο και μια χροια που απλα την ακους με δεος καθως ακους το playback με το βλεμμα να ατενιζει το απειρο.  Τα τεχνικα θεματα λογο φυσικης καθιστουν αδυνατο το ενα μεσο να ειναι ιδιο με το αλλο, αν το σκεφτειτε αυτο που ψαχνουμε της περισσοτερες φορες ειναι αυτο το "χαλασμενο" σημα το οποιο ειναι αποτελεσμα ολον αυτον που ανεφερα παραπανω σχετικα με την ταινια κτλ.

Κανενας δεν πηρε τον χρονο να καταλαβει το νοημα της απαντησεις μου πριν και ισως φταιω και εγω για αυτο, μιλησα για το combo και των 2 δεν ακυρωσα τελειως τον digital λαβετε υποψην οτι υπαρχουν παρα πολλα plug ins εκει εξω που κανουν ολα αυτα που λεμε για τους αναλογικους μας φιλους.

If you can’t make a hit record with a Tascam or a Fostex,

then you’re not going to able to do it with a Studer or Otari!"

-David Mellor

Sound on Sound - JAN 1993

Δεν το λεω εγω αυτο , καντε ενα google το ονομα του τυπου και βγαλτε τα συμπερασματα σας. Μην υποτιματε την μιση ιντσα δεν ειναι για πεταμα, γραφω και σε μιση και σε δυο ιντσες δεν ειναι το ιδιο αλλα δεν ειναι και crap αυτο που ειναι να παρεις το παιρνεις, ανεφερα το fostex επειδη μιλαγα για analogue on a budget, και απο οτι ξερω και το digital στης μερες μας δεν ειναι και φτηνο σπορ οταν μιλαμε για professional καταστασεις. Ξερετε pro tools , converters ,clock και παρα πολλα αλλα που θα πρεπει να check με πολλη προσοχη στο chain σου για να εχει σταθερα το αποτελεσμα που πρεπει.

Ειλικρινα θα μπορουσα να γραφω για ωρες αυτο το θεμα, και θα χαιρομουν ακομα περισσοτερο αν μπορουσα να σας τα πω και face to face οπως καναμε παλια χωρις keyboard, και ειμαι ανοιχτος αν καποιος γουσταρει να το συζητησουμε further.

ΔΕΝ θελω να κανω show off αλλα επειδη καποιος το ανεφερε θα σας παραθεσω ενα link  απο ενα studio που ημουνα προσφατα

http://www.rockfieldmusicgroup.com/default.asp?contentID=543

Εμεινα αρκετα ευχαριστημενος, θα χαρω αν καποιος ενδιαφερετε να μαθει περισσοτερα να του πω , δειξω photo σχετικα με οτι θα ηθελε να μαθει. τα πραγματα δεν ειναι τοσο τραγικα οσο νομιζετε δεν ειναι και ονειρο το analogue ουτε ειδος προς εξαφανιση.....

και παλι συγγνωμη αν προσβαλα καποιον. 

 
Μαλιστα.

Τι ακριβως ειπες οτι θελεις τελικα?

 
@ PJ

Δεν διαφωνούμε και καθόλου.

Έγραψα και πριν ότι το αναλογικό trip (σε όλα τα επίπεδα) είναι κάτι που με εξιτάρει και εμένα πολλές φορές.

Είτε από retro διάθεση, είτε επειδή όντως είναι διαφορετικό (δεν λέω καλλίτερο ή χειρότερο).... είτε από ό,τι θες.

Από όλα όσα είπες , τεχνικά και μη, ξέρεις τι κράτησα; Ξέρεις τι μου έκανε πιο πολύ εντύπωση;

Αυτό:

PJ είπε:
Επίσης το tape μυρίζει υπέροχα.
Αυτό και μόνο του τα λέει όλα!

Δείχνει πως προσεγγίζεις τη μουσική (και φαντάζομαι όλα τα πράγματα ).

Μπορώ να αποκρυπτογραφήσω μια προσωπικότητα που βιώνει ό,τιδήποτε με όλες τις αισθήσεις.

Επί του πρακτέου όμως. Αν κατάλαβα καλά είσαι επαγγελματίας του είδους.

Δεν μιλάμε λοιπόν για home recording καταστάσεις όταν μιλάμε για εσένα.

Πιθανολογώ ότι το (επαγγελματικό) studio σου έχει (και αν θες τη γνώμη μου , οφείλει να έχει και καλά κάνεις) και πλήρη αναλογικό εξοπλισμό.

Όταν όμως ένα μέλος από την άλλη θέτει ένα ερώτημα (όπως το θέτει) το λογικότερο είναι να πιθανολογήσουμε όλοι ότι ΔΕΝ ΞΕΡΕΙ κάτι και ρωτά να μάθει και ότι είναι νεοεισερχόμενος στο χώρο της ηχογράφησης.

Ε, λογικό δεν είναι να τον «σπρώξουμε» προς το βολικότερο μέσο να κάνει τη δουλεία του;

Ε, και μετά αν εξελιχθεί, εμβαθύνει όσο θέλει.

Τελικά πόσο δίκαιο είχε ο yameth όταν έγραφε το:

........ Οταν γράφεις κάτι στο Noiz, μπορεί να το διαβάσει ο δάσκαλος σου, το είδωλο σου ή ο μαθητής σου........
Που να ήξερα ότι μιλάω με επίπεδο Butch Vig....

 
digisilence είπε:
Μαλιστα.

Τι ακριβως ειπες οτι θελεις τελικα?
την γνωμη σας στο θεμα....δεν ειπα ποτε οτι μπαινω στον χωρο τωρα....απλα την γνωμη σας ηθελα....συγγνωμη και παλι.

 
Απλά wyndorf, κράτα κατά νου ότι αυτά που αναφέρεις περί "ατελειών" του αναλογικού ήχου (όπως π.χ. το tape saturation κλπ) που επιδρούν στο αποτέλεσμα και προσφέρουν το ένα ή το άλλο, είναι γνωστά σε όλους εδώ. Δηλαδή όταν κάποιος (εδώ) λέει ότι κατά τη γνώμη του δεν κερδίζεις κάτι με την αναλογική καταγραφή, αυτό δεν σημαίνει ότι δεν έχει ιδέα από όλα αυτά και ότι πρέπει να του τα εξηγήσεις.

 
Ο κύριος στο βιντεάκι με εκφράζει απόλυτα.

Αυτό ενοούσα όταν είπα:

"O αναλογικός ήχος όσον αφορά το tape βγαίνει όχι μόνο από τον ήχο που παράγει το μέσο αλλά και από τους περιορισμούς που σου βάζει."

Βέβαια θα πρέπει να έχεις να κάνεις με καλή μπάντα γιατί σε άλλη περίπτωση θα πρέπει να αφήσεις όλες τις πιθανότητες ανοιχτές μήπως και καταφέρεις να φτιάξεις κάτι. Έχει τύχει να συνθέσω το βασικό drum pattern από δυο μισά μέτρα και μιλάμε για κομμάτι που έχει παίξει ραδιόφωνο. :-\

 
Εγω παντως το αποφασισα.

Θα πα να παρω μπομπινοφωνο. :D

Φιλε wyndorf,μονο μια απορια εχω:

Γιατι θελεις,με εμμονη θα ελεγα,να αναγνωρισουμε την αξια του analog?

Τι θα κερδισεις απ αυτο αφου εχεις ηδη κατασταλλαξει στο τι ισχυει?

Αν μου απαντησεις,εγω τουλαχιστον...σε συγχωρω... :P ;D

 
Θα προσπαθησω να δικαιολογισω την επιλογη μου.

Η ψηφιακουρα με γλυτωσε ως προς το μεσο εγγραφης απο

Την διαδικασια ρυθμισεως του bias καθε φορα που ανοιγω νεα μπομπινα.

(και μην πεταχτει κανεις να πει ας επαιρνες επωνυμες και ιδια νουμερα)

Την διαδικασια ρυθμισεως του bias αλλαζοντας Ips συμφωνα με τις

κα*#$#%λες του καθενος.

Την κοπτοραπτικη.

Την συνεχη φθορα και αλλαγη των pitch roler.

Την τακτικη λυπανση, ρυθμιση φρενων κλπ με λιγα λογια

την ακριβη αλλα απαραιτητη συντηρηση.

Τα λιγοστα στον αριθμο καναλια, οπως ειπε κι ενας

φιλος "...24 καναλια? Μονο? Που θα γραψω τις 7 κιθαρες μου

και τι θα πρωτογραψω στα υπολοιπα"

Τον τεραστιο χωρο για την αποθηκευση των ταινιων.

Τον ελεγχο των κλιματιστικων συνθηκων του χωρου.

Ειμαι σιγουρος οτι ξεχναω κι αλλα, μα για μενα αυτα ειναι αρκετα.

Αν αρχισω να αναφερω και τα της επεξεργασιας θα νυχτωσουμε

και βαριεμαι.

Παω να διορθωσω τον Νικοδημο που εχει κανει λαθη στο

episode 12: "The Extreme Metal Drum kit"

 
Σε σχέση με τα αναλογικά vs ψηφιακά, φέρνω προς παράδειγμα την ακόλουθη φωτογραφία:

index.php


Μπορεί κανείς να θαυμάσει την απόδοση των δυναμικών στο αναλογικό φιλμ. Αυτό βέβαια παραμένει σε μεγάλο βαθμό και μετά την ψηφιοποίηση της εικόνας και την προβολή στην οθόνη μας.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η χαμηλή συχνότητα δειγματοληψίας εδώ έχει οδηγήσει σε artifacts  όπως το aliasing που έχω βάλει σε έλλειψη.

index.php


(Έκανα και ένα δεύτερο downsampling για να δείτε πως επηρεάζεται με διαφορετικό και απρόβλεπτο (διαισθητικά) τρόπο η εικόνα. Τα ίδια ισχύουν και για τα audio σήματα.)

index.php


ana2.jpg

ana2-aliasing-2.png

ana2-1.jpg

 
Θα σου απαντήσω γιατί.....πιστεύω πως είναι ένας τρόπος που θα μπορεί να φέρει πάλι λίγο ζεστασιά στον ήχο πράγμα που λείπει αρκετά στης μέρες μας , τα standards έχουν πέσει πολύ στη πλειοψηφία...θα ήταν παρά πολύ ωραίο να ακούμε και κάτι πολυ πιο warm...και σε γενικές γραμμές πιστεύω πως για να κανείς ένα album θα πρέπει να πας εκει που γίνεται αυτή η δουλεια ,δεν γίνονται όλα DIY αμάν πια....το βράδυ που θα έχω τον χρόνο θα κάτσω να γράψω και αλλα πάνω στο θεμα....

 
Χαριλαε

Ισως να μην εχω καταλαβει σωστα το παραδειγμα σου αλλα νομιζω οτι

δεν μπορει να γινει συγκριση διοτι.

Το φιλμ σε επιπεδο μεγεθους στοιχειων δεν εχει ξεπεραστει.

Μιλαμε για επιπεδα angstroms και τα ccd να παλευουν σε επιπεδα μm

 
Να γράψεις όποτε θέλεις. Να μην αμελήσεις όμως να πεις τι εννοείς ζεστασιά και warm κλπ.

Ασφαλώς και δεν αμφισβήτησε κανείς εδώ τη συμβολή των επαγγελματιών ηχοληπτών/παραγωγών κλπ στο να ακουστεί σωστά μια ηχογράφηση.

 
Απλά θα πρέπει να υπάρχει η συνειδητοποίηση πως ένα εξειδικευμένο φόρουμ όπως το Νόιζ δεν σημαίνει απαραίτητα και εκ των προτέρων πως είναι μια σύναξη άσχετων. Πολλοί από τους παρόντες μπορεί να ασχολούνταν/παθιάζονταν με αυτά ερασιτεχνικά ή και επαγγελματικά προτού καν γεννηθεί ο εκάστοτε ταύρος-σε-υαλοπωλείο poster, πόσο μάλλον όταν γράφει στις 3 το πρωί και πιθανόν μετά από μπαρότσαρκα...  ;D

 
digisilence είπε:
Χαριλαε

Ισως να μην εχω καταλαβει σωστα το παραδειγμα σου αλλα νομιζω οτι

δεν μπορει να γινει συγκριση διοτι.

Το φιλμ σε επιπεδο μεγεθους στοιχειων δεν εχει ξεπεραστει.

Μιλαμε για επιπεδα angstroms και τα ccd να παλευουν σε επιπεδα μm
Το παράδειγμά μου δεν ήταν σε σχέση με την "επάρκεια" των ψηφιακών τεχνολογιών για τη φωτογραφία. (Τα πράγματα είναι πολύ καλά πάντως).

Ήθελα να δείξω ότι μια καλή πρωτογενής πληροφορία μπορεί να παραμείνει καλή μετά την ψηφιοποίηση. Αυτό μπορεί να είναι φανερό γενικά σε όσους γνωρίζουν τα πράγματα αλλά ήθελα να το δείξω πιο παραστατικά με εκείνη την εικόνα: Μια "καλή" φωτογραφία παραμένει "καλή" ακόμα και αν την "στριμώξεις" στα 8 bit του grayscale και την υποβάλλεις σε δραματικό downsampling. Ασφαλώς και αυτή η εικόνα είναι υποεδέστερη από την αρχική αλλά είναι καλύτερη από την εικόνα που θα καταφέρναμε να πάρουμε με ένα ασπρόμαυρο οκτάμπιτο καμεράκι των 0.15 Μpixel.

(Το aliasing ήταν side note - τόσο downsampling δεν γίνεται στα audio σήματα εκτός αν κάποιος θέλει να ρίξει τη συχνότητα στα 10 KHz)

 
wyndorf είπε:
If you can’t make a hit record with a Tascam or a Fostex,

then you’re not going to able to do it with a Studer or Otari!"

-David Mellor

Sound on Sound - JAN 1993

"If you CAN make a hit record with a Fostex (why not)

then why the f*ck can't you make it with a DAW?"

ManosX

noiz - MAR 2012

;D

 
Status
Not open for further replies.

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top