- Μηνύματα
- 2,354
- Πόντοι
- 938
Νομίζω ότι αξίζει τον κόπο μια αναφορά στο φοβερό και μοναδικό αυτό όργανο με το οποίο συνέθεσε και ηχογράφησε τη μουσική του αυτή η τόσο μοναδική περίπτωση μουσικού της ελληνικής μας παράδοσης. Ο Γιοβάν Τσαούς είναι ο ίδιος, το όργανό του και η μουσική του, crossover ανάμεσα στην ελληνική δημοτική και ανατολική μουσική (Εγγύς ανατολή) και του σύγχρονου στην εποχή του ρεμπέτικου τραγουδιού.
Για όσους δεν γνωρίζουν ήδη, ο Γιοβάν Τσαούς, κατά κόσμον Γιάννης Εϊτζιρίδης, δεν έπαιζε με μπουζούκι (παρ ότι καθ όσον φαίνεται είχε στην κατοχή του ένα) αλλά με ένα δικής του εμπνεύσεως και παραγγελίας όργανο, κάτι μεταξύ ταμπουρά και μπουζουκιού, που του είχε κατασκευάσει ο Κυριάκος Λαζαρίδης Πεσμαζόγλου. Ο Τσαούς κατείχε δυο παρόμοια τέτοια όργανα που σώζονται και εσχάτως επισκευάστηκαν από φυσικές φθορές και παλαιότερες παρεμβάσεις από τον οργανοποιό Ανδρέα Δέλλιο.
Κατά τη διαδικασία αυτή ο Δέλλιος είχε την ευκαιρία αρχικά να βάλει το όργανο σε αξονικό τομογράφο και να πάρει διάφορες τομές και απεικονίσεις του εσωτερικού του, με πολύ ενδιαφέροντα ευρήματα και επίσης να έχει ακριβείς μετρήσεις για όλα τα μέρη του οργάνου ώστε να μπορέσει να κατασκευάσει ένα όσο το δυνατό πιο πιστό αντίγραφο!
Το θέμα θεωρώ ότι έχει εξαιρετικό ενδιαφέρον όχι μόνο για ανθρώπους του μπουζουκιού και των παραδοσιακών εγχόρδων αλλά για ΌΛΟΥΣ γενικά τους έγχορδους και μη. Προσωπικά αν και κιθαρίστας, βρήκα άκρως ενδιαφέρον το θέμα της ένωσης του μπράτσου με το σκάφος, το πώς κλείνουν οι δούγιες πίσω στη βάση, τη διαίρεση στην ταστιέρα όπου δεν κατάλαβα τίποτα ? και κυρίως το θέμα του ότι το μανίκι είναι σχεδόν κούφιο!
Παρατίθεται βίντεο με παρουσίαση της διαδικασίας αναλυτικά απο τον οργανοποιό:
Για όσους δεν γνωρίζουν ήδη, ο Γιοβάν Τσαούς, κατά κόσμον Γιάννης Εϊτζιρίδης, δεν έπαιζε με μπουζούκι (παρ ότι καθ όσον φαίνεται είχε στην κατοχή του ένα) αλλά με ένα δικής του εμπνεύσεως και παραγγελίας όργανο, κάτι μεταξύ ταμπουρά και μπουζουκιού, που του είχε κατασκευάσει ο Κυριάκος Λαζαρίδης Πεσμαζόγλου. Ο Τσαούς κατείχε δυο παρόμοια τέτοια όργανα που σώζονται και εσχάτως επισκευάστηκαν από φυσικές φθορές και παλαιότερες παρεμβάσεις από τον οργανοποιό Ανδρέα Δέλλιο.
Κατά τη διαδικασία αυτή ο Δέλλιος είχε την ευκαιρία αρχικά να βάλει το όργανο σε αξονικό τομογράφο και να πάρει διάφορες τομές και απεικονίσεις του εσωτερικού του, με πολύ ενδιαφέροντα ευρήματα και επίσης να έχει ακριβείς μετρήσεις για όλα τα μέρη του οργάνου ώστε να μπορέσει να κατασκευάσει ένα όσο το δυνατό πιο πιστό αντίγραφο!
Το θέμα θεωρώ ότι έχει εξαιρετικό ενδιαφέρον όχι μόνο για ανθρώπους του μπουζουκιού και των παραδοσιακών εγχόρδων αλλά για ΌΛΟΥΣ γενικά τους έγχορδους και μη. Προσωπικά αν και κιθαρίστας, βρήκα άκρως ενδιαφέρον το θέμα της ένωσης του μπράτσου με το σκάφος, το πώς κλείνουν οι δούγιες πίσω στη βάση, τη διαίρεση στην ταστιέρα όπου δεν κατάλαβα τίποτα ? και κυρίως το θέμα του ότι το μανίκι είναι σχεδόν κούφιο!
Παρατίθεται βίντεο με παρουσίαση της διαδικασίας αναλυτικά απο τον οργανοποιό:
Attachments
Τελευταία επεξεργασία από moderator: