Amplifiers in 2023 - a waste of money?

Πολύ ωραία το έθεσες νομίζω.
Καταλαβαινεις πως σ'αυτο που λεω στην τελευταια παραγραφο για τον επαγγελματια υπονοειται η υποχρεωτικη κατοχη τελεκαστερ ετσι??

 
Κι η γνώμη του σκιτζή.

Με mooer πεταλάκι, όλα καλά, νιώθω ότι παίζω όργανο. Με καρφί στον τάινυ τέρρορ ή στον φέντερ τρανζιστοργιακλωτσές, πάλι όλα τέλεια. Καρφι στην κάρτα ήχου καθαρίλα, πάλι κομπλέ.

Πλαγκ ιν άμπλιτιουμπ... Χμμ. Εξαρτάται σε τι φάση είναι το πρότζεκτ. Μου έχει τύχει να κλείσω τον υπολογιστή με μεγάλη πίκρα και να κάθομαι να μελετάω χρωματικές 2 ώρες από τη στεναχώρια, γιατί νόμιζα ότι τραβάω πίσω. Τελικά δεν έφταιγα εγώ, ήταν το πρότζεκτ φορτωμένο, και το πλαγκ μου άφηνε αίσθηση ρετσινοδαχτυλίασης.

Οπότε ξέρω γω ρε παιδιά; Να είχαμε όλοι ένα σπίτι κάπου που έχει 20dB περιβάλλοντα θόρυβο, να ανάβουμε τις λάμπες με 135w RMS να φχαρστιόμαστε. Αλλά... Πάνω σε αυτό το αλλά γίνεται όλη η κουβέντα, και πολύ ωραία τα λέει ο πιλάρας και μπράβο του.❤️

 
  • Ευχαριστώ
Reactions: σκούφοΣ
Να είχαμε όλοι ένα σπίτι κάπου που έχει 20dB περιβάλλοντα θόρυβο, να ανάβουμε τις λάμπες με 135w RMS να φχαρστιόμαστε.


Εδώ έχω ένσταση.

Ξέρω ότι είμαι μειοψηφία, αλλά δεν αντέχω την ένταση.

Δεν μπορώ να λειτουργήσω καν, σε σοβαρές εντάσεις.

Θέλω να ακούω, και η ένταση αισθάνομαι ότι με εμποδίζει να συγκεντρωθώ ακουστικά.

 
Ούτε εγώ μπορώ την ένταση στο σπίτι. 5 watt και στη μέση η ένταση είναι αρκετά δυνατά για να απολαύσω. 1 watt και ένταση πριν τη μέση είναι πιο ευχάριστο.

Σε πρόβα και λάιβ είναι άλλη ιστορία.

 
Εδώ έχω ένσταση.

Ξέρω ότι είμαι μειοψηφία, αλλά δεν αντέχω την ένταση.

Δεν μπορώ να λειτουργήσω καν, σε σοβαρές εντάσεις.

Θέλω να ακούω, και η ένταση αισθάνομαι ότι με εμποδίζει να συγκεντρωθώ ακουστικά.
Ναι αλλά ένα τζαζοκίθαρο με τον deluxe reverb στο 3 θα το συμπαθούσες

 
Πλαγκ ιν άμπλιτιουμπ... Χμμ. Εξαρτάται σε τι φάση είναι το πρότζεκτ. Μου έχει τύχει να κλείσω τον υπολογιστή με μεγάλη πίκρα και να κάθομαι να μελετάω χρωματικές 2 ώρες από τη στεναχώρια, γιατί νόμιζα ότι τραβάω πίσω. Τελικά δεν έφταιγα εγώ, ήταν το πρότζεκτ φορτωμένο, και το πλαγκ μου άφηνε αίσθηση ρετσινοδαχτυλίασης.
Αφηνω λιγο στην ακρη το latency να πω κατι αλλο σχετικα με προτζεκτ.

Οταν ανοιγουμε ενα προτζεκτ αλλαζουν πολλα. Ειμαστε κ ηχοληπτες κ παραγωγοι. Ακομα κ οι πιο ασχετοι (οπως η αφεντομουτσουναρα μου). Ως ασχετοι μπορει να εχουμε κανει επιλογες ασχετων σε ενα απο τα πιο σημαντικα βηματα του κομματιου το pre-production. Αν δεν καθονται καλα οι ηχοι που εχουμε επιλεξει απο μονοι τους, κι αν μονο με volume κ παναρισμα δεν εχεις ενα υποφερτο μιξ, θα εχεις αμφιβολιες.. υπαρξιακες μετα?

Ποσες φορες δεν εχω εγκαταλειψει πρησετ που εφτιαξα γιατι ακουγεται χαλια στη μειξη ενω απο μονο του φυσαει. Κ δεν ερχεται να κατσει ουτε μετα απο 2 ωρες tweaking. Φτιαχνεις ενα αλλο, με αλλα υλικα, ερχεται καπως το πραγμα κ μετα αναρωτιεσαι γιατι αφου κ τα δυο ειναι τις ιδιας νοοτροπιας κ ακουγονται τοσο καλα μονα τους στο κομματι εχουν τοσο διαφορα? Κ μετα απο 4 μηνες ανακαλυπτεις πως το παλιο σου πρησετ σε αλλο προτζεκτ ακουγεται 5 επιπεδα πιο πανω απο το καινουργιοτερο, το καλο ντε!!!? 

Βεβαια απο τα συμπερασματα που βγαζεις μαθαινεις να φτιαχνεις καλυτερους ηχους. Για την ακριβεια τους καλυτερους ηχους θα τους βγαλεις αν ξερεις πως να ηχογραφεις κανονικο ηχο με μικροφωνο κ πας να συμπεριφερθεις ετσι κ στο πλαγκιν... αλλα ελα που αν ανοιξω το πλαγκιν 3 φορες (για εναν ηχο μονο) με 3 διαφορετικα 3rd party ir (το ενα room) τα βαλω σε bus κ παω να τα επεξεργαστω απο εκει σαν κανονικη ηχογραφηση θα γελαει ο πισις κ θα με μουτζωσει. Στα 3 δευτερα που θα εχει πριν κρασαρει ..

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Συμφωνώ με τις 2 πρώτες παραγράφους μόνο, γιατί καλό ήχο που λέει η τρίτη δεν έχω καταφέρει ακόμα να βγάλω.?

Ενώ στον ενισχυτή είναι άλλη φάση. Περνάει ο ήχος πιο εύκολα. Όπως έλεγε κι ο δάσκαλος μου στο τρομπόνι: "Όλα ψέματα και παρα φύσιν είναι Γιώργη, άλλα παίζουμε, και άλλα ακούγονται. Άλλη εντύπωση αφήνουμε."

Πάντως δίκιο έχει ο πιλάρας, με λεφτά όλα φτιάχνουν.? Έναν λαμπάτο για κοκό λαλά του μουσικού, και μουλτισπλίττερ σε κουαντ κόρτεξ, κέμπερ, pc. Κι όλα εντάξει!

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
  • Συμφωνώ
Reactions: σκούφοΣ
Ενώ στον ενισχυτή είναι άλλη φάση. 
Τα φυσικά όργανα - αναλογικές πηγές κάθονται πιο εύκολα μεταξύ τους. Έλα όμως που στα πρότζεκτ έχεις κ από αυτά κ από digital instruments...χάος. τουλάχιστον με τον ενισχυτή λες αυτός ήταν ο ήχος, ήταν καλός, ήταν καλο-καλουτσικο το ρηκορντηγκ τώρα ότι κ να γίνει φταίει πως δε σκαμπαζω από μίξη. Κ προχωράς. Δε κανείς τουικ χωρίς αύριο στον ήχο τον ηχογραφημένο. Το αφήνεις για τη μίξη αυτο?

Πάντως δίκιο έχει ο πιλάρας, με λεφτά όλα φτιάχνουν.
Α γεια σου! Μανεηζ!

 
  • Συμφωνώ
Reactions: Ali Barout
Τα φυσικά όργανα - αναλογικές πηγές κάθονται πιο εύκολα μεταξύ τους.


Δεν είμαι τόσο σίγουρος.

Αλλά είμαι άσχετος, μην μου δίνετε σημασία.

 
Understatement of the century.


Κι όμως ...

Έφτιαχνα έναν ήχο, την άλλη μέρα συνειδητοποιούσα ότι ήταν χάλια.

Αυτό ισχύει για όλους τους ήχους που έχω φτιάξει εκτός από έναν.

Αυτόν φοβάμαι μην τον χάσω, γιατί δεν θα μπορέσω να τον ξαναφτιάξω.

Και το φοβερό είναι ότι είναι καθαρός!

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
  • Like
Reactions: Ali Barout
Δεν είμαι τόσο σίγουρος.

Αλλά είμαι άσχετος, μην μου δίνετε σημασία.
Πιο εύκολα. Όχι εύκολα. Πως να το πω... Το χειρότερο που μπορείς να πάθεις είναι ν'ακουγονται αμιξαριστα. Αν σε αυτό το αμιξαριστο πράγμα αρχίσεις να βάζεις κ virtual instruments (κ τα έχεις οοοολα μαζί) τοτε βάζεις κ τα κλάματα κ κλείνεις κ το προτζεκτ.

 
  • Like
Reactions: Ali Barout
Τα φυσικά όργανα - αναλογικές πηγές κάθονται πιο εύκολα μεταξύ τους. Έλα όμως που στα πρότζεκτ έχεις κ από αυτά κ από digital instruments...χάος. τουλάχιστον με τον ενισχυτή λες αυτός ήταν ο ήχος, ήταν καλός, ήταν καλο-καλουτσικο το ρηκορντηγκ τώρα ότι κ να γίνει φταίει πως δε σκαμπαζω από μίξη. Κ προχωράς. Δε κανείς τουικ χωρίς αύριο στον ήχο τον ηχογραφημένο. Το αφήνεις για τη μίξη αυτο?

Α γεια σου! Μανεηζ!


Οι ηχογραφήσεις των αληθινών οργάνων υπόκεινται σε πολύ περισσότερες παραμέτρους από τους synthesized ή sampled-based ήχους. Χώρος (ακουστική), όργανο, παίχτης, μικρόφωνο, pre-amp, conversion, όλη η analog αλυσίδα αν υπάρχει, και φυσικά το τι ακούει ο ηχολήπτης στο monitoring του, και πως αυτό τον οδηγεί να κάνει κινήσεις. Πολύ human factor και πολλά τεχνικά. Μέσα σε όλα αυτά το ένα επηρεάζει το άλλο.

Όσον αφορά τη κιθάρα, πρέπει να έχεις το σωστό voicing, αλλιώς πάει για reamp. Δεν υπάρχει περίπτωση να "έρθει" στη μίξη αν δεν είναι σωστές οι κιθάρες σε σχέση με τα άλλα elements. Και θα έλεγα (κάπως χαζά) να είναι στο 90% έτοιμες οι κιθάρες από το recording. 

 
Πιο εύκολα. Όχι εύκολα. Πως να το πω... Το χειρότερο που μπορείς να πάθεις είναι ν'ακουγονται αμιξαριστα. Αν σε αυτό το αμιξαριστο πράγμα αρχίσεις να βάζεις κ virtual instruments (κ τα έχεις οοοολα μαζί) τοτε βάζεις κ τα κλάματα κ κλείνεις κ το προτζεκτ.


Άμα ξέρεις τι να κάνεις και πώς να το κάνεις δεν υπάρχει πρόβλημα.

 
  • Like
Reactions: σκούφοΣ
Για να απαντήσω στην ερώτηση του thread: Προφανώς και όχι... μέχρι και αυτή την στιγμή που μιλάμε ο ενισχυτής παραμένει σε επίπεδο σημασίας το νούμερο 1 component στην αλυσίδα του ήχου. Μόνο ο ίδιος ο παίχτης είναι πιο πάνω. Παρόλα αυτά όλα όσα έχουν αναφερθεί προφανώς και έχουν λόγο ύπαρξης, μιας και είναι υπερχρήσιμα επαγγελματικά εργαλεία.

Υ.Γ.: Μιας και αναφέρθηκε το όνομα Holdsworth, του οποίου τον ήχο κυνηγούσα - χωρίς ιδιαίτερη επιτυχία - για χρόνια... ακόμα κι αν μοιάζει μικρή εκ πρώτης όψεως, είχε διαφορά ο ήχος του από εποχές Yamaha ('90s) και μετά (ήταν υποδεέστερος συγκριτικά με τις εποχές Mesa και πίσω). Ωστόσο οι δαχτύλες, το touch και η σοφία του πάνω στο όργανο μπορούσαν όλα και πάλι να τα κάνουν να ακούγονται μαγικά. Κι ο ίδιος όμως στις συνεντεύξεις του τον original Mesa Dual Rectifier έλεγε σαν τον κορυφαίο ενισχυτή που είχε παίξει ποτέ, και όχι κάποιον Yamaha ή Hughes & Kettner που χρησιμοποιούσε την εκάστοτε περίοδο.

 
ο ενισχυτής παραμένει σε επίπεδο σημασίας το νούμερο 1 component στην αλυσίδα του ήχου. Μόνο ο ίδιος ο παίχτης είναι πιο πάνω.


Θα διαφωνήσω. 

Αν μιλάμε για recording, καμπίνα και μικρόφωνο ΜΑΚΡΑΝ πιο καθοριστικά.

Και μαγνήτες.

 
Θα διαφωνήσω. 

Αν μιλάμε για recording, καμπίνα και μικρόφωνο ΜΑΚΡΑΝ πιο καθοριστικά.


Όσον αφορά τη κιθάρα, πρέπει να έχεις το σωστό voicing


Συμφωνώ. Το voicing, που αναφέρεις πιο πάνω, αλλαζει δραστικά με διαφορετικό μεγάφωνο και μικρόφωνο.

 
Δεν μίλησα για recording. Αναφερόμουν στην πιο πρωτογενή εμπειρία, η οποία καθορίζεται από το παίξιμο in the room που λέει και στο βίντεο. Από εκεί ξεκινάμε όλοι, και στην πορεία αρκετοί περνούν και στο κομμάτι του gigging και του recording.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
  • Like
Reactions: Nekkon
Και μαγνήτες


Με τους μαγνήτες δεν αλλάζει το voicing τόσο δραστικά, καθώς δεν είναι τόσο μεγάλες οι διαφορές σε eq απο μαγνητη σε μαγνήτη. Τα πετάλια μπροστά στον ενισχυτή κάνουν μεγαλύτερη διαφορά είναι η εκτίμηση μου. Εντελως εμπειρικά ομιλώ.

 

Trending...

Νέα θέματα