Amplifiers in 2023 - a waste of money?

Νεκτάριος Κοντολέων

Nekkon

Gretsch addict
Μηνύματα
2,144
Πόντοι
533
Ιδιότητα
  1. Κιθάρα
  2. Τραγούδι






Πολύ ενδιαφέρουσες απόψεις από έναν απ' τους συμπαθέστερους YouTubers (για μένα τουλάχιστον) εκεί έξω. 

Για όσους βαριούνται να το δούνε (αν και επαναλαμβάνω είναι ενδιαφέρον), πάνω κάτω λέει ότι

1) in the room, τίποτα δεν μπορεί να νικήσει την αίσθηση της λάμπας, πάντα θα το γουστάρεις περισσότερο σαν ήχο

2) για live, οι modellers προσφέρουν άνεση και καλή συνεργασία με τον ηχολήπτη σε πολλές περιπτώσεις 

3) για ηχογράφηση, εκτός και αν μιλάμε για επαγγελματική δουλειά με γνώστη ηχολήπτη στο studio, in the mix η διαφορές είναι πλέον μικρές 

4) το κόστος λαμπάτου ενισχυτή + πεταλιέρας υπερβαίνει αυτό ενός Kemper ή ενός Quad Cortex 

Δεν ξέρω αν παρέλειψα κάτι σημαντικό.

Αν συσχετίσω τις σκέψεις του Cordy με τους δικούς μου συλλογισμούς, έχω το εξής θέμα: όντως η λάμπα μου δίνει τη μεγαλύτερη ευχαρίστηση και έμπνευση να παίξω, αλλά όσες φορές έχω σκάσει μύτη σε jam ή live με τον Boss Katana που έχω για εξάσκηση, όλοι μου λένε τι ωραίο ήχο βγάζω. Το οποίο το ακούω και με τον λαμπάτο Fender. Άρα ποιος ο λόγος να ξεμεσιάζομαι να κουβαλάω ενισχυτή στο τάδε στούντιο που είναι στον τάδε όροφο της πολυκατοικίας (ηχογράφηση με ιδρωμένες μασχάλες ρε φίλε, το χειρότερο); Με έναν modeller θα είχα "κατά προσέγγιση" τον ίδιο ήχο. Και ποιος ο λόγος να μη σκάω με τον Κατάνα σε κάθε live ή jam; Αφού μόνο εγώ και ελάχιστοι γνώστες καταλαβαίνουν τη διαφορά. Η απάντηση είναι "γιατί με τον Fender γουστάρεις τον ήχο σου εσύ που παίζεις περισσότερο, άρα θεωρητικά σου βγαίνει και στο παίξιμο καλύτερα". Ναι αλλά απ' την άλλη... δεν είμαι και επαγγελματίας να βγάζω λεφτά από τη μουσική...

Καταθέστε άποψη αν θέλετε οι ομοιοπαθείς...

 
Εάν είχες "αμολυσει" το βίντεο χωρίς την περιγραφή, δεν θα έδινα σημασία. Όμως, έδωσες τα key points του βίντεο, και ακολούθησαν οι προβληματισμοί σου.

Ολοκληρωμένο οριτζιναλ ποστ, εύγε!

(Θα απαντήσω σε λίγο)

 
  • Like
Reactions: Nekkon
Η αισθηση της λαμπας ειναι αλλο πραγμα αλλα...

Μπορεις να τον ανοιξεις τον ενισχυτη κ να το φχαριστηθεις στο σπιτι (ή εστω σχετικα να τον ανοιξεις - φχαριστηθεις) ?

Μπορεις να κουβαλας τον λαμπατο στα λαηβ-προβες?

Τον εχεις αναγκη?

Ο ηχοληπτης σου τι λεει γι'αυτο (λογω ευκολιας να κανει τη δουλεια του, αν ξερεις να φτιαχνεις ηχους, ολο κ περισσοτεροι ηχοληπτες προτιμουν να δουλευουν με μοντελερς).

Εχεις home studio?

Μπορεις κ ξερεις να ηχογραφησεις ενισχυτη? Αν οχι το μοντελερ ισως σου λυσει τα χερια με τοσα preset κ αλλα τοσα που μπορεις να κατεβασεις (κατι θα κατσει καλυτερα)

Μπορω να γραψω αλλα τοσα για να καταληξω στο οτι δεν υπαρχει απαντηση για ολους. Λεφτα, γουστα, χωρος-συνθηκες, αναγκες κλπ αλλαζουν εντελως την απαντηση παροτι ξεκινησα με ξεκαθαρη τοποθετηση πως προτιμω το ρηαλ θινγκ.   

Ωραιος παιχτης ο Κορντυ  γουστοζικος. 

Υγ: ξέχασα την εμπειρία κ το know how. Αυτοί που ξέρουν να βγάζουν ήχο, θα το βγαλουν είτε με λάμπα, είτε με μοντελερ, είτε με ο,τιδηποτε

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Μπορεις να τον ανοιξεις τον ενισχυτη κ να το φχαριστηθεις στο σπιτι (ή εστω σχετικα να τον ανοιξεις - φχαριστηθεις) ?
Ναι

Μπορεις να κουβαλας τον λαμπατο στα λαηβ-προβες?
Ναι αλλά έχει δυσκολίες, φεύγουμε από αυτό το δωμάτιο πάμε δίπλα, Ώπα περίμενε δέκα λεπτά να κρυώσει (ο Κατανα δε χρειάζεται να κρυώσει)

Τον εχεις αναγκη?
Μόνο ο εγωισμός μου

Ο ηχοληπτης σου τι λεει γι'αυτο
Είναι άσχετος, δε μπορεί να πετύχει καλό ήχο 

Εχεις home studio?
Στήνω-ξεστήνω ?

Μπορεις κ ξερεις να ηχογραφησεις ενισχυτη?
Για τα ερασιτεχνικά στάνταρ μου νομίζω ναι 

 
Βρε παιδιά, νομίζω ότι αυτοί οι προβληματισμοί δεν έχουν νόημα.

Τουλάχιστον για μένα.

Να το εξηγήσω αυτό.

Ενδιαφέρει κανέναν να βγάλει ήχο fender ή Marshall, ή Mesa, κλπ?

Στην ουσία, πιστεύω πώς όχι.

Τον ενδιαφέρει να βγάλει έναν ήχο που να του αρέσει, και να τον εμπνέει.

Άκουσε λοιπόν κάποιον ενισχυτή (βάλτε όποια μάρκα θέλετε), έπαιξε, του άρεσε, τον ενέπνευσε, και τον υιοθέτησε.

Γιατί πρέπει να πάει να αναπαράγει ΑΚΡΙΒΩΣ τον ίδιο ήχο?

Μόνο αυτός του αρέσει και κανένας άλλος?

Με ένα τέτοιο μηχανάκι, έχεις πρόσβαση στην δημιουργία και χρήση άπειρων φοβερών ήχων, ΑΡΚΕΙ ΝΑ ΞΕΡΕΙΣ ΤΙ ΘΕΛΕΙΣ, ΚΑΙ ΠΩΣ ΝΑ ΤΟ ΠΕΤΥΧΕΙΣ.

Θα είναι λάμπα?

Όχι.

Θα είναι αυθεντικός ήχος fender?

Όχι.

Θα είναι ηχάρα που να σε εμπνέει?

Φυσικά, και όχι μόνο μια ηχάρα.

Άπειρες ηχάρες.

Για μένα case closed.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
δεν υπαρχει απαντηση για ολους.
Και για να το προχωρήσω, μπορεί και να μην υπάρχει καν (η) απάντηση για τον καθένα ξεχωριστά. Μπορεί αυτό που σου κάθεται στην μία περίπτωση, το ίδιο πράγμα να σε ταλαιπωρεί στην άλλη. 

Είναι λίγο να-'χαμε-να-λέγαμε αυτές οι συζητήσεις. Το αντίστοιχο με τους μοντελιν' ενισχυτές το έχουμε οι συνθάδες με τα virtual analog σύνθια, τα οποία είναι άριστα αλλά δεν έχουν την ζεστασιά του αναλογικού κλπ κλπ. Βέβαια δεν έχουν ούτε το κόστος, ούτε τα προβλήματα κλπ κλπ.

Τάλε κουάλε, η ίδια συζήτηση. 

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Βρε Νεκκον δε το λέω σ' εσένα ?. Γενικά μιλάω. Εγώ πχ λόγω έλλειψης βαλαντιων αυτή την περίοδο παίζω μόνο με πλαγκιν. Κ ας μου σπάει τα νεύρα το λεητενση. Σ' ένα ιδανικό κόσμο.... Θα τα είχα όλα κ θα διάλεγα ανάλογα με την περίσταση. Βέβαια σε αυτό τον ιδανικό κόσμο θα είχα λεφτά κ δικό μου στούντιο οπότε... με λάμπα θα έπαιζα!

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Ενδιαφέρει κανέναν να βγάλει ήχο fender ή Marshall, ή Mesa, κλπ?

Στην ουσία, πιστεύω πώς όχι.

Τον ενδιαφέρει να βγάλει έναν ήχο που να του αρέσει, και να τον εμπνέει.
Αυτό ?

Απλά αγαπητέ Φούζιε δεν μπορώ να βασιστώ στο να έχω μόνο το ένα. Γιατί; Γιατί έχω σκάσει με μοντελερ (δανεικό) σε live και δεν το ευχαριστήθηκα λόγω ηχολήπτη. Παρομοίως έχω πει άπειρες φορές σπίτι "αχ να είχα ένα μοντελερ". Άρα τα θες και τα δύο, έχουν τη θέση τους

Θα τα είχα όλα κ θα διάλεγα ανάλογα με την περίσταση. Βέβαια σε αυτό τον ιδανικό κόσμο θα είχα λεφτά κ δικό μου στούντιο οπότε... με λάμπα θα έπαιζα!
Και telecaster όμως ε; Να τα λέμε αυτά 

 
  • Haha
Reactions: σκούφοΣ
Αν δεν είναι κανονικός handwired λαμπατος ενισχυτής ΠΕΤΑ ΤΟΝ.

SF, February 2023

 
  • Like
Reactions: σκούφοΣ
έχω σκάσει με μοντελερ (δανεικό) σε live και δεν το ευχαριστήθηκα λόγω ηχολήπτη.


Αν δεν ευχαριστήθηκες τέτοιο μηχανάκι στο οποίο μπορείς να αποθηκεύσεις τους ήχους σου, και να είναι παντού σχεδόν ίδιοι (με μικρές αποκλίσεις) λόγω ηχολήπτη, φαντάσου τι θα πάθαινες με λαμπάτο ενισχυτή.

Προσωπικά δεν έχω καμία προτίμηση στην λάμπα όπως οι περισσότεροι.

Μου αρέσουν και οι λαμπάτοι αλλά και οι solid state χωρίς προτίμηση.

Και ξαναλέω, αν κάποιος πάρει μόντελερ κυνηγώντας κάποιους συγκεκριμένους ενισχυτές, θα απογοητευτεί.

Αν το χρησιμοποιήσει για να φτιάξει καλούς ήχους, θα δει το φως το αληθινό.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Αυτό ?

Απλά αγαπητέ Φούζιε δεν μπορώ να βασιστώ στο να έχω μόνο το ένα. Γιατί; Γιατί έχω σκάσει με μοντελερ (δανεικό) σε live και δεν το ευχαριστήθηκα λόγω ηχολήπτη. Παρομοίως έχω πει άπειρες φορές σπίτι "αχ να είχα ένα μοντελερ". Άρα τα θες και τα δύο, έχουν τη θέση τους
Καλά εγώ έχω παίξει με ντίζελ σε λαηβ κ δε το φχαριστηθκα λόγω ηχολήπτη! Άρα? (Κ στις δύο περιπτώσεις δεν έφταιγε το μηχάνημα )

Προφανώς όλα έχουν το λόγο ύπαρξης τους κ το κάνουν καλά . Να σου πω κάτι άλλο; Γιατί μοντελερ? Έναν βαημπροβερμπ για καθαρά, 2-3 λαμπατες προενισχυσεις του Κουρμπη για κράντς-κλασικ χάη Γκεην, μαζί με 10 modules synergy καρφωμένα σ' ένα πάουερ στεησιο φραηετ κ 50 πετάλια.... Άρα το πρόβλημα είναι τα λεφτά.?

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Βρε παιδιά τα παραδείγματα είναι μπροστά μας.

Ένας από τους πιο sought after ήχους, είναι αυτός του Holdsworth.

Ο οποίος έπαιζε και με λάμπες, αλλά και με ταπεινούς Yamaha solid state.

Και οι παραμορφώσεις που χρησιμοποίησε, ήταν από προενισχύσεις Mesa, μέχρι το πολυεφφέ magicstomp της Yamaha.

Άλλες χροιές, όλοι μαμάτοι ήχοι.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
  • Συμφωνώ
  • Like
Reactions: gmoukou and Nekkon
Με τη λάμπα σε live, το μόνιτορ μου είναι ο ενισχυτής. Παίζω και δονείται το σώμα μου. Δεν το παίρνεις αυτό από τα μηχανήματα, και μεταξύ μας δε με νοιάζει και πολύ τι δουλειά κάνει ο ηχολήπτης αν εγώ έχω τέλεια εμπειρία. 

Παρομοίως, για ηχογραφηση προτιμώ ενισχυτή αλλά είναι φασαρία λίγο...

 
μαζί με 10 modules synergy καρφωμένα σ' ένα πάουερ στεησιο φραηετ κ 50 πετάλια....


Έλα ρε συ, δεν θέλεις και τίποτα δύσκολο.

Χρειάζεσαι και μια βίλα να τα βάλεις μέσα όμως.

 
  • Haha
Reactions: σκούφοΣ
Βρε παιδιά τα παραδείγματα είναι μπροστά μας.

Ένας από τους πιο sought after ήχος, είναι αυτός του Holdsworth.

Ο οποίος έπαιζε και με λάμπες, αλλά και με ταπεινούς Yamaha solid state.

Και οι παραμορφώσεις που χρησιμοποίησε, ήταν από προενισχύσεις Mesa, μέχρι το πολυεφφέ magicstomp της Yamaha.

Άλλες χροιές, όλοι μαμάτοι ήχοι.
Επαιζε κ με δαχτυλα χολντζγουωρθ ομως.. 

Ολα καλα ειναι. Ενταξει το κλισε ο ηχος ειναι στα δαχτυλα ισχυει, αλλα αλλο τοσο μη πω κ περισσοτερο ισχυει το ο ηχος ξεκιναει απο το κεφαλι του παιχτη

Έλα ρε συ, δεν θέλεις και τίποτα δύσκολο.

Χρειάζεσαι και μια βίλα να τα βάλεις μέσα όμως.
Στουντιο ειπαμε....... Στο ισογειο της βιλας.

 
  • Συμφωνώ
Reactions: fusiongtr
ισχυει το ο ηχος ξεκιναει απο το κεφαλι του παιχτη


Δεν το συζητώ, φυσικά.

Εκεί γίνεται η ζύμωση.

Ο τύπος έφτιαχνε μέχρι και τα μηχανήματα, για να αποτυπώσει τον ήχο που είχε στο μυαλό του.

Και ήταν και tone freak, ήθελε πολύ συγκεκριμένα πράγματα.

 
  • Like
Reactions: σκούφοΣ
Με τη λάμπα σε live, το μόνιτορ μου είναι ο ενισχυτής. Παίζω και δονείται το σώμα μου. Δεν το παίρνεις αυτό από τα μηχανήματα, και μεταξύ μας δε με νοιάζει και πολύ τι δουλειά κάνει ο ηχολήπτης αν εγώ έχω τέλεια εμπειρία. 


Μόνο και μόνο η ύπαρξη της καμπίνας του ενισχυτή, που λειτουργει ως μόνιτορ με τον "σωστό" ήχο, λειτουργεί ως καταλύτης στο να επιλέγω ενισχυτή για live ή και πρόβες. Δεν με νοιάζει εάν είναι λαμπατος ή όχι. Αρκεί να παίρνει τα πετάλια μου σωστά, και θα μου δώσει ακριβώς τον ήχο που θέλω. Εξάλλου, σε τέτοιες εντάσεις, και με τόσα βρωμοπέταλα που χρησιμοποιώ, και με το καθαρό κανάλι του κατάνα θα έκανα ακριβώς την ίδια δουλειά.

Εάν δε με ενδιέφερε το να ακούω από μόνιτορ την κιθάρα μου, τότε θα κότσαρα στην πεταλιέρα μου ένα iridium ή simplifier, και θα έδινα κατευθείαν στην κονσόλα. Θα είχα ακριβώς τον ίδιο ήχο και πάλι.

Εναλλακτικά, δεν θα είχα κανένα θέμα να αγόραζα με 300 ευρώ ένα hotone ampero και να έπαιζα μόνιμα με αυτό στην κονσόλα. Πιθανότατα να είχα ακόμα καλύτερο ήχο στο μίξ.

Να προσθέσω ότι στο σπίτι, παίζω αποκλειστικά με μικρούς λαμπατους σε χαμηλή ένταση. Δεν θα μπορούσα να παίξω με τίποτα διαφορετικό, και ας παίζω με φουλ distortion. Η διαφορά έιναι τεράστια και δεν θα μπορούσε να με εμπνέει τίποτα λιγότερο.

Όταν παίζω στο Pc με backing tracks, τη βρίσκω απόλυτα με τον mv50 και το line out που έχει. Βγάζω ο,τι ήχο επιθυμώ, και κάθεται πολύ ωραία στο μιξ. Και την ώρα που παίζω (μαζί με backing πάντα) δεν μου λείπει η λαμπα. Η τελευταια είναι απαραίτητη μόνο οταν παίζω μόνος.

 
Δεν το συζητώ, φυσικά.

Εκεί γίνεται η ζύμωση.

Ο τύπος έφτιαχνε μέχρι και τα μηχανήματα, για να αποτυπώσει τον ήχο που είχε στο μυαλό του.

Και ήταν και tone freak, ήθελε πολύ συγκεκριμένα πράγματα.
Ειναι κ το τι refences εχεις στον ηχο. Ο Αλαν ηταν απο τις λιγες περιπτωσεις παρθενογενεσης. Σε ολα του. Εμεις που δεν ειμαστε κ παιζουμε πιο συμβατικα θελουμε references. Κ σκεφτομαι πως ο λογος μπορει να ειναι ειτε για λογους ασφαλειας ειτε εμπνευσης. Που ειναι λιγο ακυρο αν σκεφτεις οτι με δοκιμες κατι αλλο μπορει κ να σου κατσει καλυτερα κ να εμπνευσει περισσοτερο. Αλλα αυτο ειναι αλλη μεγαλη κουβεντα. Τεσπα ας βρουμε κατι που μας αρεσει-εμπνεει κ ας κοιταμε πως να φτιαχνουμε τη καλυτερη μουσικη που μπορουμε μ'άυτο.

Οταν εμπλεκεται το επαγγελματικο στη μεση αλλαζουν πολλα στην κουβεντα. Αλλα σ'αυτη την περιπτωση ξερεις ακριβως τι χρειαζεται ή εισαι αναμεσα σε 2-3 πολυ συγκεκριμενες επιλογες για συγκεκριμενη χρηση-απαιτησεις. Κ κατα πασα πιθανοτητα εχεις κατι απο ολες τις λυσεις. Εδω πλεον εχει ο μεσος bedroom πλεηερ!

 
Ειναι κ το τι refences εχεις στον ηχο. Ο Αλαν ηταν απο τις λιγες περιπτωσεις παρθενογενεσης. Σε ολα του. Εμεις που δεν ειμαστε κ παιζουμε πιο συμβατικα θελουμε references. Κ σκεφτομαι πως ο λογος μπορει να ειναι ειτε για λογους ασφαλειας ειτε εμπνευσης. Που ειναι λιγο ακυρο αν σκεφτεις οτι με δοκιμες κατι αλλο μπορει κ να σου κατσει καλυτερα κ να εμπνευσει περισσοτερο. Αλλα αυτο ειναι αλλη μεγαλη κουβεντα. Τεσπα ας βρουμε κατι που μας αρεσει-εμπνεει κ ας κοιταμε πως να φτιαχνουμε τη καλυτερη μουσικη που μπορουμε μ'άυτο.

Οταν εμπλεκεται το επαγγελματικο στη μεση αλλαζουν πολλα στην κουβεντα. Αλλα σ'αυτη την περιπτωση ξερεις ακριβως τι χρειαζεται ή εισαι αναμεσα σε 2-3 πολυ συγκεκριμενες επιλογες για συγκεκριμενη χρηση-απαιτησεις. Κ κατα πασα πιθανοτητα εχεις κατι απο ολες τις λυσεις. Εδω πλεον εχει ο μεσος bedroom πλεηερ!


Πολύ ωραία το έθεσες νομίζω.

 

Trending...

Νέα θέματα