αλλο ενα κλεμμενο τραγουδι...

Ακολουθεί διήγηση αληθινού περιστατικού.

Προ καιρού είχα σκαρφιστεί ένα αρκετά εύηχο chord progression, το οποίο μάλιστα είχε βγει και σχεδόν αυθόρμητα, σε μια στιγμή "χαζολογήματος" πάνω από το synth. Το εν λόγω progression μου άρεσε τόσο που αποφάσισα να το εξελίξω σε πλήρες κομμάτι.

Ακολούθησαν αρκετές απόπειρες να εμπλουτίσω το θέμα, εντούτοις από ένα σημείο και μετά, το θέμα που είχα γράψει άρχιζε να μου θυμίζει έντονα κάτι και ήμουν βέβαιος ότι κάπου είχα ξανακούσει ένα κομμάτι με παρόμοια ακκόρντα.

Τελικά το ξεκαθάρισα... το chord progression που είχα γράψει ολομόναχος ήταν στην ουσία το progression του Enjoy the Silence των Depeche Mode, σε άλλο τόνο και με διάφορες αναστροφές μεταξύ των συγχορδιών.

Μιλάω ειλικρινά, πίστευα ότι είχα βγάλει όλη τη μελωδία από το κεφάλι μου!

Τι σημαίνουν όλα τα παραπάνω; Ή εγώ είμαι στο σωστό δρόμο για να κάνω καριέρα στην ελληνική δισκογραφία, ή καμιά φορά τα πράγματα δεν είναι εντελώς ξεκάθαρα...

 
Alchemist είπε:
Ακολουθεί διήγηση αληθινού περιστατικού.

Προ καιρού είχα σκαρφιστεί ένα αρκετά εύηχο chord progression, το οποίο μάλιστα είχε βγει και σχεδόν αυθόρμητα, σε μια στιγμή "χαζολογήματος" πάνω από το synth. Το εν λόγω progression μου άρεσε τόσο που αποφάσισα να το εξελίξω σε πλήρες κομμάτι.

Ακολούθησαν αρκετές απόπειρες να εμπλουτίσω το θέμα, εντούτοις από ένα σημείο και μετά, το θέμα που είχα γράψει άρχιζε να μου θυμίζει έντονα κάτι και ήμουν βέβαιος ότι κάπου είχα ξανακούσει ένα κομμάτι με παρόμοια ακκόρντα.

Τελικά το ξεκαθάρισα... το chord progression που είχα γράψει ολομόναχος ήταν στην ουσία το progression του Enjoy the Silence των Depeche Mode, σε άλλο τόνο και με διάφορες αναστροφές μεταξύ των συγχορδιών.

Μιλάω ειλικρινά, πίστευα ότι είχα βγάλει όλη τη μελωδία από το κεφάλι μου!

Τι σημαίνουν όλα τα παραπάνω; Ή εγώ είμαι στο σωστό δρόμο για να κάνω καριέρα στην ελληνική δισκογραφία, ή καμιά φορά τα πράγματα δεν είναι εντελώς ξεκάθαρα...
H υνθεση ενος τραγουδιου δεν ειν απλο πραμα φιλε μου. Καποιοι πανε και σπουδαζουν συνθεση γι αυτο το λογο. Να μπορουν να ''παιζουν'' με τους κανονες και την αρμονια ωστε να μη σε παρασερνουν τα καθιερωμενα. 'Ηπαλι το χεις μεσα σου και εισαι παιδι θαυμα. Και γω το ιδιο με 2 αποπειρες στο σχημα μου βγηκαν κατα λαθος οι Skynyrd σα να μην επεσε ποτε το αεροπλανο. Θελει λοιπον προσοχη. Δε μπορω να γινω κατανοητοτερος.Απλα δωσε βαση σε ενα τραγουδι του Λ Κηλαιδονη(δε θυμαμε τιτλο) που λεει : ενα τραγουδι για να ναι τραγουδι...κλπ. Ψαξτο δε κανω πλακα ;)

 
Κ ομως δε σταματω εδω με τα κλεμενα.

Iδου μια επιτυχια περσινη που ακουσαμε σε ολα τα club κ οχι μονο




Κ ιδου η αποδειξη οτι τη ξανα ακουσαμε αυτη την επιτυχια 20 χρονια πριν... ειναι πολλα για να ξεχασουμε αραγε?

http://www.youtube.com/watch?v=m7LJpqNiHHo

Aληθεια ποιος θυμαται τον Ice MC?

Oλα αυτα ενα πραγμα μου λενε, οτι μας θεωρουν μουσικα αδιαβαστους κ ασχετους, κ καλα κανουν, αφου ολα τα σκυλαδικα ειναι ασιατικα κλεμενα, δυστυχως κυριοι γιναμε μουσικα Bagladesh ...

 
ELIANIOS είπε:
Ρε παιδια να πουμε τα πραματα και αλλιως. Θαυμαστε τους βαρβαρους συναδελφους ;D ;D
δεν κατάλαβα τι κακό έχει κάνει ο Chet Atkins ???

 
ELIANIOS είπε:
H υνθεση ενος τραγουδιου δεν ειν απλο πραμα φιλε μου. Καποιοι πανε και σπουδαζουν συνθεση γι αυτο το λογο. Να μπορουν να ''παιζουν'' με τους κανονες και την αρμονια ωστε να μη σε παρασερνουν τα καθιερωμενα. 'Ηπαλι το χεις μεσα σου και εισαι παιδι θαυμα. Και γω το ιδιο με 2 αποπειρες στο σχημα μου βγηκαν κατα λαθος οι Skynyrd σα να μην επεσε ποτε το αεροπλανο. Θελει λοιπον προσοχη. Δε μπορω να γινω κατανοητοτερος.Απλα δωσε βαση σε ενα τραγουδι του Λ Κηλαιδονη(δε θυμαμε τιτλο) που λεει : ενα τραγουδι για να ναι τραγουδι...κλπ. Ψαξτο δε κανω πλακα ;)
Πρώτον, δεν εξέφρασα καμία ανησυχία για τις συνθετικές μου ικανότητες φίλε μου. Γνωρίζω ότι είναι περιορισμένες και τα χρόνια που έφαγα στο ωδείο μπορώ να πω ότι δεν με έκαναν συνθεταρά, ούτε και είναι αυτός ο καημός μου πάντως. ;)

Δεύτερον, άλλο στόχευα να πω μέσω της ιστορίας που διηγήθηκα. Ότι κράζουμε μεν όσους κλέβουν κομμάτια άλλων (και καλά κάνουμε), είμαστε όμως τόσο σίγουροι ότι τα πάντα είναι προϊόν κλοπής; Φιλοσοφικά ερωτώ... :P 8)

Υ.Γ. hxxp://www.youtube.com/watch?v=OiTBTV7UX2k

 
mediumswing είπε:
δεν κατάλαβα τι κακό έχει κάνει ο Chet Atkins ???
Οτι θα θελα να χα σα μουσικος. ΣΕΒΑΣ!!! Απλα πλακα εκανα

 
Alchemist είπε:
είμαστε όμως τόσο σίγουροι ότι τα πάντα είναι προϊόν κλοπής; Φιλοσοφικά ερωτώ... :P
+1 απο μενα στο να παει η κουβεντα προς τα εκει!

και μενα μου εχει τυχει πολλες φορες να γραψω πραγματακια που πατανε με πολυ εμφανη τροπο πανω σε αλλα πραγματα που εχω ακουσει και εχουν οριμασει μεσα μου κατα καιρους και να μην το καταλαβαινω την στιγμη που το δουλευω, αλλα μετα να μου πει καποιος ''ρε συ, αυτο μοιαζει με το ταδε''!

ακομα, μια φορα, μου ειχε τυχει να γραψω ενα κομματακι που ηταν ΟΛΟΙΔΙΟ με ενα ροκαμπιλι(και σε σειρα ακκορντων και σε ρυθμο) με ενα κομματι που δεν ειχα ακουσει ποτε....!

οποτε ειμαι προς το να δεχθω πως καμια φορα συμβαινουν και περιεργα πραγματα! :)

 
Alchemist είπε:
Πρώτον, δεν εξέφρασα καμία ανησυχία για τις συνθετικές μου ικανότητες φίλε μου. Γνωρίζω ότι είναι περιορισμένες και τα χρόνια που έφαγα στο ωδείο μπορώ να πω ότι δεν με έκαναν συνθεταρά, ούτε και είναι αυτός ο καημός μου πάντως. ;)

Δεύτερον, άλλο στόχευα να πω μέσω της ιστορίας που διηγήθηκα. Ότι κράζουμε μεν όσους κλέβουν κομμάτια άλλων (και καλά κάνουμε), είμαστε όμως τόσο σίγουροι ότι τα πάντα είναι προϊόν κλοπής; Φιλοσοφικά ερωτώ... :P 8)

Υ.Γ. hxxp://www.youtube.com/watch?v=OiTBTV7UX2k
Καταλαβα φιλε μου τι εννοεις απλα απευθυνομουν σε τριτο προσωπο γιατι κοσμος διαβαζει εδω. Συγνωμη αν προσβληθηκες παντως. Αλλωστε η ''φιλοσοφικη'' απαντηση ειναι στον Λουκιανο. Ακου και πες(εκει που λεει ενα τραγουδι κλπ κλπ πρεπει να θυμιζει κατι αλλα να μην ξερουν τι...!). Και ΑΛΛΟ να πλασαρεις με ριφ smoke on the water πχ απευθυνομενος σε καστα που δεν εχει βγει περα απ το παζαρι της γειτονιας.(οχι εσυ ειπαμε - γενικα μιλαΩΩΩΩ!!! ;D)

ΥΓ το λινκ δε δουλευει

 
ELIANIOS είπε:
Καταλαβα φιλε μου τι εννοεις απλα απευθυνομουν σε τριτο προσωπο γιατι κοσμος διαβαζει εδω. Συγνωμη αν προσβληθηκες παντως. Αλλωστε η ''φιλοσοφικη'' απαντηση ειναι στον Λουκιανο. Ακου και πες(εκει που λεει ενα τραγουδι κλπ κλπ πρεπει να θυμιζει κατι αλλα να μην ξερουν τι...!). Και ΑΛΛΟ να πλασαρεις με ριφ smoke on the water πχ απευθυνομενος σε καστα που δεν εχει βγει περα απ το παζαρι της γειτονιας.(οχι εσυ ειπαμε - γενικα μιλαΩΩΩΩ!!! ;D)

ΥΓ το λινκ δε δουλευει
Δεν είναι θέμα προσβολής, ούτε πειράχτηκα. Απλά ήθελα να είναι ξεκάθαρο το νόημα που πήγα να περάσω, και τελικά καλώς ξεκαθαρίστηκε εκ νέου. That's all. ;)

Υ.Γ. Αντί για hxxp, βάλε http και θα παίξει. ;)

 
Babtua είπε:
Δε μίλησα για το ηθικό του πράγματος. Υπάρχουν μουσικές που γίνονται για τη μουσική (κι εκεί θα με ενοχλούσε το οποιοδήποτε rip-off γιατί εκεί παρουσιάζεις εξ ορισμού μουσικές ιδέες) και μουσικές που γίνονται για άλλους λόγους (διασκέδαση, soundtrack κλπ). Σε αυτά δεν κάθομαι να αναλύω chord progressions και themes, αν αυτό που ακούω μου αρέσει σα σύνολο δε με ενδιαφέρει παραπάνω. Δηλαδή θα απορρίψω το With Or Without You (U2) επειδή έχει χιλιοπαιγμένο, τετριμμένο (και "κλεμμένο") chord progression (και μάλιστα εμφανέστατο); Ή το σύνολο σχεδόν των κομματιών του Moby επειδή περιέχει σαμπλαρισμένα ολόκληρα περάσματα;

Το αν το "κλέψιμο" έγινε επί τούτου ή τυχαία δε θα το κρίνω εγώ, ούτε με ενδιαφέρει. Το κομμάτι των Coldplay μου αρέσει το ίδιο - αν όχι περισσότερο - από το υποτιθέμενο "αυθεντικό" του Σατριάνι. Ούτε μου άρεσε λιγότερο όταν άκουσα (αργότερα) του Σατριάνι.

Ακόμα και το εν λόγω κομμάτι του Φοίβου, μπορώ να πω ότι μου αρέσει περισσότερο από τα κομμάτια που παρατέθηκαν ως "πρωτότυπα". (εκτός απο το Fine Young Cannibals, που ομως στην τελική δε μοιάζει και ιδιαίτερα...)

Για να μη μιλησω για τα blues...  ;D
Η περίπτωση των blues είναι όντως περίεργη, αν και ιδιάζουσα. Με ποια έννοια? Κανείς πχ. δεν θα γυρίσει να πει σε κάποιον τζαζ τραγουδιστή που ερμηνεύει με σκατ πως αντιγράφει έναν άλλο τραγουδιστή που κάνει ακριβώς το ίδιο, χώρια που αν θυμάμαι καλά είναι χρόνια τακτική να ακολουθούνται μερικά progressions και μετά να μπασταρδεύονται (πόσο μάλλον όταν βάζουν εμβόλιμα διάφορα διάσημους σκοπούς αυτούσιους, όπως πχ. το Lullaby of Birdland ή το Take the "A" Train).

Kατά τα άλλα συμφωνώ, απλά η δική μου ένσταση υπάρχει όταν γίνεται ηθελημένα μόνο και μόνο για τα λεφτά μέσω μιας γρήγορης εισόδου στα τσαρτ και στο video/radio airplay, έχοντας όμως μηδενικό μουσικό περιεχόμενο (ας μην μιλήσουμε καν για αυθεντικότητα).

 
Άλλο ένα "κλασσικό" κοπιάρισμα της εποχής του:



Βέβαια απ' ό,τι μου είπε κάποιος γνώστης, δεν τίθεται θέμα αν κλέψεις αρμονία, τέμπο, κρουστά κλπ. Μόνο η μελωδία θεωρείται μοναδική. Οπότε....

 
η "μουσική βιβλιοθήκη" που κουβαλάμε στο κεφάλι μας και δεν μπορούμε να "ξεφορτώσουμε" με τίποτα, μα με τίποτα, μας οδηγεί πολλές φορές σε μελωδικές συμπτώσεις ή σε μουσικές φόρμες τις οποίες αφού έχουμε αφομοιώσει με τα χρόνια, μετά τις αναπαράγουμε ως καινούργιες στις ταστιέρες μας, στα πλήκτρα μας ή οπουδήποτε ο καθείς συνθέτει. αυτό μπορεί να συμβεί στον καθένα άδολα και δεν είναι κατ' ανάγκη κακό. άλλωστε το όλο πράγμα ένα οικοδόμημα από τούβλα είναι του οποίου τα θεμέλια "άλλοι" τα έθεσαν. Ό,τι γράφτηκε, γράφτηκε, νομίζω. τώρα ο καθένας βλέποντας τη φόρμα προσπαθεί να θέσει το δικό του τούβλο σαν υλικό όχι επάνω, αλλά δίπλα στα άλλα. και  όλο μαζί κατευθύνεται από το παρελθόν στο παρόν προς το μέλλον. και αυτό έτσι νομίζω πως θα συμβαίνει, εκτός σπανίων εξαιρέσεων, όπου μουσικοί τέμνουν πραγματικά το όλο οικοδόμημα ακόμα και στο παρόν. (αν και λίγες είναι οι τομές τις οποίες έχουμε δει στις μουσικές που όλοι ακούμε σχεδόν εδώ μέσα, παρ' όλα αυτά έχουν υπάρξει. και πάλι όμως τομές σε θεμελιώδεις βάσεις άλλων). δηλαδή τί να κάνουν οι καημένοι οι γιου του; όταν είδαν πως το καψούρικο άσμα έμοιαζε με άλλα 64 να μην το εξέδιδαν;

 


Τα λόγια είναι περιττά όπως λέει και η Μαρινέλλα.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Καλησπέρα παιδιά, είδα φως και μπήκα. (Το κουνούπι της γειτονιάς σας.)

Κάπου εδώ διάβασα ότι δεν είναι ανάγκη ένα τραγούδι να είναι κλεμμένο, καθώς και για κάποιες σπουδές πάνω στην μουσική, παιδιά θαύμα κλπ.

Για ένα πράγμα που λυπάμαι στην ζωή μου, (50 χρονών είμαι) είναι το ότι δεν κατάφερα λόγω ελλείψεως χρημάτων να σπουδάσω μουσική. Είναι αυτό που πάντα ήθελα να κάνω, όχι σαν επάγγελμα, αυτό κάποτε καταντάει κορεσμός στην ψυχοσύνθεση όταν είσαι ΑΝΑΓΚΑΣΜΕΝΟΣ να συνθέσεις για να ζήσεις, αλλά σαν χόμπυ. Είμαι ντράμερ. Κάποτε σπεσιαλίστας, τώρα μαζεύω τα κομμάτια μου μετά από 19 χρόνια που δεν την άγγιξα λόγω εργασίας.

Το 1987 έκανα ένα γκρούπ, τους Camouflage, και πήγαμε στο Νο.1 εδώ και την επόμενη χρονιά στο Νο.4 αλλά στο ανατολικό τότε μπλοκ της Ευρώπης. Εδώ, καταφέραμε και ρίξαμε τους Duran-Duran με το τραγούδι τους Notorius από το Νο.1 και πήγαμε εμείς. Γιατί κάνω αυτόν τον πρόλογο; Επειδή δεν έχω ιδέα από μουσική, δεν διαβάζω νότες ούτε γνωρίζω τον μαθηματικό προσδιορισμό της μουσικής που διδάσκεται στα ωδεία, είμαι γενικά άσχετος και έχω κι ένα μόνο αυτί. Το άλλο δεν άκουσε ποτέ. Μόνο τύμπανα έπαιζα καλά κι αυτά τα έμαθα μόνος μου. Το χέρι στα πλήκτρα πάει πολύ παιδικά, το αριστερό είναι σαν να μην υπάρχει, στα μπάσα δηλαδή, αλλά καταφέρνω και συνθέτω ότι μούρθει στην γκλάβα. Από μέσα μου ποτέ δεν κάνω λάθος, ούτε κι εσείς. Είναι έμφυτο σε όλους και δεν τόχουμε καταλάβει. Μερικές φορές μούρχονται μόνες τους κάποιες μελωδίες κι αισθάνομαι σαν να έχω κλέψει κάποιον. Όμως, δεν γίνεται από πρόθεση. Γλοιώδες είναι το να κλέβει κανείς μελωδίες και τραγούδια αλλουνού για να τα κονομήσει. Μέχρι και σε ραδιοφωνικό σταθμό κάποτε βρήκα μέρος μελωδίας μου και δεν μπόρεσα να την χρησιμοποιήσω. Πώς κλάπηκε; Ε, άμα γράφεις στο στούντιο και είναι κι άλλοι μέσα....  Το καλό με κάποιον που σπούδασε μουσική είναι το ότι μπορεί και να παίξει και να συνθέσει χωρίς πρόβλημα και γρήγορα. Όμως πολλοί πέφτουν στο λούκι των μαθηματικών, να βάλω δίεση εδώ; μήπως θέλει σε πέμπτες ή σε εβδόμες; Και πάει μετά το τραγούδι χωρίς την αρχική του ψυχή. Αυτά που θα βρείτε εδώ, http://www.camouflage.hellasforever.gr (είναι το αναμνηστικό μου site) τα έγραψα χωρίς καθόλου μουσική παιδεία.

Και τα τραγούδησα χωρίς να έχω φωνή. Σε ένα Live όμως, μόνο ντραμς μπορώ να παίξω, δεν θα μπορούσα να πιάσω ας πούμε τα πλήκτρα. Είναι καλό γιατί σε ένα σχήμα όταν χαλάσει δεν σου ζητάει ο άλλος τα μέρη του και να σε κολλήσει στον τοίχο να μην μπορείς να προχωρήσεις. Είναι κακό επειδή όταν η σύνθεση είναι καταδική σου, οι άλλοι παρεξιγιόνται που δεν παίρνουν μέρος και νοιώθουν σαν να εργάζονται για σένα. Δικοπο μαχαίρι. Εδώ που τα λέμε όμως, σήμερα η μουσική έχει πάρει την κατιούσα, μελωδία μηδέν και βαβουρομονοτονία στα ύψη. Μετά σου λέει ο άλλος, γιατί τα σημερινά παιδιά είναι νευρικά; Ε, ας ακούσουνε deep puprle, zepelin, styxx, skynyrd, bad company, να ηρεμήσουν. Δεν χρειάζεται καν να γίνεις gay για να πας μπροστά. Μαθαίνεις για το κόλπο με το σαπούνι στο πάτωμα που σου ρίχνουν για να σε προωθήσουν και προμηθεύεσαι σαμπουάν.

Αν λοιπόν υπάρχουν μουσικοί που μέσα στην μουσική τους διακρίνεται καθαρά η πρόθεση να κλέψουν για να ανέβουν, απλά τους βάζουμε στην άκρη. Όταν όμως μέσα στην μελωδία που φτιάχνεις τυχαία σου έρθει κάτι που ούτε κι εσύ γνωρίζεις ότι το τάδε σημείο υπάρχει κι αλλού, τότε αυτό είναι η ευτυχία του ακούσιου κλέφτη. Ελπίζω στα δικά μου που θα ακούσετε να μην έχω κλέψει κάτι. Η μουσική έχει οντότητα και πλανάται παντού. Δεν έχει μόνο έναν εραστή γιαυτό και καμιά φορά ακούτε κάτι ίδιο κι από έναν άλλον. Παιδιά θαύματα είμαστε όλοι μας από μία άποψη. Το λάθος μας είναι ότι έχουμε απελευθερώσει το θαύμα και κρατάμε φυλακισμένο το παιδί. Το παιδί πρέπει να είναι πρώτα ελεύθερο για να γίνει το θαύμα.

Μην σας κουράζω, ευχαριστώ για την παρέα που μου κάνατε. Η επόμενη γουλιά καφέ είναι για την πάρτι σας. Καλά να περνάτε και καλή χρονιά.

 
ELIANIOS είπε:
Μα οι ιδιοι το παραδεχοντουσαν φιλε q. ;)
Τι παραδεχόντουσαν ρε συ; Ότι τα είχαν κατακλέψει και οι original δημιουργοί δεν έβλεπαν φράγκο από δικαιώματα;;; Στους δίσκους όλα τα κλεμμένα παρουσιάζονται ως συνθέσεις των Led Zep...

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top