Aκουτε τις διαφορες στις πεννες ?

psycho969

Νέο μέλος
Μηνύματα
174
Πόντοι
18
Αγαπητοι συμφορουμιτες,παιζω περιπου 13 χρονια κιθαρα και ειμαι λιγο παρανοικος με την επιλογη πεννας.Προσωπικα ακουω τεραστια διαφορα στον ηχο αναλογα με την πεννα (αναφερομαι ειδικα σε παραμορφωση).Για παραδειγμα οι πεννες με μυτερη μυτη εχουν λιγοτερο ογκο απο οτι αυτες με στρογγυλεμμενη ενω αυτες με στρογγυλεμμενη εχουν πιο παχυ ηχο,ωστοσο με τισ στρογγυλεμμενες στις υψηλες χορδες ακομα και μικρη κλιση να δωσεις χαλαει πολυ ο ηχος.Τωρα κατι εχτρα heavy με μυτη (dunlop stubby) εχουν το μεγαλο κακο οτι τη στιγμη που ακουμπαει η πενα στη χορδη και πριν την περασει ακουγεται ενα κλικ σαν μετρονομος μαλλον λογω μεγαλης μαζας.Επισης μεγαλη διαφορα κανει και το υλικο με προσωπικο μου αγαπημενο το ultex.Tα ακουτε αυτα που λεω η ειμαι απλα παρανοικος ? Επισης ποιες ειναι οι αγαπημενες σας πεννες και γιατι ?  \m/

 
psycho969 είπε:
Tα ακουτε αυτα που λεω η ειμαι απλα παρανοικος ? Επισης ποιες ειναι οι αγαπημενες σας πεννες και γιατι ?   \m/
Δεν είσαι παρανοϊκός. Έχει διαφορά πένα με πένα  :P

Προσωπικά χρησιμοποιώ jazz III κόκκινες και είμαι ευχαριστημένος και από τον ήχο και από το grip.

 
Η επιλογη της πενας παιζει οντως τεραστιο ρολο στον ηχο (πολύ περισσοτερο απο αλλες λεπτομεριες τυπου...."μαχογκανυ καλο για μεταλ"  ;D για τις οποιες εχουν γινει εδω μεσα επικες μαχες...

Για να το καταλαβετε καντε κατι πολυ απλο,αντι να παιζετε με τη...μυτη της πενας να χτυπαει τις χορδες παιξτε οπως ο SRV ή ο Edge (δηλ. με το στρογγυλο της μερος να χτυπαει τις χορδες......) & ακουστε την τεραστια διαφορα.

προσωπικα χρησιμοποιω dunlop ultex 0.73 & παιζω παντα με το πλαϊνο μερος να χτυπαει τις χορδες.

 
Σιγουρα υπαρχει διαφορα αλλα εγω επιλεγω πενα με αλλα κριτηρια. Να με βολευει περισσοτερο και να με κανει καλυτερο παικτη.

Εχω καταληξει στη Dunlop Jazz III και στη Dunlop Eric Johnson.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Superfunk είπε:
Για να το καταλαβετε καντε κατι πολυ απλο,αντι να παιζετε με τη...μυτη της πενας να χτυπαει τις χορδες παιξτε οπως ο SRV ή ο Edge (δηλ. με το στρογγυλο της μερος να χτυπαει τις χορδες......) & ακουστε την τεραστια διαφορα.
Aααααααααακριβώς! Αλλά για να πετύχει πρέπει να είναι πένα όχι λεία αλλά με ραβδώσεις για μεγαλύτερη ευχ... για να μην γλιστράει. Ο Edge χρησιμοποιεί αυτές από την ανάποδη (κρατώντας τις από τη μύτη):

gr0769b.jpg


...αλλά οποιαδήποτε παρόμοια κάνει την ίδια δουλειά.

Κατά τα άλλα, πανεύκολο είναι να ακουστούν διαφορές στις πένες, και πολύ περισσότερο βέβαια σε ακουστικά όργανα.

 
Αλλά για να πετύχει πρέπει να είναι πένα όχι λεία αλλά με ραβδώσεις για μεγαλύτερη ευχ... για να μην γλιστράει.
αν ειναι ultex δεν γλυστραει ετσι κι αλλοιως (και δινει και πολυ περισσοτερα πριμα απο το nylon & τα αλλα  πλαστικα) ;)

Ο Edge χρησιμοποιεί αυτές από την ανάποδη (κρατώντας τις από τη μύτη):
επειδη τον εχω ψαξει τον θεο με το πλαϊ παιζει δεν τις κραταει δηλ.αναποδα αλλα απο το...αλλο πλαϊνο... ;D)

 
Μα δεν είναι τα πρίμα που επιδιώκει αλλά αυτό το ανεπαίσθητο "χριτς" που κάνει στην ατάκα κάθε νότας... η φωτό που παρέθεσα είναι από τις Herdim που τις παίρνει ειδικά για το τμήμα με τα αντιολισθητικά μικρά δοντάκια (το οποίο δεν το χρησιμοποιεί αλλά το βάζει να χτυπάει τη χορδή). Kι άλλες κανουν την ίδια δουλειά, πχ. αυτές που χρησιμοποιώ κι εγώ (παίζοντας με το πλαϊνό μέρος):

289880546_7b29be18bb_o.jpg


 
ναι το ξερω,εγω για εμενα μιλαγα... ;D ;D (που θελω τα πριμα...αλλα μαζι με τον ογκο που δινει το παιξιμο με το πλαΪ)

εν'τω μεταξυ εχουμε και οι δυο δικιο ;D

Apparently Edge holds the pick either backwards or sideways so that the dimpled part of the pick grates the strings to sharpen the sound and give it a slightly grating punch - what some people call a ‘chime’ sound.
http://www.amnesta.net/edge_delay/

 
Superfunk είπε:
επειδη τον εχω ψαξει τον θεο με το πλαϊ παιζει δεν τις κραταει δηλ.αναποδα αλλα απο το...αλλο πλαϊνο... ;D)
Δηλαδή πώς? Νόμιζα πως είχα καταλάβει... γιατί όντως το "χριτς" βοηθάει πάρα πολύ στην ατάκα σε μεμονωμένες νότες...

 
Χωρις να θελω να μειωσω τα γουστα σας θα με ενδιεφερε περισσοτερο να δω τον τροπο που κρατανε την πενα παικτες οπως ο Eric Johnson, o Malmsteen (που το χερι του ειναι απιστευτα χαλαρο) και ο Gilmour...

Γιατι αυστηρα απο τεχνικης αποψης το παιξιμο του The Edge δεν το θεωρω κατι ιδιαιτερο.

Βεβαια δεν το ηξερα οτι ετσι την κραταγε και ο SRV...

 
Εγώ δεν ακούω καμία απολύτως διαφορά... Ίσως να οφείλεται στο ότι παίζω με δάχτυλα καθότι μπασίστας! ;) Πέραν της πλάκας όμως όταν παίζω κιθάρα ή μπάσο με πένα δεν ακούω διαφορά, τη νοιώθω στο δεξί μου χέρι. Είναι πολύ πιο δύσκολο για εμένα δλδ να παίξω με hard πένα. Έχω καταλήξει στις dunlop medium καθότι έχουν το κατάλληλο πάχος και με βολεύουν. Εγώ κυρίως παίζω με το πλαϊνό μέρος και όχι με τη μύτη, αλλά όχι από άποψη ήχου αλλά από άποψη του ότι έχω το μπάσο ή την κιθάρα πολύ χαμηλά και δεν είναι το δεξί χέρι κάθετα στην κιθάρα ώστε  να παίζω με μύτη... Αυτό σημαίνει ότι είμαι κάπου λάθος?

 
Ξεκίνησα με Dunlop Jazz III για πολλά χρόνια αλλά τελευταία παίζω με τις Dunlop Tortex. Αρχικά με 0.73 πάχος αλλά εδώ και λίγο καιρό με τις 0.50mm και τις βρίσκω εξαιρετικές!!

http://accessories.musiciansfriend.com/product/Dunlop-Tortex-Pitch-Black-Standard-Guitar-Picks-1-Dozen?sku=111002

Αυτές με το ασημένιο logo και όχι με το χρυσό, αφού είναι πολύ διαφορετικές στο ίδιο πάχος. Οι 'χρυσές' 0.50 είναι πολύ πιο μαλακές από τις 0.50 ασημένιες!!

Ότι ο ήχος αλλάζει είναι δεδομένο όπως επίσης και όλη η τεχνική του δεξιού χεριού. Το σημαντικότερο κατα τη γνώμη μου είναι να κάθεται άνετα στο χέρι η πένα.

Οπότε καλό είναι να ψαχνόμαστε μια στο τόσο και να επαναπροσδιορίζουμε το θέμα !!

 
όντως η διαφορά ανάμεσα σε πέννες μπορεί να είναι μεγάλη!!! εγώ που ασχολούμαι κατά κύριο λόγο με κλασσική  κιθάρα χρησιμοποιώ dunlop jazzIII τις κόκκινες. Απλά κατέληξα στο εξής tip.

χρησιμοποίω το πλεονέκτημα της μυτερής μύτης της, πράγμα που σου δίνει καλύτερη ατάκα και ακρίβεια κυρίως σε πάρα πολύ γρήγορες νότες και arpeggios

ταυτόχρονα την κρατώ σε πλάγια θέση ως προς τις χορδές πράγμα που βοηθάει στον όγκο και στο καλύτερο γλύστριμα της στις χορδές

Μ'αυτό τον τρόπο πετυχαίνω παχύ ήχο χωρίς χρατσ χρατσ και πολύ καλή ανταπόκριση στο παίξιμο

Υ.Γ. και ο pat Metheny κραταει την πεννα αναποδα..

 
Εκεί που απορώ είναι όταν πολλοί δεν καταλαβαίνουν καν τη διαφορά που μπορεί να κάνει μια πένα, όχι μόνο στον ήχο αλλά και στο παίξιμο. Ειδικά στο μπάσσο που προφανώς με αφορά περισσότερο, οι διαφορές είναι αρκετά μεγάλες, και οι διαφοροποιήσεις που μπορείς να πετύχεις αλλάζοντας πένα είναι ακόμα περισσότερες απ'όσο αν παίζεις και με δάχτυλα (εξαιρώ το slap). Όποιος δεν το έχει δοκιμάσει, ας παίξει με μια μεταλλική πένα σε precision.  ;)

 
Νομίζω το έχω ξαναποστάρει, η απόλυτη διατριβή για την πένα και το δεξί χέρι:

http://www.tuckandpatti.com/pick-finger_tech.html

Το μεγαλύτερο σοκ το έπαθα όταν είδα με τη πένα έπαιζε ο δάσκαλος μου στο μπουζούκι. Επαιζε με μια τορτεξ 60mm(πορτοκαλί) κομμένη σα μικρό τρίγωνο χωρίς μύτες.... και έβγαζε απίστευτο όγκο.

Μέχρι τότε νόμιζα ότι με λεπτές πένες βγαίνει αναιμικός ήχος.Όμως αυτό ισχύει αν παίζεις με λεπτή και μυτερή πένα. Αν παίζεις με πένα με "φαρδύ" τελείωμα ή με την πίσω μύτη βγαίνει πολύ γεμάτος ήχος και πολύ ξεκούραστα .

Ο Pat Metheny έχει πει σε συνέντευξη ότι εκεί που μεγάλωσε είχε μόνο λεπτές πένες στο ...nakas  ;) της περιοχής του και έμαθε να την πιάνει ανάποδα με 3 δάχτυλα για να βγάζει τον ήχο που θέλει. Μάλιστα έλεγε ότι το θεωρεί ...μειονέκτημα στην τεχνική του  :o και ότι θα κάτσει να το φτιάξει one of these days  :D.

Αν σκεφτούμε πόση σημασία δίνει ένας βιολιστής στο δοξάρι, ένας κιθαρίστας κλασικής στα νύχια του, ή ένας ...τρομπετίστας στο επιστόμιο, νομίζω είναι κρίμα και ένας κιθαρίστας να μην ψαχτεί λίγο με τις πένες. Δεν εννοώ να ξοδευτεί καλά και σώνει, να πάρει καμιά 10ρια από τις φτηνές και να πειραματιστεί.

 
όπως τη βρίσκει ο καθένας!!!

έχω παίξει σε ζωντανό με "πένα" που είχε μέσα η πενοθύκη που αγόρασα...

δηλαδή ένα πλαστικό κομμένο σε σχήμα πένας :D :D

 
πιστευω πως οι Dunlop tortex ειναι οι ιδανικες εγω προσωπικα χρησιμοποιω Dunlop tortex 0.50 red ειναι πολυ καλες!

 
G.K. the Greek είπε:
Χωρις να θελω να μειωσω τα γουστα σας θα με ενδιεφερε περισσοτερο να δω τον τροπο που κρατανε την πενα παικτες οπως ο Eric Johnson, o Malmsteen (που το χερι του ειναι απιστευτα χαλαρο) και ο Gilmour...

Γιατι αυστηρα απο τεχνικης αποψης το παιξιμο του The Edge δεν το θεωρω κατι ιδιαιτερο.

Βεβαια δεν το ηξερα οτι ετσι την κραταγε και ο SRV...
Πληροφοριακά, έτσι την κρατάει και ο Henderson. Υπάρχουν βιντεάκια που το εξηγεί, αλλά δεν θυμάμαι τώρα ποια ήταν αυτά...

Δείτε και δω. Προσέξτε το δεξί του χέρι, φαίνεται καθαρά.




 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top