Αίσθηση χορδών & αναλογία κουρδίσματος

οφτοπικ ον

@Superfunk θεωρητικά όλα αυτά που λες για τις χορδές είναι σωστά αλλά πρέπει να βάλουμε στην εξίσωση και άλλες παραμέτρους. Άλλο να είσαι επαγγελματίας και να ηχογραφείς συνεχώς οπότε χρειάζεσαι ότι καλύτερο και άλλο ερασιτέχνης.

Άλλο να παίρνεις 2-3 χιλιάρικα μισθό το μήνα οπότε είσαι οικονομικά άνετος να αλλάζεις χορδές κάθε τόσο και άλλο να παίρνεις 500-700 ευρώ το μήνα.

οφτόπικ οφ

 
Ο sf μας διδει μια απλη πληροφορια τεχνικης φυσεως. Το πως την αξιοποιουμε, και σε τι βαθμο, ειναι δικο μας θεμα. Ολες οι λοιπες παραμετροι δεν αναιρουν την ορθοτητα της πληροφοριας αυτης.

 
Οταν υπαρχει "αλλα" στην προταση, αναιρει ολα τα προηγουμενα... ?

 
Και στο μετρο στην τσαλονικη απο τεχνικης φυσεως ο τσιπρεν εκοψε κορδελα εγκαινιων αλλα ομως αφου το οτι κανεις δεν το αξοιοποιει για τις μετακινησεις του ειναι δικη του επιλογη

 
Απο το πειπερ της Ντανταριο :

UW-Unit Weight. In all the charts and formulas in the brochure, unit weight isexpressed in pounds per linear inch (lb/in).

L-Scale Length.This is the vibrating length of the string. This is determined bymeasuring the distance from the nut to the bridge of the instrument in inches (in).

F-Frequency or pitch.This is the pitch at which you will be tuning the stringexpressed in cycles per second (Hertz).

On the following page are two fingerboard graphics detailing the variousfrequencies for the standard guitar and electric bass guitar.To calculate the tension of a string in pounds use the formula below,inserting the three variables described above:

T(Tension) = (UW x (2 x L x F)^2) / 386.4

To convert the result into Newtons, simply multiply by 4.45.

(^2 σημαίνει εις το τετράγωνο)

οπότε έτσι παίζουν οι 4 αυτες μεταβλητες

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Εγώ όμως τώρα με το φτωχό μου το μυαλό θα ζητήσω την γνώμη του κ. @Spyros Delta ο οποίος βιοπορίζεται απο την κιθάρα και είναι ένας σωστός/σοβαρός/τυπικός κιθαρίστας,να μας πει αυτός με τα δικά του δεδομένα (γούστο,budget,φιλοσοφία κτλ) κάθε πότε αλλάζει χορδές,έτσι για να δούμε τι κάνουν οι επαγγελματίες που πάνε studio,live,μαθήματα και να δούμε τελικά την πραγματική εικόνα της κατάστασης

 
και απο Newton διαιρούμε με 9.8 για να παρουμε την ταση σε Kilopond ?

 
Δεν αναφέρθηκαν δύο πολύ βασικοί παράγοντες, η σύσταση του pH του δέρματος του καθενός και οι κλιματολογικές συνθήκες.

Έχω δει κιθάρα πελάτη, τρεις μέρες μετά το σεταπ με φρεσκες χορδές και τρόμαξα. Πολλοί άνθρωποι χαλανε χορδές μόνο που τις βλέπουν. Επίσης όταν υπάρχει υγρασία στην ατμοσφαιρα, το φαινόμενο επιταχύνεται. Οπότε το νορμάλ του ενός, μπορεί να ειναι extreme για κάποιον άλλο. Γενικά ο κάθε άνθρωπος έχει διαφορετικές παραμετρους, συνθήκες και ανοχές που επηρεάζουν τον κύκλο ζωής των χορδών. 

3-4 φορές το χρονο μου φαινεται νορμάλ για τυπική ημιερασιτεχνική χρήση, τηρουμένων όλων των παραμέτρων.

 
Εγώ όμως τώρα με το φτωχό μου το μυαλό θα ζητήσω την γνώμη του κ. @Spyros Delta ο οποίος βιοπορίζεται απο την κιθάρα και είναι ένας σωστός/σοβαρός/τυπικός κιθαρίστας,να μας πει αυτός με τα δικά του δεδομένα (γούστο,budget,φιλοσοφία κτλ) κάθε πότε αλλάζει χορδές,έτσι για να δούμε τι κάνουν οι επαγγελματίες που πάνε studio,live,μαθήματα και να δούμε τελικά την πραγματική εικόνα της κατάστασης
Καταρχην σε ευχαριστω για τα καλα σου λογια και για την εμπιστοσυνη στην κριση μου.

Το θεμα ειναι συνθετο.

Δεν θα πω τι κανουν οι αλλοι επαγγελματιες, αλλα μονο εγω.

Μεγαλη σημασια στο χρονο αλλαγης των χορδων παιζει, το κατα ποσο ο ιδρωτας των χεριων τους οξειδωνει τις χορδες.
Και φυσικα, εαν και εφοσον ιδρωνουν τα χερια τους.

Εμενα πχ δεν ιδρωνουν πλεον καθολου τα χερια μου, γιατι δεν "σφιγγομαι" (δυσκολευομαι) για να παιξω.
Θυμαμαι τα πρωτα 2-3 χρονια που επαιζα, ιδρωνα και οι χορδες σε 8 ωρες ηταν για πεταμα (μια μερας μελετη δηλαδη)

Γι'αυτο το λογο δεν μπορω να δωσω συγκεκριμενους χρονους "ληξης" της ζωης των χορδων.

Αυτο που μπορω να πω ειναι οτι οποιος κιθαριστας θελει να γουσταρει το παιξιμο και φυσικα μπορει (οικονομικα κυριως), τοτε να αλλαζει τις χορδες του οταν χανουν τη φρεσκαδα τους (φαινεται απο το χρωμα τους, την καθαροτητα του ηχου, το sustain, το κουρδισμα).

Ενα παραδειγμα. Πολυ παλια (80's) ειχα μια  kramer usa με floyd rose, που λογω του οτι χρειαζομουν 1 ωρα για να αλλαξω χορδες, τις αλλαζα καθε 2-3 μηνες.
Οταν εφτανε το τελος του τριμηνου ηθελα να την πουλησω γιατι μου φαινοταν "καροτσι".
Μολις αλλαζα χορδες, σκεφτομουν τη βλακεια πηγα να κανω.

Και η πλακα ειναι οτι αυτο γινοταν συνεχεια. Δεν εβαζα μυαλο. (επηρεαζουν λοιπον και την ψυχολογια οι φρεσκιες χορδες, και για την αγαπη στο οργανο και για την ορεξη για παιξιμο και μελετη)

Επειδη λοιπον ειναι και αρκετες οι κιθαρες και λιγοστος ο χρονος για αλλαγη χορδων, αντι για καθε 1-2 εβδομαδες ή 20-30 ωρες παιξιματος (οτι ερθει πρωτο) οπως πρεπει για τη δικη μου περιπτωση οπως ανελυσα, κανω αλλαγη χορδων απο 1-3 μηνες και σε καποιες που δεν πολυπαιζω καθε 6 μηνες, ισως και παραπανω. (Τις φυλλασω ομως μεσα στις θηκες τους)

Οσο για το studio, εξαρταται απο το ποσο συμπεριφερονται σε καποιον ως ακρως επαγγελματια, για να φερεται και αυτος ως ακρως επαγγελματιας.
Πχ θυμαμαι οταν εγραφε ο al di meola στο στουντιο ακουστικες για τον νταλαρα, ειχε διπλα μια κουτα με χορδες και καθε μια ωρα εβαζε καινουριες. Τις ειχε και τσαμπα ομως απο τον σπονσορα.
Δεν μπορει ομως να φωναζουν καποιον να ηχογραφησει κιθαρες σε ενα κομματι (6χορδη, 12χορδη ακουστικη, ηλεκτρικες) και να τον πληρωνουν πχ με 50 ευρω μαυρα και να ζητανε να καλυψει με αυτα (εκτος της υπηρεσιας του) την ασφαλεια του, τα εξοδα μεταφορας, (βενζινες-διοδια-φθορες), και τη συντηρηση των οργανων του.
Μονο για καινουριες χορδες στην 6χορδη και 12χορδη, χρειαζονται 45 ευρω. Και αλλα 15 για 2 ηλεκτρικες, συνολο 60.
Και τα σεσιον δεν ειναι οπως παλια καθε μερα. Μπορει να μεσολαβησουν μερες ή και εβδομαδες για το επομενο.
Η πλακα εινα να ζητησουν να πας και ενισχυτη που εκτος του κινδυνου βλαβης απο τη μεταφορα, θελει και αλλαγη λαμπες απο τη χρηση. (παλια που υπηρχαν πιο αξιοπρεπεις πληρωμες, σου ειχαν και τον ενοικιασμενο ενισχυτη στο στουντιο ετοιμο αναμμενο και ζεστο).
Περικοπες λοιπον οι εργοδοτες?
Περικοπες και οι εργατες.
Ηχογραφηση στο σπιτι με προσομοιωσεις και παλιες χορδες και πολυ τους ειναι.

Για το λαιβ? Ποιο λαιβ?
ΟΚ μεχρι περσι, τα ιδια με το στουντιο ισχυαν και στο λαιβ.

Παντα ομως, παιζει ρολο και κατα ποσο εχει επιζησει μεσα στον επαγγελματια το μερακι του ερασιτεχνη.

Και εννοω να παιζει και για την παρτη του και την αυτοεκτιμηση του. Να το ευχαριστιεται και να μη κοιταζει μονο εσοδα εξοδα.

Αυτο ισχυει και για ολο τον εξοπλισμο του.
Εχω δει "επαγγελματιες" να εχουν οργανο του "κατοσταρικου" κι αντιθετα ερασιτεχνες να εχουν συλλογη απο πανακριβες κιθαρες. Οποτε μη το πατε επαγγελματιες ερασιτεχνες. Δεν παιζει ρολο.


.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Σπυρο με καλυψες στο φουλ.

Ρε συ Φανη (με ολο το θαρος λογο που σε εχω γνωρησει in real life και εισαι λαικο παιδι και οχι μη μου απτου) ποτασα βγαζει αυτος για υδρωτα;

Πιο πιθανο μου ειναι μαπα υλικα στις χορδες παρα τo pH του δερματος που δεν μπορει να διαφερει τοσο τραγικα απο ανθρωπο σε ανθρωπο (4.5-5.5 είναι,να ηταν 2-6 να πω οκ)

 
Σπυρο με καλυψες στο φουλ.

Ρε συ Φανη (με ολο το θαρος λογο που σε εχω γνωρησει in real life και εισαι λαικο παιδι και οχι μη μου απτου) ποτασα βγαζει αυτος για υδρωτα;

Πιο πιθανο μου ειναι μαπα υλικα στις χορδες παρα τo pH του δερματος που δεν μπορει να διαφερει τοσο τραγικα απο ανθρωπο σε ανθρωπο (4.5-5.5 είναι,να ηταν 2-6 να πω οκ)
Γινεται οντως. Εχει δικιο ο Φανης.

 
Σπυρο με καλυψες στο φουλ.

Ρε συ Φανη (με ολο το θαρος λογο που σε εχω γνωρησει in real life και εισαι λαικο παιδι και οχι μη μου απτου) ποτασα βγαζει αυτος για υδρωτα;

Πιο πιθανο μου ειναι μαπα υλικα στις χορδες παρα τo pH του δερματος που δεν μπορει να διαφερει τοσο τραγικα απο ανθρωπο σε ανθρωπο (4.5-5.5 είναι,να ηταν 2-6 να πω οκ)
Χαχαχα, υπερμαγγανικό κάλιο.

Ισχύει. Παίζουν κι άλλα μικρά πραματάκια ρόλο, όπως η ποιοτητα της επιμετάλλωσης του hardware ( αν εχει φθαρεί, η οξείδωση μεταφέρεται πιο εύκολα στις χορδες) ή αν ειναι maple η ταστιέρα (!!). Στις traditional maple ταστιερες το βερνίκι πεφτει πάνω από τα ταστα και μετά γινεται fret dress, όπου σπαει το βερνικι για να γυαλιστούν τα τάστα. Εκεί μεταξύ τάστου και σπασμενου βερνικιού μαζεύονται στιβαδες νεκρου δερματος, και η οξείδωση παραμένει "εγκλωβισμένη" σε ένα δύσκολο σημείο. Αυτή η πρασιναδα που φαίνεται στις maple ταστιερες, ειναι εγκλωβισμένη οξειδωση. Που περνάει και στις χορδές.

 
Μου εχει τυχει το απογευμα να αλλαζω χορδες, να πηγαινω προβα, και την επομενη το πρωι ηταν γεματες σκουρια οι χορδες. Με wd40 δεν εβγαινε...

 
Πχ θυμαμαι οταν εγραφε ο al di meola στο στουντιο ακουστικες για τον νταλαρα, ειχε διπλα μια κουτα με χορδες και καθε μια ωρα εβαζε καινουριες.


Πες τα Χρυσόστομε.

Ίδια εμπειρία και η δική μου.

Στο Nashville που έχω πάει σε αρκετά recording sessions αυτή  είναι η συχνότητα στις ακουστικές και το 2ωρο στις ηλεκτρικές.

Το ίδιο φυσικά και εδώ σε σοβαρές παραγωγες.

Με τους guitar techs των U2, REM,Stones, Metallica,Shakira,Nick Cave & πολλών άλλων που είχα την τύχη να μιλήσω πριν τα live τους εδώ είναι φυσικά "πριν από κάθε gig" (στους U2  ακόμα και αν έχει παιχτεί η κιθάρα έστω και πέντε λεπτά και ο Edge καταλαβαίνει αν δεν έχει αλλαχτεί!)

Σημείωση: οι χορδές , ειδικά οι wound, δεν χαλάνε μόνο από τον ΙΔΡΩΤΑ, υπάρχει και η ΜΗΧΑΝΙΚΗ καταπόνηση.

Π.χ. αν κουρδισεις μια ΟΛΟΚΑΊΝΟΥΡΓΙΑ wound χορδή και την ΞΕΚΟΥΡΔΙΣΕΙΣ μετα ΕΝΤΕΛΩΣ θα δεις ότι έχει χάσει το σκάσιμο και τη ζωντάνια της αρκετά.

Το έπαθα πρόσφατα όταν ήθελα να ρυθμίσω την θέση του pickguard σε μια τελε μου και χαλάρωσα τις ολοκαίνουργιες χορδές για να μπορέσω να το κάνω.

Μετά ξανακουρδισα και η μι και η λα είχαν σχεδόν πεθάνει ?

Πεθαίνουν επίσης και ΠΡΙΝ τις βάλεις στην κιθάρα αν είναι roundcore και τις κόψεις ΠΡΙΝ τις περάσεις στα κλειδιά ή αν δεν κάνεις ένα kink πριν τις κόψεις αν χρησιμοποιούμε vintage Fender safety tuners.

Φυσικά δεν λέω ότι ΠΡΈΠΕΙ να αλλάζουμε έτσι συχνά χορδές.

Λέω ποτε οι χορδές αρχίζουν να "πεθαίνουν" και αυτό μοιραία συμβαίνει μέσα στα χρονικά διαστήματα που έχω αναφέρει από την αρχή.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Αυτο που μπορω να πω ειναι οτι οποιος κιθαριστας θελει να γουσταρει το παιξιμο και φυσικα μπορει (οικονομικα κυριως), τοτε να αλλαζει τις χορδες του οταν χανουν τη φρεσκαδα τους (φαινεται απο το χρωμα τους, την καθαροτητα του ηχου, το sustain, το κουρδισμα).


Παραδειγμα: τα πρωτα 10 δευτερολεπτα που παιζω μονο στις wound χορδες καθαρά 

Ιδια μαρκα και gauge χορδων και ιδια κιθαρα:

χορδες με 10-12 ωρες παιξιμο

 Προβολή συνημμένου old.mp3

ολοφρεσκες χορδες (δεν τις εχω καν στρετσαρει εκΣου και η ξεκουρδιΣιΑ ? )

Προβολή συνημμένου new.mp3

Η διαφορα ΕΙΝΑΙ τεραστια  ,απο εκει και περα...ΕΣΥ αποφασιζεις ?  (οχι ο Σπυρος, γενικά μιλαω) 

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Μηχανικη καταπονηση τρωνε και οταν τις μαζευουν κυκλακι και τις βαζουν στο σακουλακι και μετα 5-10-100 μερες της παιρνει ο τοτος απο του θωμα η του κυρκωστα στην γωνια και τις βαζει στην κιθαρα του και ηταν τοσο καιρο διπλομενες και οχι απλομενες ισια οπως πρεπει αλλα δεν παραπονεθηκε κανεις για αυτο.

Και στην τελικη και εγω αν ημουν σλας θα εβαζα τον τεχνικο μα μου τις αλλαζει μετα απο καθε ακορντο ετσι για το γιολο και σε καθε 5 αλλαγες θα αλλαζα και jack στη λασπολ γιατι με 5-10 βαλε-βγαλε το λατιργι χαλαρωσε και δε κανει καλη επαφη παλι για το γιολο

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top