Αγορά κάρτας ήχου και πρόγραμμα

16bit εγγραφή με 32bit stream? που θα πάνε τα υπόλοιπα bit; θα τα κάνει truncate το DAW χωρίς dither. ένα σωρό noise. γιατί να γράψει στα 16bit;


Γιατί είσαι ήδη στο -ασχημο- distortion territory. διάβασες για τα αναλογικά στάδια που είπα; με φθηνές κάρτες ήχου θα έγραφα -40.
Έχω χάσει την μπάλα 😂😂 τα 32 bit stream τι είναι πάλι? Δεν έβαλα 16bit έβαλα 32 bit float.
 
Έχω χάσει την μπάλα 😂😂 τα 32 bit stream τι είναι πάλι? Δεν έβαλα 16bit έβαλα 32 bit float.
Εσυ μπορείς να μην πετάγεσαι?😂

32 bit έβαλες?Ωραία,τώρα μας μένει μιά συμφωνική ορχήστρα για να γράψεις το πρώτο σου έργο.
24 βάλε παληκάρι μου,στα 44.1 η 48khz και είσαι εντάξει.

Τα - 20dBFS για να γράψεις,θεωρούνται,εδώ και χρόνια,σε studio convertors,όχι σε αυτήν την τοστιέρα ήχου της steinberg,για πολλούς και διάφορους λόγους,μερικοί απο αυτούς αναφέρθηκαν και πιό πρίν,ασφαλή στάθμη που έχει καθιερωθεί.
Εσύ γράφε ακόμη πιό χαμηλά,δέν ξέρω πού,γιατί εξαρτάται η ποιότητα του κονβέρτορα.-40?-40!
Χαμηλά και νοικοκυρεμένα,να μην έχεις παραμόρφωση εκ πρώτης και μεγάλη συμπίεση,απλά αργότερα πρέπει την ηχογράφηση που θα κάνεις να την φέρεις σε ένα υγιές επίπεδο έντασης,από την κυματομορφή η το gain κάτω χαμηλά και όχι απο το κανάλι,ωστέ να μπορούν να δουλεύουν με άνεση και όπως πρέπει τα plugins που θα βάλεις και εδώ ξαναβρίσκουμε το -20dBFS σαν μια ασφαλές και ικανοποιητική στάθμη,μιας και τα περισσότερα plugins,πλήν των tape emulation,είναι σχεδιασμένα να δουλεύουν λίγο πάνω,λίγο κάτω απο αυτήν την ένταση.
Στο δεύτερο στάδιο και κάποιο λάθος να κάνεις στην ένταση συγχωρείται,στο πρώτο,κατά την ηχογράφηση δηλαδή,όχι και καλύτερα να μάθεις σωστά από την αρχή.
 
δεν είχα/εχω ποτέ πρόβλημα
ymmv


Και ουτε θα εχεις.

Τα -6 peak δε θα τα προτεινα, ειδικα σε ενα newbie γιατι ειναι το upper top, παρολα αυτα ειναι προτεινομενα λιγο πολυ απο ολες τις μεγαλες εταιριες, και λιγο πολυ ειναι το αποδεκτο consensus

Ενδεικτικα: Avid

Ensure that your input levels during recording peak around -6dB to -12dB




Antelope






It is normally recommended to record signals with a peak level value of -6 dBFS


https://en.antelopeaudio.com/2022/03/what-is-gain-staging/



Η waves βαζει πανω οριο τα -8 που με βρησκει απολυτα συμφωνο


you need peak meters (make sure the loudest transients in your track never exceed -8 to -10 dBFS)


https://www.waves.com/gain-staging-in-your-daw-better-mix


Και φυσικα σε πολλα forum το ιδιο, και σε κατι linkedin το ιδιο, ακομα και το AI να ρωτησεις θα σου πει το ιδιο.

Ενα ωραιο και χαβαλε σχεδιακι, to the point ομως, ειναι αυτο


DAWLevels.JPG



Αντιθετα, peaks στα -40 δεν εχω δει να προτεινονται ποτε και πουθενα, βεβαια τελικα ποτε μη λες ποτε. Ισως να φταιει που εχω φαει την κρυαδα και το πεταγμα απο τη βαρκα για κολυμπι σε αναλογικο περιβαλλον, και αν εγραφες τοτε σε -40 peak, δηλαδη ακομα χαμηλοτερη μεση σταθμη, θα σε εδεναν με μια πετρα πριν σε ριξουν στη θαλασσα. :ROFLMAO:

Το οτι σε ψηφιακο περιβαλλον μπορει και να τη σκαπουλαρεις, λογω φυσικα της τεραστιας δυναμικης του περιοχης, δε σημαινει οτι υπαρχει λογος να στοχευσεις τοσο χαμηλα, φυσικα ολα αυτα εξαρτωνται απο την πηγη, αλλα ας πουμε εχεις ενα καλο συνθακι και σου δινει ενα ωραιο καθαρο γεματο και παρομοιου level σημα στο line in σου, και εσυ τι θα κανεις, θα ριχνεις το master level του synth μεχρι να φτασεις εκει κατω; Γιατι να το κανεις αυτο, υποτιθεται για παραμορφωση, μα αμα εχει προβλημα να πιασει ενα νορμαλ σημα η καρτα σου και παραμορφωνει, δε θα εχει προβλημα και με το θορυβο; Δηλαδη γλυτωνεις υποτιθεται τη σκυλα για να πεσεις στη χαρυβδη;

Πραγματικα εγω δεν το καταλαβαινω, αλλα δε χρειαζεται και να το καταλαβω. Ο OP ειναι το θεμα να το καταλαβει, και επειδη αυτο ειναι μια μακρυα πορεια, θα του προτεινα να αφησει τα forum προς το παρον, να παρει τα βιβλια των προγραμματων, και κανα καλο audio engineering βιβλιο παραμασχαλα, και να αρχισει τα πειραματα, ας κανει ολα αυτα που λεμε να βγαλει τα δικα του συμπερασματα, και οταν γραψει 2- 3 πραγματακια συνεχιζουμε.
 
ο -20dBFS σαν μια ασφαλές και ικανοποιητική στάθμη,μιας και τα περισσότερα plugins,πλήν των tape emulation,είναι σχεδιασμένα να δουλεύουν λίγο πάνω,λίγο κάτω απο αυτήν την ένταση.

Απο αυτη τη ΜΕΣΗ ενταση, να το ξεκαθαρισουμε αυτο.
 
η ταπεινή μου γνώμη είναι ότι ο καθένας έχει μια α προσέγγιση και γενικά δεν υπάρχει απόλυτος κανόνας.
Τα όρια είναι ασαφή αλλά ...κάπου εκεί.
Το τελικό αποτέλεσμα μετράει.
Το να γράφει κάποιος κάτω από 20 είναι για μένα (άλλος μπορεί να έχει διαφορετικές εμπειρίες και workflow) και λίγο άβολο καθώς έχεις να ρυθμίσεις ένα fader σε πολύ λιγότερο χώρο.
Εγώ κατέληξα στο -18 με τις κορυφές μου στα -6 (τώρα βλέπω αυτά που δείχνει ο manosx από screenshots πάνω κάτω εκεί είναι) και ειλικρινά δεν έχω κανένα θέμα τα τελευταία 10-15 χρόνια που ηχογραφώ, (έστω ερασιτεχνικά).

πιο πάνω πρότεινα στον op επι λέξει
Σε πρώτη να κυμαίνονται κάπου από -18 έως -6 στα πιό δυνατά σε κάθε ανεξάρτητο τρακ.
Αυτά ως πολύ χοντρικός μπούσουλας.

Τώρα απο εκεί και πέρα
ο op είναι αρχάριος. Μέχρι προχτές δεν μπορούσε ακόμα να ξεκινήσει το cubase.
Και φτάσαμε σήμερα να κάνουμε ανάλυση για gain staging και -20 και -30 dbfs σε κάποιον που ακόμα δεν έχει στρώσει δυο τρακς να δει πως συμπεριφέρονται τα meters.
Θα έρθει η ώρα και θα καταλάβει τι χρειάζεται ίσως και the hard way.

Θεωρώ βιαστικό πολύ να μπλέξουμε έναν πρωτάρη με τέτοιες έννοιες όταν ακόμα δεν έχει βρει ποιό είναι το κουμπάκι monitor σε κάθε track.

Για την ώρα είμαστε διατεθειμένοι να τον βοηθήσουμε ουσιαστικά?
 
Τα -6 peak δε θα τα προτεινα, ειδικα σε ενα newbie γιατι ειναι το upper top, παρολα αυτα ειναι προτεινομενα λιγο πολυ απο ολες τις μεγαλες εταιριες, και λιγο πολυ ειναι το αποδεκτο consensus

ναι ΟΚ. Συμφωνώ. Λάθος μου (άσχετα αν είναι ο τρόπος που δουλεύω).
να μην τα προτείνουμε σε νιούμπη
Και συγνώμη κι όλας, αν τα προτείνουμε τι θα γίνει δηλαδή?
με την πρώτη στραβοτιμονιά θα κοκκινήσει ή το track ή το stereo out και θα καταλάβει ότι έπρεπε να είναι πιό κάτω.
 
Αν δεις την αρχικη μου αναρτηση, θα καταλαβεις τι παιχτηκε.


Το θεμα δεν ειναι το νουμερο, ΟΚ σε καποια πλαισια παντα, οχι οτι ναναι. Το θεμα ειναι Η ΜΕΘΟΔΟΣ, το νουμερο δηλαδη που θα δει και θα επιλεξει να ειναι ΟΝΤΩΣ αυτο, γιατι μπορει αλλα να βλεπεις και αλλα να ισχυουν, ευκολα, αν θελει λοιπον να κρατησει κατι ο φιλος απο εμενα ας κρατησει ΜΟΝΟ το πρωτο σχετικο μου ποστ (Δευτερα 23.41).
 
μα και γω πρότεινα χοντρικά κάτι να ξεκινήσει.

άλλωστε δεν είναι και τυχαίο πως είναι σεταρισμένα τα faders στα γραφικά (πχ το ίδιο το κουμπί στο -6)
 
Χοντρικα, ΟΚ, το καταλαβαινω, απλα better safe than sorry, και καλο ειναι να σκεφτεσαι ετσι, ειδικα αν σκοπευεις να γραψεις αλλους.
 
@manosx παραθέτεις πληροφορίες που βρίσκεις από εδώ και απο εκεί, σχεδόν τυφλά, για να υποστηρίξεις τα λεγομένα σου. Τα guides που βρήκες, όπως και πολλά που κυκλοφορούν, είναι για άσχετους. Κανένας σοβαρός engineer δεν θα ψάξει online για το πως να κάνει gain stage.

1. Το άρθρο της Avid αναφέρεται στο MBOX που έχει πολύ μεγάλο noise floor. Ναι, θα σου προτείνουν φυσικά να γράψεις ψηλά. Πως αλλιώς θα το σώσουν;

2. Το άρθρο της Antelope, λέει "It is normally recommended to record signals with a peak level value of -6 dBFS.". Καλή τύχη με αυτό. Εντελώς λάθος. Κάνε εσύ line check στα -6 σε τύμπανα ή φωνή, και θα καταλήξεις με τετραγωνισμένο waveform. Ακόμα και αν παλέψεις ηχογραφείς στα -6 x 20 κανάλια (χωρίς λόγο), η μίξη σου θα είναι υπερβολικά hot.

Το αγνοώ πλήρως. Το συγκεκριμένο άρθρο είναι απόδειξη ότι υπάρχει λάθος πληροφορία online.

3. Το άρθρο της waves αναφέρεται σε μίξη σε DAW

Αντιθετα, peaks στα -40 δεν εχω δει να προτεινονται ποτε και πουθενα

Συνεχίζεις να αγνοείς πλήρως τα αναλογικά στάδια του κονβέρτορα. Καταλαβαίνω ότι εσύ το βλέπεις καθαρά σαν ψηφιακή ηχογράφηση, αλλά υπάρχουν αναλογικά στάδια (antialiasing filters) πριν περιγραφεί ένα σήμα ψηφιακά. Φυσικά και θα γράψεις πολύ χαμηλά σε φθηνά interface, γιατί ΕΧΟΥΝ αναλογικά στάδια και είναι κακής ποιότητας, βγάζουν κακό distortion (brittle, edgy). Το αποτέλεσμα θα ειναι να ακουστείς καλύτερα.

Υπόψιν ότι το -18dBFS RMS καθιερώθηκε σαν standard από την εποχή των 16bit κονβερτόρων, και τότε υπήρχε λόγος (noise). Σε εποχές με 24 και 32 bit κονβέρτορες, τα -18dBFS RMS στη πραγματικότητα είναι ψηλά, χωρίς λόγο. Αυτός είναι και ο λόγος που υπάρχει το calibration (πια) στα νεότερα plugins.

εχεις ενα καλο συνθακι και σου δινει ενα ωραιο καθαρο γεματο και παρομοιου level σημα στο line in σου, και εσυ τι θα κανεις, θα ριχνεις το master level του synth μεχρι να φτασεις εκει κατω; Γιατι να το κανεις αυτο, υποτιθεται για παραμορφωση, μα αμα εχει προβλημα να πιασει ενα νορμαλ σημα η καρτα σου και παραμορφωνει, δε θα εχει προβλημα και με το θορυβο;
Το -20 είναι εκεί κάτω;
ΓΙΑΤΙ ειναι κάτω; Εξηγησέ το μου τεχνικά. Εξήγησέ μου γιατί είναι χαμηλά και θα δημιουργήσει πρόβλημα.

Ο θόρυβος, στο ψηφιακό domain, σε 24bit είναι ανύπαρκτος. Αν εννοείς αναλογικό θόρυβο, πάλι είναι πολύ χαμηλός, και -κατα τη γνώμη μου- πολύ πιο επιθυμητός από το distortion που βγαίνει όταν πουσάρεις τις φθηνές κάρτες.
 
Last edited:
η ταπεινή μου γνώμη είναι ότι ο καθένας έχει μια α προσέγγιση και γενικά δεν υπάρχει απόλυτος κανόνας.
Διαφωνώ. Είτε ξέρεις τι γίνεται στο gain stage στο σύστημά σου είτε δεν ξέρεις και πας με ότι διαβάσεις online. Δεν ειναι θέμα προσέγγισης, είναι θέμα γνώσης. Αλλιώς πας τυφλά και ότι γίνει.

Τώρα απο εκεί και πέρα
ο op είναι αρχάριος. Μέχρι προχτές δεν μπορούσε ακόμα να ξεκινήσει το cubase.
Και φτάσαμε σήμερα να κάνουμε ανάλυση για gain staging και -20 και -30 dbfs σε κάποιον που ακόμα δεν έχει στρώσει δυο τρακς να δει πως συμπεριφέρονται τα meters.
Θα έρθει η ώρα και θα καταλάβει τι χρειάζεται ίσως και the hard way.

Θεωρώ βιαστικό πολύ να μπλέξουμε έναν πρωτάρη με τέτοιες έννοιες όταν ακόμα δεν έχει βρει ποιό είναι το κουμπάκι monitor σε κάθε track.

Για την ώρα είμαστε διατεθειμένοι να τον βοηθήσουμε ουσιαστικά?

Ο OP έχει βοηθηθεί ήδη. Είμαι σίγουρος βέβαια ότι δεν ξέρει ποιον να πιστέψει.
Δεν με νοιάζει η δικιά μου προσωπική περσόνα/εγωισμός. Είμαι καθημερινά στο στούντιο, άπειρες ώρες, διαβάζω συνέχεια και ψάχνομαι συνέχεια. Αυτό κάνω καθημερινά. Αλλά ότιδήποτε γράφουμε στο όμως Noiz μένει, και θα το διαβάσουν ακόμα χιλιάδες κόσμος. Κυκλοφορεί πολύ λάθος πληροφορία online (σε όλους τους τομείς, όχι μόνο στο audio) και για αυτό επιμένω ότι πρέπει να ξέρουμε τι λέμε.
 
Διαφωνώ. Είτε ξέρεις τι γίνεται στο gain stage στο σύστημά σου είτε δεν ξέρεις και πας με ότι διαβάσεις online. Δεν ειναι θέμα προσέγγισης, είναι θέμα γνώσης. Αλλιώς πας τυφλά και ότι γίνει.
ξέρω τι γίνεται στο gain staging στο σύστημά μου και παραδόξως το έμαθα διαβάζοντας manuals και Online επί πολλά χρόνια.
γι αυτό και ποτέ δεν χρειάζεται να παιδευτώ


Ο OP έχει βοηθηθεί ήδη. Είμαι σίγουρος βέβαια ότι δεν ξέρει ποιον να πιστέψει.

ο op βοηθήθηκε με το παραπάνω μέχρι το σημείο αυτό και πίστεψέ με το ξέρω καλά από πρώτο χέρι
Δεν με νοιάζει η δικιά μου προσωπική περσόνα/εγωισμός. Είμαι καθημερινά στο στούντιο, άπειρες ώρες, διαβάζω συνέχεια και ψάχνομαι συνέχεια. Αυτό κάνω καθημερινά. Αλλά ότιδήποτε γράφουμε στο όμως Noiz μένει, και θα το διαβάσουν ακόμα χιλιάδες κόσμος. Κυκλοφορεί πολύ λάθος πληροφορία online (σε όλους τους τομείς, όχι μόνο στο audio) και για αυτό επιμένω ότι πρέπει να ξέρουμε τι λέμε.

δεν διαφωνώ ότι δεν πρέπει να υπάρχει λαθος πληροφορία.
 
Το άρθρο της Avid αναφέρεται στο MBOX που έχει πολύ μεγάλο noise floor. Ναι, θα σου προτείνουν φυσικά να γράψεις ψηλά. Πως αλλιώς θα το σώσουν;

Οποτε τελικα στις φτηνες καρτες ηχου μπορει να χρειαστει να γραψουμε ψηλα.

Παντως περισσοτερο εμπιστευομαι αυτες τις εταιριες απο ΕΜΕΝΑ, αλλα ο καθενας εχει δικαιωμα στην αμφισβητηση.

Και τελος παντων, αν ΔΕΝ βγαζει παραμορφωση η καρτα με peak στα -12, ειναι ΟΚ να γραψουμε εκει; Η υπαρχει καποιο αλλο προβλημα;


Και για το "εκει κατω", εννοουσα το -40 που μου απαντησες στο ερωτημα που σου ειχα θεσει, ειναι τραγικα χαμηλο για peak μετρηση, αν βγαζει καποια καρτα ηχου παραμορφωση απο σημα με -40 peak, καλο ειναι να επιστραφει στην αντιπροσωπια.

Βασικα τωρα που το σκεφτομαι, και στα -12 αν βγαζει παραμορφωση παλι για επιστροφη ειναι.
 
Ζητώ συγνώμη απο τον OP αν βάζουμε το thread σε πιο βαθειά νερά απ'οτι θα έπρεπε, αλλα @Slew Rate μπορείς να με/μας παραπέμψεις σε κάτι ποιο in-depth για τα αναλογικά στάδια σε φτηνές κάρτες ήχου και τα προβλήματα τους, γιατι το βρίσκω πολυ ενδιαφέρον απο τεχνικής άποψης?

Ως ηλεκτρονικός, η λογική μου λέει ότι πριν οποιοδήποτε στάδιο μετατροπής απο αναλογικό σε ψηφιακό σήμα προτιμότερο είναι να έχουμε όσο το δυνατον μεγαλύτερο (αλλά υγιές) σήμα ώστε να έχουμε και βέλτιστο δυναμικό εύρος στο quantisation αλλά και μικρότερο quantisation noise.

Aλλά αν κατάλαβα σωστά αυτό που λες είναι ότι ο θόρυβος/THD που προστίθεται στο αναλογικό σήμα σε φτηνές κάρτες ώστε να φτάσει σε αυτό το επίπεδο + η συμπεριφορά των anti-aliasing σταδιών είναι πολύ πιο επιβλαβής απο την όποια μείωση του dynamic range / noise performance στο ADC επειδή δεν του δίνουμε το max δυνατό υγιές σήμα?
 
Οποτε τελικα στις φτηνες καρτες ηχου μπορει να χρειαστει να γραψουμε ψηλα.
Το κάθε interface είναι διαφορετικό. Τα φθηνά interface "της σειράς" έχουν αναλογικά στάδια που κοστίζουν μερικά cent. Αν θυμάμαι καλά της scarlet κοστίζει 0,05EUR. Ότι πιο φθηνό υπάρχει. Πως είναι δυνατόν να μην βγάλει άσχημο distortion;

Δεν ξέρω πόσο noise έχει η MBOX. Αν την είχα μπροστά μου, θα δοκίμαζα να δω.

Και τελος παντων, αν ΔΕΝ βγαζει παραμορφωση η καρτα με peak στα -12, ειναι ΟΚ να γραψουμε εκει; Η υπαρχει καποιο αλλο προβλημα;

Η παραμόρφωση δεν είναι πάντα ακουστή. Το καταλαβαίνεις μόνο όταν αφαιρεθεί. Και προφανώς -σε σοβαρά αναλογικά μηχανήματα- να είναι και απολύτως επιθυμητή και να μας ψήνει.

Αλλά στα φθηνά κυκλώματα των usb καρτών, πάντα ακούγεται άσχημα. Σαν intermodulation distortion μου ακούγεται.

Και για το "εκει κατω", εννοουσα το -40 που μου απαντησες στο ερωτημα που σου ειχα θεσει, ειναι τραγικα χαμηλο για peak μετρηση, αν βγαζει καποια καρτα ηχου παραμορφωση απο σημα με -40 peak, καλο ειναι να επιστραφει στην αντιπροσωπια.

Δεν ειναι χαμηλό. Δεν έχει λόγο να αποκαλεστεί χαμηλό, αν συμφωνήσουμε σε αυτά που ειπώθηκαν. Αποφεύγεις το distortion της κάρτας, και μετά κάνεις clip-gain στο DAW να έρθει πιο πάνω.
 
Δεν ειναι χαμηλό. Δεν έχει λόγο να αποκαλεστεί χαμηλό, αν συμφωνήσουμε σε αυτά που ειπώθηκαν. Αποφεύγεις το distortion της κάρτας, και μετά κάνεις clip-gain στο DAW να έρθει πιο πάνω.
Ως ερασιτέχνης πάντως, ακολουθώντας αυτό το οποίο είχε ξαναειπωθεί και παλαιότερα ως άποψη στο Noiz και ιδιαίτερα τον τελευταίο καιρό, δηλαδή αυτό στο quote δηλαδη, στην κάρτα μου και ως recording levcel βλέπω ΣΑΦΩΣ καλύτερο αποτέλεσμα στην ηχογράφηση των synth μου και ιδιαίτερα του "επιθετικού" θα έλεγα V-Synth και από εκεί και πέρα έχω το headroom για να δουλεύω στο κλιπ και με τα mastering π.χ. plugin.
Πολύ παλαιότερα ηχογραφούσα με υψηλότερο σήμα, πάνω από -12, είχα και άκουγα και ακουγόταν στα clip μου και με ενοχλούσε κιόλας, αυτό που παραθέτει ο Slew Rate. Μετέπειτα με τη χαμηλότερη μέθοδο βελτιώθηκαν οι σπιτικές παραγωγές μου, το ακούω και το εισπράττω και από το άκουσμα αλλων.

Οπότε, προσωπικά, θεωρώ κι εγώ ότι αυτή είναι η σωστή προσέγγιση.
Αυτό βλέπω πολλές φορές και σε αντίστοιχα βιντεο χρηστών-παραγωγών όταν δουλεύουν πρωτογενώς την ηχογράφηση.
 
ο θόρυβος/THD που προστίθεται στο αναλογικό σήμα σε φτηνές κάρτες ώστε να φτάσει σε αυτό το επίπεδο

Ας παρουμε για παραδειγμα ενα line σημα που δε θα χρειαστει gain στην εισοδο.


Δεν ειναι χαμηλό. Δεν έχει λόγο να αποκαλεστεί χαμηλό, αν συμφωνήσουμε σε αυτά που ειπώθηκαν. Αποφεύγεις το distortion της κάρτας, και μετά κάνεις clip-gain στο DAW να έρθει πιο πάνω.


ΟΚ, οποτε θα εχουμε περιπου 120 db noise level της καρτας διοτι το 144 ειναι θεωρητικο, αφηνουμε και και καμια 30αρια db για το gain boost , και ειμαστε κατω απο το επιπεδο του CD quality. ΟΚ, εφοσον το επιλεξουμε γινεται και ετσι.

Το σιγουρο ειναι οτι δε θα κλιπαρουμε. Να σου πω την αληθεια, απο το να κλιπαρει το σημα η να υπαρξει παραμορφωση το προτιμω, χιλες φορες.
 
Ζητώ συγνώμη απο τον OP αν βάζουμε το thread σε πιο βαθειά νερά απ'οτι θα έπρεπε, αλλα @Slew Rate μπορείς να με/μας παραπέμψεις σε κάτι ποιο in-depth για τα αναλογικά στάδια σε φτηνές κάρτες ήχου και τα προβλήματα τους, γιατι το βρίσκω πολυ ενδιαφέρον απο τεχνικής άποψης?
Αρχικά με έβαλε στο τρυπάκι να ψαχτώ για αυτό ο @Phase Shift από το Unreal (από τον οποίο έχω μάθει πολλά btw). Θα ψάξω αν δω αν υπάρχει κάτι online και θα το παραθέσω, αλλά βρήκα περισσότερες πληροφορίες σε βιβλία ψηφιακής θεωρίας.

Ως ηλεκτρονικός, η λογική μου λέει ότι πριν οποιοδήποτε στάδιο μετατροπής απο αναλογικό σε ψηφιακό σήμα προτιμότερο είναι να έχουμε όσο το δυνατον μεγαλύτερο (αλλά υγιές) σήμα ώστε να έχουμε και βέλτιστο δυναμικό εύρος στο quantisation αλλά και μικρότερο quantisation noise.
Ναι, ισχύει. Αλλά το 24bit το έλυσε αυτό, αφού έχουμε 16,7 εκατομύρια amplitude τιμές. Για να μπεις σε territory που να αρχίζεις να έχεις quantization noise πρέπει να γραφεις ΠΟΛΥ χαμηλά, δηλαδή πχ στα -100dBFS και κάτω, ίσως. Υπόψιν ότι το quantization noise δεν αυξάνεται γραμμικά. Αυξάνεται πολύ απότομα όταν κατεβείς τόσο κάτω.

Aλλά αν κατάλαβα σωστά αυτό που λες είναι ότι ο θόρυβος/THD που προστίθεται στο αναλογικό σήμα σε φτηνές κάρτες ώστε να φτάσει σε αυτό το επίπεδο + η συμπεριφορά των anti-aliasing σταδιών είναι πολύ πιο επιβλαβής απο την όποια μείωση του dynamic range / noise performance στο ADC επειδή δεν του δίνουμε το max δυνατό υγιές σήμα?

Ναι! Όχι ο θόρυβος αλλά το THD κυρίως, γιατί ΔΕΝ ακούγεται ωραία.
Γιατί όμως μειώνεται το dynamic range? Εννοείς ότι από τα 144dB πάμε στα 130 επειδή γράφουμε πιο κάτω; Το dynamic range σε 24bit είναι ακραία περισσότερο απ' ότι θέλουμε, για μουσική, ετσι και αλλιώς. Χοντρικά μιλώντας, ο άνθρωπος έχει dynamic range 120dB. Η μουσική έχει crest factor ελάχιστο πια.

Προσωπική μου άποψη είναι ότι το noise είναι πολύ πιο επιθυμητό από το κακό distortion. Αν μη τι άλλο, το ίδιο το noise παίζει το ρόλο του στα πολύ χαμηλά levels του quantization. Οι τιμές εκεί κάτω επηρεάζονται από το noise θετικά, και κάνει το quantization distortion να ακούγεται "πιο ωραία". Φοβερό εφέ.
 
Last edited:

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top