Απο τετραετιας κατοχος μιας martin d-40 αλλα και... απο γεννησιμιου μου προκατειλημενος υπερ του ηχου martin, εχω να σου πω τα εξης .
1) Αν αυτο σε ενδιαφερει, εδω και περιπου 100 χρονια ΟΛΟΙ αν ηθελαν να κατασκευασουν μια ακουστικη κιθαρα επρεπε να ΑΝΤΙΓΡΑΨΟΥΝ μια martin η μια
gibson.
Για την ιστορια το σχημα που ψαχνεις (dreadnought) o συνδιασμος των ξυλων,το x-bracing στο καπακι και αλλα, ειναι εφευρεσεις της martin
2)OΛΕΣ οι μεγαλες τουλαχιστον εταιρειες εδω και τουλαχιστον 20 χρονια (μπορει και παραπανω) στερουνται ενα βασικο υλικο .Τον βραζιλιανικο παλισσανδρο ,αλλα και αλλα ειδη ξυλειας των οποιων η εξαγωγη εχει απαγορευτει δια ροπαλου.
Τα ξυλα λοιπον που χρησιμοποιουνται σημερα ειναι φυσικο να μην δινουν στα οργανα ακριβως το ιδιο ηχοχρωμα με το παρελθον,αρα ειναι ατυχης η συγκριση με κιθαρες 30 και 40 ετων.
(Σε λιγα χρονια ετσι οπως παμε θα βγαινουν μονο ''συνθετικες''κιθαρες και αυτο δεν ειναι πλακα το λεει και ο ιδιος ο Martin)
3)Τα ξυλα παιζουν ρολο σε ΟΛΕΣ τις κιθαρες αλλα και καθε εγχορδο και οργανο γενικως,απλα παιζουν ΠΟΛΥ σημαντικο ρολο στα ακουστικα οργανα και φυσικα λιγοτερο σημαντικο στα ηλεκτρικα κυριως τα μασιφ (solid body).
Kατα συνεπεια το περασμα του χρονου σ ενα κανονικο δηλαδη ξυλινο οργανο (και οχι απο καπλαμαδες) αφηνει τα ευεργετικα σημαδια του παντα και παντου ανεξαρτητως εταιριας
4)Καθε εταιρεια ανεξαρτητως σε ποιαν θελει να μοιασει (συνηθως οι περισοτερες ειναι κλωνοι
gibson,martin που ειναι και οι παλαιοτερες) εχει τον ηχο της γι αυτο εσυ ξερεις καλυτερα τι ακουει το ΔΙΚΟ ΣΟΥ αυτι.Τελος σημαντικοτατο για να βγαλεις συμπερασμα ειναι οσο γινεται οι κιθαρες να εχουν ΚΑΙΝΟΥΡΙΕΣ χορδες κι αν ειναι δυνατον ιδιου τυπου και μεγεθους
Οσο για την αμερικανια στον ηχο να σου θυμισω οτι ο τυπος του οργανου που ψαχνεις εκει γεννηθηκε και πρωτοηχογραφηθηκε.Αν ψαχνεις πιο ευρωπαικο ηχο πρεπει να κοιταξεις σε αλλα μονοπατια
Αυτα