Αγάπη μου, συρρίκνωσα τον ενισχυτή... ξανά.

The Genius Loci

Δυνατό μέλος
Μηνύματα
4,495
Πόντοι
638
Τι γίνεται με αυτή τη "μόδα", για μικροσκοπικούς λαμπάτους?

Και, το σημαντικότερο, είναι πράγματι μόδα, ή μια τάση που θα κυριαρχήσει απόλυτα στα επόμενα χρόνια?

Δύο ακόμα σοβαροί κατασκευαστές παρουσίασαν μοντέλα combo ενισχυτών στα 5-10W.

Marshall Class 5

http://www.marshallamps.com/product_range.asp?productCode=Class5

Laney Cub 8 & 10

http://www.laney.co.uk/

Δεν υπάρχουν άλλες πληροφορίες στο site της Laney, αλλά το dv247 τους έχει ήδη στον κατάλογο.

http://www.dv247.com/invt/66835/

http://www.dv247.com/invt/66836/

 
Πολύ ενδιαφέρον... 'Οχι, δεν νομίζω ότι είναι καθόλου μια περαστική μόδα, εξάλλου και παλιότερα από τον Epiphone Valve Junior υπήρχε, με ιστορικά μοντέλα της Gibson (http://www.poupart.com/us/andy/amps/gibsons.html) ή και της ίδιας της Fender (http://en.wikipedia.org/wiki/Fender_champion) προ... 61 ετών.  ;D Aπλά τα τελευταία χρόνια έχει πιάσει λίγο παραπάνω, με πλεονεκτήματα για όλους, από bedroom players μέχρι αυτούς που έχουν απαιτήσεις στουντιακές ή και για λάιβ (εννοείται με μικρόφωνο, όπως άλλωστε και τα θηρία).

Ο Marshall Class 5 φαίνεται ιδιαίτερα όμορφος και μου θυμίζει πολύ τον Βluesbreaker (η ομάδα του ντιζάιν της Μάρσαλ πέτυχε διάνα, κατά τη γνώμη μου):

325643.jpg


Ο Joe Bonamassa τον παρουσίασε σε ένα λάιβ του στο Ronnie Scott's στο Σόχο του Λονδίνου την προηγούμενη Τρίτη:





 
Κατά τη γνώμη μου, ένας ενισχυτής κρίνεται από τον ήχο και την συμπεριφορά του στο παίξιμο. Και τα δύο αυτά, είναι άσχετα με την ισχύ του.

Οι single ended Class A ενισχυτές έχουν τον δικό τους ήχο, ανάλογα με την υλοποίηση, ένας Class A/B ενισχυτής με 4 EL34 έχει έναν (άλλο) δικό του ήχο.

Επομένως, αν αφήσουμε το ψηφιακό modeling που είναι η πραγματικά σύγχρονη τάση (διότι όλοι οι λαμπάτοι είναι προπολεμικά σχέδια...), θα περίμενα περισσότερο R&D σε προϊόντα attenuation, που θα τα έκανε ευρύτερα διαθέσιμα και φτηνότερα. Για μένα λοιπόν σήμερα οι μικροί ενισχυτές είναι μόδα και μαρκετίστικο παιχνίδι. Εκ'του ασφαλούς (σχέδια του '40, remember?  ;)).

Αυτό δε σημαίνει ότι ένας "μικρός" δεν μπορεί να είναι εκπληκτικός σε ήχο και αίσθηση... και εγώ με έναν τέτοιο παίζω (ή περίπου τέτοιον... ;D)

 
FFMaki, τι σχέση έχει ο ενισχυτής που λες με όσα συζητάμε εδώ?  ???

 
blue είπε:
Εμενα μ'αρεσει αυτη η στροφη. Προφητευω οτι σε λιγα χρόνια , όλοι στο σπιτι μας θα εχουμε ειτε καποιον μικρό ειτε καποιον modelling.
Αν δεν έχεις εκδόσει ακόμα τις προφητείες σου, προτείνω να το κάνεις:

Εμενα μ'αρεσει αυτη η στροφη. Προφητευω οτι σε λιγα χρόνια , όλοι στο σπιτι μας θα εχουμε ΚΑΙ μικρό ΚΑΙ καποιον modelling.
:)

 
The Genius Loci είπε:
Για μένα λοιπόν σήμερα οι μικροί ενισχυτές είναι μόδα και μαρκετίστικο παιχνίδι.
μην ξεχνάμε όμως και το πρακτικό του θέματος.

Το μέγεθος μετράει = Κανείς δεν έχει όρεξη να κουβαλάει ή να γεμίζει τις γωνιές του υπνοδωματίου του με τεραστίου όγκου και βάρους ενισχυτές.  ;)

 
WrTsXxx είπε:
μην ξεχνάμε όμως και το πρακτικό του θέματος.

Το μέγεθος μετράει = Κανείς δεν έχει όρεξη να κουβαλάει ή να γεμίζει τις γωνιές του υπνοδωματίου του με τεραστίου όγκου και βάρους ενισχυτές.  ;)
+1

Να γινόταν και για μπάσο  :-\

 
Πολύ ωραίος ο μάρσαλ. Thank you για την πληροφορία. Μου φαίνεται θα αρχίσω να κάνω συλογή από αυτούς τους μικρούς ενισχυτές. Ότι πρέπει για το σπίτι και όχι μόνο.. ;)

 
Κι εγώ όταν διάβασα το τίτλο του θέματος το μυαλό μου πήγε σε αυτοσχέδιο συρρίκνωμα κι όχι σε αυτό....... που θα έπρεπε να λέγετε ....συρίκνωσαν τον ενισχυτή.

By the way να μια μίνι πρόταση από τα 1960 (MV3).

2xECC83, 2xEL84, 1xEF86

d.jpg


shring.jpg


 
Κατά τη γνώμη μου, ένας ενισχυτής κρίνεται από τον ήχο και την συμπεριφορά του στο παίξιμο. Και τα δύο αυτά, είναι άσχετα με την ισχύ του.
Δεν νομίζω πως είναι άσχετα με την ισχύ του. Πιστεύω ακράδαντα πως είναι ένας σημαντικότατος παράγοντας στην όλη εξίσωση... μπορεί να υπαγορεύσει την ευαισθησία του στις αποκρίσεις του παιξίματος, την ευκολία εξεύρεσης της χρυσής τομής μεταξύ crunch και καθαρού, και βέβαια το headroom, και την ευκολία ή δυσκολία του crank up για υπεροδήγηση των τελικών (σε συνδυασμό ή μη με τις προενισχύτριες) σε συνθήκες φιλικές για το αυτί ή... εχθρικές για οποιαδήποτε μορφή ζωής σε ακτίνα δεκάδων μέτρων!  ;D

Ναι, και βέβαια παίζουν το ρόλο τους και άλλοι παράγοντες, πχ. οι ευαισθησίες των μεγαφώνων, ο αριθμός τους, τα power ratings κλπ. αλλά πάντα σε συνδυασμό με την ισχύ - τα΄χουμε ξαναπεί αυτά, τα ξέρετε...

Οι single ended Class A ενισχυτές έχουν τον δικό τους ήχο, ανάλογα με την υλοποίηση, ένας Class A/B ενισχυτής με 4 EL34 έχει έναν (άλλο) δικό του ήχο.
Επομένως, αν αφήσουμε το ψηφιακό modeling που είναι η πραγματικά σύγχρονη τάση (διότι όλοι οι λαμπάτοι είναι προπολεμικά σχέδια...), θα περίμενα περισσότερο R&D σε προϊόντα attenuation, που θα τα έκανε ευρύτερα διαθέσιμα και φτηνότερα. Για μένα λοιπόν σήμερα οι μικροί ενισχυτές είναι μόδα και μαρκετίστικο παιχνίδι. Εκ'του ασφαλούς (σχέδια του '40, remember?  ;)).
Δεν αντιλήφθηκα τον συλλογισμό σου...  :-\ Πώς είναι μόδα και μαρκετίστικο παιχνίδι?

Stratocaster boy είπε:
Ορίστε και ένα voxάκι,δεν ξέρω τι λέει από ήχο αλλά από εμφάνιση είναι πολύ ωραίο:

http://www.thomann.de/gr/vox_ac4tv.htm
Ναι, το'χουμε συζητήσει, ψάξε λίγο... κατά τη γνώμη μου είναι το ωραιότερο (ηχητικά αλλά εδώ που τα λέμε, ίσως και οπτικά) από όλα τα χαμηλής ισχύος που έχω παίξει και ακούσει.

 
Από την δική μου εμπειρία και ως ερασιτέχνης χομπίστας - κατασκευαστής, θεωρώ ότι απλώς η κατασκευή στην άπω ανατολή έδωσε το εμπορικό έναυσμα για αυτή την σειρά ενισχυτών.

Πολύ απλά γιατί μπορεί πλέον να κατασκευαστούν μικροί λαμπάτοι ενισχυτές που να έχουν και σημαντική οικονομική διαφορά από τους μεγαλύτερους.

Για παράδειγμα, βάζοντας κάτω τα υλικά για την κατασκευή ενός single end princeton κλώνου στα 5W με 10αρι μεγάφωνο που έφτιαξα τον χειμώνα για τον MakisP έβγαινε μόνο κανα 100άρικο λιγότερο από έναν 15W PushPull με 12αρι. Και η εργασία πάνω κάτω είναι οι ίδιες ώρες αν μιλάμε για point to point κατάσταση.

Σε μία αγορά που ο Makis θα ενδιαφέρονταν μόνο για το πόσα περισσότερα watt παίρνει με τα λεφτά του, θα διάλεγε την κουρτίνα Β. Αλλά επειδή θέλαμε έναν recording amp επιλέχθη η κουρτίνα Α.

Τώρα, αν οι κατασκευαστές μπόρεσαν να ρίξουν το κόστος των υλικών και της κατασκευής στην άπω ανατολή ενός μικρού λαμπάτου που να έχει και τιμή που δεν θα είναι κοντά σε μεγαλύτερους (οπότε υπάρχει positioning στην αγορά που λένε και στο χωριό μου), τότε ήρθε και έδεσε το γλυκό.

Πχ. ο Vox ac15cc1 έχει 500 λίρες και ο ac4 τα μισά (μπίγκοοο !)

τώρα από μουσική άποψη, θα πώ μόνο την κλασική ατάκα που λένε για τις μικροκαμωμένες γυναίκες : "τα ακριβά αρώματα είναι σε μικρά μπουκάλια".

Αν κάποιος έχει τον BF princeton εκεί έξω καταλαβαίνει τι εννοώ...

 
Είναι ενδιαφέρουσα άποψη, αλλά θα ήθελα να σημειώσω κάτι: πως αν και η εύκολη και μαζική παραγωγή "έφερε τη λάμπα σε κάθε σπίτι"  ;D σε μίνι συσκευασία, παρ'όλα αυτά σχεδόν κάθε εταιρία (και ακόμη περισσότερο οι μπουτικάδικες που φτιάχνουν πολύ ακριβά μοντέλα), νιώθει την ανάγκη πια να έχει στην γκάμα της και κάποιο λιλιπούτειο ενισχυτή-βενιαμίν, ο οποίος να διακρίνεται για το φυσικό του overdrive-dist. σε φιλικές εντάσεις και με ωραίες αποκρίσεις σύμφωνα με το παίξιμο. Εκείνος μπορεί να κοστίζει ένα σκασμό λεφτά - παρ'όλα αυτά, υπάρχει σεβαστό αγοραστικό κοινό και για αυτούς...

 
The Genius Loci είπε:
FFMaki, τι σχέση έχει ο ενισχυτής που λες με όσα συζητάμε εδώ?  ???
Πολύ απλά μπορεί να λειτουργήσει απο 8-50 watt

The sound of a King Street but just a little more versatile.

If you need an amp that's as at home at rehearsal as it is on a gig here it is. The 15w stage is perfect where you want to get power valve overdrive at reasnoble volume, the 50w stage can be used when you are looking for maximum clean headroom. All you ned to do is swap the input jack over and the amp does the rest for you.

Triode pentode switch drops the power even further to around 8w/25w.

 
Δεν συζητούμε αυτούς... υπάρχουν πολλοί που το κάνουν, αλλά το θρεντ είναι για τους νέους "μίνι" που είναι αποκλειστικά μικροί (όχι δλδ ότι κάνει κακό να ξέρουμε για τους άλλους, όμως το θρεντ είναι διαφορετικό & πιο "εξειδικευμένο").

 
Μπορεί να άργησα αλλά το κατάλαβα  ;D ;D ;D

Λόγω ότι είναι made in uk μπορεί να κουβαλάει την γρίπη των πτηνών.

 
Δεν είχατε τον Matamp Minimat? Αυτός είναι κλασσικό παράδειγμα... πείτε μας δυο λογάκια!

 
bloody_sunday είπε:
Δεν είχατε τον Matamp Minimat? Αυτός είναι κλασσικό παράδειγμα... πείτε μας δυο λογάκια!
Eίναι παιχνιδάκι μπροστά στον King Street Major.

Ο Minimat  είναι 2w και για τα 300-400 ευρώ πού αξίζει μπορείς να πάρεις fender Pro Junior

made in usa.

Για εξάσκηση στο σπίτι καλός είναι.

 

Παρόμοια θέματα

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top