Τρόπος αναπαραγωγή δεύτερη&#96

Παιδιά σας ευχαριστώ πολύ για το ενδιαφέρον.

@ Gant

Ναι. Κανονικά πρέπει να παρεμβάλει συσκευή μεταξύ midi κιθάρας και sound module.

Οι ερωτήσεις σου δεν είναι ακαταλαβίστικες.

@ manosx

Εάν τα είχαν κατασκευάσει εξ'αρχής Έλληνες, θα δουλεύανε έτσι όπως πρέπει. Αν και ορισμένοι έκαναν τέτοια πρόβλεψη.

@ WilliamSats

Και να το κάνει, α) είναι εκτός προϋπολογισμού και β) δεν είναι τόσο πρακτικό όσο πραγματικά θέλουμε. Στην εσχάτη όμως ίσως και να το κοιτάξουμε.

Edit: Δεν είναι ούτε αφορά midi, οπότε άκυρο.

@ korg_nikos

Νίκο, με +/-100 cents στο Arabic Scale θα το είχα λύσει ήδη το πρόβλημα και δεν θα ρώταγα, διότι πολύ απλά δεν θα ήτανε πρόβλημα  ;D

Η μέγιστη τιμή ξεκουρδίσματος στο "Arabic Scale" είναι +/-64 cents. Με 50 cents είσαι στη μέση μεταξύ δύο ημιτονίων (τεταρτιμόριο).

Εγώ θέλω +/-100 cents. Με τα 64 cents δεν πέφτεις στο επόμενο ημιτόνιο αλλά στη χαραμάδα όπως είπα προηγουμένως. Με 100 cents πέφτεις πάνω στο επόμενο ημιτόνιο.

Μην ξεχνάς ότι δεν αρκεί να είναι στις ρυθμίσεις του patch, όπου ήδη υπάρχει τέτοιο πράγμα, αλλά πρέπει να είναι σε scale για να ακολουθεί συγκεκριμένη διάταξη, δηλαδή συγκεκριμένο - διαδοχικό ξεκούρδισμα στις νότες από C έως B.

Επίσης εάν ξεκουρδίσεις ένα άλλο part μέσα στο ίδιο Peformance θα υπάρχει παράλληλη κίνηση με την πρώτη φωνή. Δηλαδή εάν ξεκουρδίσεις +4 θα είναι παράλληλη 3η μεγάλη και αν ξεκουρδίσεις +3 θα είναι παράλληλη 3η μικρή. Οπότε όπως καταλαβαίνεις ούτε αυτό είναι σωστό.

Η άλλη "λύση" που σκέφτηκα είναι να κάνω ένα Performance που θα απασχολεί 4 parts ανά οκτάβα.

Υπολογίστε τα διαστήματα μεταξύ 1ης και 2ης φωνής και θα δείτε γιατί το λέω αυτό.

Το κάθε part θα είναι ξεκουρδισμένο ανάλογα 3η μικρή - 3η μεγάλη. Μετά θα πρέπει να γίνουν τα ανάλογα keyboard range (low - high) έτσι ώστε να δημιουργηθούν τα σωστά split points για το συγκεκριμένο performance. Κάθε οκτάβα απασχολεί 4 parts όπου τα δύο είναι +4 ημιτόνια και τα άλλα δύο είναι +3 ημιτόνια, όχι συνεχόμενα αλλά για παράδειγμα στο ματζόρε +4, +3, +4, +3, αν και όπως είπα δεν μας ενδιαφέρει το ματζόρε αλλά το χιτζάζ, ουσάκ κλπ. Τέλος θα πρέπει να γυρίσω όλα τα part που απασχολούνται για την συγκεκριμένη οκτάβα να ακούνε στο ίδιο κανάλι. Αυτό σημαίνει ότι κάθε Performance ισούται για μία τονικότητα και για μία μόνο κλίμακα. Σαφώς και όλος ο προγραμματισμός θα πρέπει να γίνει μέσω SysEx.

Άλλη λύση είναι να περάσει το midi σήμα από μία συσκευή που θα κάνει αναγνώριση της midi νότας και ανάλογα (κάθε εισερχόμενη νότα ανάλογα με την κλίμακα που επιλέγουμε με κάποιον τρόπο) να αλλάζει την δεύτερη φωνή σε 3η μικρή ή μεγάλη.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Μανώλη γράψε μου σε παρακαλώ τις νότες που θες να παίζει η δεύτερη φωνή στο Xιτζάζ.

Πχ στο δρόμο Χιτζάζ από Λα ισχύει το εξής;

Λα---Σιb---Ντο#---Ρε---Μι---Φα---Σολ---Λα

Μπορείς να μου επιβεβαιώσεις οτι η δεύτερη φωνή θα είναι κατά αντιστοιχία ως εξής;

Ντο#---Ρε---Μι---Φα---Σολ---Λα---Σιb---Nτο#

Δηλαδή ακολουθία:

Tρίτη Μεγάλη, Τρίτη Μεγάλη, Τρίτη Μικρή, Τρίτη Μικρή, Tρίτη Μικρή, Τρίτη Μεγάλη, Τρίτη Μικρή, Τρίτη Μεγάλη.

Αν ναι το έκανα χτες στο Extreme εύκολα αλλά χρησιμοποιώντας +/-99cents

Βέβαια η Korg μου δίνει επιλογή το κάθε Part (ή Program) του Performance (ή Combi) να ακολουθεί δικιά τoυ Scale από τις διαθέσιμες PRESET ή τις 16 User.

Επίσης γίνεται και με το Key Zone Editor (Πολλαπλά Splits σε ένα Performance που απαιτούν τα ίδια Patches να ντουμπλάρονται μέσα στο Performance).

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Έστω ότι οι νότες είναι αυτές οι 7+7 που γράφεις (1η , 2η) χωρίς όμως τις περαστικές.

Εάν το έκανες στο Extreme, τότε το Extreme υποστηρίζει πάνω από 50% σε cents μέσα στο Scale, άσχετα με το τι γράφει στην οθόνη. Εννοώ την αντιστοιχία cents - ημιτονίου.

Δηλαδή:

1) πόσα cents είναι το τεταρτιμόριο στο Extreme;

    ή αλλιώς πόσα cents πρέπει να ξεκουρδίσεις για να κατέβεις ένα ημιτόνιο;

2) μέχρι πόσα cents φτάνει;

Σε άλλα μηχανήματα π.χ. Yamaha, Roland κλπ, το 50 cents αντιστοιχεί σε τεταρτιμόριο και το μέγιστο σε cents είναι 64. Οπότε, για να το κάνω μέσω user scale θέλω range των 100 cents.

 
Το Extreme έχει εύρος +/-99 ως εξής:

Ντο κουρδισμένη κατά +99 ισούται με Ντο#

Ντο κουρδισμένη κατά -99 ισούται με Σι.

Τεταρτημόριο ή Quarter Tone ή Mισό Ημιτόνιο στο Extreme ισούται με 50cents

Ας αφήσουμε όμως το +/-99 της Korg και πάμε στο +/-64 των Roland και Yamaha για να δούμε τι μπορεί να γίνει εκεί.

Θεώρησε οτι το πρώτο Patch ακολουθεί μια User Scale 01 που ξεκουρδίζει και τις 12 αξίες της κατά +36 cents.

Eπίσης θεώρησε οτι το δεύτερο Patch ακολουθεί άλλη User Scale 02 που ξεκουρδίζει πάλι τις 12 αξίες της με αναφορά έστω στο Nτο ως εξής:

Ντο(+36), Ντο#(+36), Ρε(+36), Ρε#(+36), Μι(-64), Φα(-64), Φα#(+36), Σολ(-64), Σολ#(+36), Λα(+36), Λα#(-64), Σι(+36)

Ο χιτζάζ  από Λα παικτικά είναι ο εξής:

Λα---Σιb---Ντο#---Ρε---Μι---Φα---Σολ---Λα

Το Patch 1 στο οποίο εφαρμόζεται η SCALE 01 ακούγεται ως εξής αν παίξουμε Χιτζαζ:

Λα(+36)---Σιb(+36)---Ντο#(+36)---Ρε(+36)---Μι(+36)---Φα(+36)---Σολ(+36)---Λα(+36)

Το Patch 2 στο οποίο εφαρμόζεται η SCALE 02 αλλά και το Transporto κατά +4 ημιτόνια ακούγεται ως εξής αν παίξουμε Χιτζαζ:

Ντο#(+36), Ρε(+36), ...., ...., Φα(-64), Φα#(-64), ...., Σολ#(-64), Λα(+36), ...., Σι(-64), ...., Ντο#(+36)

ΣΗΜ: Οι ενδιάμεσες τελείες (....) αφορούν νότες που δεν χρησιμοποιούνται στο Χιτζαζ αλλά τις έβαλα για να ελέγξεις το πως τηρείται η SCALE 02.




Όπως αντιλαμβάνεσαι αυτό που ακούγεται είναι σε συμφωνία μεταξύ του (1-2 Patch) αλλά ως προς τα 440Hz είναι ξεκούρδιστο και μάλιστα κατά 36 εκατοστά του ημιτονίου πιο οξύ.

Έχω καταλήξει λοιπόν στις εξής κλίμακες:

Patch 1, Scale01, Transpose 00

Λα(+36)---Σιb(+36)---Ντο#(+36)---Ρε(+36)---Μι(+36)---Φα(+36)---Σολ(+36)---Λα(+36)

Patch 2, Scale02, Transpose +04

Ντο#(+36)---Ρε(+36)---Φα(-64)---Φα#(-64)---Σολ#(-64)---Λα(+36)---Σι(-64)---Ντο#(+36)

Οι αριθμοί μέσα στις παρενθέσεις αφορούν τις αποκλίσεις από τις φυσικές νότες σε εκατοστά ημιτονίου αυτών που πραγματικά ακούμε από το Synth.

Πάμε τώρα είτε στο Master Tune είτε στον κάθε Oscilator (ΚΑΙ ΟΧΙ ΣΤΟ SCALE EDIT) των Patches 1 και 2 και ξεκουρδίζουμε αρνητικά τόσο ώστε να φέρουμε το όργανο στα 440Hz (με αναφορά ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ ΚΟΥΡΔΙΣΤΗΡΙ). Συνήθως το Master Tune αναφέρεται σε μονάδες Hz και το Oscilator Fine Τuning σε εκατοστά ημιτονίου. Άρα αν το Synth ξεκουρδίζει Oscilators αφαιρούμε 36 cents. Aν όχι, μειώνουμε τα 440Hz του Master Τune που βλέπουμε στην οθόνη του Synth μας (πλασματική ένδειξη) μέχρι το εξωτερικό κουρδιστήρι να μας δείξει 440Hz στη Λα.

Πάμε να δούμε τι αποτέλεσμα θα έχει αυτή η ΑΦΑΙΡΕΣΗ 36 Cents ημιτονίου στις κλίμακες. Η αφαίρεση σημειώνεται μέσα στην παρένθεση.

Patch 1, Scale01, Transpose 00:

Λα(+36-36)---Σιb(+36-36)---Ντο#(+36-36)---Ρε(+36-36)---Μι(+36-36)---Φα(+36-36)---Σολ(+36-36)---Λα(+36-36)

ή αλλιώς:

Λα---Σιb---Ντο#---Ρε---Μι---Φα---Σολ---Λα

Patch 2, Scale02, Transpose +04:

Ντο#(+36-36)---Ρε(+36-36)---Φα(-64-36)---Φα#(-64-36)---Σολ#(-64-36)---Λα(+36-36)---Σι(-64-36)---Ντο#(+36-36)

ή αλλιώς

Ντο#---Ρε---Φα(-99)---Φα#(-99)---Σολ#(-99)---Λα---Σι(-99)---Ντο#

ή αλλιώς

Ντο#---Ρε---Μι---Φα---Σολ---Λα---Σιb---Ντο#




Επαναλαμβάνω... αυτά που αναφέρω στις παρενθέσεις είναι αυτά που θα ακούμε από τα 2 Patches. Μην θεωρήσεις δηλαδή οτι το -99 είναι user editable στη θεώρηση αυτή που ούτως ή άλλως θεωρούμε απαγορευτικό το σύστημα της Korg. Απλά το έβαλα για να δείξω την τονική αξία και τη μετάπτωση της Φα, Φα#, Σολ# και Σι σε Μι, Φα, Σολ και Σιb αντίστοιχα.

Δεν τηρούνται οι τρίτες όπως θέλουμε;

Μην ξεχνάς οτι η απόλυτη τιμή της διαφοράς είναι αυτή που σε ενδιαφέρει και όχι ο απόλυτος αριθμός (+) ή (-).

 


Απλά η Korg μπορεί να αυξήσει ένα ημιτόνιο μεταξύ δύο διαδοχικών νοτών κατά +100 - (-100) = 200cents (έναν ολόκληρο τόνο προς παραγωγή τρημιτονίου...από Μι-99 έως Φα+99 μεσολαβεί τρημιτόνιο) ενώ η Roland και η Yamaha κατά 64 - (-63) = 127 cents. Σαν αποτέλεσμα το edit των User Scales με την Korg δεν προϋποθέτει να οξύνεις όλη την πρώτη κλίμακα όπως με Roland Yamaha. Την αφήνεις στο 00 και ξεκουρδίζεις στα -99 τη δεύτερη όπου απαιτείται.


 


Σε κάθε περίπτωση όμως εσένα που σε ενδιαφέρει να αλλάξεις τρίτες (από μεγάλη σε μικρή και αντίστροφα) μπορείς να χρησιμοποιήσεις μικροκουρδίσματα συμπληρωματικά ως προς το 100. Για αυτό έπαιξα με +36 και -64. Θα μπορούσα κάλλιστα να το είχα κάνει με +40 και -60 που είναι πάλι μεσα στα όρια του -63/+64 των οργάνων σας. Με την ίδια λογική ακόμα και με +/-50 γίνεται η δουλειά γιατί οριακά είναι ακριβώς στα 100 cents


 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
technician%20cat.jpg


Ωραίος!

 
Νίκο,

Λες ότι:

Το Extreme έχει εύρος +/-99 ως εξής:Ντο κουρδισμένη κατά +99 ισούται με Ντο#

Ντο κουρδισμένη κατά -99 ισούται με Σι.
Aυτό από μόνο του αρκεί για να κάνω αυτό που θέλω και με τον σωστό τρόπο, αλλά όπως προανέφερα, δεν το έχει - δεν υπάρχει.

Το master tune δεν το πειράζουμε. Διάβασε παρακάτω.

Τώρα, σχετικά με τα υπόλοιπα που γράφεις, κατάλαβα τι εννοείς. Είναι τρικ αυτό που λες και όχι πραγματικό. Θα έλεγα και μέσω Λαμίας...

Αλήθεια όμως σ'ευχαριστώ πολύ για τον κόπο/χρόνο σου.

Όμως...

Αν πρόσεξες καλά δεν μπορεί να γίνει αυτό που λες, διότι πολύ απλά η midi κιθάρα παίζει ταυτόχρονα (εννοώ μπασοκίθαρο) μαζί με τα midi μπάσο συν τον φυσικό της ήχο (split) μέσω custom controller, και το βασικότερο απ'όλα γίνονται κάποια calculation από ενδιάμεσο converter σε real time. Οπότε ο κιθαρίστας μας παίζει ταυτόχρονα μπάσο σε κάποιες χορδές και στις υπόλοιπες χορδές αυτό για το οποίο μιλάμε.

Όταν ξεκουρδιστεί το master, θα γίνει του ... ξεκουρδίσματος.

Καλό αυτό που λες αλλά όπως βλέπεις υπάρχουν και άλλοι παράγοντες. Αν ήταν μόνο midi τότε o.k.

Έτσι όπως τα λες, καλύτερα να κάνω note recognition με κάποιο DIY σύστημα παρά όλο αυτό το μπέρδεμα.

Υ.Γ.

Μην φωνάζεις ;D

 
Είπα οτι δεν πειράζεις το Master Τune (Είπα οτι αυτό θα γίνει μόνο στην έσχατη περίπτωση που το Synth/Module δεν επιτρέπει ξεχωριστό Tuning στον Oscilator του Patch.)...αν και δεν κατάλαβα γιατί δεν θες να το πειράξεις (αν αναγκαστείς και δεν έχεις άλλο μέσο) αφού πρόκειται για Live και αφού στην ουσία οι νότες αναγνωρίζονται με Note on και Note Number από το Rack της κιθάρας, το οποίο μάλιστα παίζει στη σωστή αξία εφόσον του ρίχνω το Master για να το φέρω στο σωστό κούρδισμα με κάθε άλλη ηχοπαραγωγό πηγή στο χώρο.

To Master (πάντα στην έσχατη περίπτωση) στην ουσία δεν το πειράζεις απλά κάνεις Compensation στο Offset που έχεις δώσει στο Patch 1 για να ακουστείς σωστά και να μην έχεις προβλήματα με την υπόλοιπη ορχήστρα. Τα πάντα (ακόμα και τα 440Hz ως Display είναι σχετικά). Για αυτό μίλησα για εξωτερικό κουρδιστήρι προκειμένου να πάρεις αναφορά.

Με το Extreme σε πληροφορώ δεν είναι καθόλου μέσω Λαμίας διότι χρειάζεται απλά να αποθηκεύσεις μία φορά την κλίμακα και όποτε θες την ανακαλείς σε Patch η συνολικά σε Performance. Πχ έχω κάνει έτοιμες κλίμακες για δεύτερες σε ουσάκ, χιτζάζ και άλλους δρόμους όπως επίσης και για ήχους Βυζαντινής. Μάλιστα επειδή ακριβώς η κλίμακα είναι παράμετρος του Patch και κατά συνέπει οι κλίμακες κάθε Patch αποτελούν παράμετρο του Performance σώζονται σε αυτό και όλο το θέμα είναι απλά η επιλογή ενός Performance.

Πχ ονομάζεις ένα Performance ως "ΧΙΤΖΑΖ LA 3es" και όλα ανακαλούνται μόνα τους.

Πάραυτα δεν μου έχεις πει ακόμα ποιο είναι το Synth Module που ελέγχει ο κιθαρίστας.

ΥΓ1: Δεν φωνάζω...τονίζω με τα Bold και τους μεγάλους χαρακτήρες.

ΥΓ2: Αργότερα θα δοκιμάσω το εξής. Θα σετάρω Extreme και Roland ΕΜ15OR με τέτοιο τρόπο έτσι ώστε με το Extreme να παίζω το πρώτο Patch ενώ από το Roland να παράγεται μέσω Midi (Out Extreme σε In του Roland) ταυτόχρονα η σωστή τρίτη του χιτζάζ. Έτσι το Extreme θα παίζει στην Audio έξοδό του την πρώτη ενώ το Roland θα παίζει στην έξοδό του την τρίτη μόνο με παίξιμο πλήκτρων από το Extreme). To Εxtreme θα είναι στα 440Ηz ενώ το Roland σε λιγότερα αλλά θα ακούγεται σωστά In Tune γιατί θα μετρήσω το πόσο πρέπει να το ρίξω με εξωτερικό κουρδιστήρι. Εννοείται φυσικά οτι θα φιλτράρω περιττές πληροφορίες. Στη συνέχεια θα κάνω και το αντίστροφο (έλεγχος του Extreme προς παραγωγή τρίτων με χειρισμό από το Roland).

Στην περίπτωση του Roland ο μόνος τρόπος θα είναι να ρίξω το Master Τune ενώ στην περίπτωση του Extreme θα μπορώ να κάνω την αντιστάθμιση (Compensation) από το Tuning των Oscilators. Εννοείται φυσικά οτι θα δουλέψω με +36 και -64.

Θα ενημερώσω αργότερα για τα αποτελέσματα.

 
Ωραία.

Αφού έχεις το EM-15OR κάν'το μόνο με αυτό. Μην συνδέσεις καθόλου το Extreme και κανένα άλλο κλαβιέ. Παίζοντας από το κλαβιέ να παράγει ταυτόχρονα και τις δύο φωνές.

 
Κι όμως, μου έδωσες άλλη ιδέα που μάλλον θα γλιτώσω τα split που υπολόγιζα. Θα το κοιτάξω και θα έχω σου έχω νέα αύριο.

 
Μανώλης Χναράκης είπε:
Ωραία.

Αφού έχεις το EM-15OR κάν'το μόνο με αυτό. Μην συνδέσεις καθόλου το Extreme και κανένα άλλο κλαβιέ. Παίζοντας από το κλαβιέ να παράγει ταυτόχρονα και τις δύο φωνές.
Mανώλη το Menu του EM-15OR δεν επιτρέπει κάτι τέτοιο διότι όπως συζητήσαμε η User Scale είναι  Global/System παράμετρος και όχι Patch ή Performance Παράμετρος. Με άλλα λόγια το User Edit μόνο από το Interface του οργάνου δεν επιτρέπει κάτι τέτοιο και το όργανο υποπίπτει στην κατηγορία οργάνων που δεν επιτρέπουν ξεχωριστό Scale σε κάθε Patch ενός Performance όπως έγραψα από το πρώτο Post (μιλάω editable πάντα από το μενού του). O μόνος τρόπος είναι με Sysex εντολές όπως καλύτερα γνωρίζεις.

Από εκεί και πέρα αυτό που περιέγραψα παραπάνω στο ΥΓ2 μόλις το επαλήθευσα και στην πράξη με τα όργανα. Έτσι και με το Roland και με το Extreme ως Controllers (το ένα του άλλου κάθε φορά) γίνεται κανονικά χωρίς να παίζει κάποιο ξεκούρδιστο ως προς το άλλο αλλά και ως προς τα 440Hz (ανεξαρτήτως αν το Roland δεν ήταν στα 440Hz σύμφωνα με το Display του). To Εxtreme που δέχεται ξεκούρδισμα στους Oscilators δεν ήταν ανάγκη να επανέλθει στο κανονικό κούρδισμα από το Master Tune αλλά από το Fine Τune των Oscilators. Συνεπώς τα 440Hz που αναφέρονται στο Display του Extreme ως Master Τune ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα και φυσικά το επαληθεύει και το εξωτερικό κουρδιστήρι.

Κι όμως, μου έδωσες άλλη ιδέα που μάλλον θα γλιτώσω τα split που υπολόγιζα. Θα το κοιτάξω και θα έχω σου έχω νέα αύριο.
Μήπως αναφέρεσαι σε Sysex που ελέγχει Pitch Βend σύμφωνα με αυτό που έγραψα στο Post Aπάντηση #15 που παραθέτω ακολούθως;

...αν το Synth/Module δεν "ακούει" Microtuning πάνω από +/-64 ίσως θα μπορούσες να ξεκουρδίσεις μέσω Pitch Bend Midi Message που παράγεις σε εξωτερική συσκευή. Μιλάω για προ-ορισμένη τιμή Bending (-1 ημιτόνιο) που εφαρμόζεται ακαριαία στις νότες που πρέπει να απέχουν τρίτη μικρή από την πρώτη) πάντα σε κανάλι που δεν "ακούει" το πρώτο patch του Performance αλλά μόνο το δεύτερο. Εννοείται δε πως το Transpose του δεύτερου Patch είναι στο +4.

H συσκευή του Kelfar ξεκουρδίζει και μέσω PB αλλά εφόσον δεν την διαθέτω δεν ξέρω πόσο είναι το μέγιστο Bending Range που επιτρέπει να προγραμματιστεί από το Interface της.
Αναμένουμε νεότερα.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Νίκο,

1. Το EM-15OR πολύ σωστά (από το πάνελ / Interface του οργάνου) υποστηρίζει μόνο αυτό που λες. Όμως μέσω midi υποστηρίζει πολλά παραπάνω και μπορείς να έχεις έως και 16 διαφορετικά user scales τη φορά. Μιλάμε πάντοτε μέσω midi. Ρίξε μιά ματιά στο Midi Implementation του οργάνου και θα δεις τι μπορείς να κάνεις επιπλέον μέσω midi.

2. Δεν αναφέρομαι στο Pitch Bend διότι απ'ότι θυμάμαι αυτό το σύστημα σε υποχρεώνει να παίζεις μονοφωνικά. Αν θυμάμαι καλά, επίσης πρέπει το όργανο να είναι συνδεδεμένο μέσω midi α) σε διάταξη loop (midi out > midi in & midi out > midi in),  β) με Pitch Bend Range = +/- 2 semi και γ) με Local = Off. Απλά ξέχασέ το, δεν μας ενδιαφέρει, διότι το P.B. είναι και πρέπει να είναι ενεργό για τα σηκώματα της χορδής.

Μιλάω για λύση SysEx αλλά όχι στο Pitch Bend. Άλλωστε αν γίνει κάτι τέτοιο δεν θα μπορώ να χρησιμοποιήσω το Pitch Bend αφού θα αλλάζει τις Pitch Bend παραμέτρους της "scale". Το έχω δοκιμάσει προσωπικά σε live με πλήκτρα και δεν έμεινα 100% ικανοποιημένος αφού δεν τολμούσα να αγγίξω το P.B. στην περίπτωση που ακουγόταν νότα με P.B. > scale αλλοίωση. Αλλά τον καιρό εκείνο υπήρχαν αυτά τα εναλλακτικά μέσα για scale. Οπότε παρά το τίποτα... καλό ήτανε κι αυτό, αφού κουτσά - στραβά έκανα την δουλειά μου.

Γενικότερα στον προγραμματισμό έχω μάθει να αποφεύγω να χρησιμοποιώ κάποια παράμετρο εις βάρος κάποιας άλλης. Κάπου - κάποτε θα δημιουργηθεί conflict και conflict = bug.

3. Η συσκευή του Kelfar, είναι ένα advanced copy (με δυνατότητα edit) του Roland ASC-10 που καταργήθηκε από την στιγμή που αποφάσισε η εταιρεία να το ενσωματώσει στα Oriental Arranger Keyboards της. Από τότε δεν υπήρχε λόγος ύπαρξης του συγκεκριμένου προϊόντος. Βέβαια και άλλες εταιρείες είχαν αντίστοιχο όπως για παράδειγμα η GEM αν θυμάμαι καλά. Μετά από τόσα χρόνια το υλοποίησε τελικά και η Korg στα Oriental series PA.

Έχω φίλο Korgakia στο εξωτερικό που παίζει πάρα πολλά χρόνια με Korg όπου είχε και το ASC-10 της Roland αλλά και το πιό πρόσφατο κουτί του Kelfar. Από τότε που η Korg έβγαλε τα Oriental PA με το σύστημα αυτό στο πάνελ (σαν της Roland) και τα δύο κουτιά τα "έστειλε" αφού του ήταν πλέον άχρηστα. "Make your life simple" όπως μου είπε.

Το ζουμί

Αν και έχω καταλήξει σε τρείς λύσεις με τρείς εντελώς διαφορετικές λογικές προγραματιστικά, ήδη έχω ξεκινήσει την μία από τις τρείς, την πιό ανώδυνη και θα έχω σύντομα νέα μετά από τα ανάλογα crash test. Αλλιώς πάμε για τις επόμενες.

Το μικρό μουσικό πρόβλημα

Η δεύτερη θα είναι μία 3η πάνω ή μία 6η κάτω;

Μάλλον θα πρέπει να υποστηρίζονται και οι δύο.

Το μεγάλο μουσικό πρόβλημα

Τι θα γίνουν κάποιες περαστικές νότες μέσα στην κλίμακα, αφού για να είναι ολοκληρωμένο το σύστημα θα πρέπει η κλίμακα (7 βασικές νότες) να συμπεριλαμβάνει και τις περαστικές.

 
Το μικρό μουσικό πρόβλημα είναι απλό: Κατεβάζεις τη δεύτερη φωνή μια οκτάβα και γίνεται αυτόματα 6η κάτω.

Το μεγάλο μουσικό πρόβλημα, αν ακολουθήσεις τη μέθοδο του Korg Nick λύνεται και αυτό απλά.

Το θέμα είναι ότι μια δεύτερη φωνή σε πολλές περιπτώσεις δεν αρκείται σε παράλληλες τρίτες ή έκτες. Συνεπώς θα πρέπει να χαμηλώσεις κάπως τις προσδοκίες σου, με την έννοια ότι δεν θα παράγεται μια πραγματική δεύτερη φωνή αλλά απλά μια παράλληλη φωνή στην τρίτη. 

 
Μανώλη:

1. Ok.

2. Συμφωνώ κι επαυξάνω 101% και αυτό έλεγα στον Kelfar όταν προσπαθούσε να μου πουλήσει το AK 2 Pro για να βάζω μόρια σε όργανο που δεν υποστήριζε μικροκούρδισμά από το μενού του (Casio CZ-101 ή Yamaha VL70m).

3. Συμφωνώ. Κι εμένα περιττή μου είναι η συσκευή AK2 του Kelfar

To ζουμί

Εφόσον τελικά το Module απαιτεί Sysex Προγραμματισμό κατά τον ίδιο τρόπο πάνω κάτω  με το EM15 αναγκαστικά πας όπως είπες.

Το μικρό μουσικό πρόβλημα

Φαντάζομαι οτι μπορείς να κάνεις ό,τι θες. Συνήθως μια τρίτη πάνω παίζουν οι περισσότεροι. Αν θες βέβαια να το κάνεις πιο εξεζητημένο μπορείς να το κάνεις και με έκτη κάτω. Επίσης αν σκοπεύεις να το αναπτύξεις πολύ προτείνω 4ες και 5ες (για να μην αφήσεις του υπηρετούντες το Ποντιακό Ρεπερτόριο παραπονεμένους  :))

To μεγάλο μουσικό πρόβλημα

Εδώ εξαρτάται από το τι θες να κάνει η δεύτερη φωνή τη στιγμή που η πρώτη παίζει περαστική. Αν η περαστική είναι νότα που ΔΕΝ ανήκει στο δρόμο τι πρέπει να κάνει η δεύτερη; Τρίτη μεγάλη ή μικρή; Aν είναι μεγάλη καλύπτεται από το Transpose. Αν είναι μικρή θα πρέπει να ξεκουρδιστεί και αυτή.

ManosX

Το όλο θέμα που αντιμετωπίζει ο Μανώλης είναι πολύπλοκο εφόσον το Synth που χρησιμοποιείται δεν υποστηρίζει διαφορετικό Scale ανά Patch σε Performance (από το User Interface του) και είναι υποχρεωμένος να το κάνει με εξωτερικό προγραμματισμό με Sysex.

 
Νίκο,

To ζουμίΕφόσον τελικά το Module απαιτεί Sysex Προγραμματισμό κατά τον ίδιο τρόπο πάνω κάτω  με το EM15 αναγκαστικά πας όπως είπες.
Όχι πάνω κάτω, μπορεί και ακριβώς. Όταν θα έχω νέα θα σου πω.

Το μικρό μουσικό πρόβλημαΦαντάζομαι οτι μπορείς να κάνεις ό,τι θες. Συνήθως μια τρίτη πάνω παίζουν οι περισσότεροι. Αν θες βέβαια να το κάνεις πιο εξεζητημένο μπορείς να το κάνεις και με έκτη κάτω. Επίσης αν σκοπεύεις να το αναπτύξεις πολύ προτείνω 4ες και 5ες (για να μην αφήσεις του υπηρετούντες το Ποντιακό Ρεπερτόριο παραπονεμένους  )
Το πολύ - πολύ τα κάνω διπλά. Δηλαδή μία 12άδα (C~B) με 3η πάνω και άλλη μία 12άδα με τρίτη κάτω (6η κάτω). Αυτό που λες με τις 4ες και 5ες γίνεται. Αν και η πέμπτη είναι πάντα σταθερή μεγάλη οπότε γίνεται και με απλό transpose του 2ου part/patch. Σ'ευχαριστώ πάντως για την ιδέα. Τώρα για τα Ποντιακά, sorry αλλά πρέπει να έχω παίξει λιγότερα από 10 Ποντιακά στη ζωή μου. Den gnorizi pondiaka kardia mou. Den echei to know how. Μην το παίζω ξερ'όλλλας...

To μεγάλο μουσικό πρόβλημαΕδώ εξαρτάται από το τι θες να κάνει η δεύτερη φωνή τη στιγμή που η πρώτη παίζει περαστική. Αν η περαστική είναι νότα που ΔΕΝ ανήκει στο δρόμο τι πρέπει να κάνει η δεύτερη; Τρίτη μεγάλη ή μικρή; Aν είναι μεγάλη καλύπτεται από το Transpose. Αν είναι μικρή θα πρέπει να ξεκουρδιστεί και αυτή.
Πολύ φοβάμαι ότι ίσως κάποιες 2ες φωνές πρέπει να είναι βουβές (dummy) ως προς την πρώτη φωνή. Οπότε εκεί θα πρέπει να γίνουν τα ανάλογα split όπου θα δημιουργήσουν περιορισμό στην έκταση, εάν γίνει με απλό τρόπο. Η άλλη λύση είναι να δώσω by default κάποια 3η, ανάλογα μικρή ή μεγάλη. Βλέποντας και κάνοντας. Αλλιώς δημιουργούμε επιπλέον σετ 12άδας με παραλλαγή !!!. Πως με βλέπεις;  ;D

ManosX Το όλο θέμα που αντιμετωπίζει ο Μανώλης είναι πολύπλοκο εφόσον το Synth που χρησιμοποιείται δεν υποστηρίζει διαφορετικό Scale ανά Patch σε Performance (από το User Interface του) και είναι υποχρεωμένος να το κάνει με εξωτερικό προγραμματισμό με Sysex.
Όπως είπε πολύ σωστά ο Νίκος, "δεν υποστηρίζει διαφορετικό Scale ανά Patch σε Performance (από το User Interface του)", αλλά τα υποστηρίζει μέσω προγραμματισμού midi (SysEx).

Να κάνω και μία ερώτηση.

Θα ενδιέφερε ένα τέτοιο μαραφέτι τους πληκτράδες;

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Μανώλης Χναράκης είπε:
Πως με βλέπεις; ;D
Σε βλέπω να λανσάρεις καινούριο προϊόν στην αγορά για όσα πολυφωνικά Keyboards δεν μπορούν να το κάνουν από το δικό τους Menu... :)

 
Πάντως σε όσα samplers παίζουν μπάλα με zones, τα πράγματα είναι πολύ απλά. Θα μπορούσε κάποιος να ορίσει και πιο ελεύθερες φωνές π.χ. ένα ισοκράτημα.

Αν τώρα θέλει κάποιος να το ρίξει στον προγραμματισμό, θα ήταν ωραίο να μπορεί να παίζει με chord recognition η φάση. Anyway αυτό πάει κάπως μακρυά.

Καλή τύχη!

 
Λόγω περιστάσεων άργησα λιγάκι.

Τελικά αυτό που ήθελα το έκανα μέσω προγραμματισμού και όχι μέσω κάποιου hardware που ζήτησα αρχικά.

Για την ώρα βρίσκεται σε κατάσταση crash test. Αφού ολοκληρωθεί το crash test και όλα πάνε καλά, με την πρώτη ευκαιρία θα ανεβάσω και ένα demo για όσους τους ενδιαφέρει το θέμα.

Θα αφορά όμως μηχανήματα GM/GS ίσως και Roland Fantom-G.

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top