- Μηνύματα
- 6,931
- Πόντοι
- 898
Παιδιά σας ευχαριστώ πολύ για το ενδιαφέρον.
@ Gant
Ναι. Κανονικά πρέπει να παρεμβάλει συσκευή μεταξύ midi κιθάρας και sound module.
Οι ερωτήσεις σου δεν είναι ακαταλαβίστικες.
@ manosx
Εάν τα είχαν κατασκευάσει εξ'αρχής Έλληνες, θα δουλεύανε έτσι όπως πρέπει. Αν και ορισμένοι έκαναν τέτοια πρόβλεψη.
@ WilliamSats
Και να το κάνει, α) είναι εκτός προϋπολογισμού και β) δεν είναι τόσο πρακτικό όσο πραγματικά θέλουμε. Στην εσχάτη όμως ίσως και να το κοιτάξουμε.
Edit: Δεν είναι ούτε αφορά midi, οπότε άκυρο.
@ korg_nikos
Νίκο, με +/-100 cents στο Arabic Scale θα το είχα λύσει ήδη το πρόβλημα και δεν θα ρώταγα, διότι πολύ απλά δεν θα ήτανε πρόβλημα ;D
Η μέγιστη τιμή ξεκουρδίσματος στο "Arabic Scale" είναι +/-64 cents. Με 50 cents είσαι στη μέση μεταξύ δύο ημιτονίων (τεταρτιμόριο).
Εγώ θέλω +/-100 cents. Με τα 64 cents δεν πέφτεις στο επόμενο ημιτόνιο αλλά στη χαραμάδα όπως είπα προηγουμένως. Με 100 cents πέφτεις πάνω στο επόμενο ημιτόνιο.
Μην ξεχνάς ότι δεν αρκεί να είναι στις ρυθμίσεις του patch, όπου ήδη υπάρχει τέτοιο πράγμα, αλλά πρέπει να είναι σε scale για να ακολουθεί συγκεκριμένη διάταξη, δηλαδή συγκεκριμένο - διαδοχικό ξεκούρδισμα στις νότες από C έως B.
Επίσης εάν ξεκουρδίσεις ένα άλλο part μέσα στο ίδιο Peformance θα υπάρχει παράλληλη κίνηση με την πρώτη φωνή. Δηλαδή εάν ξεκουρδίσεις +4 θα είναι παράλληλη 3η μεγάλη και αν ξεκουρδίσεις +3 θα είναι παράλληλη 3η μικρή. Οπότε όπως καταλαβαίνεις ούτε αυτό είναι σωστό.
Η άλλη "λύση" που σκέφτηκα είναι να κάνω ένα Performance που θα απασχολεί 4 parts ανά οκτάβα.
Υπολογίστε τα διαστήματα μεταξύ 1ης και 2ης φωνής και θα δείτε γιατί το λέω αυτό.
Το κάθε part θα είναι ξεκουρδισμένο ανάλογα 3η μικρή - 3η μεγάλη. Μετά θα πρέπει να γίνουν τα ανάλογα keyboard range (low - high) έτσι ώστε να δημιουργηθούν τα σωστά split points για το συγκεκριμένο performance. Κάθε οκτάβα απασχολεί 4 parts όπου τα δύο είναι +4 ημιτόνια και τα άλλα δύο είναι +3 ημιτόνια, όχι συνεχόμενα αλλά για παράδειγμα στο ματζόρε +4, +3, +4, +3, αν και όπως είπα δεν μας ενδιαφέρει το ματζόρε αλλά το χιτζάζ, ουσάκ κλπ. Τέλος θα πρέπει να γυρίσω όλα τα part που απασχολούνται για την συγκεκριμένη οκτάβα να ακούνε στο ίδιο κανάλι. Αυτό σημαίνει ότι κάθε Performance ισούται για μία τονικότητα και για μία μόνο κλίμακα. Σαφώς και όλος ο προγραμματισμός θα πρέπει να γίνει μέσω SysEx.
Άλλη λύση είναι να περάσει το midi σήμα από μία συσκευή που θα κάνει αναγνώριση της midi νότας και ανάλογα (κάθε εισερχόμενη νότα ανάλογα με την κλίμακα που επιλέγουμε με κάποιον τρόπο) να αλλάζει την δεύτερη φωνή σε 3η μικρή ή μεγάλη.
@ Gant
Ναι. Κανονικά πρέπει να παρεμβάλει συσκευή μεταξύ midi κιθάρας και sound module.
Οι ερωτήσεις σου δεν είναι ακαταλαβίστικες.
@ manosx
Εάν τα είχαν κατασκευάσει εξ'αρχής Έλληνες, θα δουλεύανε έτσι όπως πρέπει. Αν και ορισμένοι έκαναν τέτοια πρόβλεψη.
@ WilliamSats
Και να το κάνει, α) είναι εκτός προϋπολογισμού και β) δεν είναι τόσο πρακτικό όσο πραγματικά θέλουμε. Στην εσχάτη όμως ίσως και να το κοιτάξουμε.
Edit: Δεν είναι ούτε αφορά midi, οπότε άκυρο.
@ korg_nikos
Νίκο, με +/-100 cents στο Arabic Scale θα το είχα λύσει ήδη το πρόβλημα και δεν θα ρώταγα, διότι πολύ απλά δεν θα ήτανε πρόβλημα ;D
Η μέγιστη τιμή ξεκουρδίσματος στο "Arabic Scale" είναι +/-64 cents. Με 50 cents είσαι στη μέση μεταξύ δύο ημιτονίων (τεταρτιμόριο).
Εγώ θέλω +/-100 cents. Με τα 64 cents δεν πέφτεις στο επόμενο ημιτόνιο αλλά στη χαραμάδα όπως είπα προηγουμένως. Με 100 cents πέφτεις πάνω στο επόμενο ημιτόνιο.
Μην ξεχνάς ότι δεν αρκεί να είναι στις ρυθμίσεις του patch, όπου ήδη υπάρχει τέτοιο πράγμα, αλλά πρέπει να είναι σε scale για να ακολουθεί συγκεκριμένη διάταξη, δηλαδή συγκεκριμένο - διαδοχικό ξεκούρδισμα στις νότες από C έως B.
Επίσης εάν ξεκουρδίσεις ένα άλλο part μέσα στο ίδιο Peformance θα υπάρχει παράλληλη κίνηση με την πρώτη φωνή. Δηλαδή εάν ξεκουρδίσεις +4 θα είναι παράλληλη 3η μεγάλη και αν ξεκουρδίσεις +3 θα είναι παράλληλη 3η μικρή. Οπότε όπως καταλαβαίνεις ούτε αυτό είναι σωστό.
Η άλλη "λύση" που σκέφτηκα είναι να κάνω ένα Performance που θα απασχολεί 4 parts ανά οκτάβα.
Υπολογίστε τα διαστήματα μεταξύ 1ης και 2ης φωνής και θα δείτε γιατί το λέω αυτό.
Το κάθε part θα είναι ξεκουρδισμένο ανάλογα 3η μικρή - 3η μεγάλη. Μετά θα πρέπει να γίνουν τα ανάλογα keyboard range (low - high) έτσι ώστε να δημιουργηθούν τα σωστά split points για το συγκεκριμένο performance. Κάθε οκτάβα απασχολεί 4 parts όπου τα δύο είναι +4 ημιτόνια και τα άλλα δύο είναι +3 ημιτόνια, όχι συνεχόμενα αλλά για παράδειγμα στο ματζόρε +4, +3, +4, +3, αν και όπως είπα δεν μας ενδιαφέρει το ματζόρε αλλά το χιτζάζ, ουσάκ κλπ. Τέλος θα πρέπει να γυρίσω όλα τα part που απασχολούνται για την συγκεκριμένη οκτάβα να ακούνε στο ίδιο κανάλι. Αυτό σημαίνει ότι κάθε Performance ισούται για μία τονικότητα και για μία μόνο κλίμακα. Σαφώς και όλος ο προγραμματισμός θα πρέπει να γίνει μέσω SysEx.
Άλλη λύση είναι να περάσει το midi σήμα από μία συσκευή που θα κάνει αναγνώριση της midi νότας και ανάλογα (κάθε εισερχόμενη νότα ανάλογα με την κλίμακα που επιλέγουμε με κάποιον τρόπο) να αλλάζει την δεύτερη φωνή σε 3η μικρή ή μεγάλη.
Τελευταία επεξεργασία από moderator: