- Μηνύματα
- 1,495
- Πόντοι
- 7,473
....τον τελευταίο καιρό σκεφτόμουν πόσο ωραίο θέμα για συζήτηση σε ένα φόρουμ σαν το νόιζ θα ήταν μια επισκόπηση και συνόλική προσέγγιση στην εξέλιξη της τέχνης της καταγραφής του ήχου....πως δηλαδή από την μηχανική καταγραφή του ήχου περάσαμε στην μαγνητική, στην μετατροπή του σε ηλεκτρισμό και από εκεί σε δυαδικό κώδικα, πως από την ζωντανή καταγραφή του ηχητικού συμβάντος φτάσαμε στην πολυκάναλη ηχογράφηση και επεξεργασία με διάρκεια μηνών.....και κυρίως τι προσθέσαν αλλά και τι ίσως αφαίρεσαν όλες αυτές οι διεργασίες στην πορεία από την ποιότητα του αποτελέσματος.
Δεν μιλάω για συγκρίσεις ανάμεσα σε τεχνολογίες....κάτι τέτοιο θα ήταν εξαιρετικά βαρετό και ανούσιο (και έχει γίνει αλλες 45000 φορές στο νόιζ μόνο ;D). Μιλάω για διαφορές στην μεθοδολογία, στις τεχνικές, στην διαχείριση κλπ κλπ....
Φυσικά το κέντρο του ενδιαφέροντος είναι τα τελευταία 30-40 χρόνια για τα οποία πιθανότατα μπορούμε να έχουμε ιδία άποψη αλλά και που σε αυτή την περίοδο συντελέστηκαν κοσμογονικές αλλαγές σε όλους τους τομείς που προανέφερα (έκρηξη και εδραίωση του πολυκάναλου recording, ψηφιακός ήχος και cd, άνοδος και πτώση της μουσικής βιομηχανίας κλπ κλπ). Εννοείται πως η ψηφιακή τεχνολογία αποτελεί τρομερά μεγάλο κεφάλαιο σε μια τέτοια συζήτηση αλλά ελπίζω όχι απλά ως θέμα πιστότητας και ποιότητας ήχου αλλά και κυρίως στο πως επηρέασε θετικά ή αρνητικά την μεθοδολογία των ηχογραφήσεων αλλά και την πορεία της μουσικής βιομηχανίας, του ιδιοκτησιακού καθεστώτος των recording studios και πολλά ακόμη.
Θα φέρω ως παραδείγματα και θέματα προς συζήτηση για αρχή τα εξής και ελπίζω να συμπληρώσετε εσείς πολύ περισσότερα
.....
- η εμμονή στην πολυκάναλη - σταδιακή ηχογράφηση και τις περισσότερες φορές χωρίς την ταυτόχρονη φυσική παρουσία του συνόλου των εκτελεστών επηρέασε την αντίληψη και προσέγγιση των συντελεστών (δημιουργών και εκτελεστών) σε ότι αφορά την προσέγγιση της μουσικής δημιουργίας?...έχει ακουστά αποτελέσματα?....τι βελτίωσε και τι επιδείνωσε αυτή η λογική?
- η ανικανότητα (?) της μουσικής βιομηχανίας τα τελευταία 30 σχεδόν χρόνια να υιοθετήσει ένα νέο ψηφιακό μέσο μαζικής αποθήκευσης και αναπαραγωγής ήχου στην θέση του cd το οποίο παραμένει το ίδιο ακριβώς από την πρώτη μέρα που εμφανίστηκε ενώ η τεχνολογία των ψηφιακών ηχογραφήσεων έχει προχωρήσει πολύ παραπέρα (σε όλους τους τομείς) πόσο πιστεύετε ότι επηρεάζει όχι μόνο την πορεία της ίδιας της μουσικής βιομηχανίας (σε οικονομικό επίπεδο) αλλά και τον τρόπο που προσεγγίζουν την μουσική παραγωγή οι επίδοξοι αλλά και οι καταξιωμένοι συντελεστές της (δημιουργοί, παραγωγοί, εκτελεστές, τεχνικοί)?
- Για πολλά χρόνια τα recording studios ήταν αποκλειστικό (σχεδόν) προνόμιο των δισκογραφικών εταιριών.....πόσο πιστεύετε ότι επηρέασε (θετικά και αρνητικά) η απελευθέρωση της "αγοράς" και η έκρηξη των project studios?...Σίγουρα δώθηκε η ευκαιρία σε πολλούς δημιουργούς να υλοποιήσουν το όνειρο τους κάτι που διαφορετικά ίσως θα ήταν αδύνατο.....μήπως όμως ταυτόχρονα "έπεσε" το επίπεδο και αντίστοιχα σιγά σιγά μειώθηκαν (μετριάστηκαν) οι αντίστοιχες προσδοκίες και απαιτήσεις του κοινού?.....σίγουρα πάντως η μουσική βιομηχανία το εκμεταλεύτηκε προς ώφελος της (μείωση του κόστους παραγωγής, εξάλειψη της ανάγκης για ιδιόκτητα στούντιο των δισκογραφικών).....
- η εμμονή στην τεχνολογία και στις , καθημερινές πλέον, ευκολίες της (editing, απεριόριστα tracks , επεξεργασία κλπ) μήπως αποπροσανατολίζει τους εμπλεκόμενους από το πραγματικό(?) ζητούμενο δηλαδή την αποτύπωση της δημιουργίας ώς συμβάν?....είναι πλέον η ηχογράφηση κομμάτι της δημιουργίας (ακόμα και σε πρωτογενές επίπεδο-σύνθεσης) και ώς ποιο βαθμό?.....και αυτό είναι θετικό ή αρνητικό?
....περιμένω απόψεις και φυσικά προσθήκες....η συμμετοχή είναι υποχρεωτική ;D ;D ;D
Δεν μιλάω για συγκρίσεις ανάμεσα σε τεχνολογίες....κάτι τέτοιο θα ήταν εξαιρετικά βαρετό και ανούσιο (και έχει γίνει αλλες 45000 φορές στο νόιζ μόνο ;D). Μιλάω για διαφορές στην μεθοδολογία, στις τεχνικές, στην διαχείριση κλπ κλπ....
Φυσικά το κέντρο του ενδιαφέροντος είναι τα τελευταία 30-40 χρόνια για τα οποία πιθανότατα μπορούμε να έχουμε ιδία άποψη αλλά και που σε αυτή την περίοδο συντελέστηκαν κοσμογονικές αλλαγές σε όλους τους τομείς που προανέφερα (έκρηξη και εδραίωση του πολυκάναλου recording, ψηφιακός ήχος και cd, άνοδος και πτώση της μουσικής βιομηχανίας κλπ κλπ). Εννοείται πως η ψηφιακή τεχνολογία αποτελεί τρομερά μεγάλο κεφάλαιο σε μια τέτοια συζήτηση αλλά ελπίζω όχι απλά ως θέμα πιστότητας και ποιότητας ήχου αλλά και κυρίως στο πως επηρέασε θετικά ή αρνητικά την μεθοδολογία των ηχογραφήσεων αλλά και την πορεία της μουσικής βιομηχανίας, του ιδιοκτησιακού καθεστώτος των recording studios και πολλά ακόμη.
Θα φέρω ως παραδείγματα και θέματα προς συζήτηση για αρχή τα εξής και ελπίζω να συμπληρώσετε εσείς πολύ περισσότερα

- η εμμονή στην πολυκάναλη - σταδιακή ηχογράφηση και τις περισσότερες φορές χωρίς την ταυτόχρονη φυσική παρουσία του συνόλου των εκτελεστών επηρέασε την αντίληψη και προσέγγιση των συντελεστών (δημιουργών και εκτελεστών) σε ότι αφορά την προσέγγιση της μουσικής δημιουργίας?...έχει ακουστά αποτελέσματα?....τι βελτίωσε και τι επιδείνωσε αυτή η λογική?
- η ανικανότητα (?) της μουσικής βιομηχανίας τα τελευταία 30 σχεδόν χρόνια να υιοθετήσει ένα νέο ψηφιακό μέσο μαζικής αποθήκευσης και αναπαραγωγής ήχου στην θέση του cd το οποίο παραμένει το ίδιο ακριβώς από την πρώτη μέρα που εμφανίστηκε ενώ η τεχνολογία των ψηφιακών ηχογραφήσεων έχει προχωρήσει πολύ παραπέρα (σε όλους τους τομείς) πόσο πιστεύετε ότι επηρεάζει όχι μόνο την πορεία της ίδιας της μουσικής βιομηχανίας (σε οικονομικό επίπεδο) αλλά και τον τρόπο που προσεγγίζουν την μουσική παραγωγή οι επίδοξοι αλλά και οι καταξιωμένοι συντελεστές της (δημιουργοί, παραγωγοί, εκτελεστές, τεχνικοί)?
- Για πολλά χρόνια τα recording studios ήταν αποκλειστικό (σχεδόν) προνόμιο των δισκογραφικών εταιριών.....πόσο πιστεύετε ότι επηρέασε (θετικά και αρνητικά) η απελευθέρωση της "αγοράς" και η έκρηξη των project studios?...Σίγουρα δώθηκε η ευκαιρία σε πολλούς δημιουργούς να υλοποιήσουν το όνειρο τους κάτι που διαφορετικά ίσως θα ήταν αδύνατο.....μήπως όμως ταυτόχρονα "έπεσε" το επίπεδο και αντίστοιχα σιγά σιγά μειώθηκαν (μετριάστηκαν) οι αντίστοιχες προσδοκίες και απαιτήσεις του κοινού?.....σίγουρα πάντως η μουσική βιομηχανία το εκμεταλεύτηκε προς ώφελος της (μείωση του κόστους παραγωγής, εξάλειψη της ανάγκης για ιδιόκτητα στούντιο των δισκογραφικών).....
- η εμμονή στην τεχνολογία και στις , καθημερινές πλέον, ευκολίες της (editing, απεριόριστα tracks , επεξεργασία κλπ) μήπως αποπροσανατολίζει τους εμπλεκόμενους από το πραγματικό(?) ζητούμενο δηλαδή την αποτύπωση της δημιουργίας ώς συμβάν?....είναι πλέον η ηχογράφηση κομμάτι της δημιουργίας (ακόμα και σε πρωτογενές επίπεδο-σύνθεσης) και ώς ποιο βαθμό?.....και αυτό είναι θετικό ή αρνητικό?
....περιμένω απόψεις και φυσικά προσθήκες....η συμμετοχή είναι υποχρεωτική ;D ;D ;D
Τελευταία επεξεργασία από moderator: