Η συμμετοχή μου στον διαγωνισμό της Orchestral Tools - #berlincomposersjourney

sultan of string

Εξαιρετικό μέλος
Μηνύματα
22,451
Πόντοι
2,148
O φετεινός διαγωνισμός μουσικής επένδυσης βίντεο της Orchestral Tools, είχε ως αντικείμενο την επένδυση ενός μικρού βίντεο 1.5 λεπτού, με χρήση αποκλειστικά της vst συμφωνικής βιβλιοθήκης, Berlin Free Orchestra.
Κριτήρια σύμφωνα με την προκήρυξη είναι η πρωτοτυπία, ενορχήστρωση, μουσική αφήγηση, λεπτομέρεια και συναίσθημα.

Το τι κατάφερα...είναι υπο συζήτηση.
Συχνα παίρνω μέρος σε τέτοιους διαγωνισμούς γιατί με τραβάει το αυστηρό πλαίσιο των προαπαιτούμενων, δηλαδή το συγκεκριμένο χρονικό περιθώριο μέχρι την υποβολή, η περιορισμένη αυστηρά διάρκεια, το θέμα που αφηγείται η εικόνα και όλα αυτά τα σχετικά.

 
Σαν τρόμου το έκανες, περιμένεις να βγούνε τα τέρατα... ενώ στην ουσία έφυγε από το σπίτι για να πάει να κάτσει κάτω από ένα δέντρο να συνεχίσει τη μελέτη... Καλό είναι, Καλή επιτυχία
 
Σαν τρόμου το έκανες,

φαίνεται δεν έχεις βιώσει την βαθειά αγωνία του φερέλπιδος μουσικού που δεν του βγαίνει με τίποτα μέσα σε χώρους γεμάτους από άγονα vibes.
Ή φαίνεται δεν πρόσεξες τις συγκεκαλυμμένες πλήν σαφείς Χιτσκοκικές αναφορές του βίδεο που εκλιπαρούσαν για πουλιά και Bernard Herrmann...αν όχι για Stravinsky ή Bartok....

τρόμος και ξερό ψωμί.


Ευχαριστώ δια τα κομπλιμαν.
 
Tα πρώτα πρώτα μέτρα με κέντρισαν, πετάχτηκα να βγάλω απο τη ντουλαπα το STRAVINSKY HOOLS πανό αλλά το ηρέμησες γρήγορα. Μου άρεσε αρκετά, ήταν ευχάριστο σαν άκουσμα και είχε ενδιαφέροντα στοιχεία.

Κατα τη γνώμη μου βέβαια (και υπόψην είμαι άσχετος) σε τέτοιου τύπου επενδύσεις δουλεύει πολύ καλα το στοιχείο της επανάληψης - αν υπήρχε κάποιο ξεκάθαρο μοτίβο, ίσως στις πιο άτακτες φωνές στα πνευστά, νομίζω θα έδενε το όλο καλύτερα ακόμα. 'Ισως ένα μοτίβο που παραλλάσεται μέσω μιας μετατροπίας καθώς η διάθεση της πρωταγωνίστριας βελτιώνεται?
 
Πολύ ωραίο είναι.
Κλασσικό παράδειγμα ότι η μουσική καθορίζει την εικόνα.
Με ανάλογη μουσική, το ίδιο κλιπ θα μπορούσε να είναι κωμωδία, περιπέτεια...κ.ο.κ.
 
Tα πρώτα πρώτα μέτρα με κέντρισαν, πετάχτηκα να βγάλω απο τη ντουλαπα το STRAVINSKY HOOLS πανό αλλά το ηρέμησες γρήγορα. Μου άρεσε αρκετά, ήταν ευχάριστο σαν άκουσμα και είχε ενδιαφέροντα στοιχεία.

Κατα τη γνώμη μου βέβαια (και υπόψην είμαι άσχετος) σε τέτοιου τύπου επενδύσεις δουλεύει πολύ καλα το στοιχείο της επανάληψης - αν υπήρχε κάποιο ξεκάθαρο μοτίβο, ίσως στις πιο άτακτες φωνές στα πνευστά, νομίζω θα έδενε το όλο καλύτερα ακόμα. 'Ισως ένα μοτίβο που παραλλάσεται μέσω μιας μετατροπίας καθώς η διάθεση της πρωταγωνίστριας βελτιώνεται?
Υπαρχει. Παιζεται 4 φορες και παραλλασεται. Ειναι τρεις μικρες φρασεις που βρισκονται σε ολα τα μερη, εισαγωγη, αναπτυξη, κορυφωση και επιλογο.
Απλα ειναι λιτό ωστε να μπορεσουν να χωρεσουν ολες αυτες οι επαναληψεις και παραλλαγες σε 1.5 λεπτό
 
Ωραίος ο Δημήτρης με πολλά όργανα.
Δεν έχω γράψει ποτέ κάτι τέτοιο και ούτε καν ξέρω πως γίνεται.Μόνο τον κλασικό τρόπο αυτοσχεδιασμού έχω δοκιμάσει: μελωδία-συγχορδίες.
Απλά κάποιες ιδέες είπα να πω και καλή επιτυχία επιτυχία φίλε μου!!
Ξεκινάει ως μυστήριο το θέμα,αλλά προσεγγίζει κάτι σαν ελαφρά τρομαχτικό, πράγμα που δεν βλέπουμε στην σκηνή.
Eκεί που κλείνει το βιβλίο τη μουσική θα τη σταματούσα απότομα.
Μια μεγάλη παύση μετά ή κάποιες τυχαίες νότες από δω κι από εκεί.
Θα ξαναξεκινούσα με ένα αρκετά γρήγορο μοτίβο όταν εμφανίζεται ο τίτλος και υπάρχει μια πολύ γρήγορη κίνηση, εκεί έχεις μια μακριά νότα.Ή μουσική θα ήταν χαρούμενη, προσμονής.
Θα κοιτούσα να δω και οι μεγάλοι συνθέτες τι μουσική γράφουν και τι συναίσθημα βγάζουν όταν κινείται ή όταν πετάει ένα ποδήλατο, ή όταν κάποιος διαβάζει ένα βιβλίο.
 
Επειδή βλέπω κάποια ενδιαφέροντα σχόλια και "προβληματισμούς" ας μπω σε κάποιες δομικές λεπτομέρειες χωρίς να θέλω να φανώ ειδήμονας, ενας αυτοδίδακτος είμαι, απλά έχω πολλά χρόνια γεμάτα με ακούσματα σε κάθε είδος και τα τελευταία χρόνια έχω μπει στο λούκι να φτιάχνω παρόμοιες δουλειές σε διαγωνισμούς (και όχι μόνο).

αυτό το 1.5 λεπτο έχει αρκετούτσικη δουλειά πίσω του, υπολογίζω γύρω στις 5-6 μέρες από 3-4 ώρες και μετά άλλη μια βδομάδα στη "χώνεψη", προσθήκη οργάνων, διορθώσεις, σταθμες, κλπ. Θα έλεγα ότι η προηγούμενη σωστή έκδοση χωρίς χτενίσματα και χωρίς χάλκινα ήταν έτοιμη από τις 29/5. Βέβαια η τελευταία εβδομάδα δεν ήταν ούτε καθημερινή δουλειά ούτε πολύωρη λόγω υποχρεώσεων.

α. έχει ρυθμό και τεμπο που βασίστηκε στην ίδια τη ροή του βίντεο με ανεύρεση του bpm με tap tempo ώστε να ταιριάζει με τις βασικές αλλαγές σκηνών και την κίνηση του βίντεο. Αυτό επιλέχτηκε στα 95 bpm
β. το πρώτο μέρος του βίντεο, στο δωμάτιο, όπου υποτίθεται "κάτι δεν πάει καλά για την πρωταγωνίστρια" περιλαμβάνει μια ιδέα από το βασικό θεματάκι (φλάουτο) χωρίς να είναι ιδιαίτερα σαφές (ακόμα ψάχνεται) και αλλοιωμένο έως παραφωνο από το κλαρινέτο να συνοδεύει τις μουτζούρες και το ισοκράτημα στα μπάσα να φέρνει λίγο....άγχος.
γ. Η ιδέα για "εξω" έρχεται στο 0.13 με το φλάουτο να οδηγεί στο σόλο βιολί στον ρυθμό (με τις νότες ΒCD να επαναλαμβάνονται ως ηχώ στα μπάσα με πιτσικάτο/το D έρχεται σχεδόν με τους τίτλους). Το κλείσιμο του βιβλίου είναι ηδη δυνατό στο soundtrack και το έχω σε αντιπαραβολή με το απαλό ισοκράτημα στο σόλο βιολί.
δ. Το θέμα εμφανίζεται σαφέστερο και παίρνει μορφή με τα βιολιά γύρω στο 0.27 (όμως πλέον ταξιδεύει επάνω στο άλλο ρυθμικό θέμα που συνοδεύει τη διαδρομή μέχρι το δέντρο, με τα τσέλα -ξεκινάει στο 0.25- και τα κόρνα να το επαναλαμβάνουν ακριβώς δυο μέτρα μετά-τουλάχιστον στην αρχή)
ε. Καθώς πλησιάζουμε στο δέντρο το φλάουτο ξαναδίνει το θέμα γύρω στο 0.57 και η όλη ατμόσφαιρα στρώνει πλέον γύρω στο 1.03 (ρόδα) όπου πλέον από γύρω από D, πηγαίνουμε σε G. Και στο 1.17 ακούμε το θέμα στην τελική μορφή να παίζεται με το φλάουτο με απόκριση απο τα βιολιά μέχρι το φινάλε.

α...επίσης η δεύτερη φράση του θέματος παίζεται και ταυτίζεται χρονικά και με την δημιουργία του λογότυπου στο τέλος με glockenspiel.

Υπάρχουν συνεπώς και τα θέματα και έχει δοθεί σημασία σε πάρα πολλές λεπτομέρειες, που όμως έχω το χούι να τις κρύβω καλά. Όποιος τις διακρίνει μπορεί να τις αξιολογήσει ανάλογα.
Γενικά με τέτοιες καταστάσεις τη βρίσκω πολύ, κι ας μην κερδίζω ποτέ.
 
Ελπίζω να αλλάξει αυτό. Keep up the good work.
Συνηθως είναι παρα πολλοι οι διαγωνιζομενοι και κανενας υπαλληλος δεν θα κατσει να τις μελετησει όλες. Συνηθως και οι κριτες πηγαινουν με τις τάσεις του νετ. Ποσα κλικ ποσα λαικ....κλπ
 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top