Το Voicing Πασπαρτού (Μελέτη)

Ali Barout

Δυνατό μέλος
Μηνύματα
2,362
Πόντοι
1,208
Παίζαμε χτες το βράδυ, κι είχαμε πιάσει κουβεντούλα πριν ξεκινήσουμε με τον πιανίστα μας, και μου έλεγε ότι τώρα τελευταία έχει πάθει εμμονή να περνάει παντού ένα συγκεκριμένο βόισινγκ, αλλά στο αριστερό του χέρι. Αυτό το βόισινγκ το ήξερα ήδη κι εγώ αφού σαν κατασκευή είναι πολύ απλό. (Παίρνεις μια νότα, κοτσάρεις μια τέταρτη απάνω, κοτσάρεις κι άλλη μία από πάνω, και στο τέλος έρχεσαι και βαραίνεις τη βάση. Δηλαδή το διάστημα της πρώτης νότας με τη δεύτερη είναι 4η αυξημένη, της δεύτερης με την τρίτη 4η καθαρή, και άρα της πρώτης με την τρίτη 7η μεγάλη.)

Όμως εγώ που δεν είμαι πιανίστας, προσπαθούσα να το φέρνω όπου μπορούσα στο δεξί χέρι, σαν επέκταση κάποιου άλλου αρμονικού υποστρώματος που έδινε το αριστερό χέρι, με αμφίβολα αποτελέσματα. Σήμερα που ξύπνησα με το κεφάλι καζάνι, έκατσα λίγο στον υπολογιστή να το δοκιμάσω. ΡΕ ΕΧΕΙ ΔΙΚΙΟ Ο ΚΙΟΡΑΤΑΣ. Ενθουσιάστηκα! Ορίστε και το ηχητικό. Είναι δύο τέικ. Ένα το πρώτο 16μετρο, που είναι το θέμα (και ήθελα να βγει κάπως καθαρότερο, να ακούγεται σαν θέμα), και μετά βαράω στον πατσά του γάμου του καραγκιόζη, άλλο ένα τέικ.

Μην περιμένετε να ακούσετε το πιάνο κανονικό του πιανίστα, και δεν έχω μπιφόρ να σας βάλω να συγκρίνετε το μέγεθος της κουλαμάρας μου. Ας πούμε ότι πριν εφαρμόσω αυτή την πολύ απλή ιδέα, θα προσπαθούσα να εναρμονίζω κάθε ακκόρντο που περνάει, κι επειδή ακριβώς είμαι τεχνικά πολύ ανεπαρκής στο πιάνο, δε θα μπορούσα να κάνω ούτε έναν κύκλο. Ενώ τώρα, μπορώ να παίξω όσο θέλω χωρίς να πολυκολλάω (άσχετα αν παίζω μαλακίες εννοώ).

Voicing passepartout.mp3

 



 

Attachments

Like στα πρώτα 40'', το έχεις στήσει πολύ ωραία για απλή μελέτη.

Αν κατάλαβα καλά φτιάχνεις κάτι σαν C-F#-B; Sorry, αλλά ακόμα για να πιάσω πράγματα τα πάω όλα από C.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Like στα πρώτα 40'', το έχεις στήσει πολύ ωραία για απλή μελέτη.

Αν κατάλαβα καλά φτιάχνεις κάτι σαν C-F#-B; Sorry, αλλά ακόμα για να πιάσω πράγματα τα πάω όλα από C.
Ναι, αλλά αυτό λύνεται σε πολλά μεσόφωνα. Σκέψου το G#-D-G μιας E7#9, αλλά χωρίς τη βάση.

 
Ναι, αλλά αυτό λύνεται σε πολλά μεσόφωνα. Σκέψου το G#-D-G μιας E7#9, αλλά χωρίς τη βάση.
Λες σε κιθαρίστα να παίξει το "Χέντριξ" κορντ χωρίς τη βάση ; ?

Βρε κναβ εμείς τρεις Μι του βάζουμε για να συμπληρωθούν οι g#,d, g

 
Λες σε κιθαρίστα
Προσπαθώ να κάνω upgrade σε μουσικός, εξού και οι ερωτήσεις ?

Τώρα τελευταία μόνο πλήκτρα-θεωρία μελετάω.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Ρε συ μπιλ, αυτό είναι που είπες, το CF#B ισχύει. Απλά εγώ δεν το θεωρώ το πιο εύκολο, γιατί η πιο προφανής του λύση είναι σε C#m. (Και με ετερογραφία, γιατί το C θα έπρεπε να φανεί B#).

Ενώ το G#DG, τσουπ λύθηκε στο λα, ευκολάκι να το θυμηθείς.

 
Ρε συ μπιλ, αυτό είναι που είπες, το CF#B ισχύει. Απλά εγώ δεν το θεωρώ το πιο εύκολο, γιατί η πιο προφανής του λύση είναι σε C#m. (Και με ετερογραφία, γιατί το C θα έπρεπε να φανεί B#).

Ενώ το G#DG, τσουπ λύθηκε στο λα, ευκολάκι να το θυμηθείς.
Ναι, ναι, ισχύει από πλευράς διαστημάτων, αλλά έχανα το context, το είπες με άλλα λόγια μόλις.

 
To Xentrix κορντ Ε7#9 παλια το ηξερα ως Χεντριξ κορντ κ ...δεν ηξερα τι να το κανω 

Οταν συνειδητοποιησα πως ειναι ενα altered dominant κορντ ηρεμησα...?

Τωρα το E7#9 συγκεκριμενα δε χανω την ευκαιρια να το παιζω με τρεις ΜΙ οπως ειπα πιο πριν, για φορο τιμης στον κιθαρομπαμπα μας. Πληκτρά δεν εχω να με κοιταει περιεργα οποτε δεν εχω κ λογο να συμμαζευτω προς το παρον?

Το κοντεξτ το οποιο περιγραφεις εσυ, ειναι διαφορετικο, αλλα αφου εκανα την παρενθεση ειπα να τοην τελειωσω κιολας ?

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Βρε κναβ εμείς τρεις Μι του βάζουμε για να συμπληρωθούν οι g#,d, g


Έλα ρε παιδιά, έρχεστε προς τα εδώ σιγά σιγά.

Εσύ βάλτου E, εγώ βάζω Α# για A#13 (λύνεται μια χαρά στο D#maj), ή εναλλακτικά άλλη μια τέταρτη, ένα C (όχι στο μπάσο) για να γίνει μια υπέροχη G#maj7#11 (λυντιανάκι δηλαδή που μια χαρά είναι όπως είναι, δεν θέλει λύση), το οποίο με εναλλακτικά μπάσα, μας δίνει πολύ όμορφες και πρωτότυπες συγχορδιούλες μπαλαντέρ.

Άμα πιάσουμε τέτχοια .... σφυράτε να ανοίξω μπύρες, και εξοπλιστείτε με ποπ κόρν ασούμε.

EDIT: Αααα, και που να πιάσουμε τις αναστροφές του. Η χαρά του ακκορντίστα.

Αλλά όταν μπλέκεις με τέταρτες αυτά παθαίνεις.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Κυρ Αλή μου εξεπλάγειν πάλι από τις τζαζιστικές σου ικανότητες.

 
Με ταλαιπωρήσατε με το "βάση" που πρώτη φορά το ακούω σαν έκφραση αλλά από τα συμφραζόμενα αντελήφθην ότι πρόκειται για την τονική. 

έρχεσαι και βαραίνεις τη βάση


Αυτό όμως δεν το κατάλαβα καθόλου. Βαραίνεις = εξαφανίζεις ή αυξάνεις;

Το θέμα του ηχητικού είναι πολύ ωραίο.

 
Αυτό όμως δεν το κατάλαβα καθόλου. Βαραίνεις = εξαφανίζεις ή αυξάνεις;


Μειώνεις.

Χαμηλώνεις.

Αχ, είσαι νέος εσύ, δεν είχες προλάβει την βαρεία στα πνεύματα. :classic_tongue:

 
 Τα maj7b5 ακκορντακια δεν ειναι τετοια φαση;


Ε αφτό λέμε σιορ Μάνος.

Εννοείται.

Μια τέταρτη αυξημένη και μια καθαρή είναι.

Όσο βάζεις τέταρτες και αλλάζεις μπάσα, τόσο χαμούλης θα γίνεται.

 
Οι πληκτράδες/ πιανίστες παρακαλούνται να κοιτάνε μια ταστιέρα κιθάρας μέχρι να ζαλιστούν πριν μιλήσουν για αρμονικά θέματα. Μετά να κάνουν μετάφραση αυτού που σκέφτονται σε κιθαριστική γλώσσα, να καταλαβαίνουμε και μεις οι ανώμαλοι.

Π.χ. Για να "κοτσάρεις" κι άλλη μια τέταρτη από πάνω στην κιθάρα, πρέπει να φυτρώσει έκτο δάχτυλο 18 εκαστοστά.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Π.χ. Για να "κοτσάρεις" κι άλλη μια τέταρτη από πάνω στην κιθάρα, πρέπει να φυτρώσει έκτο δάχτυλο 18 εκαστοστά.




 Η απλα να παιξεις και την απο κατω χορδη;

 
Οι πληκτράδες/ πιανίστες παρακαλούνται να κοιτάνε μια ταστιέρα κιθάρας μέχρι να ζαλιστούν πριν μιλήσουν για αρμονικά θέματα. Μετά να κάνουν μετάφραση αυτού που σκέφτονται σε κιθαριστική γλώσσα, να καταλαβαίνουμε και μεις οι ανώμαλοι.

Π.χ. Για να "κοτσάρεις" κι άλλη μια τέταρτη από πάνω στην κιθάρα, πρέπει να φυτρώσει έκτο δάχτυλο 18 εκαστοστά.
Εμ, καθαρά με deluxe reverb θέλεις

Με μια 7χορδη, προγκ κ tapping λύνονται όλα αυτά πολύ καλογουστα?

 

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top