Περί tone και power amp tubes...

Νέκκων ὁ Θεσσαλονικεύς

Nekkon

Gretsch addict
Μηνύματα
2,453
Πόντοι
1,158
Πρόσφατα συζήτησα online με τους τυπάδες που λέγονται the Studio Rats, τους οποίος γενικά εκτιμώ για τον ήχο τους αλλά και τις γνώσεις τους. Μου εξέφρασαν την άποψη ότι όταν μιλάμε για λαμπάτους ενισχυτές, η μαγεία στον ήχο παράγεται από τις λυχνίες στον  power amp (τελικός ενισχυτής), και είπαν if you can get the power amps cooking, that is the best tone possible. Επίσης είπαν ότι αν δεν μπορείς να κάνεις τις λυχνίες του τελικού ενισχυτή να δουλεύουν αρκετά, ο ήχος σου είναι μη ιδανικός και κάπως λεπτός, και εκεί δικαιολογείται και η τεράστια αγορά των modellers, καθώς λίγοι πλέον μπορούν να παίζουν σε τέτοιες εντάσεις.

Ερώτηση 1. Αυτό δεν επιτυγχάνεται με χρήση attenuators ή power scaling ή όπως το λέει η εκάστοτε εταιρία κατασκευαστών; Στην ουσία, στον preamp φτιάχνεις τον ήχο που θες, και με αυτό το μηχανηματάκι που υπάρχει ανάμεσα στον preamp και τον poweramp το κατεβάζεις στα ηχητικά επίπεδα που θες, σωστά;.λ

Ερώτηση 2. Αυτό όμως δεν δίνει drive στον τελικό ήχο; Γίνεται να παίζεις καθαρά με τις λυχνίες στο power amp να δουλεύουν στο κόκκινο; Φαντάζομαι γίνεται μόνο άμα έχει έχει ζεσταθεί ο ενισχυτής αρκετή ώρα. Επίσης, με ενισχυτές χωρίς attenuation, τύπου twin reverb που έχουν γραφτεί ύμνοι με την ένταση στο 3, δεχόμαστε αβίαστα ότι είναι μη optimal ο ήχος επειδή δεν καίνε πολύ οι τελικές λυχνίες; Πχ ο Julian Lage που έχει ηχάρα με τον Deluxe Reverb στο 2-3 έρχεται στο νου.

 
και είπαν if you can get the power amps cooking, that is the best tone possible.
Εμένα το λές?

120463995_672525100056569_8747840062997027378_n.jpg

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
1. με αυτό το μηχανηματάκι που υπάρχει ανάμεσα στον preamp και τον poweramp

2. Αυτό όμως δεν δίνει drive στον τελικό ήχο; Γίνεται να παίζεις καθαρά με τις λυχνίες στο power amp να δουλεύουν στο κόκκινο;

3. Φαντάζομαι γίνεται μόνο άμα έχει έχει ζεσταθεί ο ενισχυτής αρκετή ώρα.

4. Επίσης, με ενισχυτές χωρίς attenuation, τύπου twin reverb που έχουν γραφτεί ύμνοι με την ένταση στο 3, δεχόμαστε αβίαστα ότι είναι μη optimal ο ήχος επειδή δεν καίνε πολύ οι τελικές λυχνίες;


Νέκκονά μου go back to schoolling ...

Τα έχεις καταλάβει λάθος τα πράγματα.

1. Αυτό το μηχανηματάκι δεν μπαίνει ανάμεσα στον προενισχυτή και τον τελικό. Μπαίνει ανάμεσα στον τελικό και τα μεγάφωνα, και κάνει τον ενισχυτή να "νομίζει" ότι έχει άλλο φορτίο από αυτό που έχει στην έξοδό του (δεν είναι σωστό αυτό, σαν σχήμα λόγου το ανέφερα).

2. Δεν ξέρω τι εννοείς "καθαρά". Το λες και το ξαναλές, αλλά οι λάμπες δίνουν πάντα αυτό το saturation, το οποίο είναι και το επιθυμητό. Γι' αυτό παίρνει λάμπα ο κόσμος.

3. Δεν έχει καμία σχέση το ζέσταμα του ενισχυτή.

4. Δεν υπάρχει optimal ήχος. Ανάλογα με το ζόρισμα της λάμπας και το κύκλωμα, κάθε ενισχυτής μπορεί να παράγει μια πολύ μεγάλη παλέτα ήχων.

Οι λαμπάτοι ακόμα μεγαλύτερη, γιατί δεν έχουν γραμμική απόκριση, και μπορεί να υπάρχουν πολύ μεγάλες διαφορές στον ήχο με μικρές διαφορές στις ρυθμίσεις της έντασης (ειδικά σε κάποια μέρη του φάσματος από το 1 ως το 10).

Επειδή λοιπόν υπάρχουν αυτές οι διαφορές στον ήχο, και διαφορετικά γούστα από καθέναν, δεν υπάρχει κάποια βέλτιστη ρύθμιση αντικειμενικά.

Άλλος γουστάρει τον ήχο με τις λάμπες λιγότερο ζορισμένες, άλλος με τις λάμπες πιο ζορισμένες.

Για καθαρά μιλάμε πάντα.

Νομίζω ότι έχεις λάθος την έννοια "καθαρά" στο μυαλό σου, από αυτά που γράφεις κατά καιρούς πάντως, και από εκεί ξεκινάει το πρόβλημα και μπερδεύεσαι.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Ερώτηση 1. Αυτό δεν επιτυγχάνεται με χρήση attenuators ή power scaling ή όπως το λέει η εκάστοτε εταιρία κατασκευαστών; Στην ουσία, στον preamp φτιάχνεις τον ήχο που θες, και με αυτό το μηχανηματάκι που υπάρχει ανάμεσα στον preamp και τον poweramp το κατεβάζεις στα ηχητικά επίπεδα που θες, σωστά;.λ
Aυτο το μηχανηματακι ειναι μετα το output αρα μετα το power amp. Αλλιως δε θα'χε νοημα.

Πριν το power amp ειναι το effects loop. Υπ'οψιν πως κ στα ατενιουεητορ πρεπει να τα σκασεις κανονικα τα μπικικινια, αν θες ηχο.

Επισης για καθαρα που ενδιαφερεσαι, το παουερ αμπ δε σπαει. Σιγουρα θελει ενταση. Αλλα να εχεις υποψιν πως οταν ανεβαινει η ενταση (μιλαμε σε νορμαλ πλαισια), ολα ακουγονται καλυτερα, ειναι ψυχοακουστικο

 
Αυτο που σου ειπαν ΑΦΤΟΙ ειναι για σπασμενους ηχους κ ακομα πιο συγκεκριμενα για οσους γουσταρουν στα ντραιβ κ παουερ αμπ ντιστορσιο.

 
Νέκκονά μου ξαναλέω, έχεις λάθος την έννοια του καθαρού στο μυαλό σου.

Πολλοί από τους καλλίτερους "καθαρούς" ήχους, δεν είναι καθόλου καθαροί.

Τίγκα στο saturation είναι.

Εξ' ου και η γλύκα τους.

 
Νέκκονά μου ξαναλέω, έχεις λάθος την έννοια του καθαρού στο μυαλό σου.

Πολλοί από τους καλλίτερους "καθαρούς" ήχους, δεν είναι καθόλου καθαροί.

Τίγκα στο saturation είναι.

Εξ' ου και η γλύκα τους.
Επίσης πολλοί από τους καλύτερους καθαρούς ήχους είναι από ακουστικά/ηλεκτρακουστικά/κλασσικά/ηλεκτροκλασσικά όργανα

Αν στρέψουμε τον Νεκκωνα προς τα εκεί, θα απαυδησει μετά από λίγο κ θα αναγκαστεί να παραδεχτεί πως του αρέσει το hi gain 

 
Δεν καταλαβαίνω το θέμα της έντασης ίσως. Δεν το ακούω. Τις προάλλες έπαιζα σε έναν vintage super reverb. Καρφώνω κιθάρα, pristine clean tone, ένταση στο 2. Ωραίο, δεν το ενιωθα. Ανεβάζω στο 3 χωρίς να πειράζω το tone stack, οκ, λίγο καλύτερο. Ανέβασα στο 4 και στο 5 και πάλι μου φάνηκε απλά δυνατότερος ο ήχος, ωραίο καθαρό το ένα, ωραίο και το άλλο, οκ πιο δυνατά το ακούω καλύτερα αλλά δε μου φάνηκε πιο "ποιοτικός" ο ήχος που λένε ότι έχει να κάνει η ένταση. Η απλά είμαι τελείως άσχετος ?

 
Πολλοί από τους καλλίτερους "καθαρούς" ήχους, δεν είναι καθόλου καθαροί.

Τίγκα στο saturation είναι.

Εξ' ου και η γλύκα τους.
Τι έρχεται πρώτο στο νου; Hendrix;

 
Άμα παίζεις με Γκρετς και με τελεκάστερ αυτά παθαίνεις.

Τι έρχεται πρώτο στο νου; Hendrix;


Το λες σοβαρά ή κάνεις πλάκα?

 
Άμα παίζεις με Γκρετς και με τελεκάστερ αυτά παθαίνεις.

Το λες σοβαρά ή κάνεις πλάκα?
Προσπαθώ να καταλάβω τι εννοείς με το τίγκα στο saturation. Σκέφτηκα tone τύπου Hendrix που δεν τον λες τέρμα καθαρό, σπάει αρκετά, αλλά είναι πολύ ωραίος 

 
Ο αγαπημένος μου φεντερ καθαρός ήχος είναι αυτός του SRV με 2 tube screamer μπροστα ?

Νεκκωνα πάντως κατά περιόδους έχεις αναφέρει πόσους ενισχυτές (άλλοι κλασσικοι άλλοι μπουτίκ), που με τον καθέναν από αυτούς έχουν γραφτεί καθαρά που με κάθε κριτήριο είναι κορυφαία καθαρά που έχουν αποτυπωθεί σε κλασσικές ηχογραφήσεις . Μη ψάχνεις τον έναν ενισχυτή με τα καλύτερα καθαρά. 100 υπάρχουν με τέτοια.

Ξεκινά από τους πιο προσιτούς, παίξε , έχε κάποιον που τον ξέρει κ σου αρέσει ο καθαρός ήχος του να βεβαιωθείς πως δεν κάνεις κάτι λάθος στις ρυθμίσεις κ αν δε σου αρέσει κάτι προσπάθησε να καταλάβεις τι δε σου αρέσει πριν δοκιμάσεις τον επόμενο.

Αυτό το γενικό κ αόριστο που λες για τα καλύτερα καθαρά δε θα σε οδηγήσει πουθενά κ φυσικά δεν ισχύει. Με έναν απλό DR ας πούμε έχουν γραφτεί χιλιάδες παραδείγματα που κανονικά για τα δικά σου κριτήρια είναι κορυφαια. Παίζεις λοιπόν. Δε σ' αρέσει? Τράβα κ φτιάξε μια hand wired βερσιόν αυτού από , colorsound (να μην υπάρχει δηλαδή το ψυχολογικό , πως είναι pcb) κ εκεί κλείνεσαι μέσα μέχρι να φτιάξεις ακριβώς τον ήχο που φαντάζεσαι χωρίς δικαιολογίες.

Όχι πως δε γίνεται αυτό με  πιο φτηνά μηχάνηματα...

Αλλά για εσε ειδικά αυτή είναι η λύση!

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Με έναν απλό DR ας πούμε έχουν γραφτεί χιλιάδες παραδείγματα που κανονικά για τα δικά σου κριτήρια είναι κορυφαια.
Σωστος. O John Mayer παίζει live με Dumble. Αλλά το Slow dancing in a burning room ηχογραφήθηκε σε έναν απλό Deluxe Reverb 

 
Προσπαθώ να καταλάβω τι εννοείς με το τίγκα στο saturation. Σκέφτηκα tone τύπου Hendrix που δεν τον λες τέρμα καθαρό, σπάει αρκετά, αλλά είναι πολύ ωραίος 


Δεν μιλάω για σπασμένο ήχο.

Για καθαρό μιλάω.

Πολλές κιθάρες jazz πχ (όχι fusion, jazz καθαρή) που θεωρούνται από τους καλλίτερους καθαρούς ήχους, δεν είναι καθαροί στην πραγματικότητα.

Γι' αυτό αν ακούσεις κάποια chord solo, θα αντιληφθείς ότι κάποιες φορές, όταν χτυπούσαν πιο δυνατά, ακουγόταν ένα ελάαααααχιστο γρεζάκι.

Αλλά τα single note τους ήταν καμπάνα.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Αρχηγέ μου μην ακούς τον κάθε ΠΑΠΆΡΑ στο ντερνετ.

Βρες τον ήχο που αρέσει σε ΕΣΕΝΑ και κλειστο το θέμα ?

Πάντως αν ζητάς πΓιοτικο ΚΑΘΑΡΟ ήχο,ΟΛΟΙ οι λαμπατοι ενισχυτές από το 1.5-3 θα σου τον δώσουν ,ανάλογα με το wattage και το tone stack τους,από εκεί και πέρα είναι θέμα γούστου.

Τεράστια σημασία έχουν και οι ΜΑΓΝΗΤΕΣ που χρησιμοποιείς και το ποσο ταιριάζουν με τον ενισχυτή και τα βαττ του,π.χ.αν είναι hot humbuckers μόνο με 100 βαττ έχεις ελπίδα για καθαρό ήχο,μιλάω για την περίπτωση που παίζεις με το volume της κιθάρας στο φουλ,αν είσαι.... επιστήμονας :)     και δεν παίζεις έτσι αλλά το ανεβοκατεβαζεις,ξεκινάμε άλλες συζητήσεις και θα ξημερωσουμε. :)

ΤΩΡΑ τι ενισχυτή έχεις;

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Τεράστια σημασία έχουν και οι ΜΑΓΝΗΤΕΣ που χρησιμοποιείς και το ποσο ταιριάζουν με τον ενισχυτή και τα βαττ του
Gretsch blacktop filtertrons (?) που δεν αρπάζουν με τίποτα αν δεν ανεβάσω τον ενισχυτή στο 5-6 και τους dimarzio twang kings σε fender Bassbreaker 30r

 
Ξέρω ότι σ' αρέσει, αλλά πουλά τον μπασμπρεηκερ κ πάρε έναν δελουξη ρηβερμπη να μην έχεις δικαιολογία στα καθαρά. 

Με κλασσικό μπλακφεης ενισχυτή ιφ γιου γκο ρονγκ γουιδ δε καθαρς, γιου Αρ ντουιν σαμθινγκ ρονγκ. Ντο ετ Φαίδων

(Προς τους υπόλοιπους αναγνώστες, πλην Νεκκωνα. Ο,τι λέω στα θρεντ του Νεκκωνα απευθύνονται μόνο στον Νεκκωνα, την παρούσα φάση που βρίσκεται κ το πώς σκέφτεται γύρω από το θέμα καθαρού ήχου.)

 
Στήν αναζήτηση για το Holy grail του ήχου που κάνεις,μια διαφορετική προσέγγιση ίσως βοηθήσει.

Υπάρχει η περίπτωση να περιμένεις να ακούσεις την ηχογράφηση μίας καθαρής κιθάρας που λατρεύεις μέσα σε μιά μίξη,κατ ευθείαν απο τον εκάστοτε ενισχυτή που χρησιμοποιείς.

Ακόμη και αν διαθέτεις την ίδια κιθάρα,τον ιδιο ενισχυτή και τα ίδια πετάλια με μιά τέτοια ηχογράφηση,δέν διαθέτεις την υπόλοιπη αλυσίδα που ακολούθησε αυτή η εγγραφή,τον χώρο,την εμπειρία,τις ρυθμίσεις που είχε, τοποθετήσεις μικροφώνων,την ποιότητα αυτών καθώς και την τεχνική παιξίματος.

Τα reference track(multi/stems) θα σε βοηθήσουν περισσότερο πιστεύω.Solo το κανάλι της κιθάρας και θα δείς τελικά απο τι κράμα είναι φτιαγμένη.

Δέν θα προσπαθήσεις να την προσεγγίσεις με γυμνό αυτί,αλλά με το τί περνάς εσύ στην ηχογράφηση σου μέσα στο DAW.

Ακούς,γράφεις,πειράζεις,ξανά ακούς,συγκρίνεις Α/Β,πειράζεις,ξαναγράφεις...μέχρι να είσαι κοντά.Ακριβώς δέν θα πάς ποτέ,γιατί παράδειγμα το/τα μικρόφωνα που πήραν αυτόν τον ήχο δεν τα έχεις,οπώς και όλα τα παραπάνω που προανέφερα,αλλά θα πλησιάσεις αρκετά.

Εγώ το κάνω αυτό με τις γυναίκες και δουλεύει μια χαρά.

Πρίν λίγες μέρες καθόταν μία πανέμορφη ατσαλάκωτη από κάποια επενδυτική,κατα πάσα πιθανότητα,δίπλα μου σε ένα καφέ,άκουσα τι έλεγε,σηκώνω το τηλέφωνω και παίρνω το τμήμα εξυπηρέτησης του οτέ και έλεγα ότι μαλακία έχω ακούσει απο την τηλεόραση.

Για βλάβη στην τηλεφωνική σας γραμμή πατήστε το 4 μου έλεγε το ρομπότ,πιστεύω οτι είναι καιρός να επενδύσουμε του έλεγα εγώ.

Μια φορά και την πάρλα πιάσαμε και τηλεφωνάκι πήρα.

Επρεπε δηλαδή να έχω βγάλει οικονομικό για να της την πέσω?

Ηθικό δίδαγμα,οι πιθανότητες του να κυνηγάς να βγάλεις έναν ήχο απο μιά μεγάλη παραγωγή,μεγάλο κιθαρίστα, είναι ίδιες με αυτές που έχω εγώ,στο να αποκτήσω πτυχίο στα οικονομικά.

 
Πρίν λίγες μέρες καθόταν μία πανέμορφη ατσαλάκωτη από κάποια επενδυτική,κατα πάσα πιθανότητα,δίπλα μου σε ένα καφέ,άκουσα τι έλεγε,σηκώνω το τηλέφωνω και παίρνω το τμήμα εξυπηρέτησης του οτέ και έλεγα ότι μαλακία έχω ακούσει απο την τηλεόραση.

Για βλάβη στην τηλεφωνική σας γραμμή πατήστε το 4 μου έλεγε το ρομπότ,πιστεύω οτι είναι καιρός να επενδύσουμε του έλεγα εγώ.

Μια φορά και την πάρλα πιάσαμε και τηλεφωνάκι πήρα.

Επρεπε δηλαδή να έχω βγάλει οικονομικό για να της την πέσω?
Αν τελικά την παντρευτείς, ενημέρωσε το noiz community να μας ικανοποιήσεις την περιέργεια όμως ρε συ ?

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top