Superfunk mixing & mastering

Πολύ ενδιαφέρον και διδακτικό βίντεο Νίκο.

Όταν βρεις χρόνο και διάθεση, κάνε και ένα βίντεο που να δείχνεις με ποιο τρόπο τα χρησιμοποιείς και γιατί τα χρησιμοποιείς, σε ένα ολοκληρωμένο κομμάτι σου.

Ευχαριστούμε πολύ που το μοιράστηκες. Δεν υπάρχουν πολλά τέτοιου ειδους βίντεο στα Ελληνικά. 

 
καβατζωσε το για οσο παει.


Ε αυτό έχω κάνει... εντάξει υπάρχουν και άλλα delay αλλα αυτό το χρησιμοποιώ πάνω από 15 χρόνια.... σχεδόν αποκλειστικά.

Αλλά δε βαριέσαι και να χαθεί θα βάλω τα delay της Nomad και αυτά καλά είναι.

 
τον νυν. Ωραία τα λέει. Είναι προφορά Ελληνοχάρβαρντ?

 Και επί της ευκαιρίας χαιρετίζω και εγώ την πρωτοβουλία του βίντεο, είναι ευχάριστο για άλλη μια φορά μέλη να μοιράζονται την εμπειρία τους, τις μεθόδους τους, ιδιαίτερα εκλεκτά μέλη σαν τον SF.
Ναι αλλά είπες Τον πρωθυπουργό μου, εκτός και αν όντως είναι ο νυν ΣΟΥ.

 
Η ohm force νομιζω τα εχει τιναξει τα πεταλα, κατι θυμαμαι που κλαιγανε με μαυρο δακρυ στο kvr, καβατζωσε το για οσο παει.
Όχι ρε συ! Υπάρχει ακόμα η σελίδα. Μήπως κλαίγανε το Antares Filter, και προτείνανε αντ αυτού το Quad Frohmage?

 
Ναι αλλά είπες Τον πρωθυπουργό μου, εκτός και αν όντως είναι ο νυν ΣΟΥ.
Εγώ πιστεύω στον ΝΥΝ. Αυτός είναι ο καταλληλότερος και η θέση του στην πρωθυπουργία αξίζει κάθε ΘΥΣΙΑ?

Προειδοποίηση προς το μέλος cos_dr

Κωστάκης... Φλερτάρεις με την καταστροφή, ακροβατείς στο χείλος της αβύσσου, ξύνεσαι στη γκλίτσα του τσοπάνη, οδεύεις προς το παγόβουνο- ε, νομίζω ότι φτάνουν τόσα ?

Όχι πολιτικές νύξεις ?
συγνώμη, το πόστ είναι αντικειμενικό.

 Θυμίζει η φωνή με την αγγλική προφορά τον συγκεκριμένο.

 Δεν φταίω εγώ. Δεν είναι πολιτική νύξη.

 Είναι αντικειμενική παρατήρηση και δεν νομίζω να έχει κάποιος αντίρρηση.

 Ακούγεται ξεκάθαρα και το ανέφερα ως ομοιότητα, όχι για να θίξω κάτι πολιτικό.

 Τα αυτιά μου είναι φημισμένα ΔΙΕΘΝΩΣ θα έλεγα? για την αναγνωριστική ικανότητά τους, μάλιστα με έχουν επευφημήσει για  αυτή την ικανότητα, να ακούω απίστευτες λεπτομέρειες σε μια μίξη, διαβάζω τους ήχους. 

 Δεν είναι δίκαιη λοιπόν θα έλεγα η συγκεκριμένη προειδοποίηση χαχαχαχαχχαχαχαχαχαχα?

 
Όχι ρε συ! Υπάρχει ακόμα η σελίδα. Μήπως κλαίγανε το Antares Filter, και προτείνανε αντ αυτού το Quad Frohmage?




  Εχεις δικιο, ζει τελικα, καλο αυτο για τον SF.

 Αλλα και εγω εχω δικιο, κοιτα εδω κλαψα στο kvr, πολλες φορες βαζανε πλερεζες και την κλαιγανε την εταιρια οτι εκλεισε ?

 https://www.kvraudio.com/forum/viewtopic.php?t=505271&start=705

 Καλο που ζει για οποιον εχει ηδη τα plug ins της, αλλα με τοσο κλαψα απο τους χρηστες της δεν θα αγοραζα πλεον κατι απο αυτην.

 
Αλλα και εγω εχω δικιο, κοιτα εδω κλαψα στο kvr, πολλες φορες βαζανε πλερεζες και την κλαιγανε την εταιρια οτι εκλεισε ?
Ε ρε συ ντάξει. Αυτό είναι το άλλο anti-waves ζήτημα. Δηλαδή, έχεις έναν προγραμματιστή που φτιάχνει κάτι καλό. Μπράβο, να τον προτιμήσουμε. Τον προτιμάμε. Και μετά βγαίνουν windows 15. Πρωί-πρωί στις έξι η ώρα πλακώνουνε τα μέιλ. "Φίλος πού είναι η καινούργια έκδοση;" "Πότε θα το βγάνεις, με πρόλαβε ο τσαρλιχάντερ έβγαλε πρώτος δίσκο, με έφαγες." "Άντε ακόμα; Ρε μπας κι έκλεισε;" "Πάει παιδιά δε δουλεύει τίποτα."

Και κάθεται ο άνθρωπος και προγραμματίζει με το σκ$τ() στην κάλτσα, δεν προλαβαίνει ούτε το σκυλί του να βγάλει για χ3σιμο, λένε οι άλλοι "Δεν απαντάει, πάει, το κλείσανε το μαγαζί."

Μέχρι να βγάλει για τα windows 15, έχουν βγει τα Μ5 που θέλουνε NativeV2 αρχιτεκτονική, φτου κι από την αρχή.

Του βάζεις του άλλου νταράλα "Κάαααανεεεεε λιγάααααααακιιιιιιιι, υυυυπποοοοοοομοοοοονήηηηηηη", δεν καταλαβαίνει. Τι να κάνουμε. Αυτοί είμαστε.

 
πολύ καλό το βίντεο, επανέρχομαι εγώ, του ΣΦ.

Αν είναι κάποιος να κλέψει ιδεες ας πάει στο κομμάτι με το superior, όπου βέβαια απαιτούνται κάποιες προϋποθέσεις:

1. να κάνεις add to cart και να δώσεις τη διαφορά (που δεν είναι συμφέρουσα και κακό δικό τους στην toontrack), από το ez drummer.

2. Να επιμένεις (έστω και στο ez drummer) να χωρίζεις όλα τα τύμπανα ανα track και να μην βαριέσαι να τα έχεις απλά σε ένα stereo track

3. Να αφιερώσεις χρόνο να περάσεις όλη αυτή την επεξεργασία που περιγράφει ο Νίκος για τα τύμπανα.

διότι καλώς ή κακώς σε όλα τα χρόνια που ακούω, διαβάζω, μελετώ περι ηχογράφησης κλπ όλοι λένε για ένα κομμάτι ότι για να πετύχει πρέπει να έχει σωστό drum track. Όλα τα άλλα είναι απλώς οδοντόκρεμες.

Επίσης...Νικόλαε, το βίντεό σου καθάρισε, αλλά πήραμε δραμαμίνες.

Αυτά δεν γίνονται με το κινητό.

Κατέβασε το δωρεάν flashback express 5

https://www.flashbackrecorder.com/express/

και κάνε ωραιότατα το tutorial σου με κανονικό screen capture και Live voice over. Πρέπει να υποστηρίζει η κάρτα σου βέβαια loopback, αλλά μπορείς να το κάνεις και εκ των υστέρων.

 
Ali σιγουρα παιζει αυτο που λες, αλλα εδω μιλαμε για κενα ετων στην υποστηριξη, δεν ειναι το ιδιο.

 Dim, οπωσδηποτε τα drums ειναι ολο το μαμησι στον ηχο. Ακομα και στα πιο τσαπατσουλικα μου κομματια, τουλαχιστον μποτα- ταμπουρο- over ειναι σε ξεχωριστα track, και τα room μικροφωνα αν υπαρχουν ειναι και τα πρωτα που φερνω στα μετρα μου.

 Η μποτα μπορει να παει με το μπασο σε γκρουπ για να κομπρεσσαριστουνε μαζι, ή να στειλεις απο το κανάλι της στο side chain του κομπρεσσορα του μπασου. Το ταμπουρο παλι ειναι το βασικο οργανο, τις περισσοτερες φορες εχει επεξεργαστες dedicated σε αυτο. Και τα room μικροφωνα ειναι κλειδι, ποσο dry θελεις τον ηχο, δεν μπορεις να τα αφησεις οπου ναναι, παιζουν μεγαλο ρολο στο να δεσουν με τα υπολοιπα και στο συνολικο χαρακτηρα του κομματιου.

 Αυτα ειναι τα bare minimum που κανω, αν δεν τα κανω δεν μπορω να μιξαρω ουτε τις μ@λ@κιες που γρατζουναω ?

 
Ευχαριστουμε για το βιντεο. Το πιο εντυπωσιακο ειναι πως μεσα σε 7 λεπτα εξηγει καποιος ολη την διαδικασια. Αφομοιωμενη γνώση και σιγουρια λέγεται αυτό, τι θέλεις που και γιατι το θες.

Το γαμάτο είναι ότι μπορείς με τόση συσσωρευμένη εμπειρία και γνώση να γυρίσεις και στην απλότητα σαν συνειδητή επιλογή και όχι σαν έλλειψη αν χρειαστεί.

Και να ρωτήσω και κάτι όσον αφορά τα ίδια τα στοιχεία που παρέθεσες.

Τα delay τα χρησιμοποιείς από το πρόγραμμα ή από τα πετάλια σου?

Ή χρησιμοποιείς και delay ανεξάρτητα απο τα πετάλια σαν στοιχείο της μίξης ας πούμε, για όγκο, για ελαφριά στρεοφωνία αν χρειαστεί κλπ?

Χάρηκα για το τελικό που λες ότι χρησιμοποιείς μόνο limiter γιατί και εγώ τελευταία αυτό κάνω. Είναι και λίγο ρίσκο πάντως να βάζεις γενικούς μαστερινγκ κομπρέσορες στο τελικο μάστερ κανάλι. ΄Μπορεί και μετά απο πολλές ώρες να μην ακούς τις συνέπειες. Θέλει καθαρό αυτί την επόμενη. Νομίζω  πάντωςότι αν το κάθε τρακ είναι προσεγμένο (όχι ότι το κάνω πάντα) το τέλος ειναι πάντα πιο έυκολο.

Όπως και να χει συγχαρητήρια και ευχαριστούμε που μοιράστηκες όλα αυτά.

α και κάτι ακόμα. Εγώ έχω μπανίσει από καιρό το arturia v7, δεν θυμάμαι αν έβγαλαν κι άλλο. Κάποια στιγμή θα το πάρω, έχει και ένα καταπληκτικό μελοτρον αν το θυμάμαι καλά

 
Τα delay τα χρησιμοποιείς από το πρόγραμμα ή από τα πετάλια σου?

Ή χρησιμοποιείς και delay ανεξάρτητα απο τα πετάλια σαν στοιχείο της μίξης ας πούμε, για όγκο, για ελαφριά στρεοφωνία αν χρειαστεί κλπ?


Για τις κιθάρες φαντάζομαι μιλάς, πάντα γράφω με delay από τα πετάλια μου και αν χρειαστεί κυρίως για ογκο σε lead μέρη προσθέτω extra delay με plug ins (συνήθως το Ohm Boyz).

 
Πολύ ενδιαφέρον και διδακτικό βίντεο Νίκο.

Όταν βρεις χρόνο και διάθεση, κάνε και ένα βίντεο που να δείχνεις με ποιο τρόπο τα χρησιμοποιείς και γιατί τα χρησιμοποιείς, σε ένα ολοκληρωμένο κομμάτι σου.

Ευχαριστούμε πολύ που το μοιράστηκες. Δεν υπάρχουν πολλά τέτοιου ειδους βίντεο στα Ελληνικά. 


Βιντεο δεν κανω γιατι δεν το εχω και πολυ αλλα παμε ενα....κομικ ? στα γρηγορα

1.Καναλια/vst

Συνηθως χρησιμοποιω αυτα τα καναλια & vst

image.png  

image.png

Αναλογα βεβαια με το ασμα αυξομειωνονται....

2.Drums

Παντα Superior 3 με τα individual καναλια να "εξαγονται" καθαρα στα καναλια του daw (δεν χρησιμοποιω το δικο τους mixer ουτε τα εφε τους για επεξεργασια αλλα αυτα του Sonar και καποια plug ins  )

image.png

image.png

Γενικα τα plug ins που συμπαθω πολυ ειναι τα Nomad και τα χρησιμοποιω κατα κορον (αν και στο βινΔεο εδειξα ενα Waves template που εκεινο τον καιρο δουλευα) εχουν εναν δικο τους ιδιαιτερο και "καθαρο" ηχο που  μου αρεσει.

Δεν ειναι δα και πολλα...

Για ΟΛΑ τα οργανα (και τα τυμπανα) ουσιαστικα χρησιμοποιω τα δυο αυτα channel strips (και αυτο το Reverb στις ΠΟΛΥ σπανιες φορες που θα χρησιμοποιησω αυτο το εφε,κυριως στο κατω μερος του snare,γενικα δεν ειμαι fan του reverb)

image.png

στο side chain των τυμπανων (υπερκομπρεσαρισμενα kick,snares,room & OH τα οποια προσθετω αναλογα με την ορεξη στο βασικο καναλι)  αυτα τα 2

image.png  

και στο main drum bus αυτα

image.png

στο μπασο χρησιμοποιω παντα το Amplitube σε SVT setting με το βασικο channel strip που χρησιμοποιω και στα υπολοιπα οργανα

image.png

και 8Χ10 καμπινα με vitual RE20 & U87 mics

image.png

το delay προφανως ειναι το αγαπημενο μου εφε και εκτος απο τα OHM BOYZ χρησιμοποιω κι αυτα το καθενα αναλογα με την περιπτωση

image.png

σε ολα τα καναλια εχω ενεργο το eq με high / low pass settings αναλογα με το οργανο & την vitual κονσολα (συνηθως "Neve") παντα ενεργη ενω αν θελω να βρωμισω ενεργοποιω και το tube distortion

image.png

τελος το master bus μου ειναι εξαιρετικα βαρετο..

image.png

ελπιζω να σε ικανοποιησα :)

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Είδα τις στάθμες στα κανάλια σου και ντραπηκα! ?


Γιατί ρε συ;

Αν έχεις κάνει σωστό gain staging και ακολουθείς τον παλιό κανόνα των  "-18" που εμείς οι γεροαναλογικοι ακολουθούμε κάπου εκεί πρέπει να είναι (ΜΕ eq & comp)

Μην το κοκκινΑεις ? το μικΣ

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Δεν ειναι καλυτερα να κατεβαζεις το pre-gain ωστε να εχεις καλυτερο "βημα" στη διαδρομη των fader;

 
Γιατί ρε συ;

Αν έχεις κάνει σωστό gain staging και ακολουθείς τον παλιό κανόνα των  "-18" που εμείς οι γεροαναλογικοι ακολουθούμε κάπου εκεί πρέπει να είναι (ΜΕ eq & comp)
Αυτά ακριβώς είναι που δεν κάνω (ακόμα)...και τα levels μου είναι στο θεό.

Μαθαίνω όμως...

 
Δεν ειναι καλυτερα να κατεβαζεις το pre-gain ωστε να εχεις καλυτερο "βημα" στη διαδρομη των fader;
Το ρώτησα κι εγώ αυτό, αλλά μετά σκέφτηκα ότι αν αλλάξεις το pre-gain, πρέπει να μπεις και στα ανάλογα dB στο πρώτο plug-in. Θα μπορούσε να παίξει gain plug-in τελευταίο, πριν το fader, που να κατεβάζει το σήμα περίπου 18 dB, ώστε το φέιντερ να βόσκει τελικά γύρω στο 0.

 
Παρεμπιπτόντως, πολύ μου αρέσει το look & feel του mixer στο Sonar.

Το spacing που έχει ανάμεσα στα channels και στα διάφορα sections μέσα στο channel βοηθάει πολύ.

Καλή επιλογή χρωμάτων. Φαίνεται να μπορώ να βρω γρήγορα αυτό που θέλω.

Το προτιμώ από του Logic που χρησιμοποιώ και σίγουρα από του Cubase του οποίου το GUI δε συμπάθησα ποτέ.

 
Το ρώτησα κι εγώ αυτό, αλλά μετά σκέφτηκα ότι αν αλλάξεις το pre-gain, πρέπει να μπεις και στα ανάλογα dB στο πρώτο plug-in. Θα μπορούσε να παίξει gain plug-in τελευταίο, πριν το fader, που να κατεβάζει το σήμα περίπου 18 dB, ώστε το φέιντερ να βόσκει τελικά γύρω στο 0.
Το κανω μονιμα στο master out.

Αλλα εννοειται τιποτα δεν κοκκινιζει πριν φτασει εκει. Ουτε καν.

Αλλα λογω του ειναι αθροιστικοι οι αλγόριθμοι στο τελος ενα -5 -7 βαζω. Και επισης επειδη τα εργαλεία για master  τα εφαρμοζω στο τελος και post fader, αφηνω ενα headroom γύρω στα 3 εως 5 db για να μπορουν να δουλεψουν ανετα. Τελος ποτέ δεν εχω στο 0 κορυφή στο τελικό. Αφηνω γύρω στο 1 περιθώριο για τους αλγοριθμους της όποιας πλατφορμας που σχεδόν παντα επεμβαίνει οπως θέλει 

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top