Quantization και "γκρουβάρισμα"

quantize item positions to grid
Αυτό δε μου φαίνεται να κάνει quantize. Απλά παρκάρει όλο το κλιπ στο πλέγμα.

Κάπου θα έχει λογικά μέθοδο να βάζεις "άγκυρες" στα ισχυρά σημεία του κλιπ ηχογράφησης, και μετά θα κάνει λογικά quantize, τοποθετώντας όλα αυτά τα ισχυρά σημεία στο πλέγμα, ζουλοτραβώντας (stretching) το αρχείο.

 
τοποθετώντας όλα αυτά τα ισχυρά σημεία στο πλέγμα, ζουλοτραβώντας (stretching) το αρχείο.
Αυτό είναι κακό και δεν θα το ήθελα με τίποτα. Εάν είναι έτσι (που για να το λες Ali έτσι θά'ναι..), το αφήνω..., απλώς επειδή έχω κάμποση latency (15-20) λόγω παλαιού λάπτοπ, οι εγγραφές μου "τρώνε" χρόνο λόγω των επαναλήψεων τους (πολλές φορές παίξιμο των parts των κιθαρώνε)  

 
οι εγγραφές μου "τρώνε" χρόνο λόγω των επαναλήψεων τους (πολλές φορές παίξιμο των parts των κιθαρώνε)  
Δεν το κατάλαβα αυτό ακριβώς. Υπάρχει μόνιμη διαφορά στο πού αποτίθεται το αρχείο όταν ηχογραφηθεί; Δεν έχει τότε ένα όφφσετ σε ms για να παρκάρει μόνο του σωστά αυτόματα;

Αυτό είναι κακό και δεν θα το ήθελα με τίποτα
Είναι σχετικά αυτά. Αν έχουμε δηλαδή μια ηχογράφηση που πρέπει να είναι καρφί τσακ τσακατσα τσακατσακ κτπ κτπ (1όγδοο 2 δέκατα έκτα), και είναι ωραίο παίξιμο κατα τα άλλα, αν 8 μέτρα έχουν λίγο τσαπατσούλικο χρόνο, ούτε θα κάνω κόπυ πέιστ από άλλο σημείο, ούτε θα το ξαναγράψω. Θα επιλέξω το συγκεκριμένο σημείο, και θα το σφίξω λίγο. Αυτή είναι η λογική.

 
Δεν το κατάλαβα αυτό ακριβώς. Υπάρχει μόνιμη διαφορά στο πού αποτίθεται το αρχείο όταν ηχογραφηθεί; Δεν έχει τότε ένα όφφσετ σε ms για να παρκάρει μόνο του σωστά αυτόματα;
Απλώς παίρνω όλο το track και το μετακινώ στο grid για να "πέσει" πάνω στον χρόνο κι αυτό λόγω latency... εάν κατάλαβα καλά αυτό που δεν κατάλαβες ακριβώς...

 Αν έχουμε δηλαδή μια ηχογράφηση που πρέπει να είναι καρφί τσακ τσακατσα τσακατσακ κτπ κτπ (1όγδοο 2 δέκατα έκτα), και είναι ωραίο παίξιμο κατα τα άλλα, αν 8 μέτρα έχουν λίγο τσαπατσούλικο χρόνο, ούτε θα κάνω κόπυ πέιστ από άλλο σημείο, ούτε θα το ξαναγράψω. Θα επιλέξω το συγκεκριμένο σημείο, και θα το σφίξω λίγο. Αυτή είναι η λογική.
Αυτή είναι η λογική όντως... αλλά επειδή είμαι "παλαιών αρχών" προτιμώ τα τρακς μου να μην είναι κόψε-ράψε. Προσωπικό βίτσιο....

 Όσο για το ""Θα επιλέξω το συγκεκριμένο σημείο, και θα το σφίξω λίγο"", δεν ξέρω πως να το κάνω αυτό...

 Τέλος πάντων ξέφυγα με τα προσωπικά μου.... Thank you Ali για τον χρόνο σου. 

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
αλλά επειδή είμαι "παλαιών αρχών" προτιμώ τα τρακς μου να μην είναι κόψε-ράψε. Προσωπικό βίτσιο....
Μεγάλη κουβέντα αυτή. Εξαρτάται και πώς δουλεύει ο καθένας. Αρκετά συχνά προσπαθώ να γράψω "ημερολογιακά", δηλαδή να μπαίνω κάθε μέρα και να σκαλίζω κάτι που δεν ξέρω τι είναι και πού πάει. Αλλά ταυτόχρονα να απαιτώ παιχτική αρτιότητα. Λίγο οξύμωρο αυτό (επειδή θέλω να είναι τέλειο κάτι που δεν ξέρω καν πού πάει). Από την άλλη, μερικές σπάνιες φορές έχω το κομμάτι έτοιμο στο μυαλό μου, οπότε απλά μελετάω λίγο τα μέρη και γράφω όσο το δυνατόν μονοτέικ, γιατί η μουσική ροή είναι ξεκάθαρη, και άρα το παίξιμο αβίαστο.

Όμως, όσο κάτι είναι φρέσκο, έχει και ενθουσιασμό. Οπότε παρατηρώ ότι τα αρχικά τέικ, αν και μπορεί να μην είναι τα καλύτερα από άποψης τεχνικής, έχουν μια σπιρτάδα συναισθηματική. Εκεί βοηθά το quantize κατ εμέ. Δηλαδή είναι σαν να πήγες όλο κέφι να γράψεις στούντιο, να έπαιξες, να έφυγες, και μετά ο ηχολήπτης να ανακάλυψε ότι μια νότα σου σε ένα σημείο δεν ταίριαζε. Δε νομίζω να σε ξαναφωνάζαν για μια νότα. Ή θα την πετσοκόβανε με μελοντάιν να την φέρουνε εκεί που ήθελαν, ή θα την έκοβαν τελείως. Δε μιλάμε τώρα να σώσουμε πράγματα που δεν κρατιόνται, συζητάμε να σώσουμε ένα ωραίο τέικ που "ρε γαμώτο σε αυτό το σημείο λίγο νωρίτερα να ήταν αυτή η αττάκα θα ήταν τέλειο." Και επίσης δεν συζητάμε να το φέρουμε καρφί στο πλέγμα, αλλά να το φέρουμε προς κάποια κατεύθυνση χρονικά ώστε να είναι ανεκτό μουσικά, και μέσα στη γκρούβα.

Αυτό τώρα τελευταία το συνειδητοποίησα. Σκέφτηκα δηλαδή μια μέρα 3 πράγματα στη σειρά:

- "Επειδή είμαι άχρηστος στο editing, καταπιέζω τον εαυτό μου να ηχογραφεί σε επίπεδο τσάμπιονς λιγκ, να μην πέφτει νότα κάτω αλλιώς σβου και από την αρχή."

- "Ένας ηχολήπτης επιπέδου τσάμπιονς λίγκ θα μπορούσε να καταπιεστεί και να βγάλει από άχρηστο παίξιμο κάτι οριακά χρήσιμο."

- "Γιατί να μην τα φέρω λίγο στη μέση; Να γράφω λίγο πιο ελεύθερα, αλλά να κάνω και λίγο έντιτινγκ όπου χρειάζεται;"

 
δεν συζητάμε να το φέρουμε καρφί στο πλέγμα, αλλά να το φέρουμε προς κάποια κατεύθυνση χρονικά ώστε να είναι ανεκτό μουσικά, και μέσα στη γκρούβα.


ΑΥΤΟ!!!!!!

 
Γίνεται quantization και σε audio tracks?


Το quantization σαν έννοια είναι να φέρεις κάτι πάνω στο grid που ορίζει το μέτρο. Αυτό θα κάνει στο audio track.

Το Cubase έχει το AudioWarp και το VariAudio που μπορείς να αλλάξεις το timing σε ένα audio track/event και να τo φέρεις εκεί που θες πάνω στο grid. Το χρησιμοποιώ πολύ στο double-tracking γιατί είμαι ανάπηρος και δε μπορώ να παίξω τόσο σωστά, φοβερό εργαλείο!

 
Ρε παιδιά, να σας ρωτήσω κάτι, εσάς που είστε επιστήμονες.

Σε μια συνεχή ροή παιξίματος (audio), αν κάποιο μέρος "ξεφύγει" λίγο χρονικά, και προσπαθήσουμε να το φέρουμε στο grid, δεν θα επηρεαστούν και τα υπόλοιπα "καλά" μέρη που είναι πριν και μετά από αυτό το σημείο?

Στρετσάροντας ένα μέρος δηλαδή, δεν θα "κουνηθούν" και τα υπόλοιπα που είναι εντάξει?

 
Στρετσάροντας ένα μέρος δηλαδή, δεν θα "κουνηθούν" και τα υπόλοιπα που είναι εντάξει?
Όχι απαραίτητα. Εξ ου και stretch. Αν έχουμε 1 μέτρο 4/4 καρφί στο χρόνο, τέλειο, και δίπλα ένα 4/4 λίγο πλεούμενο:

Όταν πούμε κάνε επιθετικό πολύ quantize στα όγδοα, το πρώτο μέρος θα μείνει ίδιο (γιατί ήταν τέλειο), το άλλο θα γίνει αγνώριστο, γιατί ήταν πλεούμενο.

Μπορούμε βέβαια να επιλέξουμε μόνο το 2 μέτρο, και να κάνουμε μόνο εκεί quantize. Όλα τα γύρω γύρω μένουν ακινητα, μόνο η επιλογή σπρωχνεται/τραβιέται κατά τόπους, ώστε τα ισχυρά να πέφτουν προς το πλέγμα.

 
Όχι απαραίτητα. Εξ ου και stretch. Αν έχουμε 1 μέτρο 4/4 καρφί στο χρόνο, τέλειο, και δίπλα ένα 4/4 λίγο πλεούμενο:


Σε μια ροή παιξίματος δεν γίνεται τίποτα στα πλαίσια ενός μέτρου αυστηρά.

Πιάνει λίγο από το ένα μέτρο, λίγο από το άλλο, κλπ.

Και οι επιθυμητές αξίες δεν είναι σταθερές στο κάθε μέτρο.

Πχ ένας τονισμός σε κάποιο 68ο, κάποιος άλλος σε κάποιο τρίηχο 16ων, ή μπορεί και να  μεταβάλλεται σε κάθε μέτρο κλπ.

Δηλαδή 4άρι και όλα σταθερά ... λίγο δύσκολο για τα γούστα μου.

Τι σκατά κουαντάιζ να γίνει ..

Όλα τα γύρω γύρω μένουν ακινητα, μόνο η επιλογή σπρωχνεται/τραβιέται κατά τόπους, ώστε τα ισχυρά να πέφτουν προς το πλέγμα.


Δεν θα μικρύνει/μεγαλώσει το μέτρο έτσι?

Και πιθανόν μέσα στο μέτρο να φέρει τις "λάθος" αξίες εκεί που θέλουμε, δεν θα κουνήσει και αυτές που δεν θέλουμε να κουνηθούν?

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
 Άσχετο-σχετικό.... Αυτό που έκαναν στα παλιάααα χρόνια που έκοβαν με ψαλιδάκι τις μαγνητικές ταινίες απ'τα καρούλια με τις εγγραφές των οργάνων στα στούντιος και τις ξανακολλούσαν σε συγκεκριμένα μέρη (πάνω στο τέμπο), ήταν πρώιμο quantization...?  Είμαστε τυχεροί πάντως εν έτη 2022!

 
Σε μια ροή παιξίματος δεν γίνεται τίποτα στα πλαίσια ενός μέτρου αυστηρά.

Πιάνει λίγο από το ένα μέτρο, λίγο από το άλλο, κλπ.

Και οι επιθυμητές αξίες δεν είναι σταθερές στο κάθε μέτρο.

Πχ ένας τονισμός σε κάποιο 68ο, κάποιος άλλος σε κάποιο τρίηχο 16ων, ή μπορεί και να  μεταβάλλεται σε κάθε μέτρο κλπ.

Δηλαδή 4άρι και όλα σταθερά ... λίγο δύσκολο για τα γούστα μου.

Τι σκατά κουαντάιζ να γίνει ..
Δε διαφωνούμε.

Το quantize μπορείς να το χρησιμοποιήσεις σαν μέσο μαζικής καταστροφής επιλέγοντας όλο το κομμάτι και πατώντας Q (που είναι σαν να έλεγε ένας μαέστρος "Παίξε καλά ρε!"?, που σαν επίπεδο οδηγίας και γούστου είναι αβυσσαλέο), ή να το εφαρμόζουμε κατά τόπους, εκεί που χρειάζεται, ακόμα και 2-2 ή 4-5 νότες κάθε φορά (που θα ήταν το αντίστοιχο να έλεγε κάποιος μαέστρος, στο τάδε μέτρο, αφήσε τα 16α λίγο πιο ελεύθερα, μην τα μετράς τόσο αυστηρά", που παράγει ένα πιο στοχευμένο αποτέλεσμα.

Δεν θα μικρύνει/μεγαλώσει το μέτρο έτσι?

Και πιθανόν μέσα στο μέτρο να φέρει τις "λάθος" αξίες εκεί που θέλουμε, δεν θα κουνήσει και αυτές που δεν θέλουμε να κουνηθούν?
Όχι, γιατί υπάρχουν χιτποιντς σε κάθε νότα. Αν σε ένα μέτρο 4/4 (για λόγους ευκολίας) παίζουμε τέταρτα, και το πρώτο άργησε, το δεύτερο ήρθε νωρίς, το τρίτο ήρθε νωρίς, το τέταρτο άργησε, αλλά ενδιάμεσα έχουμε παίξει τέλεια όγδοα στα ες-παμ, όταν κάνουμε quantize κάθε νότα έχει το hitpoint της, και αυτές που είναι εκτός θέσης θα πάνε στις θέσεις, αλλά αυτές που ήταν ήδη σωστές στις άρσεις, θα παραμείνουν ως έχουν. Δηλαδή το μήκος όλο του κλιπ θα παραμείνει ίδιο, αλλά μέσα οι "νότες" θα έχουν συμπιεστεί/απομακρυνθεί σαν τη φυσούνα του ακκορντεόν.

Και μετά είναι και άλλες χρήσεις, πχ να έχεις γράψει μια ωραία στρέιτ ρυθμική, και να στη βαρέσει να τη χρησιμοποιήσεις αλλού, με ένα lo-fi drum machine π.χ. και να τη γυρίσεις σε shuffle με ένα πλήκτρο. Αν περνάει ηχητικά (γιατί δημιουργούνται και artifacts όταν το πράγμα οδηγείται στα όριά του), γιατί να μην το χρησιμοποιήσεις.

ήταν πρώιμο quantization
Ναι! Σαν ιδέα από εκεί ξεκινάει. Οτι κόβεις slices, και μετά κουνάς τα slices. Αν θες το κάνεις και στα σύγχρονα DAW, πιάνεις το ψαλιδάκι, και του δίνεις και καταλαβαίνει. Αλλά επειδή σε αφήνει με ένα βρώμικο πρότζεκτ, που θες 300.000 κροσσφέιντ ή να κάνεις bounce κάθε τρεις και λίγο, δουλέψανε το audio quantize σαν ιδέα, που κάνει πάνω κάτω το ίδιο, και με προεπιλογή ως προς την τοποθέτηση. Θες 57% swing? Μπορείς! Με slices, πρέπει να τα βάλεις εσύ στην σωστή θέση, ένα ένα.

 
Αν σε ένα μέτρο 4/4 (για λόγους ευκολίας) παίζουμε τέταρτα, και το πρώτο άργησε, το δεύτερο ήρθε νωρίς, το τρίτο ήρθε νωρίς, το τέταρτο άργησε, αλλά ενδιάμεσα έχουμε παίξει τέλεια όγδοα στα ες-παμ, όταν κάνουμε quantize κάθε νότα έχει το hitpoint της, και αυτές που είναι εκτός θέσης θα πάνε στις θέσεις, αλλά αυτές που ήταν ήδη σωστές στις άρσεις, θα παραμείνουν ως έχουν.


Κάτι τέτοια έχουν διώξει την μελέτη με μετρονόμο ασούμε.

Άσε, σου λέει ο άλλος, τι άχρονα και π@παριές, θα τραβήξω ένα κουαντάιζ και ξεμπερδεύω.

 
Και κάνει το κουαντάιζ, και μετά ακούγεται πάλι σκατά, αλλά τραβηγμένα σκατά, που πέφτουν σωστά στο χρόνο.?

Πάει μετά να παίξει στη συναυλία και λέει ο κόσμος από κάτω πρέπει να είχε αρρωστήσει ο κιθαρίστας και είχαν φέρει έναν άλλον άχρονο.

 
 Και για να ξαναγυρίσουμε στο αρχικό μου ερώτημα που έδωσε ώθηση και ενδιαφέρων στο αρχικό βαρετό ποστ του @roberto30....?, τελικά στο Reaper υπάρχει κάποια επιλογή-κουμπί που "μαγικά" να φέρνει τις νότες του εκάστοτε audio track καρφί στο grid?  Εντάξει κάποια τρίηχα κι άλλα περίεργα μετά τα φέρνουμε στα ίσια τους, αλλά γενικά υπάρχει κάτι να "ισιώνει" τις μ@λ@κίες που μας ξεφεύγουν...;

 
Πάει μετά να παίξει στη συναυλία και λέει ο κόσμος από κάτω πρέπει να είχε αρρωστήσει ο κιθαρίστας και είχαν φέρει έναν άλλον άχρονο.


Ρε εδώ υπάρχει real time autotune, στο real time quantize θα κολλήσουμε ασούμε?

 
Ρε εδώ υπάρχει real time autotune, στο real time quantize θα κολλήσουμε ασούμε?
8k64d9l6fyk21.jpg


 
Δεν θα μικρύνει/μεγαλώσει το μέτρο έτσι?
Όχι αν το κάνεις σωστά. Αν είσαι απρόσεκτος ναι, αλλά ουσιαστικά σετάρεις starting και ending point (συνήθως βλέποντας τα transients στην κυματομορφή), έτσι ώστε να μη αλλάξει τίποτα άλλο. Μπορείς απλά να πειράξεις την αξία μιας νότας και τίποτα άλλο.

image.png

 
Όχι αν το κάνεις σωστά. Αν είσαι απρόσεκτος ναι, αλλά ουσιαστικά σετάρεις starting και ending point (συνήθως βλέποντας τα transients στην κυματομορφή), έτσι ώστε να μη αλλάξει τίποτα άλλο. Μπορείς απλά να πειράξεις την αξία μιας νότας και τίποτα άλλο.


Αυτό είναι το point μου Αλέξη.

Σε μια φράση συνήθως υπάρχουν σωστά και "λάθος" πράγματα. Αν είναι να κάτσω να απομονώσω τα λάθος ένα ένα, το κάνω και χειροκίνητα (πιο εύκολο μου φαίνεται).

Το θέμα είναι αν δεν υπάρχει καθόλου παύση ανάμεσα στα events (συνεχής κυματομορφή), μειώνοντας (ή επιμηκύνοντας) χρονικά το επιλεγμένο μέρος δεν θα επηρεαστεί και το αμέσως πριν και αμέσως μετά με κάποιον τρόπο?

Αλλά ο Αλής μου είπε όχι, και τον εμπιστεύομαι.

 
αν δεν υπάρχει καθόλου παύση ανάμεσα στα events
Αυτά τα "points" που βλέπεις μπορείς να τα βάλεις όπου θες, δε χρειάζεται να είναι στα transients. Μπορείς να μικρήνεις ή να μεγαλώσεις το "εσωτερικό" μιας συνεχόμενης κυματομορφής, μπορείς να "διαλέξεις" μόνο το transient και να το κάνεις πιο έντονο, ή να διαλέξεις την ουρά εκτός το transient για να αυξήσεις τη διάρκειά του, κτλ. Ότι θες κάνεις, κυριολεκτικά.

Απλά όσο πιο πολυ "τραβάς" κάτι, τόσο κυνδινεύεις να παραμορφώσεις τον ήχο. Εκεί έρχονται οι διαφορετικοί αλγόριθμοι stretching του Cubase να σώσουν την κατάσταση.

Cheating? Μπορεί. Για τεμπέληδες που δε ξέρουν να παίζουν? Προφανώς. Σώζει τη μέρα για τρόμπες σαν εμένα? Σίγουρα!

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top